دسته‌ها
اخبار

رمز ارز موبوکس (Mbox) چیست؟

موبوکس Mobox یک پلتفرم بازی NFT است که روی Binance Smart Chain اجرا می‌شود. این پلتفرم با هدف طراحی بازی در دو مدل Play-to-Earn و Free-to-Play، دو بازی NFT Gaming و DeFi Yield Farming را با یکدیگر ادغام کرده است.
فهرست این مقاله
رمز ارز موبوکس (Mbox)
تیم توسعه‌دهنده با طراحی پلتفرم Mobox موفق به اجرای استراتژی‌های جذاب Yield شده و از سوی دیگر نیز، NFT های منحصربه‌فردی برای استفاده در انواع بازی‌های موجود در این پلتفرم ایجاد کرده است. تیم Mbox به‌دنبال بهبود کاربرد NFT در بازی‌های بلاک چینی و ایجاد ابزارهای بیشتر با به‌کارگیری روش‌های مختلف است.
کاربران می‌توانند در پلتفرم‌های مختلف، از بازی بلاک چینی و Yield Farming گرفته تا NFT Farming شرکت کنند. پلتفرم موبوکس یک توکن بومی به نام رمز ارز Mobox دارد که از طریق آن به بازیکنان پاداش داده می‌شود. علاوه بر این، کاربران درصورت استیک‌کردن این توکن، MOMO NFT Mysery Boxes را دریافت خواهند کرد.
تاریخچه رمز ارز موبوکس (Mbox)
توسعه پروژه Mbox از اواخر سال ۲۰۲۰ توسط فردی به نام Vadim Kot کلید خورد. درنهایت این پروژه در آوریل سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد و توکن بومی آن نیز با عنوان MBOX برای معامله در دسترس کاربران قرار گرفت. در ماه‌های اخیر و هم‌زمان با معرفی این ارز در Launchpool بایننس، بازار ارزهای دیجیتال شاهد جهش بزرگی در قیمت Mbox بوده است. رمز ارز موبوکس با عرضه اولیه ۳۸۹.۱۸۱.۷۴۵ عرضه و به گروه‌های مختلف زیر اختصاص داده شد.

۵۱ درصد از توکن توسط انجمن ضرب شده است.
۲۱ درصد از توکن به مشارکت‌کنندگان جامعه اختصاص یافته است.
۸ درصد از توکن به شرکای استراتژیک اختصاص دارد.
۲۰ درصد از توکن نیز متعلق به تیم توسعه‌دهنده است.

ویژگی‌های رمز ارز موبوکس (Mbox)
وجود پل‌های زنجیره متقاطع: به کاربران این امکان را می‌دهد تا میان زنجیره هوشمند بایننس (BSC)، Tron و اتریوم مبادله انجام دهند.
NFT Market place: Mbox یک بازار غیرمتمرکز ایجاد کرده تا کاربران از طریق آن بتوانند MOMO NFT ها را با شرکت‌کنندگان سایر اکوسیستم‌ها معامله کنند یا آن‌ها را وام و اجاره دهند.
NFT Creator: به طراحان و هنرمندان این امکان را می‌دهد تا  MOMOهای خود را که در بازی‌های موجود در موبوکس استفاده می‌کنند، توسعه دهند. NFT Creator دارای ابزارهایی است که به طراحان کمک می‌کند با استفاده از استاندارد ERC-721، MOMO NFT های خود را طراحی و ایجاد کنند. علاوه بر این، با بهره‌گیری از قراردادهای هوشمند تمام موانع فنی موجود را برطرف می‌کند. این امر کل فرایند را ساده می‌کند و پروسه دریافت پاداش کاربران را سرعت می‌بخشد.
Game Creator: این پلتفرم مجموعه‌ای از مزایا را در اختیار توسعه‌دهندگان مستقل قرار می‌دهد و آن‌ها را به ساخت و توسعه بازی‌های مختلف تشویق می‌کند. درواقع مجموعه‌ای از API هایی است که بازی‌ها را در موبوکس راه‌اندازی و منتشر می‌کنند.
مزایا و معایب رمز ارز موبوکس

Mbox به‌عنوان یک پلتفرم بازی‌های بلاک چینی ویژگی‌های متنوعی را ارائه می‌دهد؛ با این‌ حال مزایا و معایبی دارد که سبب تمایز آن با سایر پلتفرم‌های مشابه می‌شود. در ادامه به بررسی مزایا و معایب موبوکس می‌پردازیم:
مزایای رمز ارز موبوکس

کاربران با استیک‌کردن در استخرهای نقدینگی (Liquidity Pool) پاداش دریافت می‌کنند.
کاربران درصورت استفاده از MOMO NFTs که با پرداخت توکن بومی موبوکس به دست می‌آیند، پاداش دریافت می‌کنند.
کاربران می‌توانند به‌صورت رایگان بازی کرده و در طول روند بازی کسب درآمد کنند.
پلتفرم Game Creator به توسعه‌دهندگان بازی‌های متمرکز و غیرمتمرکز اجازه دسترسی به MOMO NFT ها را می‌دهد.
توکن MBOX علاوه بر قابلیت استیک‌شدن می‌تواند به‌عنوان رأی حاکمیتی نیز استفاده شود.

رمز ارز موبوکس (Mbox) چگونه کار می‌کند؟
در طراحی و ساخت پلتفرم Mobox از عناصری مانند مدل بازی Play-to-Earn، امور مالی غیرمتمرکز Yield Farming و توکن‌های غیر قابل معاوضه NFT استفاده شده است. این امر سبب می‌شود دسترسی به تمام این مفاهیم از طریق این اکوسیستم فراهم شود و کاربران بتوانند به‌صورت رایگان به بازی در پلتفرم بپردازند. در صورتی ‌که بازیکنان به حد کافی فعال باشند، جوایزی را دریافت خواهند کرد.
یکی از بازی‌های اصلی، با نام MOMO Token Master به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا به مبارزه با یکدیگر پرداخته و سکه‌های طلایی را از دوستان و دشمنان خود غارت کنند. اگر بازیکنان به تابلو رتبه‌بندی Leaderboard وارد شوند، می‌توانند بدون صرف هیچ هزینه‌ای توکن‌های MBOX بیشتری کسب کند.
کاربردهای رمز ارز موبوکس (Mbox) چیست؟

رمز ارز Mbox توکن بومی این پلتفرم است و به آن قدرت می‌دهد. این ارز توکن BEP20 با منبع کل ۱ میلیارد است که طی ۵ سال توزیع خواهد شد. پیش ‌از این به تعدادی از کاربردهای رمز ارز موبوکس اشاره شد. در ادامه به بررسی سایر کاربردهای آن در پلتفرم Mbox می‌پردازیم:
Staking/ استیک‌کردن: پلتفرم بازی تئوری‌ای را ارائه می‌دهد که براساس آن دارندگان توکن را به صداقت و دستیابی به سود بهینه ترغیب می‌کند. این تئوری تضمین می‌دهد که بازیکنان خوب قطعاً پاداش مناسبی دریافت خواهند کرد. استیک‌کردن توکن MBOX سبب اتحاد میان توسعه‌دهندگان، کاربران، طراحان و سایر اعضای اکوسیستم خواهد شد.
Governance/ حاکمیت: دارندگان رمز ارز موبوکس (Mbox) اجازه شرکت در تصمیمات سیستمی را دارند؛ برای ‌مثال می‌توانند در رأی‌گیری‌های مربوط به اعمال تغییرات در پلتفرم شرکت کنند. علاوه بر این، دارندگان این امکان را دارند تا فعالیت‌های مربوط به پلتفرم مانند رویدادها، توسعه، ادغام و عملکرد بازی را مدیریت کنند.
Gamified Rewards: این تکنیک به دارندگان توکن و ذی‌نفعان این امکان را می‌دهد تا در حین بازی و لذت‌بردن از پلتفرم، جوایزی را دریافت کنند. درنهایت به ایجاد سیستمی کمک می‌کند که برای گسترش جامعه خودکفا باشد.
NFT Mystery Boxes: شما می‌توانید رمز ارز موبوکس خود را با هدف دریافت جعبه‌های رمزآلود و منحصربه‌فرد MOMO NFT استیک کنید. به‌محض دریافت این جعبه می‌توانید آن را بلافاصله باز کنید یا اینکه معامله‌ای را با آن انجام دهید.
حراج MOMO NFT: کاربرد دیگر رمز ارز موبوکس، حراج MOMO NFT است. کاربران می‌توانند با استفاده از توکن‌های خود در مناقصه MOMO NFT های محدود شرکت کنند.
کیف پول‌های پشتیبان رمز ارز موبوکس (Mbox)
رمز ارز موبوکس به‌عنوان توکن رسمی یکی از پلتفرم‌های محبوب بازی‌های بلاک چینی موردتوجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است؛ از این‌رو برخی از برترین کیف پول‌های رمزنگاری‌شده از این توکن پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید رمز ارز Mbox خود را در آن‌ها ذخیره، نگهداری و مدیریت کنید. هنگام انتخاب کیف پول دیجیتالی مناسب مهم‌ترین عامل سطح امنیت پلتفرم، کارمزدها و رابط کاربری آن است. این موارد را در کیف پول‌های زیر بررسی و سپس پلتفرم مناسب را انتخاب کنید.

MetaMask (اپل، اندروید، وب)
TokenPocket (اپل، اندروید، ویندوز)
Math Wallet (اپل، اندروید، وب، ویندوز)
SafePal (اپل و اندروید)
Coin98 (اپل و اندروید)
Coinhub (اپل، اندروید، وب)
SimpleHold Wallet (وب)
XDEFI Wallet (وب)

صرافی‌های پشتیبان رمز ارز موبوکس (Mbox)
رمز ارز موبوکس (Mbox) یک توکن کاربردی است که از آن برای پردازش تراکنش‌های انجام‌شده در پلتفرم‌های گیمینگ NFT استفاده می‌شود. اگر تمایل دارید در این دارایی رمزنگاری‌شده سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید آن را از طریق صرافی‌های پشتیبان Mbox خریداری کنید. تعدادی از برترین صرافی‌های پشتیبان موبوکس و ارزهای جفت‌شده با آن را در ادامه معرفی می‌کنیم.

Binance MBOX/USDT) و MBOX/BUSD و MBOX/BTC و MBOX/BNB)
DigiFinex (MBOX/USDT)
Hoo (MBOX/USDT)
io (MBOX/USDT و MBOX/ETH)
MEXC Global (MBOX/USDT)
CoinEx (MBOX/USDT)
Pancacke Swap (MBOX/WBNB)
Poloniex (MBOX/USDT)
HitBTC (MBOX/USD و MBOX/BTC)

نحوه خرید (ترید) رمز ارز موبوکس (Mbox)
اگر تصمیم به خرید رمز ارز موبوکس (Mbox) دارید، ابتدا از میان فهرست بالا روش‌های احراز هویت، متد واریز وجه، میزان کارمزد دریافتی صرافی، ارز فیات پشتیبانی‌شده و ارزهای جفت‌شده با MBOX را بررسی کنید. پس از انتخاب گزینه مناسب، در ۲ تا ۳ مورد از صرافی‌ها ثبت‌نام کرده و رابط کاربری هریک از آن‌ها را نیز بررسی کنید.
برخی از صرافی‌های بین‌المللی به‌دلیل تحریم‌های موجود، IP ایران را مسدود می‌کنند و به کاربران ایرانی اجازه ثبت‌نام و احراز هویت نمی‌دهند. در صورت مواجه‌شدن با این موارد بهتر است یک صرافی دیگر انتخاب کنید؛ چراکه استفاده از فیلترشکن و VPS خطرناک بوده و ممکن است صرافی حساب شما را مسدود کند. در پایان پس از انتخاب بهترین پلتفرم مانند مراحل زیر عمل کنید:

در پلتفرم مدنظر ثبت‌نام کنید.
با توجه ‌به ارز جفت‌شده با MBOX کیف پول خود را شارژ کنید.
برای این کار، از طریق منو صرافی به بخش Wallet بروید.
جفت ارز مدنظر را انتخاب کنید.
روی گزینه Deposit کلیک کنید.
آدرس کیف پول ارز مدنظر به شما نمایش داده می‌شود.
این آدرس را کپی و کیف پول خود را شارژ کنید.
سپس به بخش Trading صرافی بروید.
جفت ارز Mbox/… را انتخاب کنید.
به باکس BUY بروید و روش خرید (Market، Stop Limit و…) خود را انتخاب کنید.
سفارش خرید خود را با توجه ‌به قیمت بازار یا سفارش‌های موجود در اوردر بوک ثبت کنید.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت رمز ارز موبوکس (Mbox)
قیمت موبوکس نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال از عوامل مختلفی پیروی می‌کند. یکی از اصلی‌ترین عوامل میزان عرضه و تقاضای بازار است؛ به این معنا که هرچه تقاضای بازار برای خرید این ارز افزایش پیدا کند، به همان میزان نیز قیمت افزایش می‌یابد، اما از طرفی نیز افزایش تقاضای خرید یک ارز به میزان محبوبیت آن بستگی دارد و اگر اطلاع‌رسانی خوبی درخصوص یک ارز شود و افراد تأثیرگذار به معرفی و تبلیغ آن بپردازند، افراد بیشتری به خرید ترغیب می‌شوند.
همان‌طور که اشاره شد، رمز ارز موبوکس ارز بومی پلتفرم MOBOX بوده و جز سرمایه‌گذاری کاربردهای دیگری نیز در فضای این اکوسیستم دارد؛ درنتیجه می‌توان گفت افزایش محبوبیت بازی‌های بلاک چینی نیز عامل مؤثر دیگری در افزایش ارزش این ارز است.
آینده رمز ارز موبوکس (Mbox)
بازار ارزهای دیجیتال به‌دلیل نوسانات شدید قابل پیش‌بینی نیستند و نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از وضعیت بازار داشت. قبل از خرید و سرمایه‌گذاری در یک دارایی رمزنگاری‌شده لازم است از تجزیه و تحلیل‌های ارائه‌شده توسط کارشناسان استفاده کرده و در مناسب‌ترین ارز سرمایه‌گذاری کنید.
طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده قیمت موبوکس در سال جاری به ۱۴.۲۵۵ دلار و در سال ۲۰۲۳ به ۱۸.۰۰۰ دلار خواهد رسید. همچنین با توجه ‌به شاخص پیش‌بینی قیمت کریپتو، MBOX در سال ۲۰۲۵، از قیمت متوسط ۲۱.۳۵۴ دلار عبور کرده و احتمالاً حداقل قیمت مورد انتظار در پایان سال ۲۰۲۵ به ۲۳.۵۹۰ دلار و حداکثر قیمت آن نیز به ۲۵.۲۷ دلار خواهد رسید.
نتیجه گیری
رمز ارز موبوکس (MBOX)، ارز بومی پلتفرم MOBOX بوده که در سال ۲۰۲۱ توسط تیمی حرفه‌ای با سرپرستی Vadim Kot ایجاد شد. شما می‌توانید این ارز را از طریق صرافی‌های معتبری مانند CoinEx و HitBTC تهیه کرده و در کیف پول‌های معتبری همچون Metamask ذخیره کنید.
پرسش‌های متداول

پلتفرم MOBOX چیست؟

موبوکس Mobox یک پلتفرم بازی NFT است که روی Binance Smart Chain اجرا می‌شود. در این پلتفرم چندین بازی بلاک چینی متنوع طراحی شده است.

چطور می‌توان رمز ارز MBOX را تهیه کرد؟

در صرافی‌های معتبری مانند Binance، CoinEx،HitBTC، Pancacke Swap و… از رمز ارز MBOX پشتیبانی می‌شود. با ثبت‌نام در یکی از این پلتفرم‌ها و شارژ حساب کاربری می‌توانید به‌راحتی موبوکس را خریداری کنید.

کدام کیف پول دیجیتالی از رمز ارز Mbox پشتیبانی می‌کند؟

کاربران می‌توانند رمز ارز موبوکس را در یکی از کیف پول‌های معتبر دیجیتالی مانند Metamask، Math Wallet، Coin98 و… ذخیره و مدیریت کنند.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *