دسته‌ها
اخبار

فردا – پرداخت یارانه نان برای همه مردم/ نان گران می‌شود؟



وزیر اقتصاد اعلام کرد با زیرساختی که دولت طراحی کرده، تا پایان سال جاری قیمت نان سنتی برای مردم هیچ‌گونه افزایشی نخواهد داشت. البته آنگونه که وزیر اقتصاد اعلام کرده نان گران می‌شود اما نه برای مردم. بلکه قرار است دولت با پرداخت یارانه نان،‌این افزایش قیمت را جبران کند.
به عبارتی قرار است دولت پس از این به همه مردم یارانه نان بدهد. روند کار به این صورت است که احتمالا قیمت نان گران می‌شود اما مردم نان را با قیمت قبلی می‌خرند و مابه‌التفاوت قیمت نان را دولت مستقیما به نانوا پرداخت می‌کند.
ابراهیم صیامی مدیرکل آینده‌پژوهی، وزارت اقتصاد هم به مساله پرداخت یارانه نان اشاره کرده و گفته «با استفاده از زیرساخت بانکی، مردم به هنگام خرید نان، به همان قیمت قبلی پول پرداخت می‌کنند و مابه‌التفاوت آن را دولت پرداخت می‌کند.»
بر این اساس قرار است یارانه نان به همه مردم پرداخت شود و برای هر کد ملی یارانه نان ثبت شود و با هر کارت بانکی امکان خرید نان وجود داشته باشد.
اما هدف از پرداخت یارانه نان چیست؟ وزیر اقتصاد گفته هدف از این کار مبارزه با قاچاق گندم و آرد است. وزیر اقتصاد در ادامه صحبت‌های خود در یک برنامه تلویزیونی ادامه داد:  با استفاده از زیرساختی که تمام چند ماه گذشته با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت جهادکشاورزی، بانک مرکزی، وزارت رفاه در دولت، فراهم شده است، مشکلات ناشی از قاچاق آرد به کشورهای همسایه را برای حوزه نان مردم، پوشش خواهیم داد.
خاندوزی در پایان با بیان اینکه “این زیرساخت جدید، در حال آزمایش نهایی مراحل فنی خود است”، گفت: با استفاده از این زیرساخت، قاچاق آرد از کشور را تحت کنترل قرار خواهیم داد.
منبع: تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *