دسته‌ها
اخبار

بهترین راه سرمایه گذاری از نظر میلیونرها چیست؟

فهرست این مقاله
از نظر بسیاری از میلیونرها، تنها یک راه برای سرمایه‌ گذاری وجود دارد
یافتن بهترین راه سرمایه گذاری برای کسب سود و درآمد یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی بوده که همیشه ذهن افراد را به خود اختصاص داده است.
این روزها تعداد زیادی از سرمایه گذاران به شما توصیه می‌‌کنند برای کسب سود، پول خود را به شرکت‌های مدیریت دارایی داده و یا هزاران دلار روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید. با این حال فقط با اتکا به صحبت‌های این افراد نمی‌توان ریسک کرده زیرا که ممکن است شما آنقدر خوش شانس نباشید که یک شبه بتوانید میلیونر شوید. مطمئن‌ترین و بهترین راه سرمایه گذاری این بوده که با چند تن از میلیونرها صحبت کرده تا برایمان مشخص شود این افراد ثروت خود را چگونه به دست آورده و در کجا سرمایه گذاری کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم تا یافته‌های به دست آمده از مصاحبه با میلیونرها را با شما در میان بگذاریم.
تحقیقات نشان داده است که تعداد زیادی از این ثروتمندان از قشر فقیر جامعه بوده و سالیان سال در میان آن‌ها زندگی کرده‌اند اما با امروزه توانسته‌اند بخشی از طبقه مرفه جامعه باشند. این افراد برای موفقیت موارد زیر را توصیه می‌کنند:

به جای خرید قسطی یک خودروی نو بهتر است خودروهای دست دوم خریده و پول آن را یکجا پرداخت کنید.
به هیچ عنوان پول خود را برای چیزهایی که دارایی محسوب نمی‌شوند، خرج نکنید. به عنوان مثال خرید طلا و جواهرات به نوعی دارایی محسوب می‌شوند اما خرید مبلمان و لوازم چوبی در آینده به هیچ وجه جزئی از دارایی شما محسوب نخواهند شد.
برای یافتن یک استراتژی سرمایه گذاری مناسب تحقیق کنید. سپس پول خود را عاقلانه سرمایه گذاری کنید تا در طی سالیان برای شما کسب سود کند.

نکته سوم موردی بوده که اغلب مردم درباره آن اطلاعاتی نداشته و یا اصلا به آن توجه نمی‌کنند. اکنون سوال مهم و اساسی ما این بوده که بهترین راه سرمایه گذاری از نظر میلیونرها چه چیزی است؟
نکته طلایی؛ بخرید و نگه دارید
به جای اینکه هر چند وقت یکبار تعدادی سهام ارزان قیمت بخرید و به محض اینکه افزایش پیدا کرد آن را بفروشید، بهتر است همانطور که وارن بافت نابغه سرمایه گذاری و امور مالی توصیه می‌کند، بهترین راه سرمایه گذاری این بوده که سهام ارزان قیمت بخرید و هرگز دست به فروش آن نزنید. در کتاب همسایه میلیونر نوشته توماس جی. استنلی که این مقاله مطالب خود را به آن مدیون است، گفته می‌شود که اکثر افراد ثروتمند هرگز دارایی‌های خود شامل سهام، اوراق قرضه، صندوق سرمایه گذاری، املاک و مستغلات را نمی‌فروشند.
سوالی که پیش می‌آید این است که اگر این افراد هیچ گاه دارایی‌های خود را نمی‌فروشند پس از چه راهی درآمد کسب می‌کنند؟ در پاسخ باید به شما بگوییم که شعار ″سهام ارزان بخر و هیچوقت آن را نفروش″ تا حدی اغراق آمیز به نظر می‌رسد. شاید شکل درست‌تر این باشد که دارایی خود را تا مدت زمان زیادی حفظ کنید. برای درک بیشتر این جمله به این مثال توجه کنید:
فردی در سال ۱۹۹۸ یک جعبه کارت بازی به قیمت ۸۰ دلار خریداری کرده و در طی سال‌ها هرگز آن را باز نمی‌کند. این جعبه کارت سال به سال در حال افزایش قیمت است تا حدی که در حال حاضر بین ۱۶ تا ۴۰ هزار دلار در eBay به فروش می‌رسد. این مثال می‌تواند نمونه‌ای خوب از نگهداشتن دارایی باشد.
حال فرض کنید که برای فروش این جعبه کارت بازی قرار است یک میلیونر به شما مشاوره دهد. او خواهد گفت که اگر با پول حاصل از فروش آن قصد ندارید تا سرمایه گذاری بزرگتری انجام دهید و یا فرزندان خود را به دانشگاه بفرستید، بهتر این بوده که حتی با قیمت ۴۰ هزار دلار نیز دست به فروش آن نزنید. دلیل این بوده که هرچه زمان بیشتر و بیشتر سپری شود کارت‌های داخل این جعبه نایاب‌تر شده و به همان میزان افزایش قیمت پیدا می‌کند. شاید بهترین راه سرمایه گذاری این بوده به جای ۴۰ هزار دلار به قیمت ۱۰۰ هزار دلار آن را به فروش برسانید!
همه چیز در نهایت گران تر خواهد شد
برطبق تجربه و همچنین آمارهای موجود همه چیز به مرور زمان گران‌تر خواهد شد. از صندوق سرمایه گذاری گرفته تا املاک و مستغلات، اگر مالکیت این قبیل دارایی‌ها را برای مدت زمان کافی حفظ کنید مطمئنا شاهد افزایش قیمت آن‌ها خواهید بود. مصداق بارز این را می‌توان در بیت کوین نیز مشاهده کرد. بسیاری از مردم کمتر از یک دهه پیش بیت کوین را با قیمت چند صد دلار خریداری کرده بودند. امروزه با وجود تغییرات رو به رشد و مثبتی که بازار رمز ارزها تجربه می‌کند، قیمت هر بیت کوین تا ۶۰ هزار دلار نیز رسیده است.
بنابراین افرادی که سال‌ها پیش این دارایی را تهیه کرده و هنوز هم اقدام به فروش آن نکرده باشند دارایی چندین هزار دلار سود هستند. انجام هرنوع سرمایه گذاری با این ذهنیت که قرار نیست تا دهه‌ها اقدام به فروش آن کنید باعث می‌شود تا در درازمدت سود بیشتری کسب کنید.
تنوع در سرمایه گذاری؛ کلید موفقیت

از مصاحبه با میلیونرها، علاوه بر اینکه متوجه شدیم آن‌ها دارایی‌های خود را نمی‌فروشند به یک اصل مهم دیگر نیز پی بردیم. این افراد اعتراف می‌کنند که سبد سرمایه گذاری آن‌ها کاملا متنوع است. به عبارتی سعی می‌کنند تا تخم مرغ‌های خود را در سبد‌های مختلفی قرار دهند. به طور عمده آن‌ها پول خود را در موارد زیر سرمایه گذاری می‌کنند:

اوراق قرضه
صندوق سرمایه گذاری
املاک و مستغلات
فلزات گرانبها مانند طلا و نقره

باتوجه به این که این روزها اوراق قرضه دیگر مانند قبل بازدهی مالی بالایی ندارند، شما می‌توانید پول خود برای خرید رمز ارزها که یک راه سرمایه گذاری جدیدتر محسوب می‌شود، اختصاص دهید.
سرمایه گذاری طولانی مدت روشی کاربردی از قدیم تا حال

باعث تعجب است که اکثر مردم سرمایه گذاری بلند مدت را انجام نمی‌دهند با وجودی که تمام آمارها نشان می‌دهد بهترین راه سرمایه گذاری محسوب می‌شود. این روش در گذر زمان کارایی خود را ثابت کرده و هرکس می‌تواند فقط با مشاهده نمودار رشد ۵ ساله هر دارایی، از جمله املاک متوجه آن شود. سرمایه گذاری شما چه در حوزه املاک و مستغلات باشد چه صندوق سرمایه گذاری اگر مدت کافی از زمان خرید آن گذشته باشد، به احتمال بسیار زیاد ارزش آن چندین برابر شده است.
با یک گشت و گذار در بازار ممکن است ببینید که برخی از افراد با فروش توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) به درآمدهای میلیون دلاری رسیده باشند. با وجود وسوسه برانگیز بودن این راه برای درآمد زایی باید به شما بگوییم که این نوع سرمایه گذاری، دارایی طولانی مدت به شمار نخواهد رفت. اگر ارزش این دارایی روزانه در حال افزایش بوده و این افزایش به نظر می‌رسد که بی‌دلیل است، روزی هم خواهد رسید که کاملا بدون دلیل بی‌ارزش شود. با این حال سودآوری سرمایه گذاری‌های بلند مدت مانند املاک و مستغلات، صندوق‌های سرمایه گذاری و غیره با داشتن دهه‌ها پیشینه تاریخی، قابل اثبات هستند. پس خرید دارایی‌هایی که رو به رشد بوده و عدم فروش آن‌ها باعث شده تا میلیونرها ثروتمندتر شده، ثروتمند بمانند و این را به نسل بعدی خانواده‌شان نیز منتقل کنند.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *