دسته‌ها
اخبار

کیف پول جکس چیست؟ بررسی ویژگی های جدید آن

معرفی کیف پول جکس
جکس Jaxx برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و در طول سال‌ها به عنوان یک کیف پول رمزپایه چند ارزه بسیار محبوب شد.
این کیف یک گزینه عالی برای کسانی است که در دنیای ارزهای رمزپایه تازه وارد هستند، با این وجود این کیف برای کاربران باتجربه ارزهای رمزنگاری شده نیز ویژگی‌های غنی دارد. کیف پول Jaxx که توسط شرکت Decentral، شرکت پیشتاز بلاک‌چین کانادایی تاسیس شده توسط آنتونی دی یوریو، که هم‌چنین یکی از بنیان‌گذاران اتریوم بود ایجاد شده است. به همین دلیل این کیف انتخاب میلیون‌ها کاربر رمز ارز بوده است. چطور با ۱۰۰هزارتومان بیت‌کوین بخریم؟! مشاهده ویدیو در اینستاگرام

در ژوئیه ۲۰۱۸ با انتشار نسخه جدید و بهبودیافته Jaxx Liberty با ویژگی‌های جدیدی برای قدرتمندتر کردن کیف پول، کاربران خود را بیش از پیش هیجان زده کرد.
در این مقاله در مورد کیف پول جکس، ما همه چیزهایی را که باید درباره امنیت، قابلیت استفاده و ویژگی‌های این کیف بدانید به شما ارائه می‌دهیم. هم‌چنین در مورد استفاده از کیف پول نکات برتر را به شما می‌گوییم.
Jaxx Liberty چیست؟
Jaxx Liberty به عنوان نسخه ۲ کیف پول ارزهای رمزپایه توصیف شده است. این کیف پول چند ارزه است و می‌تواند بیش از ۸۵ دارایی دیجیتال مختلف را در خود جای دهد. هم‌چنین برای کمک به کاربران جدید به منظور اینکه بتوانند به راحتی بلاک‌چین را تجربه کرده و از آن لذت ببرند، این نرم افزار به شکل گرافیکی طراحی شده است.
جکس لیبرتی با ویژگی‌های جدیدی همراه است که آن را از رقبای خود متمایز می‌کند. یکی از این موارد یکپارچه‌سازی ShapeShift است که به کاربران امکان می‌دهد به راحتی بین ارزهای رمزنگاری شده مختلف و بدون هیچ کارمزد مبادله یا تأخیری جابجا شوند.
ویژگی‌های جدید بیشتری وجود دارد که در زیر جزئیات آن‌ها را بیشتر توضیح خواهیم داد.
ویژگی های جدید کیف پول Jaxx Liberty

یکی از ویژگی‌های مهم کیف پول جکس لیبرتی توانایی ذخیره و معامله با بسیاری از ارزهای رمزپایه مختلف است. این روزها با وجود هزاران ارز رمزنگاری شده برای انتخاب، اکثر کاربران دارای چندین ارز هستند و توانایی نگه داشتن همه آن‌ها در یک کیف پول بسیار مهم و متقاعد کننده است.
ارزهایی که می‌توانید در Jaxx Liberty ذخیره کنید عبارتند از: بیت کوین، Ethereum، Litecoin، Dogecoin ،Qtum ،EOS، Bitcoin Cash  و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال.
برخی از کاربران شکایت کرده‌اند که پشتیبانی از Ripple (XRP) وجود ندارد و هیچ نشانه‌ای از طرف تیم جکی مبنی بر اینکه چنین پشتیبانی اضافه می‌شود وجود ندارد. گفته می‌شود، تیم توسعه بسیار با کاربران خود تعامل دارد و خوشحال است که درخواست‌های جدید سکه را به کیف پول اضافه می‌کند. این تعامل یا از طریق سیستم نامه پشتیبانی یا از طریق Reddit فعال آن‌ها صورت می‌گیرد.
سایر ویژگی‌هایی که کاربران را به وجد آورده است به شرح زیر است:

داشبورد متحد: داشبورد جکس لیبرتی به شما این امکان را می‌دهد تا تمام کیف پول‌های خود را یک‌جا ببینید و یک تصویر کامل از دارایی‌های خود داشته باشید.
پرتفولیو: از ارزش دارایی‌های خود در به صورت لحظه‌ای با ماژول پرتفولیو مطلع شوید.
نمایشگر اخبار: این ویژگی اکنون در کیف پول جکس ادغام شده است و یک رصد کننده اخبار بلاک‌چین است، بنابراین شما می‌توانید از تمام پیشرفت‌های جدید و اخبار جدید از دنیای بلاک‌چین و ارزهای رمزپایه مطلع شوید.
داده‌های بازار: قیمت، روندها و محدودیت‌های بازار همه ارزهای رمزپایه مورد علاقه خود را با یک کلیک ببینید.
Block explorers: با بلاک‌چین ارتباط مستقیم برقرار کنید و داده‌های معامله و سایر داده‌های خام را برای چندین بلاک‌چین ببینید.
Cross Platform: پشتیبانی از دسکتاپ و موبایل به شما امکان می‌دهد تا با دارایی‌های خود در خانه یا در حال مسافرت ارتباط برقرار کنید.
ShapeShift: پشتیبانی از ShapeShift به شما امکان می‌دهد ارز رمزنگاری شده را با ارز دیگر مبادله کنید بدون اینکه دیگر نیازی به ترک کیف پول داشته باشید، با این ویژگی هم راحتی و هم امنیت را افزایش می‌دهید.
دانلود Jaxx Liberty
جکس لیبرتی برای بارگیری و استفاده کاملا رایگان است. نسخه دسک‌تاپ (Mac، Windows، Linux) و افزونه مرورگر Chrome را می‌توانید مستقیماً از وب سایت جکس لیبرتی دریافت کنید. نسخه Android در فروشگاه Google Play و نسخه iOS از فروشگاه iTunes اپل در دسترس است.
اگر در مورد صحت کیف پول رایانه شخصی بسیار محتاط هستید، همیشه می‌توانید در فایل‌های نصب شده کیف پول خود مراحلی را که “checksum” نامیده می‌شود، کامل کنید. اینها دستورات ترمینالی هستند که می‌توانید بر روی دستگاه محلی خود اجرا کنید و باید از آن‌هایی که در وب سایت جکس ارائه شده‌اند، استفاده کنید. در زیر مثال‌های برای Windows و Mac مشاهده می‌کنید.

هیچ گونه اطلاعات شخصی مورد نیاز نیست و پس از دانلود کیف پول می‌توانید آن را سریع نصب کرده و از آن استفاده کنید.
امنیت Jaxx Liberty
پس از هک کیف پول قدیمی Jaxx Classic در ژوئن ۲۰۱۷ که منجر به از دست دادن ۴۰۰۰۰۰ دلار ارزهای رمزپایه مختلف از کیف پول‌های کاربر شد، امنیت برای جکس و کاربرانآن  بسیار مهم است. البته بیشتر این ضررها ناشی از کیف پول یک کاربر بود و در این مورد خاص میشد از این موضوع جلوگیری کرد، زیرا کاربر مذکور کیف پول خود را بر روی دستگاه اندروید روت شده مدیریت می‌کرد و همین موضوع علت اصلی هک شدن بود.
جکس لیبرتی جدید هم از پسورد و هم از PIN محافظت می‌کند و در حین تولید کیف پول عبارت ۱۲ کلمه‌ای ایمن ایجاد می‌کند که در دستگاه خود شخص رمزگذاری می‌شود. جکس هرگز به آن عبارت یا کلیدهای خصوصی شما دسترسی ندارد، آنها همیشه به طور ایمن بر روی دستگاه شما هستند. هم‌چنین می‌توانید از این ۱۲ کلمه (seed) برای همگام‌سازی کیف پول در دستگاه‌های متعدد استفاده کنید
⚠️ هشدار:  از این کلمات اصلی نسخه پشتیبان تهیه کنید. فقط شما کنترل آنها را دارید و بدون آنها نمی‌توانید کیف پول را بازیابی کنید
هم‌چنین یک مدل امنیتی جدید بهبود یافته با استفاده از رمزگذاری AES-256 که توسط ۵۰۰۰ دور هش رمز عبور PBKDF2 بهبود یافته است، از اطلاعات حساس شما با رمز عبوری قوی محافظت می‌کند.
دو موردی که در این کیف وجود ندارد، احراز هویت ۲ عاملی و کد منبع باز است. گفته شده است که، آن‌ها به غیر از کد مخصوص UI، همه کدها را قابل مشاهده می‌کنند. این اجازه می‌دهد تا کد مورد ممیزی قرار گیرد، اما دیگران را از استفاده بی‌دغدغه کدی که توسعه دهندگان جکس در تکمیل آن سخت تلاش کرده‌اند، بازمی دارد. این تعادلی است توسعه دهندگان ایجاد کرده‌اند تا کدهای مهم به همان اندازه که لازم است، خصوصی بماند و در عین حال نیازهای کاربران را برآورده کند.
از آنجا که این کدها قابل مشاهده است، بارها توسط کاربران و سازمان‌های آگاه کنترل شده و پایداری، ایمنی و قابل اطمینان بودن آن‌ها تایید شده است.
Jaxx Desktop یا Jaxx Mobile؟

قبلاً تفاوتی قابل ملاحظه بین برنامه تلفن همراه جکس و خود جکس مخصوص سیستم عامل دسکتاپ وجود داشت که باعث برتری نرم افزار مخصوص تلفن همراه می‌شد. در گذشته بارگیری برنامه موبایل بسیار کند بود، که موجب شکایت برخی از کاربران شده بود. علاوه بر این هم نرم افزار تلفن همراه و هم پلتفرم دسکتاپ اشکالی داشت که باعث می‌شد بعضی اوقات معاملات از دست بروند و کاربران مجبور به تکرار معاملات شوند.
نیازی به گفتن نیست که هر دو وضعیت برای کاربران ناامیدکننده بود و به نظر می‌رسد در نسخه جدید Jaxx Liberty تیم توسعه دهنده هر دو مشکل را حل کرده است. با این حال برخی از اشکالات جزیی وجود دارد، اما به نظر می‌رسد این اشکالات تاثیر محدودی دارند و اغلب بر روی تک کاربران تأثیر می‌گذارند و این نشان دهنده خطای کاربر یا مشکل سخت افزاری خاص است.
به طور کلی هر دو برنامه تلفن همراه و سیستم عامل دسکتاپ به خوبی کار می‌کنند، و از آنجا که همگام‌سازی می‌شوند در واقع می‌توانید از هر دو برای دسترسی به وجوه خود استفاده کنید.
کیف پول کاغذی Jaxx Liberty

جکس لیبرتی قابلیت مشاهده و کپی کردن کلیدهای خصوصی شما را دارد که به شما امکان می‌دهد، در صورت تمایل از آن کلیدها یک کیف پول کاغذی ایجاد کنید. هم‌چنین از وارد کردن کلیدهای خصوصی از کیف پول کاغذی پشتیبانی می‌کند.
اگر در حال ایجاد کیف پول کاغذی هستید، می‌توانید ارز رمزنگاری شده خود را در محیط ذخیره سرد (cold storage) نگه دارید. این اساساً به این معنی است که کلیدهای خصوصی شما در یک فضای آفلاین نگهداری می‌شوند. این مسئله به طور کلی کاملاً ایمن در نظر گرفته می‌شود، زیرا ارزهای شما برای هکرها غیرقابل دسترسی است.
اگر تصمیم دارید از کلیدهای خصوصی خود کیف پول کاغذی ایجاد کنید، به یاد داشته باشید که باید تا آنجا که ممکن است از آن محافظت شود. هرکسی که کنترل کیف پول کاغذی را بدست آورد، کنترل کلیه وجوه ذخیره شده در آن کیف پول را نیز در اختیار خواهد داشت. و اگر کیف پول کاغذی را گم کنید، سرمایه‌تان نیز با آن از بین می‌رود.
پشیبانی کاربری Jaxx

چیزی که ما کاملاً از دیدن آن خوشحال شدیم، پشتیبانی گسترده‌ای است که توسط تیم Decentral به کیف پول‌های جکس لیبرتی و جکس کلاسیک ارائه می‌شود. اگرچه آن‌ها نمی‌توانند به کاربران در بازیابی کلیدهای گمشده کمک کنند، اما می‌توانند به تعداد زیادی از سوالات دیگر و مشکلات کاربران با کیف پول کمک کنند و  این امر علی رغم رایگان بودن این کیف پول است.
اولین درگاه تماس شما احتمالاً رفتن به صفحه پشتیبانی Decentral است. آنها اسناد مربوطه را با خلاصه‌ای از راهنماهایی کاربران و نکات مهم جمع‌آوری کرده‌اند. همین طور می‌توانید به راهنماهای عمومی تری مراجعه کنید یا می‌توانید موضوعات مشابه را در سوالات متداول آن‌ها جستجو کنید.
سپس، اگر نتوانستید در این صفحات راه حلی برای مشکل خود پیدا کنید، می‌توانید از طریق فرم تماس آنلاین آن‌ها درخواست ارسال کنید. اگر تمایل داشته باشید که دسترسی مستقیم تری به تیم پشتیبانی داشته باشید، تیم جکس در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود مانند توییتر کاملاً فعال است.
هشدار⚠️: تیم پشتیبانی از طریق ایمیل یا تلفن با شما تعاملی نخواهند داشت بنابراین هیچ اطلاعاتی را به کسانی که خود را با عنوان نماینده معرفی می‌کنند تحویل ندهید
در واقع، به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان و تیم‌های پشتیبانی Jaxx کاملاً در برابر بازخورد کاربران پاسخگو هستند. اگر نگاهی به نظرات ارائه شده در فروشگاه Play بیندازید، مشاهده خواهید کرد که توسعه دهندگان به سرعت و مطابق مراحل عملیاتی سوالات و درخواست‌ها را پیگیری می‌کنند.
کیف پول سخت افزاری Jaxx
Decentral عنوان کرد که آنها در حال برنامه‌ریزی برای انتشار یک کیف پول سخت افزاری هستند که Cube Ice نامیده می‌شود و با یک دستگاه سخت افزاری بزرگتر به نام Cube جفت می‌شود. این دستگاه‌ها برای اولین بار در ماه مه ۲۰۱۶ معرفی شدند.
Ice Cube  یک کیف پول سرد آفلاین خواهد بود که هم ضد آب است و هم ضد آتش. انتظار می‌رفت این کیف پول بدون نیاز به کابل و اتصال باشد و بتواند با Cube یا هر دستگاه دیگری که از جکس پشتیبانی می‌کند همگام‌سازی شود.
با این حال متأسفانه، هیچ روزرسانی توسط تیمی که روی پیشرفت کیف پول سخت افزاری Ice Cube کار می‌کرد اراعه نشده است.
توکن ‌های وحدت  Jaxx

همزمان با معرفی جکس لیبرتی در ماه مه ۲۰۱۸، تیم Decentral از راه اندازی توکن‌های Decentral Unity خبر داد، که به معنای یک سیستم وفاداری و نشانه برای جکس لیبرتی و سایر محصولات آینده Jaxx Decentral است. این ایده به کاربران برای تعامل با جکس پاداشی را  در نظر می‌گیرد.
توکن‌های یونیتی به عنوان پاداش تعامل با جنبه‌های مختلف پلتفرم جکس لیبرتی بین کاربران توزیع می‌شود. تعامل بیشتر به کاربران امکان می‌دهد تا سطح بالاتری را پیدا کنند، جوایز بهتری را دریافت کرده و تخفیف بیشتری را برای خدمات جکس دارا باشند.
توکن‌های Decentral Unity قرار بود به زودی پس از معرفی جکس منتشر شوند، اما هیچ خبری در مورد این توکن‌ها منتشر نشده است. با توجه به اینکه این کیف پول در ژوئیه سال ۲۰۱۸ منتشر شد، ممکن است باعث شود کاربران باور کنند که این ایده توکن نیز کنار گذاشته شده است. با توجه به تجربه ناموفق کیف پول Ice Cube این موضوع در صورت صحت داشتن بسیار تأسف بار خواهد بود.
با این حال، اگر این توکن‌ها هنوز در مرحله تولید هستند و شما می‌خواهید آخرین اخبار احتمالی را دنبال کنید، می‌توانید به وبلاگ رسمی آنها مراجعه کنید.
نتیجه
Decentral از زمان انتشار کیف پول جکس در حال بهبود است و نسخه ۲ Jaxx Liberty بهترین نسخه کیف پول را ایجاد کرده است که قبلا توسط میلیون‌ها کاربر بارگیری شده است. چشم انداز توسعه دهندگان ساخت کیف پول ارز رمزنگاری شده‌ای است که بتواند قفل همه جنبه‌های ارزهای رمزپایه را باز کند و به نظر می‌رسد Jaxx Liberty گامی در این راستا برداشته باشد.
این کیف پول به خوبی طراحی شده است، دارای رابط کاربری خوبی است و به محض اضافه شدن توکن‌های یونیتی، ارزش جکس لیبرتی به سرعت افزایش می‌یابد.
جکس کیف پول خوبی برای کاربران جدید و همین طور کاربران باتجربه ارز‌های رمزنگاری شده است و دیدن اینکه تیم توسعه دهنده در مسیر پیشرفت سال‌های آینده جکس را به کجا هدایت می‌کنند، بسیار هیجان انگیز خواهد بود.
با توجه به تجربه آن‌ها و محصول قدرتمندی که توسط جکس لیبرتی ایجاد کرده‌اند، می‌توان انتظار داشت که این موضوع استاندارد کیف پول ارزهای رمزپایه را در آینده تعیین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *