دسته‌ها
اخبار

معرفی بهترین کیف پول های رمز ارز برای موبایل

امروزه در بازار رمز ارز، فراهم‌کردن امنیت برای سرمایه خود جزئی از نکات ضروری است. برای ایجاد فضای امن، شما به‌صورت کلی موظف هستید از کیف پول‌های دیجیتالی معتبر استفاده کنید. امروزه در بازار رمز ارز بیت کوین محبوبیت ویژه‌ای در میان معامله‌گران دارد و افراد زیادی تاکنون در سرتاسر جهان سرمایه خود را برای سرمایه‌گذاری روی این ارز اختصاص داده‌اند.
همان‌طور که می‌دانیم، رمز ارز مانند ارزهای فیات نوعی دارایی هستند که به‌صورت دیجیتال در بستر وب‌ها وجود دارند و به‌صورت فیزیکی موجود نیستند؛ از این‌رو باید بستری مطمئن برای نگهداری و انتقال آن‌ها فراهم کنیم تا سبب سهولت کار و ایجاد فضای امن شود.
خوشبختانه کیف پول‌های دیجیتالی معتبری موجود هستند که به‌صورت کامل از این ارز پشتیبانی می‌کنند. کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند که در این مقاله به شناخت آن‌ها می‌پردازیم.
فهرست این مقاله
چرا کیف پول رمز ارز در موبایل؟
امروزه موبایل و تلفن همراه نقش بسیار مهمی در روابط و گسترش خدمات برای سهولت زندگی مردم دارند؛ از این‌رو بیشتر کاربران و سرمایه‌گذاران تمایل دارند کیف پول دیجیتال خود را روی موبایل استفاده کنند؛ به همین دلیل در این مقاله از ساخت و ایجاد کیف پول بیت کوین روی موبایل صحبت می‌کنیم؛ از این‌رو اگر شما نیز به‌دنبال کیف پول‌های معتبر و امن بیت کوین هستید، تا پایان مطالب با ما همراه باشید.
کیف پول بیت کوین
ارزهای دیجیتال باید در بستری قرار گیرند که حضور فیزیکی نداشته باشند. کیف پول بیت کوین از جمله ابزاری است که حالتی غیر فیزیکی دارد و با استفاده از آن موفق به ذخیره و نگهداری بیت کوین می‌شوید. همچنین می‌توانید آن‌ها را برای دیگران ارسال کنید و از شخص دیگر دریافت کنید.
این ابزار اکنون می‌تواند به‌صورت یک نرم‌افزار روی موبایل و رایانه‌های شما نصب شود و حتی قابلیت تبدیل به سخت‌افزار را نیز دارد. همه این نرم‌افزارها در برندها و اسامی متعددی در بازار موجود هستند و به‌آسانی می‌توانید آن‌ها را به شکل رایگان روی تلفن همراه و رایانه نصب کنید؛ البته اگر به مرورگرهای اینترنتی تمایل داشته باشید که بتوانید بیت کوین خود را مدیریت کنید، کیف پول‌های تحت وب پیشنهاد ما به شما عزیزان است.
امروزه برخلاف روزهای اولیه پیدایش بیت کوین، کارکردن با کیف پول‌های دیجیتال ارز بسیار آسان و در دسترس‌تر است. در حال حاضر کیف پول‌های سخت‌افزاری فضای امن بیشتری دارند، اما در هر صورت کاربران و معامله‌گران می‌توانند برحسب سلیقه خود کیف پول ذخیره و نگهداری بیت کوین را انتخاب کنند.
ساخت کیف پول بیت کوین موبایل
همان‌طور که گفته شد، در این مقاله سعی داریم معتبرترین کیف پول‌های بیت کوین را به شما عزیزان معرفی کنیم؛ از این‌رو برای ایجاد امنیت بیشتر و جلوگیری از هرگونه ریسک و خطرات احتمالی بهتر است موارد زیر را برای کیف پول خود رعایت کنید:
پیش از ذخیره ارز در کیف پول‌ها باید از موجودی کیف پول خود بک‌آپ و پشتیبانی بگیرید تا اگر با حذف‌شدن کیف پول خود مواجه شدید، توانایی بازیابی مبالغ خود را داشته باشید. نرم‌افزار موردنظر خود را از وب‌سایت‌های شناخته‌شده و رسمی و همچنین از گوگل پلی دانلود کنید و از دانلود نرم‌افزارها از سایت‌های ناشناخته خودداری کنید.
به‌طور مداوم، برای ورود به کیف پول ارز خود یک رمز امنیتی قوی را در نظر داشته باشید. بهتر است از امکانات بیومتریک مثل حسگر اثر انگشت استفاده کنید. توجه داشته باشید که در زمان نصب کیف پول به نام توسعه‌دهنده آن نیز دقت کنید؛ زیرا افرادی سودجو نرم‌افزارهای تقلبی را آپلود می‌کنند و از سمت هیچ وب‌سایتی رسمیت ندارند.
اکنون که وارد بازار شده‌ایم، پیش از ورود به مباحث اساسی و شناخت کیف پول باید بدانیم چگونه برای بیت کوین خود آدرس بیت کوین بسازیم؟ برای این کار کاربر در ابتدای کار خود به یک کیف پول بیت کوین نیاز دارد. تریدر براساس نیاز شخصی خود از این کیف برای انتقال و برداشت بیت کوین استفاده می‌کند. هر بار که کاربر موردنظر تراکنشی را انجام دهد و برداشت و انتقال داشته باشد، یک آدرس جدید را برای خود ساخته است. در ادامه شما را با بهترین کیف پول بیت کوین موبایل آشنا می‌کنیم.
تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت یکی از بهترین کیف پول‌های بیت کوین به شمار می‌آید که برای افراد تازه‌کار بسیار مناسب است. این نرم‌افزار به‌صورت رایگان برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ios در دسترس قرار دارد. این کیف پول درواقع به یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های جهان تعلق دارد که علاوه بر ارزها از توکن‌ها نیز پشتیبانی می‌کند.
این کیف پول تمامی ویژگی‌های مهم امنیتی را در خود جای داده است. ویژگی‌هایی همچون گذرواژه، قفل چهره، قفل اثر انگشت، بک‌آپ، پین و… البته تلفن همراه شما نیز باید از تمامی این قابلیت‌ها پشتیبانی کند.
بلو ولت (Blue Wallet)

کیف پول بلو (Bluewallet) به‌صورت اختصاصی تنها برای ذخیره رمز ارز بیت کوین طراحی شده است. بیشتر افراد تک‌ارزی بودن این والت را یک ضعف می‌دانند، اما این مسئله سبب شده است دتای تیم توسعه‌دهنده این کیف پول تمام تمرکز خود را برای افزایش قابلیت‌های مربوط به بیت کوین اختصاص دهد. این والت از معدود کیف پول‌هایی است که دائم از شبکه لایتینگ نیز پشتیبانی می‌کند.
بیت کوین ولت (Bitcoin Wallet)

کیف پول بیت کوین یکی از اولین و محبوب‌ترین کیف پول‌های بیت کوین است که برای اندروید در نظر گرفته شده و از سیستم شبکه‌ای بسیار آسانی نیز برخوردار است. در این کیف پول تهیه نسخه پشتیبان به‌آسانی صورت می‌گیرد و تنها از رمز ارز بیت کوین پشتیبانی می‌کند.
کیف پول مای سلیوم (Mycelium Wallet)

مای سلیوم از ارزهای دیجیتال اتریوم، بیت کوین و توکن‌ها آن‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. این والت محبوب مدت‌هاست ویژگی و قابلیت‌های خود را آپدیت کرده و از اعتبار بسیار بالایی در میان مردم برخوردار است. تنها نقطه ضعفی که برای این والت می‌توان در نظر گرفت، ضعیف‌بودن رابط کاربری آن است که برای تازه‌کاران پیشنهاد نمی‌شود.
کیف پول الکتروم (Electrum Wallet)

الکبروم یک والت متن‌باز است که اکنون نسخه دسکتاپ آن نیز در وب‌سایت‌های رسمی موجود است. الکتروم ارزهای دیجیتال بیت کوین، لایت کوین، دش و ورج را پشتیبانی می‌کند و به‌طور رسمی از طرف تیم سازنده به‌عنوان والت بیت کوین ارائه شده است.
کیف پول بی آر دی (BRD Wallet)

Brd که در گذشته bread wallet نام داشت، یکی از برترین کیف پول‌های محبوب بیت کویت محسوب می‌شود که کاربران می‌توانند استفاده آسانی از آن را داشته باشند. این والت امنیت بسیار بالایی دارد که یکی از نقاط قوتی که در آن می‌توان نام برد، چند ارزی‌بودن آن است و یکی از نقاط ضعف آن از نظر کاربران، پشتیبانی ضعیف این والت است.
کیف پول اکسودوس (Exodus Wallet)

اکسودوس به‌عنوان یکی از چندین والت‌های محبوب از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون شناخته شده است. این والت در ابتدا تنها برای کامپیوترها و سیستم‌های شخصی در دسترس بود و امروزه نیز برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ios موجود است.
اگر شما نیازمند ساخت کیف پول بیت کوین موبایل امن هستید، این والت می‌تواند نیازهای شما را به‌طور کامل در جهت حفظ سرمایه تأمین کند. اکسودوس علاوه بر حمایت از بیت کوین، از آلت کوین‌های متعددی نیز پشتیبانی می‌کند؛ از این‌رو گزینه بسیار خوبی برای تریدرهایی است که قصد سرمایه‌گذاری دارند. یکی از نقاط ضعف این والت، متن‌بازنبودن آن است که کار را برای عده‌ای از معامله‌گران دشوار کرده است.
هنگام انتخاب کیف پول بیت کوین به موارد زیر توجه داشته باشید:

رابط کاربری والت مربوط
امکان کنترل کلید خصوصی
پشتیبانی و توسعه معتبر
امنیت بالا و امکان تهیه نسخه پشتیبان
استفاده از آدرس‌های جدید
ناشناس‌بودن

علاوه بر تمامی این موارد شما باید سلیقه و خواسته خود را نیز ملاک انتخاب والت قرار دهید. اگر شما با والت موردنظر به‌راحتی ارتباط برقرار نکنید، ممکن است سرمایه‌گذاری‌های شما در آینده با مشکلات زیادی مواجه شود و معاملات شما را تحت تأثیر قرار دهد. علاوه بر شناخت برترین کیف پول برای بیت کوین باید با اصطلاحات کلیدی پیرامون کیف پول بیت کوین نیز آشنا شوید:
کیف پول سرد: کیف پول سرد (cold wallet) کیف پولی است که برای ارتباط با آن لزوماً به اینترنت نیازی نیست و اطلاعات کاربر در رسانه خود او ذخیره‌سازی می‌شود. این موضوع حاکی از امنیت و اعتبار بالای کیف پول‌های سرد است.
کیف پول گرم: کیف پول گرم (hot wallet) کیفی پولی است که برای اتصال به آن تنها باید از اینترنت استفاده کرد. در این کیف پول داده‌های کاربر در پایگاه داده‌های ارائه‌دهنده بایگانی‌شده و برای متصل‌شدن به آن‌ها نیازمند اینترنت هستیم. کیف پول‌های گرم به‌دلیل اینکه به فضای اینترنت وابسته هستند، امنیت پایین‌تری دارند و آسیب‌های اینترنتی زیادی آن‌ها را تهدید می‌کند.
کیف پول چند ارزی: کیف پول چند ارزی (Multi-Currency Wallet) هم‌زمان از چندین ارز پشتیبانی می‌کند. بیشت کاربران و تریدرها علاقه خاصی به این کیف پول‌ها دارند و آن‌ها را به کیف پول‌های تک‌ارزی ترجیح می‌دهند؛ زیرا داشتن چند کیف پول متعدد برای هر ارز مشکلات زیادی را به همراه دارد و از همین نظر این کیف پول‌ها مزیت شمرده می‌شوند.

کیف پول چند امضایی: کیف پول‌های چند امضایی (Multisig Cryptocurrency Wallet | Multisignature Wallet) شبیه به یک حساب بانکی چند امضایی است. در این کیف پول‌ها صاحب آن بیش از یک نفر است که هرکدام یک شماره شناسایی مشخص و مختص به خود دارند. همچنین برای هرگونه مبادله‌ای، همه مالکان باید پین خود را برای انجام نهایی تراکنش وارد کنند.
 
کیف پول حضانتی و غیرحضانتی: کیف پول حضانتی (Custodial Wallet) به کیف پول‌هایی گفته می‌شود که کلید خصوصی کاربران را در فضای ابری خود ذخیره می‌کنند؛ یعنی کنترل سرمایه هر فرد که در کیف پول قرار گرفته توسط شخص ثالث و ارائه‌دهنده پلت فرم نیز بررسی می‌شود.
کیف پول‌های غیر حضانتی (Non-Custodial Wallet) تمامی اطلاعات افراد را در رسانه خود او ذخیره می‌کند؛ یعنی اختیار آن‌ها را تنها به خود او می‌سپارند و دارای امنیت بسیار بیشتری هستند. کیف پول‌های غیر حضانتی معمولاً به کاربران بیشتر پیشنهاد می‌شود؛ زیرا بستری امن دارند و فرد را از خطرات و ریسک‌های احتمالی همچون از دست رفتن سرمایه در امنیت نگه می‌دارند. کیف پول‌های کاغذی، سخت‌افزاری و بعضی از کیف پول‌های موبایل و دسکتاپ از این نوع هستند.
علاوه بر این اصطلاحات پیرامونی باید بدانیم برای ساخت کیف پول بیت کوین در موبایل ما نیز چندین کیف پول داریم، کیف پول کاغذی، سخت‌افزاری، وب، موبایل، دسکتاپ و… همان‌طور که گفته شد انتخاب هریک از والت‌ها متصل به سود و زیان شما خواهند شد و باید با نهایت دانش خود والت موردنظر را انتخاب کنید.
سخن پایانی
در این مقاله تلاش کردیم بهترین، معتبرترین و امن‌ترین کیف پول بیت کوین را به شما عزیزان معرفی کنیم. اهمیت استفاده از کیف پول‌های دیجیتالی تنها زمانی افزایش پیدا می‌کند که شما مقادیر زیادی از ارزها را خریداری کرده باشید و برای سود و زیان خود پیش‌بینی‌های متعددی را در نظر بگیرید؛ به همین دلیل اگر قصد دارید سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت داشته باشید و برای ارز خود به‌صورت هدفمند برنامه‌ریزی می‌کنید، باید برای فراهم‌کردن امنیت بیشتر از کیف پول مناسب‌تری نیز انتخاب کنید که بتواند از بیت کوین شما محافظت کامل داشته باشد.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *