دسته‌ها
مقالات بلاک چین

چه عواملی مانع پیشرفت ICOها می‌شوند؟

چه عواملی مانع پیشرفت ICOها می‌شوند؟

شوق و علاقهٔ روزافزون‌ به ICOها بدون کم‌وکاست ادامه دارد، زیرا استارت اپ‌های مبتنی بر بلاک چین روزانه میلیون‌ها دلار در این صنعت سرمایه‌گذاری می‌کنند. با این حال، وجود نقصان در این مدل باعث شده تا سرمایه‌گذاران نسبت به رشد روزانه و قارچ‌گونه ICOهای جدید محتاط باشند. در بازاری که سرمایه‌گذاران بیش از پیش احتیاط پیشه می‌کنند، برخی شرکت‌ها به اقدامات شدید متوسل شده‌اند. در این مقاله، مفهوم عرضهٔ اولیهٔ سکه (ICO) با عرضهٔ اولیهٔ سهام (IPO) یکی است و IPOها و ICOها مانند یک فرد با شخصیت دوگانه هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عرضه اولیه سکه می‌توانید از مطلب آموزشی «عرضه اولیه سکه (ICO) چیست؟» دیدن نمایید.

صرف‌نظر از سیستم غرب‌ وحشی‌وار حاکم بر بازار ICO، این بازار با شرایط مالی موجود ترکیب شده و توانسته با موفقیت ارزش خود را بازیابد. درسال 2018، ICOها بیش از 7 میلیارد دلار سرمایه جذب کردند زیرا بسیاری از مردم متوجه شدند که یک ثروت بی‌حد و حصر در بلاک چین وجود داشته و سرمایه‌گذاری در پروژه صحیح یک فرصت نادر جهت کسب بازدهی و سود فوق‌العاده است. ترکیب محبوبیت ICOها همراه با خرده سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها باعث شده تا برخی شرکت‌ها برای پیشبرد اهداف تبلیغاتی خود دست به اقدامات دیوانه‌واری بزنند.

پروتکل ASQ شرکت ASKfm به ماه می‌رسد

شرکت ASKfm پروتکل ASQ را به‌عنوان سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار جدید خود معرفی کرده است. این پروتکل یک زیرساخت جهت انتشار، ذخیره‌سازی، به اشتراک گذاشتن و کسب درآمد دیجیتالی است.

چه عواملی مانع پیشرفت ICOها می‌شوند؟

پس از توسعهٔ پروژهٔ تبلیغاتی و معروف کوه اورست در سال جاری، ASKfm برای انطباق با رویداد قبلی و نشان دادن موفقیت چشم‌گیر خود که در زمینهٔ پلتفرم بلاک چین کسب کرده‌ بود به یک برنامهٔ تبلیغاتی نیاز داشت و چه چیزی بهتر از توزیع رایگان توکن ASQ بین مردم.

ASQ به ارزش 100000 دلار و با موشک Skyrora پرتاب شد. Skyrora یک شرکت هوافضای اسکاتلندی است که در راستای ایجاد یک پلتفرم فضایی کار می‌کند. پس از پرتاب موشک، توکن‌های ASQ به ارزش بالایی رسید.

Savedroid آوازه خود را قربانی یادگیری یک درس می‌کند

Savedroid یک شرکت آلمانی کمتر شناخته شده است که یک ICO را جهت تبلیغ و جذب سرمایه برای پلتفرم سپرده‌های رمز ارزی بر مبنای AI راه‌اندازی کرد. این پلتفرم این امکان را به کاربران می‌دهد تا به‌صورت اتوماتیک سپرده‌ها و سرمایه‌های خود را وارد پرتفولیو یا سبدسهام خود کنند. شاید بهتر بود رهبری این تیم در بدترین وضعیت ممکن تصمیم به اجرای یک کمپین بازاریابی ضعیف نمی‌کرد.

چه عواملی مانع پیشرفت ICOها می‌شوند؟

پس از پیش‌فروش و راه‌اندازی یک ICO موفق، بنیانگذار Savedroid، یاسین هانکیر، متوجه شد که زمان مناسب برای جایگزینی پروژهٔ وب‌سایت با یک صفحه فرود فرا رسیده است. وی تنها گفت “این موضوع به پایان رسیده است”. براساس گفته‌های هانکیر، این مانع، حرکتی برای ایمنی کیف پول و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ICO ارائه کرده که سبک “شوک و هراس” آن باعث شد تا سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری در این پروژه بدون هراس عمل کنند. وی بلافاصله متوجه شده که تمام اقدامات، یک کلاهبرداری دقیق بوده است. با وجود اینکه سرمایه‌های سرمایه‌گذاران دست‌نخورده باقی‌مانده بود اما بسیاری از اعتماد به این شرکت امتناع کردند.

McAfeeCoin و McAfeeBucks

برای حضور در این لیست بر روی جان مک‌آفی حساب کنید. این پروژه احتمالاً یکی از دیوانه‌وارترین تلاش‌های ICO انجام شده در سال‌های اخیر است. غول آنتی‌ویروس سابق، اکنون به‌عنوان عموی دیوانهٔ صنعت فناوری شناخته شده و ICO مک‌آفی اخرین کار عجیب و غریب این شرکت بوده است. اولین اعلام مخالفت در برابر مک‌آفی زمانی اعلام شد که وی قصد تسخیر بازار چین را داشت. وی در این پروژه و در اوراق سفید خود (نوعی سند صادرشده توسط دولت) از زبان تحریک‌آمیز استفاده کرده بود. این اقدام یک چالش مستقیم برای مسئولان مالی آن کشور بود.

براساس اطلاعات اوراق سفید، در بین سال‌های 2016 تا 2019 کار برنامه‌ریزی سه ICO انجام شد. ارزش این سه ICO بالغ بر یک میلیارد دلار بود. در این سه پروژه، دو توکن متفاوت برای فروش و یک شبکه اجتماعی وجود داشت. تأمین اعتبار و جذب سرمایه تنها از طریق مولفه‌های تصادفی پروژه میسر بود، ولی مدیر عامل این پروژه، یل ری‌سولیل، علناً اعلام کرد که این ICO غیرضروری بوده و اگر به‌طور خصوصی نیز اجرا می‌شد همان نتایج به‌دست می‌آمد. پس از فرار سرمایه‌گذاران، مک‌آفی تلاش کرد تا این ایده را از طریق چاپ و انتشار اوراق واحد بازخرید نجات دهد.

ASKfm بر روی قلهٔ کریپتوورس، اما نه کاملاً

همان گونه که در عملیات پرتاب موشک Skyrora نشان داده شد، ASKfm تمایل به اجرای یک تبلیغات هیجان‌انگیز و حیرت‌آور را دارد. اولین تجربه ASKfm در این زمینه نیز بهترین نمونهٔ آن می‌باشد. در ابتدا برای تبلیغ پلتفرم، ASKfm از یک تیم الپاین‌ در کوه اورست استفاده کرد، زیرا آن‌ها توانایی این کار را داشتند. اما دارایی هنگفت ASK به ارزش 50000 دلاری توکن ASKT مدت‌زمان زیاد باقی نماند. در این پروژه یک شرپا که توسط یک جویندهٔ گنج به استخدام درآمده بود جان خود را از دست داد و به دلیل استفاده از چنین روشی در تبلیغ ICO، شرکت ASK.fm تحت شدیدترین حملات و انتقادات قرار گرفت.

موانع موجود بر سر راه بازار رمز ارزها کدامند؟

در صنعت رمز ارزها و ICOها میلیاردها دلار پول به‌سادگی جابه‌جا می‌شود زیرا به‌اندازهٔ کافی افرادی وجود دارند که این‌گونه فکر کرده و با این ایده موافقند. به هر حال به دلیل آنکه ICOها از قانون خاصی پیروی نمی‌کنند شاهد کلاهبرداری‌های بسیاری در میان آن‌ها هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *