دسته‌ها
اخبار

آموزش گام به گام بازی خدایان آنچین (Gods Unchained)

اگر شما هم جزء کسانی هستید که به بازی‌های رایانه‌ای علاقه دارید و مدت‌زمان بسیار زیادی را صرف این بازی‌ها کرده‌اید، حتماً بارها با خود فکر کرده‌اید که اگر می‌توانستید از این بازی‌ها درآمدی داشته باشید، الان وضعیت مالی بهتری داشتید. خبر خوب اینکه به لطف بلاک چین شاهد بیشترشدن بازی‌هایی هستیم که گیمرها می‌توانند با انجام آن، درآمد داشته باشند. به نظر بسیار جذاب می‌آید و البته افراد زیادی نیز به این سمت کشیده شده‌اند. پیش از این شاهد بودیم که برخی برای خرید آیتم‌های مختلف بازی حتی هزینه‌ای را هم پرداخت می‌کردند که خوشبختانه با روی کار آمدن بازی‌های جدید مرتبط با بلاک چین راهی برای کسب درآمد گیمرها هم به وجود آمده است که برخی افراد بسیار جدی روی آن متمرکز شده و درآمد معقولی هم به دست آورده‌اند. در این مقاله قرار است یکی از محبوب‌ترین بازی‌هایی که امکان کسب درآمد را به شما می‌دهند، معرفی کنیم. بازی خدایان آنچین (Gods unchained) یک بازی کارتی جالب است که قرار است در این مقاله به‌طور کامل معرفی و راه کسب درآمد از آن توضیح داده شود.
فهرست این مقاله
آموزش ثبت نام در بازی خدایان آنچین
ابتدا وارد سایت godsunchained.com شوید و روی گزینه Play Now کلیک کنید. اگر پیش از این برای خود حساب کاربری ایجاد کرده باشید، کافی ‌است ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید؛ در غیر این صورت باید ابتدا در وب‌ سایت ثبت‌نام کنید. برای ثبت‌نام در کادر اولی آدرس ایمیل و در کادر دوم یک رمز عبور را برای خود انتخاب کنید و سپس در کادر سوم رمز عبوری را که وارد کرده بودید، دوباره بنویسید. درنهایت پس از فعال‌کردن گزینه‌ای که پذیرفتن قوانین سایت را نشان می‌دهند، روی گزینه NEXT & DOWNLOAD کلیک کرده تا برنامه Immutable را دانلود کنید. پس از دانلود برنامه باید آن را روی سیستم کامپیوتر خود نصب کنید.

هم‌زمان که برنامه Immutable X در حال دانلودشدن است، شما می‌توانید ادامه فرایند ثبت‌نام را تکمیل کنید. در کادر اول یک نام کاربری برای خود انتخاب کنید و اگر کد ریفرال یا همان کد دعوت را داشته باشید نیز می‌توانید کد مربوط را در کادر دوم وارد کنید. همچنین می‌توانید با فعال‌کردن بند آخر، ایمیلی حاوی آخرین به‌روزرسانی‌ها را دریافت کنید. درنهایت با کلیک روی گزینه Next صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود.

در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود، از شما خواسته شده است روی لینک فعال‌سازی که از طرف Gods Unchained ارسال شده است، کلیک کنید.
کار ثبت‌نام شما به پایان رسید، اما اجازه دهید در این بخش یادآوری کنیم که عضویت در شبکه‌های اجتماعی Gods Unchained می‌تواند بسیاری از ابهامات شما را برطرف کند؛ برای مثال شما می‌توانید با پشتیبانی بسیار فعال بازی Gods unchained در اپلیکیشن دیسکورد (Discord) ارتباط داشته باشید و هرگونه سؤالی که در رابطه با بازی خدایان آنچین برای شما پیش می‌آید، از آن‌ها بپرسید.

کارت‌ها در بازی خدایان آنچین
همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، بازی Gods unchained یک بازی کارتی است؛ پس دانستن مفهوم هر کارت در این بازی بسیار مهم است. به‌طورکلی کارت‌ها در بازی خدایان آنچین از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که شما با دانستن بخش‌های مختلف هر کارت و آشنایی با قدرت آن‌ها می‌توانید تشخیص دهید در مراحل بازی گادز آنچیند از کدام کارت‌های خود استفاده کنید. به زبان ساده کارت‌هایی که در این بازی استفاده می‌کنید، توانایی‌هایی بالقوه‌ای هستند که در حین بازی می‌توانید برای شکست حریف از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه بخش‌های مختلف کارت‌ها در بازی خدایان آنچین را به شما معرفی می‌کنیم.
دامنه (Domain)
هر کارت متعلق به یک دامنه است و هر دامنه با طرح و رنگ مخصوص به خود از دیگر دامنه‌ها متمایز می‌شود. درواقع دامنه مشخص می‌کند یک کارت با کدام خدا قابل استفاده است. برای آنکه متوجه شوید یک کارت متعلق به کدام دامنه است، باید به طرح و رنگ سمت چپ و بالای کارت توجه کنید. در بازی خدایان آنچین شش دامنه به نام‌های جنگ، نور، طبیعت، جادو، فریب و مرگ وجود دارد؛ البته ممکن است یک کارت متعلق به هیچ دامنه‌ای نباشد که در آن صورت گفته می‌شود این کارت خنثی است.
برای شروع بازی Gods unchained لازم است یک عرشه یا دک (Deck) برای خود ایجاد کنید که اولین مرحله در ساختن Deck انتخاب خداست؛ برای نمونه جنگ به‌کمک خدای Auros رهبری می‌شود. وقتی در حال ساختن Deck هستید، باید تنها از کارت‌هایی که متعلق به دامنه جنگ هستند استفاده کنید و مثلاً انتخاب یک کارت از دامنه فریب در این دک مجاز نیست. البته کارت‌های خنثی قابل استفاده در تمام دک‌ها هستند و صرف‌نظر از اینکه شما در کدام دامنه بازی می‌کنید، استفاده می‌شوند.

قرمز (جنگ)
زرد (نور)
سبز (طبیعت)
بنفش (فریب)
آبی (جادو)
فیروزه‌ای (مرگ)

دسته (Set)
دسته یا مجموعه‌ها (Sets) به گروهی از کارت‌ها اشاره دارند که بر مبنای یک موضوع خاص دسته‌بندی می‌شوند. شما می‌توانید با نگاه‌کردن به بخش بالایی و سمت راست کارت‌ها متوجه شوید کارت متعلق به کدام مجموعه است. دسته یا مجموعه‌ها به ۴ گروه Free to play، Promotional، Expansion و The one of a kind تقسیم می‌شوند.

این مجموعه را تنها با انجام بازی خدایان آنچین به دست خواهید آورد. قابلیت کارت‌های این مجموعه ممکن است بنا به نظر تیم توسعه در طول زمان با هدف حفظ جذابیت و رقابت در بازی گادز آنچیند تغییر کند.

این کارت‌ها برای مدتی محدود و با هدف تبلیغات منتشر می‌شوند که امکان تغییر این کارت‌ها توسط تیم توسعه وجود دارد؛ با این حال به‌دلیل محدودیت زمانی این کارت‌ها، معمولاً این تغییرات برای این دسته از کارت‌ها کمتر پیش می‌آید.

کارت‌های متعلق به این مجموعه برای مدت‌زمان محدودی از سمت فروشگاه و به‌طور مستقیم به فروش می‌رسند. این مجموعه برای مدتی توسط کاربران قابل استفاده است با این هدف که تیم توسعه کاربرد و آمار لازم برای ایجاد تغییرات احتمالی را به دست بیاورد. بعد از گذر از این مرحله این کارت‌ها قفل شده و جز موارد جزئی مثل اشتباه تایپی و مواردی از این دست، دیگر نمی‌توان تغییری در آن‌ها ایجاد کرد. همان‌طور که گفته شد، این مجموعه برای مدت‌زمانی محدود از طریق Market به فروش می‌رسند (البته Genesis که یک مجموعه از نوع Expansion است این ویژگی را ندارد) همچنین امکان انتشار نسخه‌های بعدی مجموعه‌های یک مجموعه Expansion وجود دارد که شبیه نسخه اولیه نخواهند بود.

کارت‌های بی‌نظیر Mythic این مجموعه را تشکیل می‌دهند، از هر کارت Mythic تنها و تنها یک عدد وجود دارد؛ به این معنا که هر کارت Mythic در هر زمان تنها ممکن است متعلق به یک نفر باشد و امکان ندارد که دو نفر هم‌زمان صاحب یک کارت Mythic باشند.
برخی مجموعه‌ها در بازی Gods Unchained عبارت‌اند از:
Welcome Set (از نوع Free to play)
Welcome که به معنای خوشامدگویی است، ۷۰ کارت دارد و هر شخصی که بازی را نصب کند، به این کارت‌ها دسترسی خواهد داشت.
Core Set (از نوع Free to play)
مجموعه Core با ۲۵۹ کارت
Etherbots Set (از نوع Promotional)
مجموعه Etherbots با داشتن ۱۶ کارت، در گذشته با هدف تبلیغات منتشر شده بود.
Promo Set (از نوع Promotional)
مجموعه Promo شامل ۱۱ کارت بود و همان‌طور که گفته شد، این نوع کارت‌ها برای مدت‌زمانی محدود و با هدف تبلیغات منتشر می‌شوند.
Genesis Set (از نوع Expansion)
مجموعه Genesis با حدود ۳۷۷ کارت در سال ۲۰۱۸ عرضه شد.
Trial Of The Gods Set (از نوع Expansion)
این مجموعه که ۱۹۰ کارت داشت، زمانی منتشر شد و دیگر در دسترس نیست.
Divine Order Set (از نوع Expansion)
Divine Order مجموعه‌ای نسبتاً جدید و شامل ۱۹۴ کارت است.
Mythic Set (از نوع One of a kind)
یک مجموعه منحصربه‌فرد شامل کارت‌های Mythic
می‌توانید Set ها را از افرادی که مجموعه‌ها را در بخش بازار Immutable X به فروش می‌رسانند، خریداری کنید. امکان به دست آوردن مجموعه‌های Divine Order و Core با انجام بازی و رویدادهای آخر هفته، برای کاربران وجود دارد. مجموعه Welcome هم در بدو ورود به بازی Gods unchained به شما داده می‌شود، اما باقی مجموعه‌ها در دسترس نیستند. شما می‌توانید مجموعه (Set) های مختلف را در وب‌ سایت Gudeck و با کلیک روی تب CARDS بررسی کنید.

مشخصات کارت‌ها

کلمه Rare در زبان انگلیسی به معنای کمیاب است و Rarity با اشاره به همین مفهوم، میزان کمیاب‌بودن یک کارت را با رنگ‌های مختلف نشان می‌دهد. کارت‌های با Rarity بیشتر سخت‌تر به دست می‌آیند؛ چراکه میزان افت کمتری هم دارند.
در یک Deck تنها استفاده از یک کارت افسانه‌ای (Legendary) مجاز است؛ درحالی‌که ۲ عدد از دیگر کارت‌ها قابل استفاده در یک Deck هستند، البته جز کارت Mythic که بی‌نظیر است.

کارت‌های حماسی که در دو سمت خود الماس‌هایی به رنگ خاکستری دارند.

کارت‌های نادر که در دو سمت خود الماس‌هایی به رنگ آبی روشن دارند.

کارت‌های حماسی که در دو سمت خود الماس‌هایی به رنگ بنفش دارند.

کارت‌های حماسی که در دو سمت خود الماس‌هایی به رنگ طلایی دارند.

کارت‌های اسطوره‌ای که در دو سمت خود الماس‌هایی به رنگ قرمز دارند.

یک قبیله مشخص می‌کند که یک کارت متعلق به کدام فرقه است؛ البته همه کارت‌ها قبیله ندارند؛ با این حال متن برخی کارت‌ها با برخی از قبلیه‌ها مرتبط هستند؛ به همین دلیل می‌توان در ساخت Deck ها از آن‌ها استفاده کرد.
Aether، Amazon، Anubian، Atlantian، Dragon، Guild، Mystic، Nether، Olympian، Structure، Viking و Wild قبیله‌های موجود در بازی خدایان آنچین هستند. در تصویر زیر نام قبایل مشخص شده است؛ درنتیجه با نگاه به بخش پایین یک کارت می‌توان قبیله یک کارت را تشخیص داد.

Stats/Utility
در این بخش قرار است قابلیت‌های کارت‌ها که کاربران استفاده می‌کنند و وضعیت کاربر و حریف مشخص می‌شود، اشاره کنیم.

یک کارت زمانی که حمله می‌کند یا زمانی که به او حمله می‌شود، چه مقدار آسیب را می‌تواند به حریف وارد کند. این ویژگی با عددی در سمت چپ و پایین کارت مشخص می‌شود.

به مقدار ضربه‌ای که یک کارت می‌تواند تا پیش از نابودشدن تحمل کند، Health گفته می‌شود. این ویژگی با عددی در سمت راست و پایین کارت مشخص می‌شود.

مقدار مانایی که برای انداختن یک کارت روی برد (صفحه بازی خدایان آنچین) به آن نیاز دارید. این عدد نیز در بخش بالایی و سمت چپ هر کارت وجود دارد.

متن موجود روی هر کارت ویژگی‌ها و درواقع توانایی‌های یک کارت را نشان می‌دهد تا به شما در انتخاب استفاده‌کردن یا نکردن از آن کارت کمک کرده باشد؛ برای مثال روی یک کارت نوشته شده «این موجود پس از آنکه حمله کرد و زنده ماند، یک Health دریافت می‌کند» این متون به شما کمک می‌کنند متوجه شوید آیا یک کارت برای شکست حریف و رسیدن به اهداف کمکی به شما می‌کند یا خیر.

انواع کارت در بازی خدایان آنچین

این کارت‌ها قابل کشیده‌شدن به برد (صفحه) بازی Gods unchained هستند و امکان ضربه‌زدن به کارت‌ها و حتی خدای حریف توسط این کارت‌ها وجود دارد. درنهایت باید اضافه کرد که شما می‌توانید در هر دور بازی گادز آنچیند ۶ عدد کارت Creature را در برد بازی داشته باشید.

Spell یا جادو یک نوع از کارت‌ها در بازی هستند که تأثیر فوری دارند و با توجه به متنی که روی آن‌ها ظاهر شده عملیات مختلفی را ممکن است روی حریف انجام دهند؛ برای مثال ممکن است دو ضربه به خدای حریف وارد کنند، بهبوددادن یا بالابردن توانایی بعضی از دیگر کارهایی که است که این نوع کارت‌ها انجام می‌دهند. کارت‌های Spell یا جادو هیچ عددی را در سمت راست و چپ (در پایین کارت) خود ندارند.

کارت‌های Relic یا عتیقه، روی برد بازی انداخته نمی‌شوند و با داشتن و استفاده از آن‌ها تنها یک علامت در بالا و سمت راست نماد خدای خود خواهید دید. کارت‌های Relic هم با توجه به متنی که روی آن‌ها آمده می‌توانند قابلیت‌های مختلفی داشته باشند؛ برای مثال می‌توانند مستقیم به حریف حمله کنند، اما نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کنید این است که برخلاف کارت Creature اگر شما ضربه‌ای به حریف وارد کنید، این خدای شما خواهد بود که به تناسب ضربه وارده نیرو از دست بدهد و نه کارت Relic. سلامت کارت Relic با هر بار استفاده یک واحد کم می‌شود تا زمانی که این رقم به صفر برسد و کارت از بین برود، همچنین در هر راند بازی تنها می‌توانید یک Relic داشته باشید.

Card Quality
Plain
کارت‌های ساده که با حاشیه‌ای به رنگ خاکستری مشخص می‌شوند، کارت‌هایی غیر NFT هستند. این کارت‌ها معمولاً در جریان بازی خدایان آنچین به دست می‌آیند و در محیط بازی گادز آنچیند نیز قابل استفاده هستند؛ با این حال امکان مبادله و فروش این کارت‌ها در بخش مارکت وجود ندارد، اما اگر شما ۲ یا تعداد بیشتری از یک کارت ساده را داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را در بخش Forge با هم ترکیب کرده و به یک کارت NFT تبدیل کنید و به این ترتیب درصورت تمایل به فروش برسانید.
shiny
هر کارت دارای شهاب‌سنگ یا کیفیت بالاتر یک NFT است که قابلیت تبادل آن با دیگر کاربران در بخش مارکت وجود دارد. این کارت‌های براق برای نشان‌دادن دارایی به دیگر کاربران و همچنین جمع‌آوری کارت‌های کمیاب در یک کلکسیون استفاده می‌شوند. Plain، Shiny، Shadow، Gold و Dimond استاندارهای مختلف کارت‌ها را در بازی نشان می‌دهند.

اصطلاحات استفاده‌شده در کارت‌های بازی Gods unchained
Hidden
زمانی که کلمه Hidden را در متن یک کارت دیدید، به این معناست که وقتی این کارت‌ها ضربه‌ای به حریف بزنند، دیگر مخفی باقی نمی‌مانند. درواقع امکان ضربه‌زدن به یک کارت Hidden وجود ندارد. برخی کارت‌ها تنها برای یک دور بازی Gods unchained مخفی هستند.
After Life
این کارت‌ها پس از مرگ فعالیتی را انجام می‌دهند.
Roar
کارت‌های Roar یک فعالیتی را مطابق آنچه در مقابل کلمه Roar در بخش متن کارت آورده شده است، انجام می‌دهند.
Blitz
این کارت‌ها به‌محض آورده‌شدن به برد (صفحه) بازی گادز آنچیند فعال هستند و می‌توان از قابلیت‌های آن‌ها استفاده کرد. معمولاً کارت‌هایی که به برد بازی خدایان آنچین کشیده می‌شوند، برای دور اول خواب هستند که کارت‌های Blitz این محدودیت را ندارند.
Deadly
کارت‌های Deadly صرف‌نظر از تعداد Health و Damage حریف می‌توانند او را از بین ببرند.
Frontline
کارت‌های Frontline درواقع مانند سپری برای خدا به حساب می‌آیند. اگر حریف شما یک کارت Frontline روی برد بازی Gods unchained داشته باشد، تا زمانی که آن کارت را از بین نبرید، نمی‌توانید آسیبی به خدای او وارد کنید.
Backline
این کارت‌ها آخرین کارت‌هایی هستند که ضربه می‌خورند و به آن‌ها حمله می‌شود؛ برای مثال اگر حریف ۴ کارت روی برد داشته و یکی از آن کارت‌ها Backline باشد، تا زمانی که سه کارت دیگر را نابود نکرده باشید، نمی‌توانید هیچ آسیبی به کارت Backline وارد کنید.
 Flank
کارت‌های Flank بدون توجه به نوع کارت حریف (Frontline، Backline و…) می‌تواند به آن حمله کند.
Protected
این کارت‌ها در برابر انواع حملات (به‌جز حملات جادویی) مقاوم هستند و نابود نمی‌شوند.
Ward
کارت‌های Ward برای یک‌بار در برابر جادوها مقاوم هستند. درواقع جادو برای یک‌بار روی این کارت‌ها بی‌تأثیر خواهد بود.
Leech
به تعداد ضربه‌ای که برای نابودی حریف هزینه می‌کنید، خدا Health دریافت می‌کند.
Twin Strike
کارت‌های Twin Strike قابلیت حمله به حریف را برای دو بار دارند. البته این کارت‌ها تنها یک‌بار می‌توانند به خدای حریف حمله کنند.
Confused
کارت‌های Confused با احتمال ۵۰ درصد به هدفی غیر از هدفی که شما برای حمله به حریف مشخص کرده‌اید، ضربه وارد می‌کنند.
شروع بازی
حالا که با مفاهیم اولیه و کارت‌های بازی Gods Unchained آشنا شدید، وقت آن رسیده است که نگاهی به روش بازی گادز آنچیند بیندازیم. بعد از ایجاد حساب کاربری و دانلود نرم‌افزار Immutable باید نام ایمیل و رمز عبور خود را در نرم‌افزار وارد کرده تا بتوانید شروع به بازی کنید. وقتی برای بار اول وارد بازی خدایان آنچین می‌شوید، ۷۰ کارت را به‌صورت رایگان دریافت خواهید کرد. درواقع به همین دلیل گفته می‌شود بازی Gods Unchained یک بازی رایگان برای کسب درآمد است؛ چراکه بازی Gods unchained به همه کاربران امکان این را می‌دهد تا حتی در صورتی که تمایلی برای خرید کارت و دیگر آیتم‌های بازی نداشته باشند، بتوانند این بازی را انجام دهند، لذت ببرند و در کنار آن با رفتن به سطوح بالاتر، به کسب درآمد نیز برسند.
پس از ورود به برنامه با تصویری همچون تصویر پایین مواجه می‌شوید. توجه کنید که به‌دلیل نیاز به آپدیت برنامه، در ابتدای ورود، گزینه‌های شروع بازی Gods unchained برای شما فعال نیستند و شما پیش از هر چیزی باید با کلیک روی گزینه Update برنامه را به‌روزرسانی کنید.

بعد از آنکه برنامه را به‌روزرسانی کردید، نوبت آن است که یک خدا به همراه یک دسته کارت ۳۰ تایی (Deck) برای مبارزه با حریف طراحی کنید. با کلیک روی گزینه Choose Deck به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که امکان انتخاب خدا و دسته کارت‌ها را برای شما فراهم کرده است. البته دسته کارت پیش‌فرض هم وجود دارد که می‌توانید برای انجام سریع بازی گادز آنچیند از آن هم استفاده کنید.
با کلیک روی گزینه Choose Loadout نیز می‌توانید زمین بازی خود را انتخاب کنید.

آموزش چیدن Deck
چیدن دسته‌کارت‌ها یکی از مراحل مهم است که می‌تواند تأثیر مستقیمی بر نتیجه بازی شما داشته باشد، پس آگاهی از ماهیت بازی و همچنین توانایی هر کارت می‌تواند تأثیر زیادی بر ایجاد یک Deck مناسب برای بازی گادز آنچیند داشته باشد. برای این کار روی تب Workshop از نوار بالای صفحه کلیک کنید.
البته امکان ایجاد Deck با کلیک روی Choose Deck در بخش Ranked نیز فراهم است و شما می‌توانید با کلیک روی آن گزینه به همان مسیر هدایت شوید.

در این مرحله با کلیک روی گزینه Choose A Deck به صفحه اصلی برای ایجاد یک Deck منتقل می‌شوید؛ جایی که می‌توانید کارت‌ها را با توجه به تشخیص خود انتخاب کنید. البته بازی گادز آنچیند، Deck هایی را آماده کرده است که می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید با این حال اگر قصد ایجاد یک Deck با توجه به سلیقه خود را داشتید، باید مسیر زیر را طی کنید.

در اولین قدم باید یک خدا برای Deck خود انتخاب کنید. به‌طورکلی ۶ خدا در بازی Gods Unchained وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را در بازی‌های مختلف انتخاب کنید و با توجه به نیاز خود، بهترین و متناسب‌ترین خدا را برای Deck خود انتخاب کنید.

پس از انتخاب خدا، نوبت به کارت‌ها می‌رسد. همان‌طور که می‌بینید کارت‌های مختلفی در این بخش قرار دارند که شما با کلیک روی هرکدام از گزینه‌هایی که در تصویر مشخص کردیم، می‌توانید کارت‌ها را براساس ترتیب خاصی مشاهده کنید تا به این ترتیب بتوانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید.
کارت‌های انتخابی نیز در بخش انتهایی صفحه قابل دیدن هستند. همان‌طور که می‌بینید هر کارت با توجه به عدد مانای خود در یک ستون مشخص قرار گرفته است. کار انتخاب کارت‌ها را تا جایی ادامه می‌دهید که تعداد آن‌ها به ۳۰ برسد. این میزان نیز برای شما مشخص شده است تا بدانید چند کارت انتخاب کرده‌اید.
بهتر است با کلیک روی گزینه Edit Deck نام عرشه یا Deck را که ایجاد کرده‌اید، تغییر دهید تا به این ترتیب بتوانید Deck هایی را که می‌سازید، به‌کمک اسم آن‌ها از هم تشخیص دهید. با کلیک روی Edit Deck می‌توانید یک نام را برای Deck خود انتخاب کنید و درنهایت با کلیک روی Save Change کار ایجاد Deck را به انتها برسانید.

حالت‌های مختلف برای بازی Gods unchained

در این حالت شما به‌تنهایی بازی می‌کنید. به زبان ساده هیچ شخص حقیقی در برابر شما بازی نمی‌کند، بلکه این هوش مصنوعی است که نقش حریف شما را به عهده گرفته است، اما به هر حال انجام بازی Gods unchained در این شرایط نیز توصیه می‌شود؛ چراکه شما با این روش بازی می‌توانید مهارت خود را بالا ببرید.

Ranked کامل‌ترین شرایط یک بازی استاندارد را برای شما فراهم می‌کند که با انجام این بازی‌ها و کسب امتیاز در آن‌ها می‌توانید رتبه خود را در بازی Gods unchained ارتقا دهید. همچنین برای دریافت امتیاز در رویدادها باید بازی‌های Ranked را انجام دهید.

در این حالت شما با یک شخص حقیقی بازی می‌کنید که شما او را می‌شناسید. برای این کار یک عبارت که مانند یک رمز بین شما و شخص مقابل است، تعیین می‌شود و شما با واردکردن آن عبارت انتخابی (مثلاً Aseman250) و کلیک روی گزینه Start می‌توانید با حریف خود مبارزه کنید.

در بخش Tutorial نیز که مانند یک بخش آموزشی است، دستورالعمل‌ها به شما گوشزد می‌شود تا بتوانید به‌عنوان یک تازه‌کار روش بازی و مفاهیم مختلف آن را یاد بگیرید.
حال که با حالت‌های مختلف در بازی Gods Unchained آشنا شده‌اید، وقت آن رسیده که حالت Ranked را باهم بررسی کنیم. پس از کلیک روی Play به مرحله‌ای می‌رسید که ۴ نیرو با توجه به خدایی که در Deck خود انتخاب کرده بودید، به شما نشان داده می‌شود که باید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Confirm به معنای تأیید کلیک کنید. درواقع در این مرحله شما قدرت خدای خود را انتخاب می‌کنید. توجه داشته باشید شما باید یک Deck را پیش از شروع بازی خدایان آنچین انتخاب کنید. Deckh ها همان کارت‌های انتخابی و خدایی است که شما برای بازی Gods unchained انتخاب می‌کنید. برای این کار می‌توانید هم روی گزینه Choose Deck در بخش Ranked کلیک کنید و هم اینکه از بخش Workshop که در ادامه آموزش خواهیم داد، این مسیر را طی کنید.

پس از کلیک روی گزینه Play و انتخاب قدرت خدا، در مرحله بعد باید سه کارتی را انتخاب کنید که قصد دارید بازی خود را با آن‌ها شروع کنید. با توجه به اینکه شما در مرحله اول هستید و استفاده از هر کارت و انداختن آن روی برد (صفحه بازی) به مانا احتیاج دارد، باید در این مرحله کارت‌هایی را انتخاب کنید که به تعداد مانای کمتری نیاز داشته باشند.
در این مرحله کارت‌های مختلفی که دارید، به‌صورت تصادفی برای شما به نمایش درمی‌آیند. کارت‌هایی که می‌خواهید بازی خدایان آنچین را با آن‌ها شروع کنید، نگه داشته و کارت‌هایی را که مانای زیادتری می‌خواهند و شما نمی‌خواهید در مراحل اولیه بازی Gods unchained استفاده کنید جایگزین کنید. برای جایگزین‌کردن یک کارت پس از کلیک روی آن روی گزینه Replace کلیک کنید تا دیگر کارت‌هایی که دارید برای شما نمایش داده شوند.

 زمانی که وارد بازی گادز آنچیند شوید تصویری را می‌بینید که برای بازی باید با مفاهیم آن آشنا باشید.

تعداد مانا و امتیازات حریف را نشان می‌دهد.
کارت‌های شما و حریف در این بخش قرار می‌گیرند
زمانی که این نوار سبز به انتها برسد، زمان شما یا رقیبتان برای انتخاب کارت به پایان می‌رسد.
کارت‌هایی که برای بازی گادز آنچیند در اختیار دارید، در این بخش قرار می‌گیرند.
زمانی که از کارت‌های Relic استفاده کنید در این بخش دیده می‌شوند.
تعداد مانا و امتیازات شما را نشان می‌دهد. با توجه به تعداد مانا که روی کارت مشخص شده است، متوجه می‌شوید برای استفاده از کارت در بازی خدایان آنچین به چند مانا نیاز دارید. عدد درون دایره در بخش ۶ در تصویر، تعداد ماناهای شما را و تعداد الماس‌های مثلث‌شکل کنار آن تعداد ماناهای ذخیره شما را نشان می‌دهد.
زمانی که شما حرکات را در نوبت خود انجام دهید، با کلیک روی این بخش نوبت را به حریف می‌دهید.

زمین وسط بازی گادز آنچیند نیز همان برد (Board) است که شما و رقیب، کارت‌های مختلف خود را به این بخش درگ می‌کنید.

باز کردن Pack ها در بازی گادز آنچیند
زمانی که رتبه شما در بازی خدایان آنچین بالا برود، به پک‌ها دسترسی خواهید داشت؛ به این صورت که ارتقای هر رتبه یک Rare Pack به شما می‌دهد و زمانی که شما ۱۰ رتبه پیشرفت کنید، یک Epic Pack به دست می‌آورید. همچنین با ارتقای هر ۲۵ رتبه به پک یا بسته افسانه‌ای (Legendary) دسترسی خواهید داشت. زمانی که رتبه شما بالا برود، می‌توانید با رفتن به تب Open Packs کارت‌هایی را که دریافت کرده‌اید، ببینید.

با رفتن به این بخش در صورتی که به یک بسته (Pack) دست یافته باشید، می‌توانید با درگ‌کردن آن به مرکز صفحه، متوجه شوید کدام کارت‌ها را به دست آورده‌اید. زمانی که در تب Open Packs یک نقطه زرد کوچک وجود داشته باشد، به این معناست که شما یک بسته (Pack) دارید.

کارت‌هایی هستند که در بسته دریافتی وجود داشتند. گاهی ممکن است یک کارت بسیار نادر را در میان کارت‌های خود به دست آورید که امتیاز بسیار بالایی دارند. البته امکان فروش این کارت‌ها به‌صورت مستقیم وجود ندارد و شما برای انجام این کار باید کارت‌ها را در بخش Forge که به‌طور کامل توضیح داده خواهد شد، ترکیب کنید تا به این ترتیب ارزش آن‌ها بالاتر برود و به یک NFT تبدیل شوند.

خرید و فروش دارایی در بازی Gods unchained
کارت‌های مختلف با ویژگی‌های متفاوتی که دارند می‌توانند به شما کمک کنند تا در حین بازی گادز آنچیند امتیاز بالاتری را کسب کنید. البته شما می‌توانید در این بخش کارت‌های خود را نیز بفروشید که این مورد نیز یکی از روش‌های کسب درآمد از بازی Gods Unchained است. با کلیک روی گزینه Buy & Sell از تب Market به بخش بازار (Market Place) سایت Immutable X منتقل می‌شوید.

در سایت Immutable می‌توانید کارت موردنظر خود برای خرید را انتخاب کرده و با کلیک روی آن به صفحه‌ای منتقل شوید که شما را از قیمت آگاه کند و شما می‌توانید با کلیک روی گزینه Buy صاحب کارت شوید.

پیش از این نیز گفته شد که با کلیک روی گزینه Buy کار خرید کارت به اتمام می‌رسد. توجه داشته باشید که قیمت آورده‌شده در این سایت برحسب اتریوم است. همچنین نباید فراموش کنید که برای عملیات خرید و فروش باید حتماً کیف پول خود را به سایت متصل کنید که برای این کار باید روی Connect Wallet در گوشه بالا و سمت راست تصویر کلیک کنید.

با رفتن به این بخش شما می‌توانید با امتیازاتی که با بازی‌های روزانه خود به دست می‌آورید، کارت‌های مختلف را تهیه کنید. برای این کار در صفحه اصلی روی تب Market کلیک کنید و از منویی که برای شما باز می‌شود، گزینه Star Store را انتخاب کنید.
در تصویر زیر، هزینه‌ای که برای تهیه هر کارت باید پرداخت شود، در بخش پایینی آن آمده است. زمانی که شما روی گزینه Buy With 1200 * کلیک می‌کنید، تعداد ستاره‌های شما به میزان ۱۲۰۰ عدد کم شده و کارت جدید را در میان کارت‌های خود خواهید داشت. بدیهی است میزان ستاره‌ها برای هر کارت می‌تواند متغیر باشد.

فورج (Forge)
فورج (Forge) به چه معنا است؟ با انجام بازی خدایان آنچین (Gods Unchained) شما کارت‌هایی را به‌عنوان امتیاز در سطوح مختلف به دست می‌آورید. گاهی پیش می‌آید چند عدد از یک کارت را در اختیار دارید و احتمالاً این سؤال برای شما پیش می‌آید که قرار است با این کارت‌ها چه کنید. اینجاست که فورج (Forge) به کمک شما می‌آید. درواقع با استفاده از فورج شما می‌توانید کارت‌های مشابه خود را ترکیب کنید و یک کارت با سطح بالاتر به دست آورید، اما این همه ماجرا نیست و شما با این کار می‌توانید به درآمد نیز برسید؛ چراکه با فورج‌کردن بلاک چین نیز وارد کار می‌شود و ارزشی واقعی به کارت شما می‌بخشد. به این ترتیب شما می‌توانید با فروش کارت‌هایی که فورج کردید، به درآمد برسید و این یکی از راه‌های کسب درآمد در بازی خدایان آنچین است.
البته فراموش نکنید که این کار برای شما هزینه دارد و برای این کار باید ترکیبی از توکن‌های Flux و Gods را خرج کنید، در ادامه هزینه فورج‌کردن انواع کارت‌ها را برای شما بیان خواهیم کرد. البته به این موضوع توجه کنید که در گذشته هزینه فورج‌کردن کمی متفاوت بود و در وب‌ سایت بازی خدایان آنچین آمده که این هزینه ممکن است با توجه به تشخیص و نظر تیم متغیر باشد؛ پس پیش از فورج‌کردن از میزان هزینه آن مطلع باشید. در زیر جدولی مشاهده می‌کنید که هزینه فورج‌کردن انواع کارت‌ها در آن آمده است.

۰.۱ gods + 20 flux
Common

۰.۳ Gods + 40 flux
Rare

۰.۷ Gods + 120 flux
Epic

۱.۵ Gods + 200 flux
Legendary

همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد، برای تشخیص اینکه کارت شما چقدر نادر است، باید به ویژگی‌های ظاهری کارت توجه کنید. بخش‌های رنگی در دو طرف کارت میزان نادربودن آن را نشان می‌دهند که البته کارت‌ها از این جهت در سطوح مختلفی قرار می‌گیرند.

خاکستری: کارت معمولی (Common)
آبی روشن: کارت کمیاب (Rare)
بنفش: کارت حماسی (Epic)
طلایی: افسانه‌ای (Legendary)

بد نیست بدانید تیم توسعه‌دهنده پیش از رونمایی از بخش فورج (Forge)، دارایی Flux کاربران را ثبت و پس از ارائه نسخه جدید آن به ازای هر توکن Flux مقدار ۰.۰۰۵۴ از توکن $Gods را اهدا کرد. حالا که اطلاعات کافی درباره فورج‌کردن به دست آوردیم، وقت آن رسیده است که بدانیم چگونه دو کارت را فورج کنیم. پیش از هر چیز باید بدانید برای فورج‌کردن به حداقل دو کارت مشابه نیاز دارید.
در گام اول وارد سایت Gods Unchaied شوید و روی تب فورج (Forge) از نوار بالایی کلیک کنید.

اما یکی از مهم‌ترین مراحل اتصال کیف پول به پلتفرم است که برای ارسال توکن‌های NFT که قرار است از فورج کردن دو کارت دیگر به دست آیند، استفاده می‌شود. برای این کار زمانی که وارد تب Forge شدید، از بخش Wallet که در تصویر مشخص شده است، ولت خود را انتخاب کنید.

در این مرحله باید کارت‌هایی که قرار است فیوز کنید، انتخاب کنید. با کلیک روی یک کارت برای شما روشن می‌شود که چه تعداد از آن کارت در میان کارت‌هایتان وجود دارد. توجه داشته باشید اگر توکن‌های Flux و $Gods شما برای فورج‌کردن کافی باشند، دکمه Start Fusing روشن و قابل کلیک‌کردن خواهد شد. همچنین میزان توکن Gods و Flux و کارت‌هایی که قرار است فورج شوند، در پایین نمایش داده خواهند شد.

در مرحله بعد باید تأیید نهایی را انجام دهید تا به سایت اجازه دهید از دارایی فلاکس (Flux) و همچنین کارت‌هایی که انتخاب کردید، برداشت کند تا توکن NFT جدید شما ایجاد شود.

در مرحله بعد به یک صفحه وب از سمت Immutable X هدایت می‌شوید تا فرایند ضرب NFT را تأیید کنید. فراموش نکنید کیف پولی که در بخش فورج (Forge) متصل کردید، با کیف پولی که در Immutable متصل کردید، مطابقت داشته باشد در غیر این صورت فورج تکمیل نخواهد شد.
کار ترکیب در بخش فورج (Forge) به انتها رسید و پس از مدت کوتاهی کارت جدید شما باید در بخش Inventory برنامه Immutable نمایش داده شود.
آموزش فروش کارت ها
بعد از فورج‌کردن کارت‌ها از همان سایت Gods Unchained که کار ترکیب کارت‌ها را انجام دادیم، وارد تب بازار (Market) و سپس گزینه Buy & Sell می‌شویم و از آنجا به وب‌ سایت Immutable منتقل می‌شویم. در وب‌ سایت Immutable با یافتن بازی خدایان آنچین (Gods Unchained) تنها آیتم‌های همین بازی را خواهیم دید.

به تب Inventory در Immutable X وارد می‌شویم. کارت‌هایی که در طول بازی خدایان آنچین به دست آوردید، در این بخش دیده می‌شوند. علاوه بر کارت‌های اکتسابی، کارت‌هایی که در بخش Forge ترکیب کرده بودید نیز در این بخش از سایت Immutable X در دسترس هستند.

برای فروش کارت کافی است از تب Inventory روی کارت موردنظر (کارت Forge شده، کارتی که در بازی‌ها به دست آورده بوده‌اید یا احیاناً خریداری کرده‌اید) کلیک کنید و سپس قیمت دلخواه خود را برحسب اتریوم در کادر اول وارد کرده و سپس روی گزینه List For Sale کلیک کنید تا به این ترتیب کارت در Market لیست و فروخته شود.

روش‌های کسب درآمد در بازی Gods Unchained

رفتن به مراحل بالاتر و دسترسی به بسته‌ها (Pack)
ایجاد Deck و فروش آن
فروش کارت‌های به‌دست‌آمده در مراحل بازی خدایان آنچین
شرکت در رویدادهای آخر هفته
معامله‌کردن کارت‌ها (می‌توانید یک کارت را نگه داشته و با بالارفتن قیمت آن را به فروش برسانید).

شرکت در رویدادهای هفتگی (Events)
این مسابقات یا رویدادهای هفتگی هر هفته از جمعه ساعت ۱۵:۳۰ تا دوشنبه ۱۵:۳۰ به وقت ایران برگزار می‌شوند و هر هفته افراد مختلف از سراسر جهان برای مبارزه با یکدیگر در این رویدادها شرکت می‌کنند. در مدت این سه روز و در طی ۲۵ بازی، شما برد و باخت‌هایی را به دست می‌آورید که میزان جوایز شما را تعیین خواهند کرد.
جوایز
جوایزی که برندگان در این مبارزات به دست می‌آورند، می‌تواند بسته‌های Core باشد که به‌طور معمول با بازی‌کردن و بالارفتن سطح کاربر به وی خواهد رسید یا حتی بسته‌های توسعه‌دهنده (Expansion) باشد که در فروشگاه Gods Unchained فروخته می‌شوند. توجه داشته باشید در حالت عادی شما برای فروش دارایی خود باید در بخش Forge کارت‌های خود را ترکیب کرده و به NFT تبدیل می‌کردید، اما جوایزی که در این رویدادها دریافت می‌کنید، به‌صورت مستقیم قابل فروش هستند. جوایزی دریافتی با توجه به موارد مختلف بازی خدایان آنچین است که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم:

در هر رویداد (Event) قرار است ۲۵ بازی داشته باشید که تعداد بردهای شما در این ۲۵ بازی در تعیین جایزه شما مهم خواهد بود.
همچنین رتبه شما قبل از شروع رویداد نیز در تعیین جایزه شما مؤثر است.
درنهایت کیف پول شماست که بر میزان جایزه دریافتی شما مؤثر است و اگر شما کیف پول خود را به بازی خدایان آنچین متصل کرده باشید، شانس بیشتری خواهید داشت.

برای آنکه واجد شرایط دریافت جوایز در رویدادهای آخر هفته باشید، باید پیش از آغاز این رویدادها، به یکی از سطوح مشخص‌شده رسیده باشید که با توجه به سطح شما جوایز متفاوت خواهد بود؛ برای مثال اگر شما پیش از شروع رویداد در سطح Mythic باشید و هر ۲۵ بازی را برنده شوید، ۳ کارت از هرکدام از انواع Rare، Epic و Legendary از مجموعه Core و Expansion دریافت خواهید کرد؛ یعنی درمجموع ۱۸ کارت؛ درحالی‌که اگر رتبه شما پیش از شروع رویداد هفتگی Solar Gold باشد و تمام ۲۵ بازی را برنده شوید، ۱۲ کارت را به دست خواهید آورد. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌ سایت Gods Unchained جداول مربوط به جوایز را برای رتبه‌های مختلف مطالعه کنید. توجه داشته باشید که شمارش بردها تا لحظه اتمام زمان رویداد انجام خواهد شد. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، اتصال کیف پول برای دریافت جوایز است؛ چراکه در غیر این صورت جوایز شما ضبط خواهد شد.
رتبه‌بندی در بازی Gods Unchained
احتمالاً این سؤال برای شما هم پیش آمده که در بازی چگونه امکان به دست آوردن امتیاز را خواهید داشت و رتبه‌بندی‌ها بر چه اساس انجام خواهند شد. در صفحه اصلی بازی خدایان آنچین و بخشی که مربوط به حالت Ranked بازی خدایان آنچین است وضعیت رتبه شما را نشان می‌دهد. با برد بازی‌ها نوار پر می‌شود و شما به رتبه بالاتر نزدیک خواهید شد.
در ابتدای بازی گادز آنچیند همه در رتبه Rusted Bronze هستند، اما در صورتی که شما بازی‌ها را ببازید، سپر شما آسیب خواهد دید. اگر سپر شما آسیب زیادی دیده باشد، یعنی تعداد باخت‌های شما زیاد باشد، مقداری از امتیاز برد شما که با پرشدن نوار نشان داده می‌شود، کم خواهد شد و اگر نوار خالی شود، شما به رتبه پیش برمی‌گردید، اما برعکس این حالت هم وجود دارد؛ یعنی زمانی که شما با بردهایی که به دست می‌آورید نوار را پر کنید، به رتبه بالاتر خواهید رسید.
همچنین اگر از خط سفید در نوار رتبه عبور کرده باشید و سپر شما به‌دلیل شکست‌ها آسیب زیادی ببیند، کمی از پیشرفت خود در پرکردن نوار را از دست خواهید داد؛ با این حال به رتبه قبلی برنمی‌گردید. یکی از جوایزی که تیم بازی خدایان آنچین به‌صورت موقت انتخاب کرده‌اند، علاوه بر کارت‌ها، توکن Gods است که ۷ روز پس از اتمام هر رویداد قابل مطالبه است.

رتبه‌هایی که ورود شما به رویدادهای آخر هفته را مجاز می‌کنند، یکی از ۱۲ رتبه‌ای هستند که در ادامه خواهیم آورد:

Rusted Bronze
Purified Bronze
Rusted Iron
Purified Iron
Impact Meteorite
Astral Meteorite
Twilight Shadow
Midnight Shadow
Auric Gold
Solar Gold
Ethereal Diamond
Mythic

برای فروش کارت‌های خود به وب‌ سایت Immutable X بروید و کیف پول خود را به وب‌ سایت متصل کنید. از آنجا که جوایز شما به کیف پول ارسال می‌شوند، می‌توانید با مراجعه به بخش Inventory در وب‌ سایت Immutable X به‌راحتی کارت‌های خود را به فروش برسانید که فرایند فروش را پیش از این توضیح دادیم.
سخن پایانی
بازی‌های درآمدزا روزبه‌روز طرفداران بیشتری را به خود جذب می‌کنند در این میان برخی بازی‌ها همیشه در حال به‌روزرسانی و اعمال تغییرات در بازی گادز آنچیند و شیوه کسب امتیاز سعی هستند و با این کار سعی دارند محیطی بهینه‌تر برای کاربران فراهم کنند. بازی Gods Unchained با جذابیتی که دارد حتی اگر امکان کسب درآمد در آن وجود نداشت هم طرفداران زیادی پیدا می‌کرد. اگر شما هم بازی‌های ویدئویی را دوست دارید و کمی با مفاهیم ارزهای دیجیتال و بلاک چین آشنا هستید، حتماً می‌توانید بازی خدایان آنچین را انجام داده، لذت ببرید و هم‌زمان درآمدی نیز برای خود داشته باشید. البته ارزهای دیجیتال و بلاک چین بسیار گسترده هستند و وجود بازی‌های بلاک چینی ممکن است بسیاری از گیمرها را نیز به این ترتیب با حوزه ارزهای دیجیتال آشنا کند. چنین افرادی بهتر است اگر قصد ورود به بازار ارزهای دیجیتال با هدف معامله‌گری را داشته باشند، با گذراندن یک دوره آموزش رمز ارز، موفقیت خود را تضمین کنند.
ما سعی کردیم در این مقاله بازی خدایان آنچین را به زبان بسیار ساده و کاملاً کاربردی برای شما معرفی کنیم تا شما هم بتوانید از این بازی جذاب درآمدی داشته باشید.
سؤالات متداول
آیا امکان کسب درآمد در بازی Gods Unchained وجود دارد؟
بله گیمرها می‌توانند به چند روش در بازی خدایان آنچین درآمد داشته باشند.
بازی خدایان آنچین مخصوص چه کسانی است؟
همه کسانی که به بازی‌های ویدئویی علاقه دارند می‌توانند از این بازی به‌صورت رایگان استفاده کنند.
آیا امکان انجام بازی خدایان آنچین در موبایل هم وجود دارد؟
خیر، هرچند تیم بازی وعده ارائه نسخه موبایل بازی گادز آنچیند را داده است اما در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.
فورج کردن در بازی Gods Unchained به چه معناست؟
شما می‌توانید با فورج کردن دو کارت رتبه پایین را به یک کارت با رتبه بالاتر تبدیل کرده و همچنین امکان فروش آن را به کارت اضافه کنید.
حالت‌های مختلف در بازی گادز آنچیند کدام هستند؟
Solo، Rakked، Direct Challenge، Tutorial
روش‌های کسب درآمد در بازی Gods Unchained کدام هستند؟
رفتن به مراحل بالاتر و دسترسی به بسته‌ها (Pack)، ایجاد Deck و فروش آن، فروش کارت‌های به دست آمده در مراحل بازی گادز آنچیند، شرکت در رویدادهای آخر هفته، معامله کردن کارت‌ها (می‌توانید یک کارت را نگه داشته و با بالا رفتن قیمت آن را به فروش برسانید)

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *