دسته‌ها
اخبار

رمز ارز آلیس (Alice) چیست؟ به همراه نمودار و قیمت لحظه ای

فهرست این مقاله
قیمت لحظه ای رمز ارز آلیس (Alice)

نمودار لحظه ای رمز ارز آلیس (Alice)

رمز ارز آلیس (Alice) چیست؟
My Neighbor Alice (ALICE) یک بازی ویدئویی چندنفره، غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک چین و مشابه بازی‌هایی مانند FarmVille و Animal Crossing است. هدف اصلی توسعه این پلتفرم، جذب دارندگان ارزهای دیجیتال، گیمرها و علاقه‌مندان به تکنولوژی بلاک چین است. این بازی شامل عناصر مالی غیرمتمرکزی است که سبب می‌شوند My Neighbor Alice همراه با پتانسیل بسیار بالای خود، به پذیرش و افزایش کارایی توکن بومی پلتفرم، یعنی رمز ارز آلیس کمک کند.
گیم پلی این بازی به کاربران این امکان را می‌دهد تا دنیای خود را در جهانی عجیب و غریب و جذاب بسازند و با افراد مختلفی از سراسر جهان آشنا شوند. علاقه‌مندان می‌توانند بازی را با یک قطعه زمین کوچک شروع کنند و سپس با خلاقیت خود در دینای آلیس، جزایر خود را به‌صورت سفارشی بشناسند و جهان خود را تشکیل دهند.
تاریخچه رمز ارز آلیس
پروژه My Neighbor Alice را یک استودیوی بازی‌سازی سوئدی به نام Antler Interactive طراحی و سرمایه‌گذاری در آن را از ژانویه ۲۰۲۱ آغاز کرد. در ساخت این بازی بلاک چینی از بازی دیگری به نام Animal Crossing الهام گرفته شده و گیم پلی آن لحظات سرگرم‌کننده و لذت‌بخشی همراه با کسب درآمد فراهم کرده است. سیستم این بازی از مدل Play To Earn تبعیت می‌کنند و بازیکنان می‌توانند توکن‌های غیر قابل معاوضه‌ای (NFT) را جمع‌آوری و معامله کنند.
ویژگی‌های رمز ارز آلیس

پلتفرم My Neighbor Alice و رمز ارز Alice ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که در ادامه به بررسی هریک از آن‌ها می‌پردازیم:
Avatars: هر بازیکن در بازی با یک آواتار خاص نمایش داده می‌شود که با نصب دارایی‌های مختلف درون بازی امکان تغییر آن وجود دارد. بازیکنان می‌توانند با استفاده از این آواتارها با یکدیگر تعامل داشته باشند.
Virtual Islands/ جزایر مجازی: اگرچه شروع بازی در این پلتفرم برای علاقه‌مند رایگان است، خرید آیتم‌های موردنیاز درون بازی مانند زمین، تنها به‌کمک رمز ارز Alice امکان‌پذیر است. دو راه برای خرید زمین‌های مجازی در بازی وجود دارد: ۱. خرید زمین از پلتفرم آلیس، ۲. خرید زمین از بازار. زمین‌های مجازی در این پلتفرم محدود هستند و توکنیزه شده‌اند؛ درنتیجه سرمایه‌گذاری در زمین می‌تواند در مقاطعی از بازی برای کاربر سودآور باشد.
In-Game Assets/ دارایی‌های درون بازی: علاوه بر زمین، تعدادی از دارایی‌های درون بازی مانند خانه، لباس، حیوانات و آیتم‌های تزیینی را می‌توان در بازار خرید و فروش کرد.
In-Game Events/ رویدادهای درون بازی: بازیکنان می‌توانند با شرکت در رویدادهای مختلف درون بازی مانند مسابقات، توکن بومی پلتفرم یعنی Alice را کسب کنند.
Staking Yield: تیم توسعه‌دهنده پلتفرم My Neighbor Alice، با هدف علاقه‌مند نگه‌داشتن سرمایه‌گذاران و کاربران به پلتفرم، در طول راه‌اندازی پروژه گزینه Staking Yield را ارائه می‌دهند. طبق گفته تیم آلیس، سطح پاداش‌ها در ابتدای پروژه بیشترین میزان را خواهند داشت (استیکینگ همان استخراج است که با هزینه کمتری اجرا می‌شود).
بازار NFT: نقدینگی بازار NFT بسیار بالاست. اگر کاربر یک دارایی درون بازی را از طریق این سیستم خریداری کند، درصدی از قیمت خرید وی در یک حساب وثیقه ویژه که برای NFT ها طراحی شده، قفل می‌شود. پس از مدتی، کاربر می‌تواند دارایی را به سیستم بفروشد یا قیمتی معادل وثیقه قفل‌شده را پس بگیرد.
NFT های اجاره‌ای: علاوه بر خرید و فروش دارایی‌ها کاربر می‌تواند خریدهای درون بازی خود را به دوستانش قرض دهد، اما از آنجا ‌که توکن‌های آلیس در یک قرارداد هوشمند قرار دارند، وام‌گیرنده اجازه فروش دارایی‌های شخص دیگر را ندارد.
اقتصاد توکنی ALICE: در زمان نوشتن این مقاله، ارزش بازار آلیس حدود ۳۲۲ میلیون دلار و حداکثر عرضه آن ۱۰۰ میلیون سکه است. در حال حاضر سرمایه در گردش این ارز برابر با ۲۳ میلیون سکه است.
سایر ویژگی‌های این پلتفرم عبارت‌اند از:

رمز ارز آلیس براساس استاندارد ERC20 و روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است.
از این ارز به‌عنوان روش اصلی پرداخت در شبکه استفاده می‌شود.
برای انجام این بازی به ویندوز ۷ و بالاتر، حافظه ۴ گیگابایت، پردازنده ۲.۸ GHz، کارت گرافیک ۱۰۲۴ MB و ۱ گیگ فضای ذخیره‌سازی خالی نیاز است.

مزایا و معایب رمز ارز آلیس
My Neighbor Alice به‌عنوان یک پلتفرم بازی‌های بلاک چینی ویژگی‌های متنوعی را ارائه می‌دهد، با این حال مزایا و معایبی دارد که سبب تمایز آن با سایر پلتفرم‌های مشابه می‌شود.
مزایای آلیس

از آنجا ‌که امکان استیک‌کردن رمز ارز آلیس وجود دارد، نگهداری درازمدت آن می‌تواند سودمند باشد.
شرکت سازنده این بازی هم در صنعت بازی و هم در فضای DeFi محبوب است و پروژه اعتبار بالایی دارد.
نحوه مدیریت این پلتفرم به‌صورت غیرمتمرکز است.

معایب آلیس

از آنجا ‌که این پروژه روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، در حال حاضر در دوره‌های اوج فعالیت مشمول کارمزدهای بالایی می‌شود.

رمز ارز آلیس چگونه کار می‌کند؟

این پلتفرم توکن‌های غیر قابل معاوضه (NFT) را با قراردادهای هوشمند و سایر راه‌حل‌های غیرمتمرکز ترکیب می‌کند. My Neighbor Alice به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با دنیای مجازی گسترده و رنگارنگی تعامل داشته باشند، زمین‌های مجازی را بخرند و روی آن‌ها مالکیت داشته باشند. علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند آیتم‌های متنوعی را در فضای بازی بسازند و به معامله آن‌ها بپردازند.
این بازی به‌طور خاص به‌گونه‌ای طراحی شده تا حد امکان جامع، دردسترس، باز و خوشامد باشد؛ از این‌رو از نظر بیشتر کاربران بسیار جذاب، سرگرم‌کننده و سودآور بوده و یادگیری روند آن آسان است. معامله اقلام درون بازی تنها راه درآمدزایی در این پلتفرم نیست و علاوه ‌بر آن کاربران می‌توانند جداگانه در توکن بومی این بازی یعنی رمز ارز آلیس سرمایه‌گذاری کنند.
کاربردهای رمز ارز آلیس چیست؟
کاربرد اصلی رمز ارز Alice به‌عنوان توکن رسمی پلتفرم My Neighbor Alice عبارت‌اند از:

پرداخت: از رمز ارز آلیس برای پرداخت هزینه‌های خرید NFT های کلکسیونی، زمین، حیوانات، اقلام و غیره استفاده می‌شود.
کسب درآمد در بازی: بازیکنانی که در فعالیت‌های درون بازی فعال هستند و شرکت می‌کنند، به‌عنوان پاداش رمز ارز Alice دریافت می‌کنند.
Stacking: کاربران می‌توانند از توکن‌های آلیس برای Stacking و کسب درآمد استفاده کنند.
توکن حکم‌رانی: دارندگان توکن آلیس می‌توانند در رأی‌گیری‌های مرتبط با فرایندهای درون بازی و توزیع جوایز شرکت کنند.

کیف پول‌های پشتیبان رمز ارز آلیس
از آنجا که رمز ارز Alice توکن ERC20 است، در تمام کیف پول‌های پشتیبان این استاندارد در دسترس است. برترین کیف پول‌های رمزنگاری‌شده از استانداردهای امنیتی سطح بالایی استفاده کرده و هیچ‌یک از اطلاعات هویتی کاربران را دریافت نمی‌کنند. علاوه بر این، کلیدهای خصوصی کاربران رمزگذاری شده و هیچ‌گاه دستگاه کاربر را ترک نمی‌کنند. هنگام انتخاب کیف پول مناسب بهتر است موارد مذکور را در نظر داشته باشید. در ادامه به معرفی کیف پول‌های پشتیبان این ارز می‌پردازیم:
۱- کیف پول ترزور Trezor (سخت‌افزاری)
۲- کیف پول لجر Ledger (سخت‌افزاری)
۳- کیف پول تراست ولت Trust Wallet (نرم‌افزاری)
۴- کیف پول اتمیک ولت Atomic Wallet (نرم‌افزاری)
۵- کیف پول مای اتر ولت MyEtherWallet (نرم‌افزاری)
صرافی‌های پشتیبان رمز ارز آلیس
این رمز ارز در تعدادی از صرافی‌های رمزنگاری، پلتفرم‌های سواپ و… در دسترس معامله‌گران قرار گرفته است. مبادله ارزهای دیجیتال در صرافی‌های دیجیتالی به‌دلیل ارائه رابط کاربری متفاوت، پیچیدگی‌هایی داشته و نیازمند آماده‌سازی و انجام مراحل اولیه است. در ادامه به معرفی تعدادی از صرافی‌های پشتیبان رمز ارز آلیس و ارزهای جفت‌شده با آن می‌پردازیم:
۱- صرافی بایننس (Binance)
۲- صرافی کوکوین (Kucoin)
۳- صرافی کوینکس (CoinEx)
۴- صرافی هوبی گلوبال (Huobi Global)
۵- صرافی هیت بیت کوین (HitBTC)
۶- صرافی Poloniex
۷- صرافی Pionex
۸- صرافی Dcoin
۹- صرافی Bitrue
۱۰- صرافی پنکیک سواپ (PancakeSwap v2)
۱۱- صرافی هات بیت (Hotbit)
۱۲- صرافی یونی سواپ (Uniswap-V2)
آموزش نحوه خرید (ترید) رمز ارز آلیس

اگر مایل به خرید رمز ارز Alice هستید، ابتدا صرافی‌های پشتیبان این ارز را که در قسمت قبلی معرفی شدند، با یکدیگر مقایسه کنید. در این مقایسه به عوامل مختلفی مانند جفت ارز ارائه‌شده، کارمزد دریافتی صرافی، رابط کاربری، امنیت، میزان نقدینگی صرافی و مواردی از این دست بپردازید.
اگر از قبل ارز جفت‌شده با Alice را در اختیار دارید، بخشی از دارایی خود را برای خرید آن به کیف پول صرافی مدنظر انتقال دهید؛ در غیر این صورت باید ابتدا از طریق یک صرافی ایرانی و واریز ریال، ارز جفت‌شده با Alice را خریداری کنید. سپس به وب‌سایت رسمی صرافی مدنظر بروید و مراحل ثبت‌نام را تکمیل کنید. پس از ورود به حساب کاربری، از طریق منوی صرافی به بخش کیف پول (Wallet) بروید و پس از انتخاب ارز مدنظر و انتخاب گزینه Deposit، آدرس کیف پول ارز خریداری‌شده را کپی کنید و ارز خود را از صرافی ایرانی به صرافی مقصد انتقال دهید. پس از آن مانند مراحل زیر عمل کنید.

از طریق داشبورد موجود در صفحه صرافی به بخش Trading یا Buy Crypto بروید.
جفت ارز ALICE/… را انتخاب کنید.
به باکس BUY ALICE بروید.
نوع ثبت سفارش (Market، Limit Stop و…) مدنظر خود را انتخاب کنید.
با در نظر گرفتن کارمزد شبکه، میزان (Amount) ارز را وارد کرده و مراحل خرید را تکمیل کنید.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت رمز ارز آلیس
براساس گفته بسیاری از کارشناسان، Alice به‌عنوان یک بلاک چین مطمئن همراه با تیم توسعه‌دهنده مشخص، یک سرمایه‌گذاری خوب محسوب می‌شود. این پروژه با سرعت بالایی در حال گسترش است و این احتمال وجود دارد تا در سال‌های آینده به برترین پروژه در میان پروژه‌های موجود در اکوسیستم بازی‌های بلاک چینی تبدیل شود.
از آنجا ‌که رمز ارز Alice عرضه ثابت و اندکی دارد (SMALL AND FIXED SUPPLY)، از تورم مصون است و احتمالاً ارزش آن در بلندمدت افزایش می‌یابد. به‌طورکلی عوامل زیر بر قیمت ارزهای دیجیتال همچون رمز ارز آلیس تأثیرگذار هستند:

میزان عرضه و تقاضا
میزان مقبولیت در جامعه
وضع قوانین و مقررات مربوط به بازار ارزهای دیجیتال
لیست‌شدن در صرافی‌های معتبر
اطلاع‌رسانی در مدیا

آینده رمز ارز آلیس چگونه است؟
آینده ارزهای دیجیتال با وجود نوسانات بازار و متغیربودن وضعیت قوانین کشورها مشخص نیست و پیش‌بینی‌ها تنها براساس وضعیت گذشته و کنونی بازار انجام می‌شود. سایت Priceprediction.net به‌عنوان پلتفرم پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال، از تحلیل فنی عمیق و هوش مصنوعی بر اطلاعات مربوط به ارز، روند گذشته قیمت آن، حجم بازار، ارزش بازار و چندین پارامتر دیگر استفاده می‌کند.
اگر مایل به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به‌ویژه ارزهای تازه تأسیس هستید، لازم است شخصاً وضعیت ارز مدنظر را بررسی کنید و بررسی‌های بیشتری انجام دهید. علاوه بر این، در نظر داشته باشید که سرمایه‌گذاری در بازارهای سرمایه مانند ارزهای دیجیتال تنها با استفاده از سرمایه مازاد فرد انجام می‌شود. در جدول زیر پیش‌بینی قیمت ۱۰ سال آینده رمز ارز Alice براساس داده‌های موجود در وب‌سایت Priceprediction.net آمده است.

سال میلادی
حداقل قیمت به دلار
میانگین قیمت به دلار
حداکثر قیمت به دلار

۲۰۲۲
۱۲.۵۷
۱۲.۹۳
۱۵.۰۹

۲۰۲۳
۱۸.۲۷
۱۸.۷۹
۲۱.۸۵

۲۰۲۴
۲۶.۰۳
۲۶.۷۸
۳۱.۹۵

۲۰۲۵
۳۹.۷۷
۴۰.۸۴
۴۵.۵۳

۲۰۲۶
۵۵.۵۹
۵۷.۶۳
۶۷.۱۸

۲۰۲۷
۸۰.۰۴
۸۲.۹۲
۹۷.۲۸

۲۰۲۸
۱۱۴.۸۴
۱۱۸.۱۶
۱۴۱.۸۴

۲۰۲۹
۱۶۳.۶۵
۱۶۸.۳۷
۱۹۶.۸۶

۲۰۳۰
۲۳۷.۹۲
۲۴۴.۶۵
۲۸۲.۶۹

۲۰۳۱
۳۴۲.۲۲
۳۵۲.۰۱
۴۰۷.۰۷

نتیجه‌گیری
My Neighbor Alice یک پلتفرم بازی بلاک چینی با این نام است که به‌صورت غیرمتمرکز توسط استودیوی بازی‌سازی سوئدی ساخته شده است. این پلتفرم یک توکن بومی با نام Alice دارد که در صرافی‌های معتبری مانند بایننس، Kucoin و CoinEx لیست شده و خارج از محیط بازی نیز قابل‌خرید و فروش است.
پرسش‌های متداول

پلتفرم My Nieghbor Alice چیست؟

My Neighbor Alice (ALICE)یک بازی ویدئویی چندنفره، غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک چین و مشابه بازی‌هایی مانند FarmVille و Animal Crossing است.

رمز ارز آلیس چه کاربردهایی دارد؟

رمز ارز آلیس در موارد مختلفی مانند سرمایه‌گذاری خارج از بازی، خرید اقلام موجود در بازی، شرکت در رأی‌گیری‌های حاکمیتی و… کاربرد دارد.

بازی مای نیبر آلیس را چه کسی طراحی و راه‌اندازی کرده است؟

پلتفرم My Neighbor Alice را یک استودیوی بازی‌سازی سوئدی به نام Antler Interactive طراحی و سرمایه‌گذاری آن را از ژانویه ۲۰۲۱ آغاز کرده است.

کدام یک از صرافی‌های دیجیتال از رمز ارز ALICE پشتیبانی می‌کنند؟

رمز ارز آلیس در صرافی‌های معتبر بسیاری لیست و با ارزهای مختلفی جفت شده است. تعدادی از این صرافی‌ها عبارت‌اند از: Binance، Kucoin، CoinEx، HotBit، HitBTC و Gate.io.

مهم‌ترین ایراد پلتفرم مای نیبر آلیس چیست؟

از آنجا ‌که این پروژه روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، در حال حاضر در دوره‌های اوج فعالیت مشمول کارمزدهای بالایی می‌شود.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *