دسته‌ها
اخبار

رمز ارز سیا کوین چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

سرفصل‌های این مقاله
قیمت لحظه ای سیا کوین

نمودار سیا کوین

از زمان ایجاد بیت کوین، آلت کوین‌های زیادی معرفی شده‌اند که هریک با هدف رفع مشکلات بلاکچین بیت کوین ایجاد شده‌اند. رمز ارز سیا کوین یکی از اولین رمزارزهایی است که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و در سال ۲۰۱۵، نسخه بتا شبکه Sia را راه‌اندازی کرد.
ارزهای رمزنگاری شده در چند سال گذشته توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند، به‌خصوص از زمانی که در سال ۲۰۲۰، ارزش بیت کوین به ۶۱ هزار دلار رسید. از آن زمان تا کنون، حتی افرادی که اطلاعات زیادی در مورد رمزارزها نداشتند، به سرمایه‌گذاری در این بازار علاقه‌مند شده و به دنبال روشی جهت کسب درآمد سریع از طریق آن هستند. اگر شما هم جز آن دسته کسانی هستید که نظرتان به اخبار رمز ارز siacoin جلب شده و قصد خرید و سرمایه‌گذاری در آن را دارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.
معرفی رمز ارز سیا کوین
Siacoin یک شبکه مبتنی بر بلاک‌چین همتا به همتا (P2P) است که به‌ عنوان فضای ذخیره‌سازی ابری غیرمتمرکز عمل می‌کند. در جامعه Siacoin ، کاربران و شرکت‌کنندگان در شبکه می‌توانند فضای ذخیره‌سازی را از یکدیگر اجاره کنند که در مقایسه با ارائه‌دهندگان ذخیره‌سازی متمرکز ابری، روش مقرون‌به‌صرفه و کارآمدتری است.
شبکه سیا دارای یک مدیر مرکزی نیست، به این معنی که کل سیستم با استفاده از سیستم P2P و تمرکززدایی دموکراتیک اداره می‌شود. با توجه ‌به نحوه عملکرد فعلی، فضای ذخیره‌سازی ابری Siacoin نسبت به سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری سنتی از امنیت بیشتری برخوردار است و همچنین مقرون ‌به ‌صرفه است و در مقایسه با ارائه‌دهندگان ذخیره‌سازی متمرکز ابری، قیمت بسیار کمتری برای اجاره فضای ذخیره‌سازی به افراد پیشنهاد می‌دهد.
هرکسی که فضای ذخیره‌سازی اضافه‌ای دارد، می‌تواند آن را از طریق Siacoin به دیگران اجاره داده و در ازای آن، توکن سیاکون دریافت کنند. اما جالب است که با وجود مزیت‌هایی که این شبکه در اختیار افراد قرار می‌دهد، همچنان هم سرویس‌های سنتی مانند اپل و گوگل نزد کاربران محبوبیت بیشتری دارند. با این ‌حال شبکه Siacoin در حال جذب کاربرانی است که به فضای بیشتر، امن‌تر با هزینه کمتر نیاز دارند.
علاوه بر هزینه کم، یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از شبکه Siacoin این است که کنترل همه چیز در اختیار خودتان است. در واقع هیچ مرکز یا شخص ثالثی به داده‌های شما دسترسی ندارد.
شبکه سیا کوین چگونه کار می کند؟

شبکه Siacoin بر اساس یک سیستم همتا به همتا کار می‌کند و به شرکت‌کنندگان در شبکه اجازه می‌دهد تا در یک اکوسیستم غیرمتمرکز به ‌عنوان میزبان و اجاره دهنده، فعالیت کنند. کاربران شبکه سیا به طور کامل مسئولیت امنیت داده‌ها و فضای ذخیره‌سازی را به عهده دارند. اجاره‌کنندگان فضای ذخیره‌سازی هم در ازای این امنیت، رمز ارز سیا کوین به شبکه پرداخت می‌کنند.
شبکه سیا کوین داده‌های کاربران را به قسمت‌های کوچک تقسیم کرده (هر بخش از اطلاعات به ۳۰ قسمت تقسیم می‌شود.) و هر بخش را در اختیار نودهای فعال در شبکه قرار می‌دهد. هیچ یک از نودها به اطلاعاتی که در اختیارشان قرار گرفته، دسترسی ندارند؛ چرا که دسترسی فقط با استفاده از کلید خصوصی که در اختیار صاحب اطلاعات قرار داده شده است، امکان‌پذیر است. علاوه بر این، حتی اگر گره‌ای به اطلاعات دسترسی پیدا کند، در واقع تنها به بخشی از آنها دست‌یافته که عملاً بی‌فایده است.
به لطف توزیع اطلاعات بین گره‌ها، سطح آسیب‌پذیری شبکه کاهش‌ یافته و در نتیجه سطح امنیت افزایش می‌یابد. علاوه بر این، با توجه ‌به اینکه شبکه به‌ صورت غیرمتمرکز کار می‌کند، درخواست کاربران با سرعت بسیار بیشتری پاسخ داده می‌شود.
دو جزء اصلی شبکه Siacoin میزبان و اجاره‌کنندگان فضای ذخیره‌سازی هستند. هر فردی که به‌عنوان میزبان در شبکه فعالیت می‌کند، می‌تواند ظرفیت و خدمات فضای ذخیره‌سازی خود را ارتقا داده و حتی از اجاره به برخی از افراد خودداری کند.
این شبکه بر اساس مفهوم File Contracts که نوعی از قراردادهای هوشمند هستند، کار می‌کند. File Contracts ، دارای قوانین از پیش تعیین شده و مبتنی بر اتوماسیون هستند تا بتوانند بین میزبان و اجاره‌کنندگان ارتباط برقرار کنند. در شبکه سیا کون از پروتکل اثبات کار استفاده شده است؛ یعنی امکان استخراج رمز ارز سیا کوین وجود دارد و هیچ محدودیتی برای حداکثر عرضه این رمزارز در نظر گرفته نشده است.
بنیان‌گذاران رمز ارز Siacoin چه کسانی هستند؟
ایده ذخیره‌سازی ابری Siacoin در یک هکاتون در MIT توسط دیوید ووریک و لوک چامپین ارائه شد. Vorick و Champine Nebulous شرکت مادر یا اصلی سیا کوین را در سال ۲۰۱۴ تأسیس و شبکه بتا Siacoin را در ۲۰۱۵ راه‌اندازی کردند. این تیم ۷۵۰،۰۰۰ دلار بودجه از چندین منبع برای پروژه Nebulous Inc  و پروژه Siacoin دریافت کرد.
از زمان راه‌اندازی بلاک چین نهایی، Vorick و Champine بیش از ۶.۴ میلیون دلار سرمایه از شرکت‌هایی مانند Fenbushi Capital ، Raptor Group ، INBlockchain و First Star Ventures جمع‌آوری کرده‌اند.
چه چیزی رمز ارز سیا کوین را از رقبای خود متمایز می کند؟
همان‌طور که پیش ‌از این گفته شد، هدف اصلی سیا کوین، تمرکز زدایی در بخش ذخیره ابری اطلاعات است تیم توسعه‌دهنده این رمزارز معتقد است که سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات ابری سنتی هزینه بیشتری برای اجاره دریافت می‌کنند و معمولاً مشکلاتی از قبیل سوء مدیریت داده، عدم امنیت و سرعت پایین پاسخگویی در سمت سرور دارند.
Siacoin این مسائل را با استفاده از محیط غیرمتمرکز و سیستم همتا به همتا برطرف می‌کند که در آن کاربران می‌توانند از طریق File Contracts ارتباط برقرار کرده و قیمت اجاره فضا را تعیین کنند. هدف Siacoin تبدیل‌شدن به یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های ذخیره‌سازی ابری غیرمتمرکز است که در آن اطلاعات کاربران به بهترین شکل ممکن محافظت شده و مالکیت داده‌ها از طریق کلیدهای خصوصی تعیین می‌شود.
ارزش رمز ارز سیا کوین چگونه تعیین می شود؟
رمز ارز SC تنها رمزارزی است که برای استفاده از خدمات ذخیره‌سازی ابری غیرمتمرکز سیا کوین باید پرداخت کرد. برای اینکه سیستم بتواند به‌ صورت همتا به همتا کار کند، اجاره‌کنندگان باید هزینه خدمات را با ارز Siacoin به میزبان بپردازند، این بدان معناست که آنها باید SC خریداری کنند. میزبان‌ها باید رمز ارز SC خود را بفروشند یا آنها را ذخیره کنند.
چه تعداد رمز ارز Siacoin در گردش است؟
تا ماه مه ۲۰۲۱ ، ۴۷.۸ میلیارد SC در گردش از حداکثر عرضه نامحدود وجود داشت. با توجه ‌به اینکه سقفی برای این رمزارز در نظر گرفته نشده است، بی‌نهایت رمزارز SC می‌توان استخراج کرد. در واقع ماینرها بلوک‌های جدیدی ایجاد، تراکنش‌ها را از طریق اثبات کار تأیید و برای هر بلوک جدید رمزارز SC دریافت می‌کنند.
امنیت شبکه سیا کوین چگونه تامین می شود؟
همان‌طور که پیش ‌از این گفته شد، Siacoin با تقسیم کردن اطلاعات به بخش‌های مختلف و بارگذاری آنها در فضای ابری و سپس از طریق پروتکل اجماع PoW، امنیت اطلاعات را تضمین می‌کند. تراکنش‌ها به‌صورت دائمی در بلوک‌هایی نوشته می‌شوند که با پشتیبانی ماینرها تولید می‌شوند. این ماینرها برای محافظت از شبکه و ایجاد بلوک‌های جدید و تأیید معاملات در دفتر کل پاداش می‌گیرند.
از آنجایی که هریک از بخش‌های این اطلاعات در اختیار یک گره است، حتی اگر برای یک از گره‌ها اتفاقی بیفتد، امنیت سایر اطلاعات به خطر نیفتاده و آن بخش از اطلاعات هم بی‌فایده خواهد بود.
کاربردهای Siacoin چیست؟

در حال حاضر، بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه ارائه خدمات مربوط به ذخیره‌سازی اطلاعات، به این فناوری علاقه‌مند شده و از آن استفاده می‌کنند. در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

Filebase ، یک سرویس ذخیره‌سازی داده است که با سرویس ذخیره‌سازی داده آمازون S3 سازگار است. این سرویس از Sia به‌عنوان ابزاری برای ذخیره داده‌های قابل‌استفاده از آمازون از طریق API استفاده می‌کند. نکته حائز اهمیت این است که داده‌ها توسط آمازون کنترل نمی‌شوند. Filebase یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌های ذخیره‌سازی است که در حال حاضر از Sia استفاده می‌کند و خدماتش را در دو حالت رایگان و غیر رایگان با سطح امنیت یکسان ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از سرویس‌های معروف ذخیره‌سازی اطلاعات، Goobox است. Goobox یک سرویس اشتراک فایل رایگان است که به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌های حداکثر با حجم ۴ گیگابایت را به ‌صورت ایمن به اشتراک بگذارند. Goobox یک نرم‌افزار رایگان است که می‌توانید از طریق GitHub اطلاعات مربوط به آن را مطالعه کنید.

Pixeldrain یک وب‌سایت اشتراک‌گذاری متن و فایل است که برای افزایش سرعت و بهبود کاربری ایجاد شده است. این سرویس رایگان است و بر اساس کمک‌های مالی تامین می‌شود.

Skynet یک سرویس جدید است که توسط Sia ایجاد شده تا دسترسی و استفاده از سیستم ذخیره‌سازی با استفاده از بلاک‌چین خود را تسهیل کند. هدف از این پروژه جدید Sia این است که یک شبکه توزیع محتوا (Content Delivery Network یا CDN) ، برای استفاده راحت و در دسترس توسعه دهندگان برنامه و تمامی کاربران در سراسر جهان ایجاد کند. این پروژه در فوریه ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد و از آن زمان به بعد برای استفاده عموم در دسترس است.
نحوه استفاده از رمز ارز سیا کوین
Siacoin رمزارز بومی شبکه ذخیره‌سازی Sia و تنها روشی است که می‌توان از آن برای پرداخت هزینه خدمات ذخیره‌سازی در بلاک‌چین استفاده کرد؛ بنابراین اگر قصد استفاده از خدمات ذخیره‌سازی این شبکه را دارید، پیش از هر چیز باید رمز ارز Siacoin خریداری کنید.
علاوه بر این، می‌توانید رمزارز Siacoin را از صرافی‌ها خریداری کرده و از طریق ترید و اختلاف قیمت، سود کنید.
کیف پول رمز ارز سیا کوین
کیف پول اندرویدی Sia، یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های این رمزارز است، درحالی‌که کیف پول دسکتاپ و رسمی Siacoin، توسط تیم توسعه‌دهنده این رمزارز پیشنهاد و البته توصیه می‌شود.
کیف پول‌های سخت‌افزاری (معروف به کیف پول‌های سرد) مانند Ledger یا Trezor امن‌ترین گزینه‌های انتخابی شما هستند؛ چرا که به‌صورت آفلاین کار کرده و ارتباطی با اینترنت ندارند. بااین‌وجود به دلیل قیمت بالایی که دارند، خرید و استفاده از آنها تنها به افرادی توصیه می‌شود که قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت و به مقدار زیادی دارند.
خرید رمز ارز سیا کوین

برای خرید رمز ارز Siacoin می‌توانید به هریک از صرافی‌های Binance ، OKEx ، Huobi Global و Upbit و یا صرافی‌های ایرانی مراجعه کنید. شما می‌توانید با استفاده از ریال، از صرافی‌های ایرانی تتر خریداری کرده و سپس از طریق صرافی‌های خارجی، رمز ارز سیا کوین خریداری کنید. در واقع شما از طریق تبدیل بیت کوین، اتریوم یا تتر به سیا کوین، می‌توانید در این رمزارز سرمایه‌گذاری کنید.
قیمت رمز ارز سیا کوین
قیمت سیا کوین همواره در حال تغییر است؛ زیرا با تغییر روند بازار قیمت این رمز ارز هم تغییر می‌کند و غیر از این می‌تواند تحت تأثیر عوامل متعددی قرار گیرد. این عوامل شامل اخبار و تحولات پروژه، روند احساسی غالب بر بازار، قیمت دیگر ارزهای رمز پایه و … است. علاوه بر این، میزان استفاده از شبکه Siacoin نیز به ‌احتمال زیاد بر قیمت SC تأثیر می‌گذارد. قیمت فعلی Siacoin (SC) 0.01386636 یورو است.
نتیجه گیری
Siacoin یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر ابر و همتا به همتا است. گرچه رمز ارز سیا کوین رقبای زیادی دارد، اما از نظر نحوه عملکرد و کیفیت ارائه خدمات، در بین محبوب‌ترین شبکه‌های بلاکچین قرار می‌گیرد. تا زمانی که شبکه ذخیره‌سازی سیا کوین فعال است، ارزش رمز ارز Siacoin هم افزایش خواهد یافت؛ البته اگر افراد به استفاده از خدمات غیر متمرکز برای ذخیره اطلاعات، علاقه داشته باشند.
سؤالات متداول
۱. Siacoin چیست؟
Siacoin یک شبکه مبتنی بر بلاک‌چین همتا به همتا (P2P) است که به ‌عنوان فضای ذخیره‌سازی ابری غیرمتمرکز استفاده می‌شود.
۲. آیا ذخیره اطلاعات در شبکه سیا کوین امن است؟
تمامی اطلاعات در شبکه Siacoin به بخش‌های مختلف تقسیم شده و در اختیار نودها قرار می‌گیرند و اطلاعات تنها با ارائه کلید خصوصی نمایش داده می‌شوند. علاوه بر این شبکه به‌صورت غیرمتمرکز کار می‌کند و هیچ شخص ثالثی به اطلاعات دسترسی ندارد.
۳. شبکه سیا کوین چگونه کار می کند؟
تیم توسعه‌دهنده Siacoin یک نرم‌افزار همتا به همتا ایجاد کرده است که هرکس می‌تواند وارد آن شده و فضای ذخیره‌سازی ابری اجاره دهد یا اجاره بگیرد. این امر باعث می‌شود بلاک‌چین Sia از هر نقطه در جهان قابل دسترسی باشد و همچنین در برابر خطر ازدست‌رفتن اطلاعات ایمن باشد.
۴. چه تعداد سیا کوین در گردش است؟
حدود ۴۷.۸ میلیارد توکن Siacoin از حداکثر عرضه نامحدود تا ماه مه ۲۰۲۱.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع کوین ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *