دسته‌ها
اخبار

مهر – رشد قابل ملاحظه تولید در ۱۷ رشته مهم صنعتی


یونیت آزاد خبر –
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی صادقی نیارکی با بیان این مطلب، افزود: سال ۹۹را با دو تهدید بزرگ شیوع ویروس منحوس‌کرونا و تشدید محدودیت‌های بین المللی آغاز کردیم و به ر غم تمام چالش هایی که برای کشور به همراه داشت با همکاری دلسوزانه مردم و صنعتگران عزیز کشورمان به فرصتی برای جهش بخش صنعتی کشور تبدیل شد.
وی تصریح کرد: نظام اسلامی با همراهی ملّت و تلاش و تدبیر دولت و در اجرای منویات مقام معظم رهبری توانست گام‌های بزرگی در حوزه خوداتکایی در تولید محصولات مقابله با بیماری کرونا و توسعه صنعتی کشور بردارد.
معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد :در شرایطی که اغلب کشور ها با مشکل کمبود ماسک ومواد ضد عفونی کننده دست به گریبان بودند، جهادگران عرصه صنعت با تلاش های شبانه روزی و ظرف مدت زمان کوتاهی توانستند ،کشور را در تولید محصولات مقابله با کرونا خوداتکاء نمایند.
صادقی نیارکی گفت: سال ۹۹ را در حالی به پایان رساندیم که شاهد افزایش بیش از ۱۳۵ برابری تولید ماسک سه لایه و۲۱۳ برابری تولید ماسک N۹۵ در کشور هستیم و دستاوردهای خوبی در ساخت تجهیزات و ماشین آلات تولید ماسک بدست آوردیم.
وی اضافه کرد: در کنار توانمندسازی صنایع در تولید محصولات مقابله با کرونا شاهد افزایش رغبت سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی کشور بودیم واشتغالزایی در کشور بیش از ۲۲درصد رشد داشت و بیش از ۶ هزار و ۴۹۱ واحد صنعتی به مرحله بهره برداری رسیدند.
معاون امور صنایع وزارت صمت احیاء واحدهای راکد را دستاورد دیگری دانست که در سال ۹۹ برای کشور رقم خورد و بیان کرد: بیش از ۱۴۸۷واحدی تولیدمتوقف به چرخه تولید بازگشتند.
وی تصریح کرد: همچنین شاخص های آماری حکایت از روند روبه رشد در صنایع راهبردی نظیر لوازم خانگی، خودرو ،پتروشیمی ،لاستیک و.. دارد و از بین ۲۷ زنجیره صنعتی ۱۷ محصول صنعتی با رشد قابل ملاحظه ای روبه رو بوده اند.
معاون امور صنایع وزارت صمت در پایان، ضمن تبریک و تهنیت سال جدید، مراتب قدردانی خود را از تلاش های صادقانه جامعه صنعتی کشور و همکارانش در مجموعه وزارت صنعت،معدن وتجارت ابراز داشت و گفت: با این امید که سال پیش‌رو، سالی سرشار از نشاط و موفقیت و به دور از رنج و محنت برای مردمان سرزمینم باشد و شاهد شکوفایی و اعتلای کشور عزیزمان ایران باشیم.

∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *