دسته‌ها
اخبار

۱۴ روش پول درآوردن و کسب درآمد از تبلیغات را یاد بگیرید

«علم بهتر است یا ثروت؟» شاید این جمله کلیشه‌ای شما را به یاد کلاس انشای سال‌های دور بیندازد. بیایید یک بار برای همیشه پاسخ این سوال را روشن کنیم. واقعیت این است که علم لازمه‌ رسیدن به ثروت است. شما تا علم کافی در حوزه‌ مورد علاقه‌تان نداشته باشید، نمی‌توانید به موفقیت برسید. در عصر جدید و با پیشرفت تکنولوژی اگر روش‌های کسب درآمد از تبلیغات موثر را ندانید، کلاهتان پس معرکه است. باید در میان رقبایتان اثبات کنید که شما هم حرفی برای گفتن دارید. برای رسیدن به این مهم باید تاثیرگذاریتان را افزایش دهید. می‌پرسید چطور؟ همراهمان باشید تا ببینید چطور می‌توان از طریق تبلیغات به درآمد رسید.
تبلیغات به چه چیزی گفته می شود؟
تبلیغات وسیله‌ای برای برقراری ارتباط با کاربران یک محصول یا خدمات است. تبلیغات همیشه وجود دارد حتی اگر مردم از آن آگاه نباشند. در دنیای امروز پیام تبلیغاتی ممکن است از طریق هر رسانه‌ای به مخاطب منتقل شود. تلویزیون، چاپ (روزنامه‌ها، مجلات، مقالات و غیره)، رادیو، مطبوعات، اینترنت، فروش مستقیم، نامه‌ پستی، مسابقه، حامی مالی، پوستر، رویدادها، رنگ‌ها، صداها، تصاویر و حتی افراد می‌توانند شیوه‌ای برای انجام تبلیغات باشند. صنعت تبلیغات متشکل است از شرکت‌ها و آژانس‌هایی که محتوای تبلیغاتی می‌سازند، رسانه‌هایی که تبلیغ را نشر می‌دهند، تعداد زیادی ویراستار، ایده‌‌پرداز، مدیران برند، محققان، رییس‌های خلاق و طراحان است. شرکتی که نیاز به تبلیغ خود یا محصولاتش دارد، یک آژانس تبلیغاتی را برای این کار استخدام می‌کند. آژانس تبلیغاتی به برندینگ، چشم‌انداز و ایده‌آل‌ها، اهداف و ارزش‌های پشت آن شرکت می‌پردازد. آژانس‌ها ایده‌ها و مفاهیم را به تصاویر، متن و چیدمان منحصر به فردی تبدیل می‌کنند تا بتوانند با مخاطبین ارتباط برقرار نمایند. دنیای مجازی، قاره‌ها را به هم پیوند زده و مسیر ارتباط بین انسان‌ها را بسیار هموارتر از گذشته‌ها کرده است. همین امکانات جدید، در روش‌های کسب درآمد هم تغییرهای بزرگی ایجاده کرده‌اند. ما دیگر برای کسب درآمد، فقط با مجموعه‌ای از روش‌های سنتی رو به رو نیستیم. حالا، ابزارهایی در اختیار داریم که به ما کمک می‌کنند تا به شیوه‌ای نوین و بهینه به درآمد و پول برسیم.

انواع تبلیغات
روش‌های متعددی برای تبلیغات وجود دارد از جمله:

روزنامه
مجله
رادیو
تلویزیون
در فضای باز و ترانزیت
نامه مستقیم، کاتالوگ و بروشور
تبلیغات اینترنتی

از چه نوع تبلیغاتی می‌توان درآمد کسب کرد؟ با چه نوع تبلیغاتی می‌توان پول پارو کرد؟
همانطور که اشاره شد تبلیغات در عصر حاضر وجود دارد حتی اگر مخاطب به آن آگاه نباشد. در هجوم تبلیغات، بیزینسی موفق است که بتواند مخاطب هدف خود را درست شناسایی کرده و به تجزیه، تحلیل و آنالیز آن‌ها بپردازد. به این معنا که به جمع‌آوری ویژگی‌های جمعیت‌شناختی، زبانی، مکانی و علاقمندی آن‌ها توجه کند. آنالیز مخاطب به بازاریابی بیزینس شما کمک می‌کند. در ابتدا شما باید بتوانید محصول یا خدمات خود را به مخاطب بشناسانید تا در ادامه بتوانید به گونه‌ای در او علاقمندی ایجاد کنید که به محصول و یا برند شما فکر کند و به عبارتی برای تبدیل مخاطب به مشتری باید بتوانید قصد خرید را در آن‌ها به وجود آورید و در نهایت بتوانید مشتریان خود را حفظ کنید. نکته حائز اهمیت دیگر در تاثیرگذاری تبلیغات شما، ایجاد نیاز کردن در مخاطب است. گاهی این نیاز از پیش در مخاطب نسبت به محصول یا خدماتی خاص وجود دارد و وجود تبلیغات از سوی شما، مخاطب را برای خرید یا استفاده از خدماتتان جلب می‌کند. اما گاهی تبلیغات است که حس خلاء و نیاز را در مخاطب ایجاد می‌کند و این مورد شاید در تبلیغات تلویزیونی که طیف وسیعی از مخاطبین را در بر می‌گیرد بیشتر دیده شود. پس به طور کلی باید بدانید برای چه مخاطبی و در چه زمانی و چگونه ایجاد نیاز می‌کنید. این فاکتورها در تاثیرگذاری تبلیغات نقش به سزایی خواهند داشت.
14 روش کسب درآمد از تبلیغات
۱- تبلیغات در روزنامه
این نوع از تبلیغات می‌تواند محصول شما را به طیف وسیعی از مخاطبین معرفی کند. تبلیغات در روزنامه از قدیمی‌ترین شیوه‌های تبلیغاتی است و در عصر حاضر هنوز هم بیزینس‌ها به این شیوه برای معرفی خود به مخاطبین فکر می‌کنند. این نوع از تبلیغات کاری فراتر از صرفا یک بار معرفی و فروش محصول می‌کند و توان این را دارد که مشتری را بارها و بارها به آن محصول بازگرداند. تبلیغات در روزنامه شیوه‌ خوبی برای جذب افراد بالای ۴۵ سال که تمایل بیشتری به خواندن متون چاپی دارند است تا افراد جوان. طیف جوان جامعه اغلب به دنبال کردن اخبار از طریق تلویزیون، رادیو و اینترنت تمایل نشان می‌دهند. همانند تمامی اَشکال تبلیغات، هزینه‌ تبلیغات چاپی هم به سایز تبلیغ، اینکه در چه روزنامه‌ای منتشر شود، اینکه از چه بخش‌هایی از تبلیغ خود در روزنامه استفاده می‌کنید، تکرار تبلیغ و اینکه از رنگ در تبلیغ استفاده می‌کنید یا خیر بستگی دارد.
۲- تبلیغات در مجلات
تبلیغ در یک مجله با موضوع مشخص می‌تواند شما را به بازار هدفتان برساند. خوانندگان (مشتریان بالقوه‌ شما) تمایل دارند در اوقات فراغتشان مجله بخوانند و مدت زمان بیشتری آن را نگه دارند در نتیجه چندین بار فرصت دارند که به تبلیغاتتان توجه کنند. مجلات در خدمت مصرف‌کنندگان و تجارت هستند. اگر که تبلیغات شما نیازمند این است که رنگی نمایش داده شود در نتیجه مجلات با کاغذ گلاسه برای شما ایده‌آل هستند. اگرچه که این نوع از تبلیغ گرانتر از تبلیغ در روزنامه است. مجلات معمولا در محدوده‌ کوچک مثلا فقط در یک شهر خاص منتشر نمی‌شوند. پس اگر جامعه‌ هدف شما کوچک است تبلیغ در مجله نمی‌تواند برای شما مقرون به صرفه باشد.

۳- تبلیغات در رادیو
تبلیغ در رادیو روش خیلی خوبی برای افزایش مخاطبینتان است. اگر که جامعه هدف شما ایستگاه خاص رادیویی را همواره می‌شنود تبلیغات منظم می‌تواند به تاثیرگذاری بیشتر شما کمک کند و مشتریان جدیدی برایتان به دنبال بیاورد. با این حال صدا محدودیت‌های خاص خود را دارد. از آنجایی که رادیو یک رسانه‌ صرفا شنیداری است در نتیجه ممکن است یادآوری اینکه چه پیامی در تبلیغ منتقل شد برایشان سخت باشد و تاثیرگذاری شما از بین برود. بهترین راه برای غلبه بر این مشکل این است که پیامتان را به شکلی منظم چند بار تکرار کنید. اگر که تبلیغات خود را در رادیو به طور منظم پخش نکنید نتیجه ای که باید را دریافت نخواهید کرد.
۴- تبلیغات در تلویزیون
تلویزیون گستره‌ بزرگی را شامل می‌شود و اگر جامعه‌ هدف شما بزرگ است تبلیغات تلویزیونی، روشی ایده‌آل است. از تلویزیون به دلیل داشتن مزیت‌هایی از قبیل تصویر، صدا، حرکت و رنگ می‌تواند روی درصد بیشتری از مخاطبین تاثیر بگذارد تا از شما خرید کنند. تلویزیون فضایی را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید خود را معرفی کرده و یا در خصوص عملکرد محصولتان توضیح دهید. ناگفته نماند که تولید تبلیغ تلویزیونی هزینه‌ بالایی دارد. تبلیغات در واحد فروخته می‌شود (به طور مثال ۲۰، ۳۰، ۶۰ ثانیه) و هزینه‌ها با توجه به اینکه تبلیغ در چه شکاف زمانی و در چه برنامه ای و یا در چه منطقه‌ای پخش شود متفاوت است.
۵- تبلیغات در فضای باز و ترانزیت
راه‌های زیادی برای تبلیغات در فضای باز وجود دارد. بیلبوردهای تبلیغاتی می‌توانند در جاده یا استادیوم‌ها نصب شوند. تبلیغات ترانزیت می‌تواند به شکل پوسترهایی روی اتوبوس، تاکسی و دوچرخه باشد. بیلبوردهای بزرگ می‌توانند پیام شما را با تاثیر زیادی منتقل کنند. اگر مشتری‌ها هر روز مثلا در مسیر رفتن به محل کارشان بیلبوردهایتان را ببینند شما احتمالا اولین بیزینسی خواهید بود که آنها برای خرید محصول به آن فکر می‌کند. حتی بزرگترین بیلبوردها معمولا حاوی اطلاعات محدودی هستند در غیر این‌صورت خواندن مطالب روی آنها دشوار خواهد شد. با ذکر آدرس وبسایتتان روی بیلبورد، مخاطب می‌تواند اطلاعات مورد نظرش را در آن پیدا کند. تبلیغات در فضای باز پر هزینه است خصوصا اگر در محله‌ خوب و با نصب بیلبورد ویژه‌ و بزرگی صورت گیرد.

۶- نامه مستقیم، کاتالوگ، بروشور
منظور از نامه مستقیم این است که شما محتوای تبلیغاتی خود را به شکل مستقیم تحت قالب یک نامه به مشتری ارسال کنید. هر چه که لیست پستی و منطقه توزیعتان دقیق‍‌تر باشد، مخاطبین و مشتریان شما افزایش پیدا خواهند کرد. یک شکل مقرون به‌صرفه‌ ارسال نامه‌ شخصی این است که خبرنامه یا بروشور خود را توسط یک نامه الکترونیک (ایمیل) به مخاطب ارسال کنید. شما می‌توانید کاتالوگ و بروشور و جزوات را در منطقه مورد نظرتان توزیع کنید. ضمیمه کردن یک بروشور به یک نامه‌ مستقیم راه خوبی برای دادن اطلاعات بیشتر در خصوص محصول و خدمات شماست.
۷- تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی روش مقرون به‌صرفه‌ای برای جذب مشتری جدید است. شما می‌توانید با هزینه‌ای پایین مخاطبینی در گستره‌ جهانی داشته باشید. بسیاری از مشتریان قبل از اینکه تصمیم بگیرند که از چه کسی خرید کنند، در خصوص مشاغل آنلاین تحقیق می‌کنند. یک وبسایت با طراحی خوب می‌تواند توجه مشتری را برای خرید جلب کند. روش‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید از طریق تبلیغات پولی و ارتقاء رتبه‌بندی موتورهای جست‌وجوگر، بیزینستان را آنلاین تبلیغ کنید. راه‌های دیگری برای تبلیغ آنلاین بیزینستان از طریق شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، موتورهای جست‌وجوگر و وبسایت‌هایی که مخاطبین هدفتان از آن بازدید می‌کنند وجود دارد.

۸- کسب درآمد از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
حتما شما هم مثل خیلی‌های دیگر با اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی آشنایی دارید. شبکه‌های اجتماعی، سرشار از عکس و موضوع‌های جذاب هستند و به همین دلیل، مردم نه یک بار بلکه چندین بار در روز به این شبکه‌ها سَر می‌زنند تا از ماجراهای جدیدی که در دنیا اتفاق می‌افتد بی‌خبر نمانند. همین موضوع، پتانسیل زیادی را برای کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند. مثلا کسی که وبلاگ یا وب‌سایت بسیار جالب و غنی درباره روش‌های سفر کردن دارد به راحتی می‌تواند نظر شرکت‌ها و برندها را برای حمایت مالی سفرهای خود جلب کند. شرکت‌ها و برندها هزینه سفرهایش را متقبل می‌شوند و در مقابل از او می‌خواهند تا نام برندشان را به گوش مخاطبان وب‌سایت برساند. کسب درآمد از تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، یکی از روش‌های ایده‌آل برای امرار معاش است. در این بین لازم است که به چند نکته توجه کنید تا بتوانید از این بستر برای تبلیغات و سپس کسب درآمد از تبلیغات بهره ببرید. با ما همراه باشید.

۹- جذب دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی
حتما با اینفلوئنسرها در دنیای اینستاگرام برخورد داشته‌اید. اینفلوئنسرها همان افراد معروفی هستند که در فضای مجازی، تعداد زیادی دنبال‌کننده دارند و بنا به سبک زندگی متفاوت، اطلاعات جذابی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند و به دلایل مختلف دیگر توانسته‌اند از تولید محتوا در اینستاگرام به درآمدهای خوبی برسند. این افراد برای جذب دنبال‌کننده مسیر درستی را طی کرده‌اند. چشم‌انداز و الگوی کلی مسیر آنها را می‌توان به شرح زیر توصیف کرد:

خودشان را درست معرفی کرده‌اند و نکته‌های شاخصی درباره سبک زندگی‌شان به دیگران ارائه داده‌اند
محتوای مناسب را با زمان‌بندی دقیق منتشر کردند
عکس‌های جالب و با کیفیتی در صفحه خود گذاشتند
از هشتگ‌های مناسباستفاده کردند
با کاربرانشان تعامل سازنده و موثر داشتند

اگر بتوانید از راه‌هایی که عنوان شد، اقدام به جلب نظر مخاطبان کنید و دنبال‌کننده‌های زیادی برای خود داشته باشید، روش‌های خوبی برای پول درآوردن و کسب درآمد از تبلیغات پیش پایتان قرار خواهد گرفت. مثلا بعضی از بلاگرهای معروف از طریق فروش رابطه‌ای، معرفی پست‌های تبلیغاتی و همکاری با برندهای مختلف به دستمزد خوبی دست پیدا می‌کنند. چرا شما نفر بعدی نباشید؟
۱۰- جلب نظر پشتیبان و حامی مالی در وب و شبکه‌های اجتماعی
یکی دیگر از روش‌هایی که به شما کمک می‌کند تا از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به نفع خود و برای کسب درآمد استفاده کنید، جذب اسپانسر یا به زبان فارسی خودمان، پشتیبان و حامی مالی است. برای اینکه بتوانید توجه شرکت‌ها و برندها را به سمت خود جلب نمایید باید برای آنها محتوایی مناسب و جذاب تولید کنید. اگر بتوانید از طریق ابزارهای مختلف مانند ویدئوها، متن‌ها، تصاویر و… برای برندهای گوناگون، محتوا تولید کنید و این محتوا را به گوش مخاطبان رسانده و آنها را به استفاده از برندها ترغیب کنید، قطعا درآمد خوبی در انتظارتان خواهد بود. برای این کار دو راه دارید؛ یا باید مدیریت حساب‌های رسمی برندها در شبکه‌های اجتماعی را به دست بگیرید و شروع به فعالیت کنید یا از طریق مشهور شدن در شبکه‌های اجتماعی و فضای وب باعث شوید که آنها به سراغ‌تان بیایند و حامی مالیتان شوند. در نهایت، در قبال تولید محتوا از آنها دستمزد و حمایت مالی دریافت خواهید کرد.

۱۱- محصولتان را تبلیغ کنید و آن را بفروشید
کسب درآمد از تبلیغات محصولات و خدماتی که خودتان ارائه می‌کنید هم یکی از گزینه‌هایی است که فناوری برایتان ممکن ساخته است. در فضای مجازی برای خود حساب کاربری داشته باشید و محصولات و خدماتتان را تبلیغ کنید. در گذشته، کسب و کارهای خُرد نمی‌توانستند زیاد رشد کنند. در واقع کسب و کارها بیشتر حالت محلی داشتند. اما با وجود فضای مجازی به راحتی می‌توانید محصولات و خدماتتان را تبلیغ کرده و برای خود مشتریانی از سراسر کشور و حتی دنیا پیدا کنید. روش‌های مختلفی برای جذاب‌تر کردن فروش و تبلیغات در این بستر وجود دارند. در این بین، تولید محتواهای قدرتمند، جذاب و هدفمند می‌تواند شما را در رسیدن به هدفتان یاری کند. مثلا اگر اقدام به فروش کیف‌های دست‌دوز خود در سطح شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی کرده‌اید، حتما نکاتی مفید درباره نگهداری کیف، تمیز کردن آن و مدل‌های مختلف در اختیار مخاطب قرار بدهید. از کیف در مد و فشن بگویید و تلاشتان این باشد که علاوه بر فروش، دلیلی برای کشاندن مخاطب به صفحه خود ایجاد کنید.
۱۲- وبسایت بزنید
از طریق راه‌اندازی وب‌سایت هم به شیوه‌های مختلفی می‌توانید کار تبلیغات را پیگیری کنید. برای کسب درآمد از تبلیغات از طریق وب‌سایت باید برای خود استراتژی دقیقی تعریف کنید. به عبارت دیگر، روند کار در اینجا با شبکه‌های اجتماعی کمی متفاوت است. اگر می‌خواهید از این طریق به کسب درآمد و تبلیغات بپردازید باید کمی نظام‌مندتر جلو بروید. استراتژی‌های مختلفی برای تولید محتوا و مدیریت وب‌سایت وجود دارد. مثلا می‌توانید از طریق روش‌های زیر به درآمد برسید و کسب درآمد از تبلیغات در وب‌سایت را تجربه کنید.

۱۳- بررسی و معرفی محصولات
بررسی محصولات کار دشواری نیست. باید با دقت بازار محصولات و خدمات مختلف را زیر نظر بگیرید و شروع به نوشتن بررسی‌های درست و منصفانه درباره آنها کنید. مثلا لوازم خانگی، محصولات خوراکی، اسباب و اثاثیه منزل و هر محصول و خدمت دیگری که برایتان جالب به نظر می‌رسد. با نوشتن مرور و بررسی محصولات، به یک منبع قابل‌اعتماد و استناد بدل می‌شوید که مشتریان و کاربران برای خرید محصولات مختلفی که درباره‌شان می‌نویسید به شما رجوع خواهند کرد. از این طریق، امکان دریافت تبلیغات در وبسایت‌تان بالا می‌رود و می‌توانید با تبلیغ کردن برندهای مختلف به درآمد دست پیدا کنید. اما باید حواستان باشد که به بهانه کسب درآمد از تبلیغات، ماهیت محتوای‌ خود را تغییر ندهید. مثلا روند کار را طوری پیش ببرید تا برندهایی در وبسایت‌تان تبلیغ شوند که درباره محصولات آنها ننوشته‌اید اما خریداری که برای خواندن و دریافت محتوا درباره آن محصول به سراغ‌تان آمده به محصولات آن برند هم نیاز داشته باشد. کمی گیج شدید؟ اجازه بدهید با یک مثال این قضیه را روشن کنیم. ببینید، اگر در وبسایت‌تان درباره محصولی مانند سشوار صحبت می‌کنید، تبلیغات‌تان را به برندهای رنگ مو اختصاص بدهید. در این صورت، لازم نیست بررسی‌ محصول را به شکلی جهت‌دار پیش ببرید و خدای نکرده به سراغ تقلب و دروغ کشیده شوید.

۱۴- از گوگل ادسنس استفاده کنید
استفاده از گوگل ادسنس «AdSense» هم راه دیگری برای کسب درآمد از طریق تبلیغات است. این روش در نهایت سادگی به شما کمک می‌کند که از طریق تبلیغات وبسایت به درآمد برسید. برای این کار، کافی است در گوگل ادسنس ثبت‌نام کنید. بعد از ثبت‌نام، گوگل به شما یک رمز مخصوص به وب‌سایت‌تان را خواهد داد. این رمز برای شناسایی محتوای وب‌سایت است. گوگل با شناسایی محتوای وب‌سایت‌ شما اقدام به نمایش تبلیغات مرتبط با آن برای کاربرانی خواهد کرد که به سایت‌تان سر زده‌اند. هر زمان که کاربری روی تبلیغات مرتبط با محتوای سایت‌تان کلیک می‌کند مبلغی به شما پرداخت خواهد شد. البته قبل از وارد شدن به گوگل ادسنس و ثبت‌نام برای آن باید از قوانین سفت و سختی که برای‌ کاربران و سایت‌ها در نظر می‌گیرد کاملا مطلع باشید تا به دردسر برخورد نکنید.
چرا کسب درآمد از تبلیغات این روزها طرفدار پیدا کرده است؟
در عصر تکنولوژی با افزایش نیاز مخاطبین، کمبود زمان، افزایش محصولات و رقابت بین برندهای مختلف، ضرورت تبلیغات برای شناساندن خدمات به مخاطبین و دیده شدن سریعتر کسب و کارها ضروری دانسته می‌شود و در این بین کسب و کاری برنده است که مخاطب بیشتری را برای استفاده از خدمات خود مجاب کند.
مزایا و معایب کسب درآمد از طریق تبلیغات
از جمله مزایای تبلیغات می‌توان به افزایش حجم فروش، تولید انبوه، سود خالص بیشتر، انتقال اطلاعات بیشتر از محصول به مشتری و سرعت در شناساندن محصول یا خدمات به مخاطب اشاره کرد. اما از معایب تبلیغات می‌تواند افزایش قیمت محصولی که بیشتر تبلیغ شده است برای مشتری باشد. از طرفی شرکت‌ها با تبلیغات زیاد و ایجاد حس نیاز در مشتری موجب هدر رفتن منابع ملی باارزش می‌شوند و مردم به سوی خرید محصولات غیر ضروری پیش می‌روند و این افراط در تبلیغ موجب ترویج مادی‌گرایی خواهد شد. از سوی دیگر برخی از تبلیغات به شکلی اغراق شده مطرح می‌شوند و حقیقت کمی دارند و تنها روی جذابیت برای جلب مشتری تمرکز می‌کنند.

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۳۲ رای)

۴.۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *