دسته‌ها
اخبار

خبرنامه دانشجویان ایران – احداث ۴۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در تهران


یونیت آزاد خبر –
به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از مهر، علیرضا فخاری عصر یکشنبه در جلسه شورای مسکن و همچنین ستاد بازآفرینی شهری استان تهران اظهار داشت: جلسه امروز شورای مسکن به صورت دوره‌ای برای رسیدن به وضعیت مطلوب مورد انتظار برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: سهم استان تهران در طرح نهضت ملی مسکن حدود ۵۰۰ هزار واحد است، البته تعداد متقاضیان ۱ میلیون نفر می‌باشد که از این سهم؛ ۳۳۰ هزار واحد در دست اقدام است که با احتساب آمار حوزه بازآفرینی می‌باشد و حدود ۴۳ هزار واحد در دستور کار داریم.
استاندار تهران عنوان کرد: در طرح نهضت ملی از لحاظ برنامه و سقف عقب ماندگی نداریم، اما استان تهران در کلیات امر با یک سری محدودیت‌ها به لحاظ کمبود زمین و شیب تند منحنی اراضی شمالی استان و همچنین کاربری‌ها در بخش جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب مواجه است.
فخاری سپس گفت: عمدتاً این کاربری‌ها، کشاورزی است که به دلایلی چون فقدان منابع آبی و حتی تفکیک اراضی به قطعات کوچک‌تر، قابلیت لازم را برای کشاورزی ندارند و باید در تصمیمات مناسب و جدید در بارگذاری‌های آتی در سطح استان تهران در نظر گرفته شود.
استاندار تهران خاطرنشان کرد: با لحاظ کردن این موارد، می‌توان شهرهای منفصل از شهر تهران و شهرستان‌ها یا به عنوان الحاقی جدید به بخشی از شهرستان‌ها منظور کنیم که در آینده پیش بینی لازم برای چیدمان جمعیت در سطح استان تهران در برنامه داشته باشیم.
∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *