دسته‌ها
اخبار

آموزش ساخت کیف پول کوینکس ViaWallet و انتقال از کوینکس به ViaWallet

کیف پول کوینکس یا ویا ولت (Via Wallet) یکی از بهترین کیف پول های رمز ارز است که برخی کاربران از آن استفاده می‌کنند. در ادامه این کیف پول را معرفی کرده و چگونگی کارکردن با آن را بررسی کرده‌ایم. به‌منظور انتخاب کیف پول مناسب برای فعالیت خود و اینکه بتوانید بسیاری از دیگر اطلاعات اصلی و جانبی برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را به دست آورید، می‌توانید در یک دوره آموزش رمز ارز شرکت کنید تا در زمان کوتاهی بیشترین اطلاعات مفید را کسب کنید و به این ترتیب ضرر خود را کاهش داده و سود خود را افزایش دهید.
معرفی کیف پول کوینکس
کیف پول ViaWallet (یکی از زیرمجموعه‌های ViaBTC) در ماه مارس سال 2019 راه‌اندازی و به‌عنوان یک کیف پول غیرمتمرکز با پشتیبانی از چندین رمز ارز معرفی شد. این کیف پول از ارزهای شناخته‌شده‌ای از جمله بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و… همچنین بیش از 1 میلیون توکن پشتیبانی می‌کند. امکان ساخت و مدیریت چند کیف پول، صرافی غیرمتمرکز و استیک‌کردن برخی از امکانات کیف پول ViaWallet هستند.
دانلود کیف پول کوینکس
کیف پول ViaWallet کیف پول اختصاصی صرافی کوینکس است. مانند دیگر پلتفرم‌ها در حوزه بلاک چین لازم است ابتدا مطمئن باشید پلتفرمی که روی گوشی موبایل خود نصب می‌کنید، پلتفرم اصلی است نه یک فایل کلاه‌برداری؛ زیرا در صورتی که پلتفرم کیف پول تقلبی باشد، کل دارایی شما در آن کیف پول به خطر می‌افتد.
برای آنکه مطمئن شوید اپلیکیشن اصلی کیف پول را دانلود می‌کنید، باید آن را از منابع معتبر مانند گوگل پلی (Google Play) برای اندروید و اپ استور (App Store) برای آیفون دریافت کنید.
همچنین صرافی کوینکس یکی از محصولات مؤسسان استخر استخراج Via BTC است که اتفاقاً در میان ایرانیان کاملاً شناخته‌شده و محبوب است. از دیگر محصولات این مؤسسه (علاوه بر صرافی، استخر استراج و…) کیف پول کوینکس (Via Wallet) است که می‌توانید با مراجعه به وب‌ سایت ViaBTC به آدرس اینترنتی www.viabtc.com کیف پول را دریافت کنید.
برای این کار باید با نگه‌داشتن ماوس روی بخش منو که با علامت سه‌ خط در گوشه بالا و سمت چپ صفحه نمایش وجود دارد، گزینه ViaWallet را از زیرمنویی که باز می‌شود، انتخاب کنید.

با انجام آنچه گفته شد، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که لینک دانلود کیف پول از گوگل پلی برای اندروید، App Store و Testflight برای گوشی‌های آیفون و همچنین دانلود فایل APK برای دانلود مستقیم فایل را خواهید دید. همچنین می‌توانید بارکد موجود در این بخش را اسکن کنید تا به وب سایت مربوط برای دانلود کیف پول هدایت شوید.

کیف پول کوینکس کجاست؟
همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، برای دسترسی به کیف پول کوینکس که با نام ویا ولت (Via Wallet) ارائه شده است، می‌توانید به فروشگاه‌های گوگل پلی برای دانلودکردن اپلیکیشن متناسب با سیستم ‌عامل اندروید مراجعه کنید. همچنین اگر سیستم ‌عامل گوشی هوشمند شما IOS باشد، می‌توانید به یکی از فروشگاه‌های App Store یا Testflight مراجعه کنید.
همچنین می‌توانید با رفتن به وب سایت ViaBTC به آدرس اینترنتی www.viabtc، مراجعه به بخش محصولات و سپس انتخاب ViaWallet، نسخه APK کیف پول کوینکس را به‌صورت مستقیم دریافت کنید یا یکی از لینک‌های فروشگاه‌هایی را که پیش از این عنوان کرده بودیم، انتخاب کنید.
در ادامه آخرین لینک‌های دانلود این کیف پول برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و IOS را در اختیار شما قرار خواهیم داد.
کیف پول اندروید کوینکس    کیف پول IOS کوینکس
مشاهده کیف پول در کوینکس
اگر شما یک تریدر هستید که تعداد معاملات فراوانی را انجام می‌دهید، احتمالاً دارایی‌های خود را پس از هر ترید به کیف پول انتقال نمی‌دهید. در مقابل افرادی که با دید سرمایه‌گذاری برای خرید رمز ارز اقدام می‌کنند، پس از خرید برای جلوگیری از مشکلات احتمالی مانند هک صرافی، ارزهای خود را از کیف پول صرافی به یک کیف پول شخصی و امن انتقال می‌دهند.
با این همه افرادی که می‌خواهند برای مدتی دارایی خود را در صرافی نگه‌داری کنند، می‌توانند از بخش مالی در صرافی کوینکس استفاده کنند. فعالیت‌های مختلفی از جمله واریز (Deposit)، برداشت (Withdraw)، جابه‌جایی میان بازارهای مختلف از جمله بازارهای اسپات، فیوچرز و مارجین و همچنین امکان استیک‌کردن ارزها از جمله فعالیت‌های مالی است که می‌توانید در صرافی کوینکس از آن بهره‌مند شوید.
کاربران برای انجام معامله در هر بخش (اسپات، فیوچرز یا مارجین) باید دارایی خود را به همان بخش انتقال دهند و سپس برای معامله اقدام کنند. همچنین افرادی که رمز ارزی در حساب خود در صرافی دارند که فعلاً قصد انجام معامله روی آن را ندارند، می‌توانند با استیک‌کردن آن درآمد غیرفعال برای خود ایجاد کنند. برای این کار باید دارایی کاربر به بخش Financial از بخش Assets انتقال یابد.
همان‌طور که در شکل زیر می‌بینید، با مراجعه به بخش Assets Overview می‌توانید دارایی‌های خود در صرافی را کامل مدیریت کنید، آن‌ها را به بخش‌های متفاوت انتقال دهید، استیک کنید و دیگر فعالیت‌های مورد نیاز را روی آن‌ها انجام دهید.

بهترین کیف پول برای کوینکس
توکن بومی صرافی کوینکس با نماد اختصاری CET در سال 2018 معرفی شد. در زمان نگارش این مقاله توکن این با قیمت تقریبی 0.044 دلار در میان کاربران در حال مبادله‌شدن است. در حالی که تعداد کل توکن‌های CET قرار است به عدد 10.000.000.000 واحد برسد، در زمان نگارش این مقاله بیش از 708 میلیون واحد از این توکن‌ها در حال گردش و مبادله در میان کاربران هستند. در ادامه برخی از بهترین کیف پول‌هایی که از این توکن پشتیبانی می‌کنند، بیان شده‌اند.

کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)
کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)
کیف پول ویا ولت (Via Wallet)
کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)
کیف پول متامسک (Meta Mask)

ساخت کیف پول در کوینکس
پس از اینکه اپلیکیشن کیف پول ویا ولت را از یک منبع معتبر دانلود و روی گوشی‌های خود نصب کردید، آنچه را در ادامه خواهیم آورد دنبال کنید تا به این ترتیب کیف پولی برای خود ساخته باشید و بتوانید در ارسال، دریافت، نگه‌داری و البته دیگر فعالیت‌ها روی ارزهای خود از آن استفاده کنید.
پس از نصب اپلیکیشن اطلاعاتی‌ به‌‌صورت آنچه در شکل زیر می‌بینید، برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید و به این ترتیب کمی با کیف پول ViaWallet آشنا شوید.

پس از معرفی مختصر کیف پول ویا ولت صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید در صورت داشتن کیف پول از قبل، اطلاعات آن را وارد کنید تا دارایی‌های شما به کیف پول جدید منتقل شود یا برای ایجاد یک کیف پول جدید اقدام کنید. از آنجا که قصد ما در این بخش این است که چگونگی ایجاد کیف پول را شرح دهیم، گزینه Create به معنای ساختن را انتخاب می‌کنیم.

در این بخش باید یک رمز عبور مطمئن را برای ورود به کیف پول انتخاب کنیم و همان رمز عبور را در کادر دوم نیز وارد کنیم. در بخش بعد با فعال‌کردن گزینه I’ve read and agreed to terms of service نشان می‌دهیم قوانین را مطالعه کرده‌ایم و با آن‌ها توافق داریم. درنهایت نیز با کلیک روی گزینه Next به مرحله بعد در ساخت کیف پول کوینکس هدایت می‌شویم.

در مراحل بعدی، عبارات امنیتی به شما داده خواهد شد، اما پیش از آن نکاتی به کاربر گوشزد می‌شود که بهتر است به دقت به آن‌ها توجه کنید. شما در اینجا باید تمام بندها را فعال کنید تا نشان دهید متوجه ارزش عبارت و گرفتن نسخه پشتیبان از آن‌ها هستید. آنچه در بندهای مختلف این صفحه آورده شده است، در ادامه می‌بینید.

در صورتی که من عبارات امنیتی را که کیف پول به من می‌دهد، به هر دلیلی از دست بدهم، همه دارایی‌های من برای همیشه از بین خواهد رفت.
اگر این عبارات را با کسی به اشتراک بگذارم، احتمال دزدیده‌شدن دارایی‌های من وجود دارد.
اگر از عبارات پشتیبان‌گیری (Back up) نکنم، درصورت حذف اپلیکیشن، آن‌ها را برای همیشه از دست خواهم داد.
من به‌تنهایی مسئولیت حفاظت عبارات را بر عهده دارم.
من متوجه هستم که کیف پول ویا ولت قادر به بازیابی عبارات نخواهد بود.

با کلیک روی گزینه Back Up می‌توانید از عباراتی که در مرحله بعد به شما نمایش داده می‌شود، نسخه پشتیبان بگیرید. فراموش نکنید که حتماً این کار را انجام دهید؛ زیرا در آینده درصورت نیاز به ورود به کیف پول خود در گوشی دیگر یا نصب دوباره کیف پول، به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد.
همچنین اگر روی گزینه Encrypt Backup کلیک کنید، بخش BackUp بدون پشتیبان‌گیری گذر می‌کند و عبارات امنیتی را می‌بینید.

در مرحله بعد، صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که عبارات در آن وجود دارند، اما در ابتدا نمی‌توانید آن‌ها را ببینید. از شما خواسته شده است عبارات را یادداشت کنید؛ زیرا در ادامه به آن‌ها نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید ترتیب و شماره عبارات نیز در این بخش مهم است.
با کلیک روی گزینه View می‌توانید عبارات امنیتی را مشاهده کنید و سپس با کلیک روی گزینه I’ve Backed up نشان می‌دهید از عبارات پشتیبان‌گیری کرده‌اید.
در مرحله بعد، 5 درخواست برای شما مطرح شده است؛ برای مثال از شما خواسته شده از میان سه عبارت موجود، عبارت شماره 12 را (که در مرحله پیش آن‌ها را یادداشت کرده بودید) انتخاب کنید. با انتخاب 5 گزینه صحیح، گزینه Verify فعال می‌شود که باید روی آن کلیک کنید.
در این مرحله کیف پول شما ساخته شد و حالا می‌توانید از خدمات متنوع آن استفاده کنید، اما کاری که باید در این مرحله انجام دهید این است که روی گزینه Use Now کلیک کنید.

نکته دیگری که وجود دارد این است که شما می‌توانید چندین کیف پول بسازید، اگر قصد ساخت کیف پول دیگری را داشته باشید، باید با کلیک روی عبارت ViaWallet در بالا و سمت چپ صفحه کلیک کنید و از صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، گزینه Create را انتخاب کنید. سپس باقی مراحل را طب آنچه پیش از این توضیح دادیم، پیش بروید تا بتوانید یک کیف پول دیگر در ViaWallet بسازید.
علاوه بر مسیری که گفته شد، می‌توانید با کلیک روی تب Me در نوار پایین صفحه و سپس انتخاب گزینه Manage Wallet و پس از آن انتخاب گزینه Create نیز برای ساخت کیف پول کوینکس اقدام کنید.

افزودن رمز ارز به لیست
برای آنکه بتوانید ارزهای دیجیتالی را که معمولاً به آن‌ها نیاز دارید، در صفحه اصلی خود ببینید، می‌توانید آن‌ها را به لیست موجود در صفحه اصلی کیف پول اضافه کنید تا در دفعات بعد نیاز به جست‌وجوی آن‌ها نداشته باشید. برای این کار کافی است روی گزینه Add Assets در سمت راست صفحه نمایش گوشی هوشمند خود کلیک کنید تا بتوانید ارزهای دیجیتال لیست‌شده در این صرافی را مشاهده کنید.

حالا کافی است ارزهای دیجیتالی که قصد اضافه‌کردن آن‌ها به صفحه اصلی را دارید، فعال کنید تا از این پس بتوانید آن‌ها را در صفحه اصلی کیف پول ویا ولت (ViaWallet) خود مشاهده کنید. اگر رمز ارزی روی چند شبکه مختلف اجرا شده باشد و در این کیف پول از آن‌ها پشتیبانی شود، می‌توان شبکه مورد نظر را از میان شبکه‌های مختلف انتخاب کرد.
برای مثال رمز ارز تتر (USDT) روی شبکه‌های مختلفی اجرا شده است که کیف پول کوینکس از این ارز بر بستر شبکه‌های ETH، TRC-20، BNB و Matic پشتیبانی می‌کند که هنگام انتخاب این رمز ارز باید حتماً به این موضوع توجه شود.

یک پاسخ به «آموزش ساخت کیف پول کوینکس ViaWallet و انتقال از کوینکس به ViaWallet»

سلام وقت بخیر من کیف پول ویا ولت رو نصب کردم پول هم واریز گردم ولی دسترسی نه به تبادل و نه به انتقال بهم نمید ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *