دسته‌ها
اخبار

باشگاه خبرنگاران جوان – کشف انبار بلور قاچاق در بازار تهران


یونیت آزاد خبر –

سرهنگ مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف یک باب انبار دپوی قاچاق در محدوده بازار تهران شدند. رسیدگی به این پرونده در پی انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار قرارگرفت و در جریان آن مشخص شد که مقادیر قابل توجهی کالای خارجی قاچاق به وسیله خودرو‌های شوتی به انباری در بازار برده و در آنجا تخلیه و دپو شده است.
وی با بیان اینکه هماهنگی با مقام قضایی در این خصوص انجام و مجوز‌های لازم اخذ شد، گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اقدام به بازرسی از محل مذکور کرده و در جریان آن متوجه شدند، محل مذکور یک باب انبار کالای بازرگانی است، اما کالا‌های موجود در آن در سامانه انبار‌ها ثبت نشده است. همچنین متوجه شدند که اقلام قاچاق به وسیله وانت در بازار توزیع می‌شود.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه مقادیر انبوهی کالا‌های خارجی از نوع بلوریجات خارجی در محل دپو شده بود، گفت: استعلامات گمرکی نیز نشان داد که اسناد گمرکی که برای این محصولات ارائه شده است، مطابقتی با کالا‌های مکشوفه ندارد و در واقع اقلام موجود در این انبار نه تنها در سامانه انبار‌ها ثبت نشده بود، بلکه اسناد و مدارک گمرکی نیز نداشت و به عبارتی بهتر قاچاق محسوب می‌شود.
افشاری ادامه داد: ماموران در جریان بازرسی از این انبار، انوع کالا قاچاق شامل ۳۰۷۷ قلم بلوریجات را که محصول کشور چین بود کشف کردند. همچنین انبار مذکور پلمب و یک نفر نیز در این خصوص دستگیر شد که برای متهم پرونده‌ای تشکیل شد و او به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شد. 
وی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در این خصوص ادامه دارد، درباره ارزش ریالی اقلام کشف شده نیز گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال مذکور را بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *