دسته‌ها
اخبار

صدور پلاک موتور مشروط شد – یونیت آزاد خبر

به گزارش یونیت آزاد خبر، مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی اعلام کرد: شماره‌گذاری و صدور پلاک برای موتورسیکلت صفرکیلومتر منوط به صدور بیمه نامه شخص ثالث شد.
این مهم در راستای اجرای ماده 45 قانون بیمه اجباری شخص ثالث و افزایش ضریب نفوذ بیمه با دستور دادستان کل کشور و هماهنگی دستگاه های ذیربط محقق شد.
پیش از این اغلب موتور سیکلت‌ ها در کارخانه‌ها بدون بیمه نامه شخص ثالث پلاک شده و در مراکز فروش عرضه می‌شدند.
گفتنی است پیش از این امتیازاتی برای موتور سواران دارای بیمه شخص ثالث لحاظه می‌شد. به طوری که مدیرکل نظارت فنی بر بیمه‌های غیر زندگی در سال گذشته گفته بود: اگر دارندگان موتور سیکلت و ماشین ‌آلات کشاورزی بیمه‌نامه یکساله شخص ثالث بگیرند از بخشش جرایم بهره‌مند خواهند شد.
طبق قانون بیمه شخص ثالث، کلیه وسایل نقلیه زمینی از جمله موتور سیکلت‌ها و وسایل نقلیه کشاورزی که مشمول این قانون هستند اگر فاقد بیمه‌نامه باشند، در زمانی که برای دریافت بیمه‌نامه به شرکت‌های بیمه مراجعه می‌کنند علاوه بر پرداخت حق بیمه شخص ثالث باید مبلغی را به‌ عنوان جریمه متناسب با زمانی که وسیله نقلیه آن‌ها بیمه نبوده است، پرداخت کنند.
این جریمه به صندوق تامین خسارت‌های بدنی واریز می‌شود که مسئولیت این صندوق، پرداخت خسارت به حوادث رانندگی و راننده فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث است.
]]>ضریب نفوذ بیمه شخص ثالث در موتورسیکلت‌ها فقط ۱۳ درصد است و حدود ۱۵ درصد وسایل نقلیه کشاورزی‌ بیمه هستند. این در حالی است که عمده پرداخت خسارت‌ها از حوادث رانندگی از سوی صندوق تامین خسارت‌های بدنی با سهمی حدود ۳۲ درصد به موتور سیکلت‌ها مربوط می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *