دسته‌ها
اخبار

فارس – سقف کاذب و کناف سقف شهام دیزاین



اجرای سقف‌ کاذب کناف
سقف کاذب ، به عنوان مکمل سقف های اصلی در معماری داخلی سازه ها استفاده می شوند و روشی برای پوشش سقف اصلی طبقه هستند. به این صورت که ابتدا در سراسر فضا سازه ای فلزی به عنوان بستر به سقف اصلی ساختمان متصل می شود و صفحات روکشدار گچی بر این بستر قرار می گیرد.
روش های اتصال این سازه فلزی به سقف اصلی ساختمان، و همچنین اشکال و طرح های این سازه فلزی با توجه به شرایط و نیاز محیط انتخاب می شود. یک ساختار سقف کاذب استاندارد، مزیت و فرصت های فراوانی را در اختیار طراح، اجرا کننده و استفاده کننده فضا قرار می دهد.
محصولات و ساختارهای مرتبط با سقف کاذب در دو دسته کلی “سقف‌ کاذب یکپارچه کناف” و “سقف کاذب مشبک کناف” ارائه می شوند. این دو نوع سقف کاذب در مزیت های اصلی اشتراک دارند، اما با توجه به مشخصات مورد نیاز طرح و رویه هایی که در سقف کاذب استفاده می شوند می توانند ویژگی های متفاوتی به ساختمان اضافه کنند.
اجرا سقف کاذب یکپارچه کناف
معرف انواع مختلف ساختارهای اجرای سقف کاذب سبکی از سقف های یکپاچه کناف هستند که به واسطه تولید صنعتی، دارای مشخصات فنی استاندارد بوده و جایگزین بسیار مناسبی برای سقف های کاذب غیر استاندارد ساخته شده با رابیتس و گچ می باشند. این ساختار شامل زیرسازی فولادی سبک (متصل به سقف اصلی) بوده که صفحات روکش دار گچی در یک یا چندلایه، به ویسله پیچ مخصوص بروی آنها نصب می شوند.
درزهای میان این صفحات به وسیله نوار و بتونه مخصوص درزگیری شده و بدین ترتیب سطحی یکپارچه و بدون درز حاصل می شود که دارای قابلیت رنگ آمیزی (بلافاصله پس از خشک شدن بتونه و اجرای ماستیک) می باشد.
فضای خالی پشت سقف کاذب، امکان استفاده از انواع عایق حرارتی و صوتی را فراهم نموده و دسترسی به تاسیسات الکتریکی و مکانیکی را میسر می سازد. از دیگر مزیت های سیستم سقف های کاذب کناف میتوان به انعطاف معماری بالا و ساخت سقف های معلق تزئینی (دکوراتیو) و عدم نیاز به پیش بینی آویز (همانند سقفهای کاذب با مصالح بنایی) اشاره نمود.
به طور کلی  کناف  از صفحات فیبری نازک و ملاتی از گچ و سایر مصالح ساختمانی تولید شده است که انعطاف و فرم پذیری به گچ می‌دهد. برای اجرای کناف نیاز به زیر کاری است. در زیر کار کناف ورق‌ها گالوانیزه به سقف متصل می‌شوند تا بتوان با اتصال صفحات گچی کناف با استفاده از پیچ به این ورق‌های گالوانیزه، آن‌ها را فرم داد و به شکل مورد نظر درآورد.

پیچ کناف و بتونه کناف چیست؟
همان‌طور که گفته شد، صفحات کناف با استفاده از پیچ به ورق‌های گالوانیزه زیر کار متصل می‌شوند، به پیچ‌های مخصوصی که از آن برای این کار استفاده می‌شوند، پیچ کناف گفته می‌شود. برای داشتن منظره بی نقص سقف یا دیوار کناف کاری شده، در انتها جای پیچ‌ها و همین‌طور محل اتصال صفحات کناف به هم را با استفاده از بتونه کناف می‌پوشانند و یک سطح یکدست و صاف ایجاد می‌کنند که در ادامه کار رنگ آمیزی می‌شود.
برای اجرای  خدمات کناف سقف  و دیوار نیاز است که ابتدا یک شبکه از پروفیل‌های گالوانیزه به سقف سازه وصل شود که معمولاً با این اتصال با استفاده از پیچ و رول‌پلاک یا پرچ انجام می‌شود.
پس از اجرای پروفیل‌های گالوانیزه به سقف، نوبت به اجرا کردن نقشه تزیینات است. برای اجرای سقف کناف معمولاً یک سطح یک دست از کناف برای کل سقف، یک دور باکس برای کل سقف و سپس تزیینات بخشی از سقف که قبلاً مدل آن انتخاب شده است، استفاده می‌شود.
برای اجرای دورباکس و تزیینات جدا از سقف باید با توجه به نقشه از میله یا پروفیل گالوانیزه برای اتصال صفحات گچی استفاده می‌شود. به طور مثال اگر در مدل سقف مورد نظر یک باکس گرد برای دور لوستر در نظر گرفته شده باشد، پیش از اجرای سقف کلی در اطراف محل قرار گیری لوستر، تعدادی پروفیل گالوانیزه به پروفیل‌های اصلی که به سقف متصل شده‌اند، وصل می‌شوند و پس از پایان اجرای سقف اصلی و اجرای سیم کشی‌های مربوط به نور پردازی، ورق‌های گچی دور سقف را به پروفیل‌های گالوانیزه با پیچش متصل می‌کنند و شکل نهایی مورد نظر را می‌سازند.
سقفهای کاذب کناف را با توجه به مزایای فراوان آن از سرعت اجرای بسیار مناسبی برخوردار است و از لحاظ مقدار هزینه هم سرعت نصب و پرت کم کار را می توان مزیت مالی این نوع محصول دانست. تنها ایراد این نوع سقف را می توان کمبود گروه های متخصص و مجرب آموزش دیده این نوع سقف دانست که باعث کاهش کیفیت سقف اجرا شده و خارج شدن از معیار های استاندارد می گردد و ممکن است در طولانی مدت باعث:
تغییر شکل های بیش از حد پنل های گچی کناف
ترک خوردن بتونه بین درزها
شکست گوشه پنلها
شکست و ترک در قسمتی از خود پنل ها
خروج پنل های کناف، از تراز هم سطح با یکدیگر بگردد.
دیوار کناف چیست؟
اساساً از صفحات کناف گچی برای پوشش سقف و دیوارهای داخلی استفاده می‌شود. البته صفحات کناف سیمانی به نام درای وال (drywall) یا دیوار خشک هستند که برای مصارف خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند و مقاومت خوبی در برابر رطوبت، برودت، حرارت و پرتوهای خورشید دارند.

 
دیوار جداکننده کناف، امروزه برای جداسازی دیوارها در مکان های مختلف به کار گرفته می شوند که با نام درای وال نیز شناخته می شود. این دیوارها بیشتر برای فضای داخلی منزل، قسمت دیگر ساختمان ها و یا دیوارهایی که باربر نیستند کاربرد دارند. دو نوع از این دیوارها تحت عنوان سی.سی.دبلیو و یو.یو.دبلیو وجود دارند که در داخل چهارچوب در استفاده می شوند. سپس توسط پیچ های مخصوصی به همراه صفحه هایی از جنس چوب یا گچ روی در محکم می شوند.
کاربردهای مخصوص دیوار کناف چیست؟
اجرای دیوار کناف  در قسمت ها ی هم اندازه ای برش داده می شوند، سپس با قاب های فلزی اطراف آنها را می پوشانند. این کار باعث می شود از نفوذ آب به بخش های دیگر ساختمان جلوگیری شود. این ویژگی باعث شده هنگام تعمیر هر بخش دلخواه، هزینه زیادی صرف نشود. سقف های کاذب برای دیوارهای داخلی که قابلیت تزئین شدن دارند نیز کاربرد دارند. مثلا با آنها می توان سقف و دیوارهای آشپزخانه را زیبا سازی نمود یا جداره های آسانسور را با آنها پوشاند. این مورد برای آسانسورها،‌ باعث می شود که مقاومت آسانسور بالاتر رفته و از هرگونه حریق و حادثه دیگر جلوگیری کند.
یکی از مزیت دیوار جداکننده کنافی که می توان به آن اشاره کرد نصب آن در کمترین زمان ممکن است. دیوارهای جداکننده در انواع مختلفی وجود دارند. از دیگر ویژگی های آنها کم کردن بار ساختمان است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه اجرای دیوار کناف با فنی شو در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *