دسته‌ها
اخبار

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ – یونیت آزاد خبر

به گزارش یونیت آزاد خبر قیمت طلا و سکه در هفته سوم آذر ماه ۱۴۰۱ همواره با روند صعودی همراه بود و غافلگیری قیمت‌ها در بازار معاملات، معامله‌گران را از خرید و فروش انداخته بود.
شکست محدوده ۱۸۰۰ دلاری انس
در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم افزایش قیمت سکه در بازار در برخی ساعات در قطعات سکه امامی و بهار به بیش از یک میلیون تومان نیز می‌رسید. قیمت انس جهانی طلا به محدوده ۱۸۰۰ دلاری رسید. با وجود روند افزایشی قیمت دلار و طلای جهانی اما روند صعودی  قیمت طلا و سکه به گونه‌ای بود که بسیاری از معامله‌گران معتقد بودند این فلز گران‌بها در بازار مستقل عمل می‌کند و این عرضه و تقاضا است که بازار را با جهش قیمتی همراه کرده است.
برخی تحلیلگران بازار نیز معتقد بودند روند صعودی قیمت در بازار این فلز ارزشمند از کاهش قیمت نفت در ماه‌های اخیر از بشکه‌ای ۱۲۰ دلار به ۷۰ و ۸۰ دلار ناشی می‌شود. معامله‌گران معتقدند کاهش قیمت نفت منجر به کاهش قدرت بازارساز می‌شود و این به معنی افزایش قیمت دلار و به دنبال آن رشد قیمت طلا و سکه است.

این در حالی است که مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی که روز ۲۰ آذرماه منتشر کرده گفته که تنها سه‌چهارم بودجه نیمه اول سال در واقعیت محقق شده است.
این گزارش حکایت از یک شکاف بزرگ در سهم دولت از درآمد‌های نفتی دارد. در این بخش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سهم دولت در ۶ ماهه نخست سال جاری تنها ۱۴۱ هزار میلیارد تومان یعنی معادل ۵۶ درصد محقق شده است. اما صالح آبادی در روزهای بعد این آمار را رد کرد. فعلا با تکیه به آمار مرکز پژوهش‌های مجلس به نظر می‌رسد قدرت بازارساز با توجه به روند صعودی قیمت دلار و رشد تورم در کشور رو به کاهش است و بازار برای تاثیرپذیری نیاز به سیگنال‌های قوی‌تری دارد.
سکه کمی ارزان شد
در هفته‌‌های گذشته برخی کارشناسان افزایش قیمت طلا را متاثر از بازار انتظامی دلار و تهدیدهای دولت برای خریداران این ارز عنوان کردند که سرمایه‌ها را به سوی بازار طلا و سکه سوق داده و روند افزایش تقاضا باعث رشد قیمت در این بازار شده است.

این در حالی است که بازار دلار در روزهای اخیر نیز خریداران احتیاطی زیادی دارد و ترس از خرید ارز کمرنگ‌تر از گذشته شده است اما بازار طلا و سکه همچنان پرمتقاضی است و قیمت‌ها همچنان در حال تاخت و تاز است.
در آخرین معاملات روز پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی ۵۶ هزار تومان افزایش داشت و با قیمت ۱۸ میلیون و ۴۰۲ هزار تومان معامله شد. سکه بهار آزادی که در ۲ روز گذشته از سکه امامی پیش افتاده بود امروز به شکل سنتی از سکه امامی ارزان‌تر شد و با کاهش قیمت به کانال ۱۷ میلیون تومانی برگشت. این قطعه از سکه  پنجشنبه با قیمت ۱۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.
نیم و ربع سکه امروز ۱۵۰ هزار تومان ارزان شدند. نیم سکه که روز چهارشنبه در کانال ۱۲ میلیون تومانی نوسان داشت امروز ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان شد و ربع سکه هم ۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی بدون تغییر قیمت با همان نرخ ۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد. این قطعه از سکه نیز روز گذشته در کانال ۹ میلیون تومانی معامله می‌شد.
قیمت طلا امروز هم مانند دیگر روزهای هفته روند افزایشی داشت. این در حالی است که انس جهانی طلا شب گذشته از محدوده ۱۸۰۰ دلاری پایین آمد و در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱.۷۷۷.۸۶ دلار معامله می‌شود. اما قیمت هر مثقال طلا ۷۵ هزار تومان گران‌ شد و به قیمت ۷ میلیون و ۳۲۳ هزار تومان رسید قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با ۱۵ هزار تومان رشد قیمت به یک میلیون و ۶۹۲ هزار تومان رسید.

حباب سکه امامی، بهار و گرمی افزایشی بود و بیشترین سهم افزایش مربوط به سکه بهار با بیش از ۵۰۰ هزار تومان افزایش بود. حباب نیم و ربع سکه امروز روند کاهشی محدودی داشت.

برای مطالعه بیشتر به صفحه ارز و طلا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *