دسته‌ها
اخبار

معرفی 8 تا از برترین ارزهای دیجیتال گیمینگ

فهرست این مقاله
برترین ارزهای دیجیتال گیمینگ
امروزه صدها نوع رمز ارز در دنیا وجود دارد؛ از این‌رو سرمایه‌گذاران این امکان را دارند که در پروژه‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کنند. یکی از این پروژه‌ها، ارزهای دیجیتال گیمینگ هستند که به‌تازگی رشد کرده‌اند و افراد زیادی به آن‌ها علاقه دارند. این توکن‌ها، دو صنعت به‌شدت محبوب یعنی رمز ارز و بازی‌های ویدئویی را با هم ترکیب کرده‌اند. بسیاری از این بازی‌ها، بازی‌های آنلاینی هستند که از رمز ارز به‌عنوان ارز داخل بازی استفاده می‌کنند. بازیکن‌ها نیز رمز ارز بازی را برای خرید کاراکتر و اسلحه به‌ کار می‌برند. همچنین این بازی‌ها از مدل Play-to-Earn پشتیبانی می‌کنند و بازیکن می‌تواند با کامل‌کردن تسک‌های مختلف، درآمد کسب کند. در نیمه اول سال ۲۰۲۱ شرکت‌هایی که در زمینه بازی‌های بلاک چین فعال هستند، بیش از ۴۷۶ دلار سرمایه جذب کردند. از آنجا که این پروژه از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است، در آینده‌ای نزدیک پتانسیل رشد فراوانی دارد. در ادامه، فهرستی از بهترین توکن‌های گیمینگ که ممکن است در آینده رشد کنند، آمده است؛ پس با ما همراه باشید:
۱. اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)
Axie را به‌جرئت می‌توان یکی از بهترین بازی‌های بلاک چین دانست. این بازی محبوبیت بسیاری در میان علاقه‌مندان به بازی‌های بلاک چین دارد و در عین حال یکی از برترین ارزهای دیجیتال گیمینگ از لحاظ سهم بازار محسوب می‌شود. Axie Infinity از بازی محبوب پوکمون الهام گرفته است و بازیکن‌های آن با استفاده از موجوداتی به نام آکسی، امکان خرید، معامله و مبارزه را دارند. هر آکسی به‌صورت کاملاً منحصربه‌فرد از آکسی دیگر خلق می‌شود و به‌صورت NFT شکل می‌گیرد؛ یعنی هر فردی مالک Axie خود است. برای شروع بازی باید حداقل سه عدد آکسی داشته باشید، اما در ادامه با تولیدمثل آکسی‌ها می‌توانید آکسی‌های جدیدتری در اختیار بگیرید، یا آکسی‌های فعلی خودتان را بفروشید.
یکی از دلایل محبوبیت بازی بلاک چین آکسی این است که بازیکن‌ها با برنده‌شدن در نبردهای بازی می‌توانند توکن AXS کسب کنند. برخی بازیکن‌ها تنها از این طریق ماهیانه صدها هزار دلار درآمد دارند و در برخی کشورها نیز افراد از شغل خودشان استعفا می‌دهند تا بتوانند تمام وقت به این بازی بپردازند. ارزش سهام این بازی در ابتدای سال ۲۰۲۱ تنها ۵۴/۰ سنت بود، اما در حال حاضر با قیمت ۱۵۰ دلار معامله می‌شود و رشدی بیش از ۲۸ هزار درصد داشته است.
۲. سندباکس (Sandbox)

سندباکس پلتفرمی غیرمتمرکز است که بازیکن‌ها می‌توانند در آن یک دنیای بازی سه‌بعدی برای خود خلق کنند. نکته جالب این است که این کار با استفاده از ابزارهای اسکریپت نویسی مجازی انجام می‌شود؛ از این‌رو شما به هیچ‌گونه دانش کدنویسی نیازی نخواهید داشت. کاربران با استفاده از ارزهای دیجیتال گیمینگ LAND می‌توانند در فضای این پلتفرم بازی کنند. درواقع هر LAND یک قطعه زمین مجازی است که در این بازی فروخته می‌شود. توکن SAND توکن بومی سندباکس است و کاربران از آن برای پرداخت‌های داخل بازی مانند خرید تجهیزات و LAND استفاده می‌کنند. تعداد توکن‌های LAND محدود است و تنها ۱۶۶ هزار و ۴۶۴ عدد از آن موجود است. به همین دلیل برخی قطعات زمین این بازی با قیمتی بیش از ۵۰ هزار دلار خرید و فروش شده است. سندباکس با شرکت‌های مختلفی برای توسعه پلتفرم خود همکاری می‌کند؛ برای مثال این پلتفرم در آخرین همکاری خود با شرکت Atari تلاش کرده است تا تم پارک‌های مجازی را به پلتفرم خویش اضافه کند. سلبریتی‌های مختلفی نیز از جمله Snoop Dogg و Deadmau5 با این پلتفرم همکاری دارند و داخل بازی دارای زمین مجازی هستند. براساس آمار بیش از ۱۰۰ هزار دنیای مختلف داخل این بازی خلق می‌شود و قیمت توکن آن نیز در سال اخیر بیش از ۳ هزار درصد رشد داشته است.
۳. انجین کوین (Enjin Coin)
Enjin Coin روشی برای سرمایه‌گذاری در بازی‌های بلاک چین است. این پلتفرم تنها به یک بازی خاص محدود نیست و می‌تواند با انواع مختلف بازی‌ها ارتباط برقرار کند. شرکت توسعه‌دهنده این پلتفرم ابزارهای مختلفی برای توسعه نرم‌افزار در اختیار توسعه‌دهنده‌های مختلف قرار می‌دهد و این افراد می‌توانند با استفاده از کیت‌های معرفی‌شده، دارایی‌های دیجیتالی مختلفی مانند ارزهای دیجیتال گیمینگ داخل بازی یا آیتم‌های خاص را برای بازی‌های بلاک چینی خودشان خلق کنند. کاربران نیز می‌توانند از کیف پول Enjin برای نگهداری آیتم‌هایی که در بازی‌های متصل به پلتفرم Enjin به دست آورده‌اند، استفاده کنند. زمانی که توسعه‌دهنده‌ها آیتمی را بر روی پلتفرم Enjin خلق می‌کنند، باید به اندازه ارزش آن، ارز Enjin را داخل یک قرارداد هوشمند قفل کنند. این موضوع سبب می‌شود Enjin در دنیای حقیقی نیز ارزش بسیاری داشته باشد. ارز Enjin در ابتدای سال ۲۰۲۱ با قیمت ۱۳/۰ دلار معامله می‌شد، اما در ماه آپریل همین سال به قیمت ۴ دلار رسید. انتظار می‌رود به‌دلیل کاربردپذیری بالا، قیمت این توکن در آینده رشد چشمگیری داشته باشد.
۴. دیسنترالند (Decentraland)

دیسنترالند روی بلاک چین اتریوم خلق شده و یک پلتفرم واقعیت مجازی است. شبیه دیگر دنیاهای مجازی، این پلتفرم نیز قطعات زمینی را با عنوان LAND عرضه می‌کند که کاربران می‌توانند به هر شکلی که دوست دارند از آن‌ها استفاده کنند. آنچه دیسنترالند را از دیگر پلتفرم‌های موجود متمایز کرده، آزادی زیادی است که در اختیار بازیکن‌ها قرار می‌دهد. می‌توانید از ارزهای دیجیتال گیمینگ LAND برای ایجاد بازی، آثار هنری، فعالیت‌های مختلفی مانند توریسم دیجیتال و… استفاده کنید. در عین حال این پلتفرم جوامع گوناگونی با عنوان District دارد که برای تم‌های خاصی طراحی شده‌اند؛ برای مثال یکی از بزرگ‌ترین جوامع آن Aetheria است که با استفاده از آثار هنری cyberpunk ایجاد شده است.
توکن بومی دیسنترالند MANA نام دارد که برای پرداخت‌های داخل بازی مانند خرید LAND از آن استفاده می‌شود. همچنین MANA توکن حاکمیتی بازی نیز محسوب می‌شود و دارندگان آن در بازی حق رأی دارند. این پلتفرم و توکن مانا هنوز در مراحل اولیه ایجاد پایگاه کاربران خودشان هستند، اما در آینده می‌توانند رشد چشمگیری داشته باشند.
۵. همسایه من آلیس (My Neighbor Alice)
این بازی هنوز در مراحل تست قرار دارد و یک بازی ساخت و کشاورزی محسوب می‌شود. در این بازی، کاربران می‌توانند در یکی از شش جزیره بازی زمین بخرند و مزرعه خودشان را گسترش دهند. همچنین امکان خرید حیوانات مختلف داخل فروشگاه بازی وجود دارد. طراحی این بازی بسیار زیباست و بازی‌های مزرعه‌داری کلاسیک را در ذهن بیشتر افراد تداعی می‌کند. توکن آلیس (Alice) از ارزهای دیجیتال گیمینگ اصلی این بازی به شمار می‌رود و برای خرید از فروشگاه بازی استفاده می‌شود. در عین حال می‌توانید با کامل‌کردن تسک‌های مختلف این توکن را کسب کنید. امکان سپرده‌گذاری توکن Alice و کسب درآمد از آن نیز برای شما فراهم شده است. سرمایه‌گذاری روی توکن Alice ریسک بیشتری از دیگر توکن‌ها دارد. از آنجا که این بازی هنوز عرضه نشده، تصمیم‌گیری درباره آینده آن هم کمی سخت است. البته احتمال موفقیت این توکن بازی بیشتر از احتمال شکست آن است و درصورت عرضه بازی ممکن است افزایش قیمت چشمگیری داشته باشد.
۶. ایلوویوم (Illuvium)
این بازی که قرار است در سال ۲۰۲۲ عرضه شود، یک بازی RPG به سبک بازی‌های فاینال فانتزی و پوکمون است. بازیکن‌ها کنترل کاراکترهایی به نام هانتر را در اختیار دارند و با گشت و گذار در محیط بازی ممکن است با موجوداتی به نام Illuvial مواجه شوند. این موجودات NFT هستند و زمانی که یکی از آن‌ها را اسیر کنید، داخل کیف پول شما ذخیره خواهد شد. همچنین بازیکن‌ها با برنده‌شدن در نبردها و تورنومنت‌ها می‌توانند توکن ایلوویوم کسب کنند. با اینکه بسیاری از افراد این بازی بلاک چین را با آکسی مقایسه می‌کنند، چند تفاوت عمده در ساختار آن‌ها وجود دارد. برخلاف آکسی، ایلوویوم در محیطی سه‌بعدی و دنیای آزاد خواهد بود و حالت داستانی دارد. درصورت موفقیت این بازی می‌تواند بسیاری از گیمرهای سنتی را نیز جذب کند. ارزش توکن ایلوویوم و سهم بازار ارزهای دیجیتال گیمینگ آن حتی پیش از عرضه بازی نیز رشد چشمگیری داشته است. همین رشد یکی از دلایلی است که بسیاری از سرمایه‌گذارها این توکن را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. اگر خیلی اهل ریسک نیستید، می‌توانید منتظر عرضه بازی بمانید تا ببینید گیمرها چه نظری درباره آن دارند.
۷. ییلد گیلد گیم (Yield Guild Games)

بسیاری از بازی‌های بلاک چین محبوب از NFT استفاده می‌کنند. بازی YGG نیز یکی از این بازی‌هاست. هدف این بازی افزایش محبوبیت سرمایه‌گذاری روی NFT های عرضه‌شده در بازی‌های مختلف مانند آکسی اینفینیتی و سندباکس است. این کار با فروش و اجاره NFT انجام می‌شود و دارندگان ارزهای دیجیتال گیمینگ غیر مثلی می‌توانند با اجاره‌دادن توکن‌های خودشان به کسب درآمد بپردازند؛ برای مثال اگر آکسی داشته باشید، می‌توانید آن را به‌کمک Yield Guild Games اجاره دهید و کاربران دیگر به ازای درصدی از درآمد کسب‌شده از طریق آن‌ها، از آکسی‌های شما در بازی‌های خودشان استفاده کنند. توکن این پلتفرم در ژولای ۲۰۲۱ ایجاد شد و به فاصله یک ماه پس از عرضه، بیش از ۵۵۰ درصد رشد داشت. با توجه به اینکه NFT ها برای بازی‌های بلاک چین اهمیت بسیار بالایی دارند و YGG نیز کاربرد بسیار بالایی در این زمینه دارد، قیمت توکن‌های آن ممکن است در آینده با رشد چشمگیری مواجه باشد.
۸. استار اطلس Star Atlas
Star Atlas یک بازی چندنفره آنلاین بسیار محبوب به شمار می‌آید که روی بلاک چین ایجاد شده است. این بازی در محیطی علمی- تخیلی در سال ۲۶۲۰ اتفاق می‌افتد که در آن سه دسته مختلف بر سر منابع و کنترل دنیا با یکدیگر رقابت می‌کنند. می‌توانید دارایی‌هایی را که در این بازی وجود دارند، در دنیای واقعی معاوضه کنید و در ازای آن‌ها پول بگیرید.
آیا سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال گیمینگ منطقی است؟
حتی در بازار رمز ارزها، توکن‌های بازی یک سرمایه‌گذاری پر ریسک به شمار می‌روند. با وجود این افراد بسیاری توانسته‌اند از طریق این توکن‌ها به سودهای چشمگیری دست بیابند. سؤالی که ممکن است در ذهن بسیاری از شما وجود داشته باشد این است که آیا این ترند ادامه‌دار خواهد بود یا تنها مدت کوتاهی به رشد خود ادامه می‌دهد. اگر قصد دارید روی هریک از این توکن‌ها سرمایه‌گذاری کنید، بهتر است پیش از شروع به‌صورت کامل درباره آن‌ها تحقیق کرده و بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” متاورس “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *