دسته‌ها
اخبار

پارسینه – هشدار به مستاجران در مورد یک تله!


یونیت آزاد خبر –
اکوایران نوشت؛ فصل اصلی جا به جایی‌ها و بازار اجاره پایان یافته و تعداد مستاجرانی که همچنان واحد مناسب خود را پیدا نکرده اند کاهش داشته به همین دلیل مشاوران املاک برای جذب مستاجران باقی مانده شگرد‌های جدیدی را به کار می‌برند.
در لیست آپارتمان‌هایی اجاره‌ای گاهی به مواردی بر می‌خورید که بسیار از قیمت منطقه پایین‌تر است. اما امیدتان به این که مالک خوش انصافی پیدا شده و برخلاف آمار‌های رشد اجاره بها آپارتمانش را بر اساس نرخ سال گذشته قیمت گذاری کرده خیلی زود تبدیل به یاس می‌شود.
بیشتر این فایل‌ها توسط مشاوران املاک آگهی می‌شوند تا مستاجرانی که در محدوده‌های فعالیت شان دنبال ملک می‌گردند را شناسایی و سایر فایل‌های اجاره را به آن‌ها پیشنهاد کنند. در تماس باشماره داده شده به شما گفته می‌شودکه فایل اجاره رفته و می‌توانند فایل‌های مناسب دیگری به شما معرفی کنند.
فایل‌هایی که پیشنهاد می‌شود یا قیمت مناسبی ندارد یا اگر کمی ارزان‌تر از نرخ منطقه است فاقد پارکینگ، انباری و آسانسور است و حتی در طبقه زیر همکف است. برخی از فایل‌های پیشنهادی هم پارکینگ و انباری را جدا از قیمت اجاره محاسبه می‌کنند و معمولا تا یک میلیون تومان برای پارکینگ و تا ۵۰۰ هزار تومان برای انباری پیشنهاد می‌شود.
برخی از مشاوران املاک معرفی آپارتمان اجاره‌ای که قیمت پایین تری دارند را به شرطی به مستاجران معرفی می‌کنند که حق مشاوره بیشتری به آن‌ها بپردازند. یکی دیگر از شگرد‌های مشاوران املاک برای گرم نشان دادن بازار اجاره دعوت همزمان مستاجران از یک آپارتمان است. بعد از بازدید از ملکی که ممکن است کمی به دل شما نشسته باشد با شما تماس گرفته می‌شود و گفته می‌شود دو مستاجر دیگر فایل را پسندیده و می‌خواهند کمی بیشتر از مبلغ پیشنهادی آن را اجاره کنند و شما را تشویق می‌کنند که قیمت اجاره را بالاتری پیشنهاد کنید تا بتوانید صاحب خانه را راضی کنید تا آپارتمانی که پسندیده اید را به شما اجاره دهد.
بررسی فایل‌های اجاره در روز‌های نخست پاییز نشان می‌دهد که با وجود کاهش فایل‌های اجاره، اما پیدا کردن آپارتمان‌های اجاره‌ای با قیمت مناسب هم در برخی از مناطق تهران آسان‌تر شده است.

∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *