دسته‌ها
اخبار

تسنیم – اگر بخواهیم تولید درجایگاه اصلی خود قرار بگیرد باید متصل به صادرات باشد


یونیت آزاد خبر – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اکبری تالار پشتی رییس کمیسیون صنایع مجلس، با اشاره به اینکه در دولت یازدهم عضویت در بریکس و شانگهایی محقق شد، گفت: به نظر میرسد در مجموع این نگاه غالب شده است که شاخص و هویت تولیدکنندگان در اقتصاد تصدی گری است. اگر بخواهیم تولید درجایگاه اصلی خود قرار بگیرد باید مصتل به صادرات باشد.
رییس کمیسیون صنایع مجلس در سپموزیوم بین المللی صادرات تاکید کرد، هنر تولیدکنندگان بر عهده گرفتن امور حتی در شرایط سخت و پر تنش است.
وی گفت: در حوزه صادرات مجدد طرفیت خوبی در کشور  وجود دارد و عملا میتوان از صادرات نفت و گاز بی‌نیاز شد.
رییس کمیسیون صنایع، با اشاره به ظرفیت‌های بالای حوزه تولید کنندگان ایرانی گفت: متاسفانه در حوزه ای مثل تولید و صادرات فرش جایگاه واقعی آن بدست نیامده است. برای رفع موانع و تسهیل در حوزه قوانین و نظارت در کنار‌ تولید کنندگان هستیم.
در ادامه این همایش گرجی مدیر کل منسوجات صمت گفت: صنعت نساجی یک صنعت راهبردی است از این جهت که اشتغال زایی با کمترین منابع رخ میدهد، از سوی دیگر صنعتی مردمی با ارزش افزوده بالاست و در نگاه مسئولان مرتبط با تولید از صنعت خودرو مهم تر است.
وی گفت: بایستی نگاه برونگرا با تمرکز بر مجموعه های فناوری و شرکتهای دانش بنیان داشت تا سهم بازار صادراتی افزایش یابد. هم اکنون یک زیست بوم کامل داخل کشور داریم تا نگاه راهبردی و مسئولان اقتصادی در حوزه تولید و صادرات فراهم شود.
به گفته گرجی سال گذشته در صادرات فرش رشد 3.5درصدی محقق شده است. سال قبل مقدمات تشکیل مشارکت راهبردی دستگاه بافت شروع شد. در شش ماه نخست سال حدود 11درصد رشد صادرات فرش نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل محقق شده است.
انتهای پیام/
∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *