دسته‌ها
اخبار

رکنا – دستاوردهای سفر رئیس جمهور به یزد/تخصیص اعتبار 7705 میلیاردی برای تکمیل 153 طرح



به گزارش رکنا از یزد؛ مهران فاطمی افزود: اعتبار اختصاص یافته به وزارت آموزش و پرورش برای هفت پروژه ۳۱۲ میلیارد تومان، وزارت اطلاعات یک پروژه ۱۴ میلیارد تومان، معاونت امور زنان و خانواده هشت پروژه با ۳۵ میلیارد تومان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۰ پروژه با ۵۷۰ میلیارد تومان بوده است.
سهم خوب کشاورزی یزد از اعتبارات سفر
به گفته استاندار یزد، برای تکمیل طرح‌های دستگاه‌های اجرایی استان در وزارتخانه‌های تعاون کار و رفاه اجتماعی پنج پروژه با اعتبار ۴۰۲ میلیارد تومان، جهاد کشاورزی ۱۵ پروژه ۵۷۸ میلیارد تومان اعتبار و راه و شهرسازی ۱۳ پروژه با ۱,۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.
تخصیص ۷۷۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۱۵۳ پروژه در یزد
وی ادامه داد: در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت ۶ پروژه با ۵۹۰ میلیارد تومان اعتبار، صدا و سیمای مرکز یزد یک پروژه با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۹ پروژه با ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفت پروژه با ۱۲۳.۵ میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسید.
محیط زیست ۱۲ میلیارد از دولت اعتبار ویژه گرفت
فاطمی، اعتبار اختصاص یافته برای تکمیل پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه وزارت کشور را ۶ پروژه با ۱۶۶ میلیارد تومان اعتبار عنوان و بیان کرد: برای پروژه‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پنج پروژه با ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار و سازمان محیط زیست یک پروژه با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
استاندار یزد، بودجه مصوب برای دستگاه‌های استان در حوزه وزارت نفت را شامل ۱۰ پروژه با ۹۹۲ میلیارد تومان اعتبار، وزارت نیرو هفت پروژه با ۷۲۶ میلیارد تومان اعتبار، وزارت ورزش و جوانان سه پروژه با ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سه پروژه با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سه پروژه با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار عنوان کرد.
فاطمی اظهار داشت: برای کمیته امداد ۲۱ پروژه با ۲۷۲.۷ میلیارد تومان اعتبار، ستاد اجرایی حضرت امام هشت پروژه با ۷۳۹.۵ میلیارد تومان اعتبار، صندوق کارآفرینی امید دو پروژه با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دو پروژه با ۱۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
اهتمام دستگاه‌ها برای تکمیل پروژه نیمه‌تمام بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی
استاندار یزد اظهار امیدواری کرد: دستاوردهای پربرکت این سفر بتواند نیازهای مردم استان را برطرف کرده و باری از مشکلات استان کم کند چرا که اعتبار خوبی در این سفر به استان اختصاص یافت که بخش قابل توجهی از آنها برای اتمام طرح‌های نیمه تمام عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد هزینه خواهد شد.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی جمعه ۲۶ آذرماه به استان یزد سفر کرد و بازدید از سرزده از چند واحد تولیدی فعال، نیمه فعال و راکد، بازدید از بافت تاریخی یزد و دیدار با مردم، بازدید از نیروگاه انرژی خورشیدی فهرج، دیدار با خیران، دیدار با خبرگان اقشار مختلف مردم استان، شورای اداری و نشست خبری، اصلی ترین برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به استان یزد بود.
تخصیص ۷۷۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۱۵۳ پروژه در یزد
اما سفر نمایندگان تام الاختیار دولت به استان یزد شامل وزرا و نمایندگان آنها از روز پنجشنبه آغاز شد به طوری که براساس برنامه ریزی صورت گرفته شهرستان‌های خاتم و مروست در این سفر میزبان وزیر بهداشت همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی بودند. یزد به عنوان مرکز استان و شهرستان اشکذر نیز میزبان وزیر گردشگری بودند.
وزیر اقتصاد و معاون امور معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان‌های بافق و بهاباد حضور یافتند و وزیر راه و شهرسازی به شهرستان میبد سفر کرد.
شهرستان تفت در این سفر میزبان وزیر نیرو بود و مردم شهرستان اردکان هم وزیر ورزش و جوانان و مدیرعامل شرکت ملی گاز را میزبانی کردند.
معاونان وزرا در ۲۹ اداره کل استان مستقر و از نزدیک مشکلات و مطالبات شهروندان یزدی را بررسی کردند و سامانه ۱۱۱ نیز برای دریافت مطالبات مردم آماده شده و یزدی‌های توانستند خواسته‌های خود را از طریق ارتباط با این سامانه مطرح کنند.
یزد/ سمیه گلابگیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *