دسته‌ها
اخبار

رانش زمین در کرج / گاز، برق و آب از مدار خارج شد – یونیت آزاد خبر

به گزارش یونیت آزاد خبر، مهرداد کیانی، مدیریت شهری کرج، با اعلام این مطلب افزود: این اتفاق صبح امروز پنج شنبه ۱۸ مرداد رخ داده و در پی آن تعدادی از پلاک‌های مسکونی دچار خسارت شده است.
کیانی ادامه داد: با توجه به حضور نیروهای آتش نشانی، خدمات شهری، مدیران مربوطه و نمایندگان دیگر دستگاه‌های امداد و نجات در محل رانش عواقب احتمالی در حال کنترل است.
وی از ارجاع موضوع به کارشناس رسمی دادگستری به منظور تعیین علت دقیق رانش زمین در کرج خبر داد و اضافه کرد: اقدامات لازم جهت تامین ایمنی ساکنین پلاک‌های مجاور در حال انجام است و به منظور اطمینان خاطر از عدم تسری ابعادِ حادثه تأسیسات گاز و برق و آب به طور موقت از مدار خارج شده است.
به گفته شهردار کرج، این حادثه تلفات جانی نداشته و منجر به ریزش یک ساختمان شده و روند ایمن سازی آغاز شده است.
رانش زمین مسبوق به سابقه است
کیانی تصریح کرد: آنچه در سال‌های گذشته در منطقه حصار و برخی از مناطق شهری کلانشهر کرج در بحث ساخت و سازهای غیر مجاز و بی‌کیفیت رخ داده، نتایجِ خطرناکی همچون حادثه امروز را در پی داشته است.
شهردار کرج اظهار کرد: تیم‌های امدادی و عملیاتی شهرداری کرج تا زمان حصول اطمینان از ایمن‌سازی محل، رفع خطر، ارائه مشاوره به ساکنین پلاک‌های مجاور و بازگشت شرایط به وضعیت عادی در محل حضور خواهند داشت و امیدواریم با انجام اقدامات فنی بتوانیم از ریزش احتمالی بناهای مجاور جلوگیری کنیم.
وی گفت: به محض اعلام علتِ دقیق رانش زمین در کرج محدوده اراضی الله اکبر منطقه حصار که قبلاً نیز سابقه داشته، مراتب از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم خواهد رسید.
]]>کیانی با ابراز نگرانی از خطرات و تهدیدهای ساکنین در محدوده‌های بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی گفت: چنانچه حادثه امروز به جای رانش جزئی، موضوعی همچون زلزله بود، میزان تلفات جانی و مالی به مراتب بیشتر بود، تصریح کرد: دوره ششم مدیریت شهری کرج با همین هدف تسهیلات ویژه‌ای را جهت بافت‌های فرسوده پلاک‌های ریزدانه و فاقد استحکام در دستور کار قرار داده و شهروندان با استفاده از این تسهیلات سکونتگاه‌های خود را ایمن نمایند تا دیگر شاهد وقوع چنین حوادث تلخی نباشیم.

منبع: انتخاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *