دسته‌ها
اخبار

صدا و سیما – شرکت مس و میدکو حقوق دولتی معادن را کامل پرداخت نکردند


یونیت آزاد خبر –
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معدن ۲۴؛ آقای محمدمهدی فداکار با اشاره به پیش بینی حقوق دولتی۴۰ هزار میلیارد تومانی معادن کشور افزود: پرداخت حقوق دولتی معادن در استان در ۱۰ ماه گذشته در حد ۵۰ درصد بوده است که همین امر باعث شده سهم استان کرمان از این اعتبارات جذب نشود.
به گفته وی برخی معادن کوچکتر نیز حقوق دولتی خود را به هر علتی تاکنون پرداخت نکرده اند که مسئله باید تعیین تکلیف شود.
فداکار ادامه داد: پس از پرداخت کامل حقوق دولتی معادن و واریز به خزانه، دولت نیز نسبت به پرداخت سهم ۱۵ درصد استان‌ها اقدام می‌کند.
وی گفت: شرکت‌هایی همچون مس و میدکو (شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه) که تاکنون اعتبارات قانونی خود را واریز نکرده اند بسرعت این کار را انجام دهند.
استاندار کرمان افزود: برای این کار (دریافت حقوق دولتی این معادن) ابزار‌هایی وجود دارد که نمی‌خواهیم از آن‌ها استفاده کنیم.
خروج حساب‌های بانکی از استانفداکار با اشاره به موارد مطرح شده در خصوص خروج تمامی حساب‌های میدکو و برخی معادن بزرگ از استان کرمان گفت: با مدیرعامل این شرکت رایزنی می‌شود تا حساب بانک کشاورزی را در شهرستان‌های معدنی شارژ کند تا وام ضروری به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شود.
وی در خصوص یک شرکت معدن شن و ماسه در گلومک شهرستان کرمان نیز افزود: وضعیت این معدن در ۲ هفته تعیین تکلیف شود و با مشورت شرکت آب منطقه‌ای چند نقطه مشخص و برای سرمایه گذاری اعلام شود.
در این جلسه همچنین آخرین وضعیت بازگشت یک درصد فروش معادن به استان کرمان برای جبران خسارت‌های معادن، نحوه دریافت حقوق دولتی و نیز ضرورت بازگشت حساب‌های بانکی معادن به استان بررسی شد.

∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *