دسته‌ها
اخبار

تفاوت کارت اعتباری کریپتویی با کارت های اعتباری معمولی چیست؟

میزان کاربرد ارزهای دیجیتال در دنیای واقعی در حال افزایش است. ایجاد کارت‌های اعتباری ارزهای دیجیتال، ازجمله کاربردهای رمزارزها در دنیای واقعی است اما کارت اعتباری کریپتویی چیست و چه تفاوتی با کارت‌های اعتباری معمولی دارد؟ نحوۀ عملکرد کارت‌های کریپتویی چیست و خرید این کارت‌ها به چه افرادی توصیه می‌شود؟ در این مطلب قصد داریم به معرفی کارت‌های کریپتویی و تفاوت‌های آن با کارت‌های اعتباری معمولی بپردازیم. با ما همراه باشید. 
فهرست این مقاله
کارت اعتباری کریپتویی چیست؟
کردیت کارت‌های کریپوتویی، مانند کارت‌های اعتباری معمولی، برای پرداخت آنلاین و دریافت وام از شرکت ارائه‌کنندۀ کارت، مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، تفاوت بزرگ بین کارت‌های اعتباری معمولی و کردیت کارت‌های کریپتو، پاداش‌های کریپتویی است. درواقع، مانند برخی از کارت‌های اعتباری معمولی، با خرید از طریق این کارت‌ها، امتیازتان افزایش می‌یابد. هرچه ارزش خریدی که انجام داده‌اید بیش‌تر باشد، امتیازی که به شما تعلق می‌گیرد هم بیش‌تر خواهد بود. نکتۀ حائز اهمیت این است که در کارت‌های کریپتویی، می‌توانید امتیاز دریافت شده را به رمز ارز تبدیل کنید. 
یکی دیگر از روش‌های استفاده از کردیت کارت کریپتویی، دریافت جوایز مستقیم از طریق رمز ارز است. به‌عنوان مثال، ممکن است شرکت ارائه‌دهندۀ کارت، 1درصد از وجه پرداخت شده را به بیت کوین در تمام خریدها به کارت شما بازگرداند. خرید کارت‌های اعتباری کریپتویی به افرادی توصیه می‌شود که قصد ورود به بازار رمزارزها را دارند اما آشنایی چندانی با آن ندارند. 
کارت‌ های پاداش کریپتویی چگونه کار می‌ کنند؟

در اصل، هیچ تفاوتی بین کارت اعتباری کریپتویی (کارت پاداش کریپتو) و کارت پاداش معمولی وجود ندارد. وقتی خریدی انجام می‌دهید، درصدی از خرید انجام شده  از طریق رمز ارز و ارز فیات به کارت شما باز می‌گردد. لازم به ذکر است که درصد بازگشت وجه چندان قابل توجه نیست و به میزان خرج‌کردن شما و عادت‌های خرید شما بستگی دارد. 
اگرچه برخی از خرده‌فروشان آنلاین، ارزهای دیجیتال را به‌عنوان روشی برای پرداخت قبول کرده‌اند و این احتمال وجود دارد که این پذیرش در آینده بیش‌تر شود اما هنوز هم ارزهای فیات به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. ازآنجایی‌که همۀ کارت‌های پاداش کریپتویی از شبکه‌های پردازش پرداخت بزرگی مانند Visa، Mastercard و… استفاده می‌کنند، این می‌تواند فرصتی برای شما باشد تا به جای آنکه آن را بدون استفاده در جایی هولد کنید، از دارایی خود استفاده کنید.
دبیت کارت کریپتویی (Crypto Debit card) چیست؟

دبیت کارت‌های کریپتویی مشابه با کارت‌های پاداش کریپتویی هستند. زمانی‌که از این کارت‌ها استفاده می‌کنید، رمز ارز در حین خرید به ارز فیات تبدیل می‌شود اما پاداشی که در ازای استفاده از کارت به شما تعلق می‌گیرد، همیشه به رمز ارز محاسبه می‌شود. دقیقاً مانند کارت‌های اعتباری کریپتو، این کارت‌های اعتباری با Visa و Mastercard کار می‌کنند و در بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین مورد پذیرش قرار گرفته‌اند. نکتۀ قابل توجه این است که امکان برداشت وجه نقد از این کارت‌ها وجود دارد. 
تفاوت کردیت کارت کرپیتویی با دبیت کارت کرپیتویی چیست؟
یکی از تفاوت‌های این دوکارت، استفادۀ برخی از کارت‌های دبیت از قوانین اثبات سهام است که می‌تواند برای برخی از افراد تازه‌کار در زمینۀ خرید و استفاده از کارت‌های اعتباری گیج کننده باشد. در این مدل، برای استفاده از کارت باید ابندا مقداری رمز ارز را استیک کنید و سپس پاداش بگیرید. اینکه چه ارزی را باید استیک کنید، به قوانین شرکت ارائه دهندۀ کارت بستگی دارد. در این مدل، هرچه رمز ارز بیش‌تری استیک کنید، پاداش بالقوه‌ای که دریافت خواهید کرد نیز بیش‌تر خواهد بود. البته، فراموش نکنید که اگر مقدار زیادی رمز ارز را برای استفاده از این ارزها استیک کنید و شرایط بازار به مرور بد شود، احتمالاً متحمل ضرر زیادی خواهید شد. علاوه بر این، برای استفاده از کردیت کارت کریپتویی، اعبتار بانکی کاربر مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. بنابراین، امکان استفاده از دبیت کارت‌های کریپتویی برای همگان وجود دارد؛ درحالی‌که شرایط استفاده از کردیت کارت‌های کریپتویی کمی سخت‌تر است. 
امکان برداشت از ATM از هر دوکارت اعتباری کریپتویی وجود دارد و این قابلیت به شرایط شرکت ارائه دهندۀ کارت بستگی دارد. 
کردیت کارت کریپتویی یا دبیت کارت کریپتویی؟
اینکه کدام یک از این دوکارت اعتباری کریپتویی برای شما بهتر است، به عادات خرج‌کردن و سابقۀ اعتباری شما بستگی دارد. هنگام انتخاب کارت باید به نکات زیر توجه کنید:

نرخ پاداش؛
کارمزد سالانه؛
سایر هزینه‌ها مانند کارمزد برداشت از دستگاه خودپرداز؛
مزایای کارت اعتباری کریپتویی؛
محدودیت‌های برداشت و خرج‌کردن؛
شرایط استیکینگ.

لازم به ذکر است که هیچ یک از کارت‌های اعتباری کریپتویی، در تمام موارد گفته شده، نقطۀ قوتی ندارند؛ بنابراین، کارتی را انتخاب کنید که در مهم‌ترین مزیت و ویژگی مد نظر شما، بهترین عملکرد را دارد. 
بهترین کارت‌ های اعتباری کریپتویی کدام‌اند؟

کارت Crypto.com: قابل استفاده در بیش از صدکشور در سراسر جهان؛
ویزاکارت دبیت بایننس: مناسب برای افراد ساکن اروپا با سقف خرج‌کردن و برداشت بالا؛
دبیت کارت کوین بیس: یک کارت اعتباری مناسب برای ایالت متحده بدون هزینۀ برداشت از حساب؛
کردیت کارت اعتباری BlockFi: کارت پاداش اعتباری کریپتویی که بیت کوین را به‌عنوان پاداش پرداخت می‌کند؛
کارت کریپتویی Wirex؛
کارت کریپتویی Nuri: کارتی با سقف برداشت بالا برای برداشت از خودپرداز برای اروپایی‌ها؛
دبیت کارت کریپتویی Monolith: ویزاکارت کاستدی نشده برای طرفداران اتریوم در اروپا.

خلاصۀ مطلب
اگر نمی‌خواهید از ارزهای دیجیتال به‌طور مستقیم برای پرداخت آنلاین استفاده کنید، می‌توانید از کارت اعتباری کریپتویی استفاده کنید.  این کارت‌ها در دونوع معمولی و پاداش عرضه می‌شوند. به‌طور معمول، در تمامی انواع کارت‌های اعتباری کریپتویی، درصدی از هزینۀ خرج شده به‌عنوان پاداش به کارت شما بازگردانده می‌شود. بازار ارزهای دیجیتال بسیار بی‌ثبات است و احتمال دارد پاداشی که از طریق این کارت‌ها به دست می‌آورید، به مرور زمان کم‌ارزش شوند؛ بنابراین، این نوع سرمایه‌گذاری شاید برای همه مناسب نباشد.
سؤالات متداول
1. کارت اعتباری کریپتویی چیست؟
کردیت کارت‌های کریپتویی مانند کارت‌های اعتباری معمولی، برای پرداخت آنلاین و دریافت وام از شرکت ارائه کنندۀ کارت، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ با این تفاوت که بعد از خرید، پاداش استفاده از کارت با استفاده از رمز ارز به کارت شما بازمی‌گردد. 
2. بهترین کارت اعتباری کریپتویی چیست؟ 
بهترین کارت اعبتاری ارزهای دیجیتال با توجه به معیارهای زیر تعیین می‌شود و در حالت کلی، نمی‌توان یک‌کارت را به‌عنوان بهترین کارت معرفی کرد. بنابراین، برای خرید کارت اعتباری کریپتویی به این موارد توجه کنید:

نرخ پاداش؛
کارمزد سالانه؛
سایر هزینه‌ها مانند کارمزد برداشت از دستگاه خودپرداز؛
مزایای کارت اعتباری کریپتویی؛
محدودیت‌های برداشت و خرج‌کردن؛
شرایط استیکینگ.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” رمز ارز “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *