دسته‌ها
اخبار

پانا – به روزرسانی سامانه ثبت‌نام تسهیلات ودیعه اجاره مسکن


یونیت آزاد خبر –
به گزارش وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:
سیاستگذاری و ضابطه‏‌گذاری حوضه‌‏های آبریز آب شرب تهران
در نهمین نشست شورای‌عالی شهرسازی و معماری، طرح توسعه و عمران (جامع) شهر زنجان سیاستگذاری و ضابطه‏‌گذاری حوضه‌‏های آبریز آب شرب تهران، طرح توسعه پردیس دانش و سلامت موسوم به طرح توسعه بیمارستان شریعتی۲ و طرح جامع شهرک نیشتمان سنندج بررسی شد. در این نشست،طرح توسعه و عمران (جامع) شهر زنجان با اولویت حفظ باغات، توجه به حرایم گسل، مسیل و … ، پدافند غیرعامل و بسترسازی متناسب با میراث فرهنگی- مذهبی شهر مورد تصویب قرار گرفت. همچنین، سیاستگذاری و ضابطه‏‌گذاری حوضه‌‏های آبریز آب شرب تهران (سدهای لار، لتیان، ماملو)، در پاسخ به ماده ۱۳ مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی در خصوص طرح مقابله با آلودگی صنایع آب شرب تهران (۱۳۹۴) در دو مرحله : “تشخیص مسائل حوضه‏‌ها” و “سیاست‏گذاری و ضابطه‏‌گذاری” تدوین و مورد تصویب اعضا قرار گرفت.
در نهمین نشست شورای‌عالی شهرسازی و معماری همچنین، کلیات طرح توسعه پردیس دانش و سلامت موسوم به طرح توسعه بیمارستان شریعتی۲ واقع در شمال بزرگراه همت پیرو مصوبه قبلی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و با توجه به ملاحظات مربوط به سیما و منظر شهری در جهت پراکنش مستحدثات در سطح عرصه و افزایش مطلوبیت فضا ضمن ضرورت هماهنگی با سایر سازمان‏‌های دخیل تصویب شد.
به روز رسانی سامانه ثبت‌نام تسهیلات ودیعه اجاره مسکن
وزارت راه و شهرسازی با صدور اطلاعیه ای با اعلام خبر فرایند به روز رسانی سامانه ثبت نام تسهیلات ودیعه اجاره مسکن، از امکان ثبت نام از ۱۶ مرداد خبر داد. سقف وام ودیعه مسکن در تهران ۷۰ میلیون تومان، در سایر کلانشهرها شامل شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز،تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه ۴۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان تعیین شده است.
رونمایی از سامانه ملی ساطح (TOD-Iran) و آیین نامه طراحی معابر شهری
سامانه ملی ارزیابی طرح های توسعه و عمران شهری براساس اصول توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) با عنوان “سامانه ملی ساطح” و همچنین “آیین نامه طراحی معابر شهری” با حضور وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد. رویکرد توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی (TOD)، یکی از جدیدترین رویکردهایی است که در طرح‌های توسعه‌ای شهرها مورد ملاحظه جدی قرار می گیرد که در آن سعی می شود تا نحوه‌ ارتباط حمل‌ونقل و کاربری زمین به نحوی تنظیم شود که از اثرات نامطلوب زیست‌محیطی، اقتصادی و اجتماعی حمل و نقل بر شهر کاسته شود.
پیشنهاد ممنوعیت استفاده از آب شرب در تولید مصالح ساختمانی
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن تاکید بر اصلاح مدیریت برداشت از آب‌های زیرزمینی از مطالعات آن مرکز در خصوص مصرف بهینه آب در تولید مصالح ساختمانی خبر داد.
۳۷۷ هزار واحد مسکن مهر در زمان وزارت اسلامی تکمیل شد
در زمان وزارت محمد اسلامی در راه و شهرسازی، ۳۷۷ هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده است که از این تعداد ۳۳۷ هزارواحد تحویل متقاضیان شده و ۴۰ هزار واحد منتظر تأمین خدمات زیربنائی (انشعابات) است.
تهیه پیش‌نویس طرح جامع تامین منابع مالی در سازمان ملی زمین و مسکن
عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری نشست بررسی شیوه‌ها و روش‌های استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.
ارایه تسهیلات ارزان‌قیمت ۱۰۰ و ۲۳۰ میلیون تومانی برای اجرای طرح مسکن جوانان
حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اعلام اینکه عملیات اجرایی طرح مسکن جوانان به شکل پایلوت در استان گلستان و از هفته دوم مهرماه آغاز می‌شود از ارایه تسهیلات ۱۰۰ و ۲۳۰ میلیون تومانی برای اجرای طرح خبر داد.
ارایه تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن توسط ۸۰ درصد بانک‌های عامل
سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از برطرف شدن مشکلات ارایه تسهیلات ارزان‌قیمت مسکن روستایی خبر داد و گفت: تسهیلات ۱۲۵ هزار واحد مسکونی به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.
∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *