دسته‌ها
اخبار

رمز ارز پکس گلد (PAX Gold) چیست؟ به همراه نمودار و قیمت لحظه ای

قیمت لحظه ای رمز ارز پکس گلد (PAX Gold)

نمودار لحظه ای رمز ارز پکس گلد (PAX Gold)

رمز ارز پکس گلد (PAX Gold) یا به اختصار PAXG یک استیبل کوین ERC-20 محسوب می‌شود که پشتوانه آن منابع فلز طلایی است که در خزانه‌های بانک لندن نگهداری می‌شود.
این رمز ارز به همه کاربران این امکان می‌دهد بدون داشتن دغدغه نگهداری و پرداخت کارمزدهای گزاف جابه‌جایی طلا، سهمی از این فلز ارزشمند را برای خود کنار بگذارند و به این ترتیب بر بسیاری از موانع ورود به بازار سرمایه‌گذاری فلزات ارزشمند مانند طلا فائق آیند.
کاربران می‌توانند این ارز را یک به‌منزله دارایی دیجیتال در صرافی‌های متمرکز ارز و همچنین DEX ها یا همان صرافی‌های غیرمتمرکز معامله کنند.
در این مقاله رمز ارز پکس گلد را به شما معرفی کرده و مزایای منحصربه‌فرد آن، صرافی‌ها، کیف پول‌ها و چگونگی خریداری این توکن را شرح دهیم؛ بنابراین اگر می‌خواهید در حوزه ارزها و به‌طور ویژه این رمز ارز سرمایه‌گذاری کنید، به شما توصیه می‌کنیم حتماً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
 
تاریخچه رمز ارز پکس گلد
فلز طلا از هزاران سال قبل تاکنون جایگاه خود را به‌عنوان کالایی باارزش حفظ کرده است. از طلا برای ساخت جواهرات، ذخیره‌سازی و حتی هج‌کردن (Hedge) سرمایه در مقابل تورم استفاده می‌شود. مفهوم هج‌کردن به خرید یک دارایی مشخص با هدف کاهش خطر ضرر اطلاق می‌شود.
با این حال خرید فلز طلا ممکن است برای سرمایه‌گذاران خرده‌پا کاری دشوار و هزینه‌بر باشد؛ زیرا برای نگهداری طلا در بیشتر موارد به مکانی امن مانند صندوق امانات بانک نیاز خواهید داشت. همچنین انتقال طلا از یک محل به محل دیگر ممکن است به‌دلیل وزن سنگین آن کار طاقت‌فرسایی باشد.
شرکت Paxos Trust با هدف رفع این چالش‌ها، طلای توکنیزه‌شده PAXG را معرفی کرده است. این رمز ارز روی شبکه بلاک چین مشغول به کار شده است. در ادامه قصد داریم به توضیح بیشتر درباره این ارز بپردازیم.

رمز ارز پکس گلد چیست؟
این ارز یک استیبل کوین ERC-20 است که با پشتوانه منابع فیزیکی فلز طلا روی کار آمده است. این منابع با مالکیت کمپانی Paxos Trust قرار دارد و هر توکن PAX Gold معادل یک انس تروآ از شمش طلای ۴۰۰ اونسی گود دلیوری لندن (London Gold Delivery) که در خزانه‌های طلا (همانند Brink) ذخیره شده است، در نظر گرفته می‌شود.
از آنجا که توکن PAX Gold نماینده فلز طلای حقیقی است، ارزش آن نیز به‌طور مستقیم بر مبنای قیمت لحظه‌ای طلا در بازار تعیین می‌شود.
رمز ارز PAXG با نظارت و تأیید دپارتمان خدمات مالی ایالت نیویورک و برای اینکه امنیت منابع طلای Paxos تضمین شود، یک شرکت ممیزی طرف ثالث پایش‌های ماهانه‌ای را به‌منظور اطمینان از تطابق عرضه توکن‌های PAX Gold با منابع طلای Paxos صورت می‌دهد.
گزارش این استشهادها در وب سایت رسمی پکسوس وجود دارد. توسعه‌دهندگان این ارز با اجرای منظم ممیزی قرارداد هوشمند (Smart Contract)، ایرادها و نقطه ضعف‌های این پروژه را شناسایی کرده و از این اطلاعات برای توسعه و بهسازی بیشتر PAX Gold استفاده می‌کنند.
همچنین تمام دارایی‌های مشتریان Paxos،‌ از جمله رمز ارز PAX Gold به‌شکلی مجزا از دارایی‌های کمپانی نگهداری می‌شود و به این ترتیب این دارایی‌ها و صاحبان آن‌ها در برابر خطر ورشکستگی محافظت خواهند شد.
پکس گلد چگونه کار می‌کند؟
این رمز ارز روی بلاک چین اتریوم کار می‌کند. همچنین به‌عنوان یک توکن ERC-20، با کیف پول‌های مبتنی بر اتریوم و همچنین DApp های دیفای و صرافی‌های غیرمتمرکز یا DEX ها در شبکه اتریوم سازگاری دارد و شما می‌توانید این ارز را در صرافی‌های متداول کریپتوکارنسی مانند بایننس خرید و فروش کنید.
در مقایسه با شمش‌های طلا، برای مالکیت رمز ارز PAX Gold نیازمند پرداخت هیچ‌گونه کارمزد مالکیت یا دسترسی به صندوق امانات برای نگهداری این توکن‌ها نیستید. هریک از تراکنش‌های PAX Gold تنها با کارمزد ناچیز ۰۲/۰ درصد و همچنین مقدار کمی اتریوم به‌عنوان کارمزد گس انجام می‌شود.
به هریک از توکن‌های PAXG شماره سریالی تعلق می‌گیرد که با شماره سریال شمش‌های طلا مطابقت دارد. هولدرهای این ارز می‌توانند با واردکردن آدرس کیف پول اتریوم خود در ابزار PAXG lookup شماره سریال طلای تحت مالکیت خود، قیمت لحظه‌ای و دیگر مشخصات آن را مشاهده کنند.
همچنین این هولدرها می‌توانند هر زمان که خواستند توکن‌های PAXG خود را بازخرید کرده و معادل آن ارز فیات یا هر رمز ارز دیگری به انتخاب خود دریافت کنند. راهکار دیگر این است که هولدرها به ازای توکن‌هایPAX Gold خود شمش‌های طلای تخصیص‌یافته (allocated) به این توکن‌ها یا غیر از آن را با قیمت لحظه‌ای طلا در بازار از خرده‌فروشان تحویل بگیرند.

تفاوت بین PAXG و صندوق‌های قابل معامله (ETF های) طلا چیست؟
صندوق‌های قابل معامله طلا (Gold Exchange-traded Funds) یا ETF ها ارزش طلای پایه را دنبال می‌کنند و تنها کارکرد آن‌ها این است که قیمت طلا را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند، اما مالکیت آن را خیر؛ به عبارت دیگر سرمایه‌گذاری که مالکیت سهام صندوق‌های قابل معامله طلا را دارد، یکی از طرفین قراردادی است که به‌موجب آن درصد معینی از طلای ذخیره‌شده به فرد اختصاص می‌یابد.
ETF های طلا جایگزین مالکیت تام طلا نخواهند بود؛ برای مثال در شرایط بحرانی و زمانی که بازار تحت نوسانات شدید قرار دارد، ارزش قرارداد ممکن است کمتر از ارزش طلای پایه در زمان عقد قرارداد تعیین شود. در نقطه مقابل رمز ارز PAXG را داریم که نماینده دیجیتال فلز طلا در نظر گرفته می‌شود.
هر توکن PAXG معادل یک اونس تروآ از طلای ذخیره‌شده در صندوق امانات بانک لندن است و به آن یک شماره سریال تعلق می‌گیرد. در معامله با این توکن‌ها برخلاف معامله با شمش‌های طلای حقیقی نیازی به صرف وقت قابل توجه نیست و به‌ندرت ممکن است عقد قرارداد چند روز به طول بینجامد.
از آنجا که رمز ارز پکس گلد به‌عنوان یک توکن ERC-20 روی شبکه اتریوم حضور دارد، این توکن را می‌توان با عقد قراردادهای کم‌وبیش آنی معامله کرد.
نحوه خرید توکن‌های PAXG در صرافی کوکوین
شما می‌توانید رمز ارز پکس گلد را از طریق هریک از صرافی‌های شناخته‌شده ارز مانند کوکوین خریداری کنید. برای این کار لازم است مراحل زیر را طی کنید:
۱. به حساب کاربری خود در صرافی کوکوین وارد شوید و روی تب Markets کلیک کنید.
۲. دارایی خود را از لیست انتخاب کرده و سپس روی دکمه Trading در کنار آن کلیک کنید.
۳. برای خرید، در قسمت خرید، مقدار ارزی را که مدنظر دارید، وارد کرده و روی خرید کلیک کنید.

صرافی‌ها و کیف پول‌های پکس گلد کدام‌اند؟
اگر قصد خریداری رمز ارز PAX Gold را دارید، می‌توانید به هریک از صرافی‌های مشهور بایننس، FTX، کراکن (Kraken)، کوکوین (KuCoin)، جمینی و بسیاری از صرافی نوپای دیگر مراجعه کردید و با انتخاب جفت معاملاتی مورد نظر خود معاملات خرید و فروش با این رمز ارز با پشتوانه طلا را کلید بزنید.
س از خرید توکن‌های PAXG باید این توکن‌ها را به کیف پولی امن منتقل کنید. دقت داشته باشید که نگهداری ارز در صرافی اقدامی خطرناک بوده و ممکن است امنیت شما را در برابر حملات هکرها تضعیف کند. برای نگهداری رمز ارز پکس گلد پیشنهاد می‌کنیم به سراغ یکی از کیف پول‌های زیر بروید:

تراست والت (Trust Wallet)
متامسک (MetaMask)
هایپرپی (HyperPay)
بایننس چین (Binance Chain Wallet)
اتمیک والت (Atomic Wallet)

پس از ثبت نام و احراز هویت در این صرافی‌ها با دریافت آدرس کد خصوصی حسابتان می‌توانید توکن‌های PAXG خود را با نهایت امنیت نگهداری کنید.
سخن پایانی
اگرچه در سال‌های اخیر گزینه‌های متعددی در حوزه سرمایه‌گذاری کریپتو ایجاد شده و به شهرت دست یافته‌اند، کالاهای فیزیکی ارزشمند مانند فلزات ارزشمند همچنان در صدر سبد کالای سرمایه‌گذاران قدیمی می‌درخشند. هدف رمز ارز PAXG آن است تا با وام‌گرفتن از سرعت و نقدینگی دارایی‌های کریپتو، جایگزینی مناسب بر پایه شبکه بلاک چین برای این بازار پرمایه ارائه دهد.
در این مقاله درباره رمز ارز پکس گلد و مشخصات آن سخن گفتیم. امیدواری خواندن مطالب فوق در درک بهتر از جهان ارزها به شما کمک کند. شما با در اختیار داشتن این معلومات و همچنین مشورت با مشاوران تخصصی در حوزه کریپتو می‌توانید شانس خود را در این حوزه امتحان کنید و از موفقیت خود در عرصه سرمایه‌گذاری روی ارزها مطمئن شوید.
پرسش‌های متداولرمز ارز پکس گلد چیست؟PAX Gold یک استیبل کوین ERC-20 است که با پشتوانه منابع فیزیکی فلز طلا روی کار آمده است. این منابع تحت مالکیت کمپانی Paxos Trust قرار دارند و هر توکن پکس گلد معادل یک انس تروآ از شمش طلای ۴۰۰ اونسی گود دلیوری لندن (London Gold Delivery) در نظر گرفته می‌شود که در خزانه‌های طلا (مانند Brink) ذخیره شده است.بهترین صرافی‌های رمز ارز برای خرید رمزارز PAX Gold چیست؟بایننس، FTX، کراکن (Kraken)، کوکوین (KuCoin)، جمینیبهترین کیف پول‌های پکس گلد کدام‌اند؟

به این مقاله امتیاز دهید

(۲۰۲ رای)

۴.۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *