دسته‌ها
اخبار

بروکر Opofinance | بررسی ثبت نام در بروکر اوپوفارکس

برای فعالیت در بازار فارکس به یک بروکر نیاز دارید. خوشبختانه تعداد بروکرهایی که ما بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم، بسیار زیاد است و هرکدام از آن‌ها ممکن است خدمات خاص خود را به کاربران ارائه دهند. هر بروکر باتوجه به ویژگی‌هایی که دارد، می‌تواند برای ترید مناسب باشد و یا برعکس، حتی سود به‌دست‌آمده را از شما بگیرد. میزان اسپرد، کارمزد واریز و برداشت و دیگر مشخصه‌های بروکر باید در زمان انتخاب به دقت بررسی شوند. پشتیبانی از زبان فارسی و امکان واریز و برداشت ریالی یکی از امتیازات بروکر اپوفایننس است. ما در این مقاله بروکر Opofinance را به‌طور کامل برای شما معرفی خواهیم کرد تا با بررسی آن و در صورت تمایل، فعالیت خود را در این بروکر آغاز کنید.
معرفی بروکر Opofinance (اپوفارکس)
بروکر اپوفایننس که در سال 2021 تأسیس شد، پیش از این با نام اپوفارکس فعالیت می‌کرد. شرکت تجاری Opo Group LTD، بروکر Opofinance را تأسیس کرده و همیشه سعی داشته است که به‌روزترین فناوری‌ها را در دسترس معامله‌گران خود قرار دهد. این بروکر در حال حاضر بیش از 100 هزار کاربر دارد و از هشت زبان زندۀ دنیا پشتیبانی می‌کند. تریدرها می‌توانند از ابزارهای معاملاتی‌ای که تعداد آن‌ها به بیش از 300 عدد می‌رسد، در فرایند تحلیل و معاملۀ خود استفاده کنند. پشتیبانی 24ساعته در 7 روز هفته ازجمله ویژگی‌هایی است که در کنار پشتیبانی از زبان فارسی، کار را برای کاربران ایرانی ساده‌تر کرده است.
اسپرد پایین در این بروکر و همچنین اجرای سریع معاملات باعث شده‌ افراد زیادی که اسکلپر هستند و یا به‌طور کلی اجرای سریع معامله برای آن‌ها بسیار حیاتی است، این بروکر را انتخاب کنند. به‌طور کلی، بروکر Opofinance در تلاش است که به‌روزترین تکنولوژی‌ها را در زمینۀ فعالیت‌های مالی به خدمت کاربران خود در بیاورد و تا به امروز در این امر موفق عمل کرده است.
انواع حساب در بروکر Opofinance
یکی از ویژگی‌های بروکرهای مناسب برای فعالیت، وجود انواع حساب در بروکر است تا به این ترتیب، افراد با استراتژی‌ها و شرایط مختلف بتوانند از خدمات بروکر استفاده کنند. در ادامه، چهار نوع حساب معاملاتی که کاربران در هنگام افتتاح حساب می‌توانند انتخاب کنند را بررسی خواهیم کرد.
حساب Standard

کاربرانی که قصد افتتاح حساب استاندارد را داشته باشند، باید حداقل 100 دلار به حساب معاملاتی خود واریز کنند.
معاملات حساب استاندارد شامل کمیسیون نمی‌شود.
اسپرد جفت‌ارزها و دارایی‌های قابل معامله در این نوع حساب معمولی است.
کاربران می‌توانند حداکثر لوریج 1:2000 را در حساب استاندارد انتخاب کنند.

حساب ECN

کاربرانی که قصد افتتاح حساب ECN را داشته باشند، باید حداقل 100 دلار به حساب معاملاتی خود واریز کنند.
مقدار کمیسیون معاملات در حساب معاملاتی ECN پایین است.
میزان اسپرد جفت‌ارها و دارایی‌های قابل معامله در این نوع حساب کم است.
کاربران می‌توانند حداکثر لوریج 1:2000 را در حساب ECN انتخاب کنند.

حساب ECN Pro

کاربرانی که حسابی از نوع ECN Pro را افتتاح می‌کنند، باید حداقل 5000 دلار را به حساب معاملاتی خود واریز کنند.
مقدار کمیسیون معاملات در حساب معاملاتیPro ECN پایین است.
اسپرد جفت‌ارزها و دارایی‌های قابل معامله در این نوع حساب پایین‌ترین مقدار در بروکر اپوفایننس است.
کاربران می‌توانند حداکثر لوریج 1:2000 را در حساب ECN Pro انتخاب کنند.

حساب Social Trade

کاربرانی که قصد افتتاح حساب Social Trade را داشته باشند، باید حداقل 200 دلار به حساب معاملاتی خود واریز کنند.
افرادی که اقدام به افتتاح حساب Social Trade می‌کنند، کمیسیونی را برای معاملات خود پرداخت نخواهند کرد.
میزان اسپرد دارایی‌های قابل معامله در این نوع حساب معاملاتی معمولی است.
کاربران می‌توانند حداکثر لوریج 1:2000 را در حساب Social Trade انتخاب کنند.

پلتفرم سوشیال ترید در بروکر اپوفارکس
یکی از انواع حساب معاملاتی‌ای که کاربران بروکر می‌توانند افتتاح کنند، حساب معاملاتی سوشیال تریدر است که در مقایسه با دیگر انواع حساب موجود، ناآشنا است. کاربرد این نوع حساب، برای افرادی است که علی‌رغم تمایل به فعالیت در بازار فارکس، مهارت یا زمان کافی برای تریدکردن را ندارند. البته، دستۀ دیگری از تریدرها نیز که بسیار حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، می‌توانند در این بخش فعال باشند.
کاربران بی‌تجربه با کپی تریدینگ یا به عبارت دیگر اتصال حساب خود به حساب معاملاتی تریدرهای حرفه‌ای، شانس آن را خواهند داشت که حداقل با واریز 200 دلار، به سود برسند. البته، تریدرهای حرفه‌ای متفاوتی در این بخش حضور دارند که برای کسب سود بهتر باید تریدر یا تریدرهای موردنظر خود را برای مدتی دنبال کنید و درصورتی‍که عملکرد خوبی را از آ‌ن‌ها دیدید، حساب معاملاتی خود را به آن‌ها متصل کنید.
همچنین، درصورتی‌که تریدر حرفه‌ای هستید، می‌توانید با ثبت‌نام در این بخش، درصدی از سودی که کاربران با اتصال به حساب شما دریافت می‌کنند را به دست آورید و به این ترتیب سود خود را ارتقا دهید.
برای آنکه بتوانید در بخش Social Trading فعالیت کنید، باید ابتدا در بروکر Opofinance ثبت‌نام کرده و در مرحلۀ بعد نیز در بخش Social Trading ثبت‌نام کنید و سپس با اتصال حساب خود به تریدرها به سود برسید.
پس از ثبت‌نام و ورود به حساب معاملاتی خود، از ستون سمت راست تصویر (درصورتی‌که زبان پلتفرم را به فارسی تغییر داده باشید)، بخش سوشیال تریدینگ را انتخاب کنید. با این کار تریدرهای مختلفی که امکان اتصال به حساب آن‌ها وجود دارد را خواهید دید که هر تریدر را می‌توان با بررسی اطلاعات وی و مقایسۀ او با دیگران، انتخاب یا رد کرد. درصورتی‌که تریدر موردنظر خود را انتخاب کردید، باید روی گزینۀ Invest در بخش همان تریدر کلیک کنید.

البته، اگر پیش از این در بخش سوشیال تریدینگ ثبت‌نام نکرده باشید، باید ابتدا ثبت‌نام خود را از این بخش انجام دهید تا بتوانید از سود تریدر حرفه‌ای بهره‌مند شوید. اطلاعاتی که در این بخش باید قرار دهید، شامل نسخۀ متاتریدر، حساب کاربری در بروکر و رمز عبور هستند. درنهایت، باید روی گزینۀ Register کلیک کنید.

پلتفرم‌‌های معاملاتی در بروکر Opofinance
پس از آنکه در بروکر Opofinance ثبت‌نام کردید و حساب معاملاتی خود را افتتاح کردید، وقت آن می‌رسد که یک پلتفرم معاملاتی را دانلود کنید و معاملات خود را از طریق آن انجام دهید؛ زیرا بروکرها واسطی برای انجام معاملات شما هستند، اما ثبت معامله باید از طریق پلتفرم‌های معاملاتی انجام شود.
کاربران بروکر Opofinance می‌توانند پلتفرم متاتریدر 4 یا متاتریدر 5 را از پنل حساب خود دانلود کنند. امکان دانلود این پلتفرم‌ها در نسخه‌های ویندوز، مک، اندروید و IOS وجود دارد. برای دانلود متاتریدر 4 و یا متاتریدر 5 از پنل کاربری خود، بخش پلتفرم‌ها (Platforms) را از ستون سمت راست انتخاب کنید و سپس از میان نسخه‌های مختلف، نسخۀ موردنظر خود را با کلیک روی آن دانلود کنید. البته اگر زبان بروکر را روی زبان انگلیسی تنظیم کرده باشید، باید به‌دنبال بخش Platforms در ستونی واقع در سمت چپ تصویر باشید.
همچنین، پس از افتتاح حساب نیز لینکی برای دانلود پلتفرم انتخابی شما در اختیارتان قرار خواهد گرفت. با این حال، درصورتی‌که در شرایط مختلف قصد دانلود متاتریدر را داشته باشید، از مراحلی که گفته شد، می‌توانید به فایل‌های دانلود دسترسی داشته باشید.

ثبت‌نام در بروکر Opofinance (اپوفارکس)
در ابتدا وارد وب‌سایت بروکر به آدرس اینترنتی www.opofinance.com شوید و در صفحۀ اول وب‌سایت، روی گزینۀ Open Account در بالا و سمت راست تصویر کلیک کنید تا بتوانید مراحل ثبت‌نام را پیش ببرید. همچنین، درصورتی‌که پیش از این حساب کاربری خود را ساخته باشید، برای ورود به حساب خود باید روی گزینۀ Login در همان بخش کلیک کنید.
پیش از شروع فرایند ثبت‌نام و احراز هویت باید به این نکته اشاره کنیم که درصورتی‌که کار با پلتفرم‌های فارسی برای شما راحت‌تر است، نگران نباشید؛ زیرا با کلیک روی آیکن کرۀ زمان در بالا و سمت راست تصویر، می‌توانید زبان فارسی را انتخاب کنید. با این کار زبان وب‌سایت به فارسی تغییر خواهد کرد.

در این مرحله باید نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد به میلادی، شمارۀ موبایل، ایمیل، رمزعبور و تکرار دوبارۀ رمز عبور را به ترتیب در کادرهای موجود قرار دهید. توجه داشته باشید که با کلیک روی کادر مربوط به تاریخ تولد (Date Of Birth)، تقویمی برای شما باز خواهد شد که پس از انتخاب تاریخ تولد خود باید حتماً روی گزینۀ Ok کلیک کنید تا به این ترتیب تاریخی که انتخاب کرده‌اید در این بخش ثبت شود.
بعد از جایگذاری تمام اطلاعات ضروری، کادر Referral Code یا کد معرف را می‌بینید که می‌توانید در صورت داشتن کد ریفرال، آن را وارد کنید. پیشنهاد ما این است که حتماً از کد معرف استفاده کنید؛ زیرا با واردکردن کد معرف، کارمزد معاملات شما در بروکر Opofinance با تخفیف محاسبه خواهد شد. اما بد نیست بدانید که علاوه‌بر کد چندکاراکتری ریفرال، گاهی اوقات ممکن است به لینکی دسترسی داشته باشید که با بازکردن آن و انجام ثبت‌نام از طریق آن لینک، کد ریفرال به‌طور پیش‌فرض برای شما وارد شده باشد.
پس از پرکردن تمام کادرها و فعال‌کردن بخش پذیرش قوانین و سیاست‌های بروکر، حالا باید روی گزینۀ Create Account در پایین پنجره کلیک کنید تا به مرحلۀ بعد منتقل شوید.
در این مرحله نیز درصورتی‌که تمایل داشته باشید می‌توانید با کلیک روی عبارت English در بالا و سمت راست تصویر، زبان وب‌سایت را به فارسی تغییر دهید.

اینجا بروکر به شما اطلاع می‌دهد که یک پین‌ کد را به ایمیل شما ارسال کرده است، ایمیل خود را باز کرده و پین کد ارسالی را در کادر موجود تایپ کرده و سپس روی گزینۀ Confirm کلیک کنید.
ثبت‌نام شما انجام شده و حالا باید ایمیل و رمزعبوری که در زمان ثبت‌نام وارد کرده بودید را در کادرهای موجود وارد کنید و سپس روی گزینۀ Login کلیک کنید تا وارد حساب کاربری خود در بروکر Opofinance شوید.

پس از ورود به حساب کاربردی خود در بروکر، توافقنامه‌هایی را در رابطه با موارد مختلف مشاهده می‌کنید که با فعال‌کردن آن‌ها و سپس کلیک روی گزینۀ ارسال می‌توانید تأییدیه خود را به تیم بروکر ارسال کنید. توجه داشته باشید که شما می‌توانید با کلیک روی هر توافقنامه، متن آن را مطالعه کنید و سپس آن را پذیرفته و فعال کنید.

احراز هویت در بروکر Opofinance
ثبت‌نام شما تکمیل شده است اما هنوز احراز هویت نشده‌اید؛ زیرا در نوار بالای صفحه به شما اطلاع داده شده است که حساب کاربری شما هنوز تأیید نشده است. برای شروع مراحل احراز هویت باید روی گزینۀ «الان تأیید کن، در بالا و سمت چپ تصویر کلیک کنید.

در این مرحله باید گزینۀ موجود در میانۀ صفحه را فعال کنید و سپس روی گزینۀ Next کلیک کنید تا به مرحلۀ بعد هدایت شوید. درواقع با فعال‌کردن این بخش، شما به بروکر اجازه می‌دهید تا اطلاعات مدارک شناسایی‌ که آپلود خواهید کرد را به ترتیب قوانین بروکر پردازش کند.

در اولین مرحله باید شمارۀ موبایل خود را تأیید کنید. برای این کار، درصورتی‌که شمارۀ موبایل شما به‌درستی نوشته شده است، روی گزینۀ SEND VERIFICATION CODE کلیک کنید تا کد تأیید در قالب یک پیام کوتاه به موبایل شما ارسال شود.

کدی که برای شما ارسال شده بود را باید در این مرحله وارد کنید تا به‌طور خودکار به مرحلۀ بعد منتقل شوید. توجه داشته باشید که شما برای واردکردن کد محدودیت زمانی دارید؛ زیرا پس از یک دقیقه، اعتبار کد ارسالی از بین رفته و شما باید درخواست ارسال یک کد جدید را به بروکر بدهید.

در این بخش باید کشور ارائه‌دهندۀ مدرک و نوع مدرک هویتی‌ای که قصد دارید برای احراز هویت از آن استفاده کنید را انتخاب کنید. با انتخاب نوع مدرک هویتی (که می‌تواند مدارکی مثل پاسپورت، گواهی‌نامۀ رانندگی و کارت ملی باشد)، مشخصات ظاهری عکسی که باید از مدرک موردنظر آپلود کنید را مشاهده می‌کنید. با آپلود تصویر در بخش اتچ، کار در این مرحله به پایان می‌رسد و حالا باید روی گزینۀ Next در پایین صفحه کلیک کرد.
عبارت Front به معنای تصویر جلوی مدرک شناسایی و Back، تصویر پشت مدرک است که باید در بخش مخصوص به خود آپلود شوند. توجه داشته باشید که تصاویر شما به گونه‌ای باشند که اطلاعات شما به راحتی از طریق آن‌ها مشاهده شود. به‌عنوان مثال، درصورتی‌که تصویر نور زیادی داشته باشد و یا تمام ابعاد کارت در تصویر مشخص نباشند، بروکر قادر به بررسی آن نخواهد بود. پس در زمان آپلود تصویر مدارک حتماً به این نکات توجه کنید.

در این مرحله باید از خود یک سلفی بگیرید. نکته‌ای که باید در این مرحله رعایت کنید، این است که سلفی در این بخش می‌تواند توسط کامپیوتر شخصی شما انجام شود که بدیهی است برای انجام این مرحله از طریق کامپیوتر و یا لپ‌تاپ باید دوربین وبکم شما فعال باشد. درصورتی‌که به وبکم دسترسی نداشته باشید و یا هر دلیل دیگر، می‌توانید این مرحله را در گوشی موبایل خود انجام دهید.
درصورتی‌که قصد داشته باشید از وبکم سیستم خود استفاده کنید، باید روی گزینۀ I’m Ready کلیک کنید و اما درصورتی‌که قصد داشته باشید کار را در گوشی موبایل خود ادامه دهید، باید روی لینک or continue on a phone کلیک کنید.
پیش از رفتن به مرحلۀ بعد، باید به این نکته اشاره کرد که در این سلفی شما نباید صورت خود را مستقیم و بی‌حرکت در مقابل دوربین بگیرید؛ بلکه در این مرحله باید صورت خود را به‌صورت دورانی و همان‌طورکه در وب‌سایت بروکر Opofinance آورده شده است، بچرخانید تا همۀ ابعاد چهرۀ شما در سلفی گرفته شود.

با کلیک روی لینک or continue on a phone در مرحلۀ پیش، صفحۀ جدیدی برای شما باز خواهد شد که روش‌های دسترسی به لینک مربوطه برای گرفتن سلفی در آن آمده است و شما باید یکی از روش‌های موجود را انتخاب کنید.
در بخش اول امکان واردکردن شمارۀ موبایل خود را دارید. پس از واردکردن شمارۀ تماس خود، لینک به شمارۀ شما ارسال خواهد شد. برای این کار، شمارۀ تماس خود را وارد کنید و سپس روی گزینۀ Send Link کلیک کنید.
در بخش بعد نیز می‌توانید لینک را با کلیک روی گزینۀ Copy Link دریافت کرده و به گوشی موبایل خود ارسال کنید و همچنین در صورت تمایل می‌توانید با اسکن‌کردن بارکد موجود به کمک گوشی موبایل خود، به‌صورت خودکار به صفحۀ ادامۀ انجام مراحل و گرفتن سلفی در گوشی منتقل شوید.

در این مرحله باید آدرس خود را وارد کرده و مدارک هویتی مربوط به محل سکونت خود را بارگذاری کنید تا آدرس تأیید شود. برای این کار، کشور را در کادر Country، شهر را در کادر City و آدرس کامل و پلاک را نیز در کادرهای Address و Building Number وارد کنید.

با اسکرول به پایین صفحه نیز می‌توانید بخش مربوط به آپلود تصویر یک سند یا مدرکی همچون قبض آب و برق و… را ببینید. با انتخاب تصویر مدرک، باید روی گزینۀ Next کلیک کنید تا به مرحلۀ بعد هدایت شوید. فراموش نکنید که مدرک یا سندی که انتخاب می‌کنید باید حاوی آدرس باشد.
همان‌طورکه در این مرحله و مراحل پیش دیدید، امکان ادامه‌‌دادن مراحل احراز هویت از طریق گوشی موبایل در تمام قدم‌ها وجود داشت و شما درصورتی‌که مدرک یا سند را در گوشی موبایل خود داشته باشید و یا به هر دلیل دیگر، می‌توانید با کلیک روی گزینۀ Continue on your phone، ادامۀ مراحل را از گوشی موبایل خود دنبال کنید.

در این مرحله، بروکر به شما اطلاع می‌دهد که در حال بررسی مدارک شما است. همان‌طورکه در تصویر هم می‌بینید، مراحل مختلف احراز هویت یا تأیید شده‌اند (این موضوع با علامت تیک سبز مشخص شده است) و یا در حال بررسی و در انتظار تأیید هستند.
پس از تأیید کلیۀ مدارک از سوی بروکر، شما امکان فعالیت به‌صورت کامل در بروکر را خواهید داشت و می‌توانید پس از واریز سرمایه و افتتاح حساب، معاملات خود را آغاز کنید.

افتتاح حساب معاملاتی حقیقی و دمو و اتصال به متاتریدر
پس از آنکه ثبت‌نام و احراز هویت خود را تکمیل کردید، می‌توانید اقدام به افتتاح حساب کنید و پس از واریز سرمایه، شروع به معاملات خود در پلتفرم معاملاتی کنید. برای افتتاح حساب حقیقی و یا دمو در بروکر Opofinance، پس از ورود به حساب خود در بروکر روی گزینۀ «حساب‌های کاربری» در ستون سمت راست تصویر کلیک کنید. با این کار، بخش افتتاح حساب را مشاهده می‌کنید که می‌توانید از طریق آن حساب معاملاتی خود را با ویژگی‌های موردنظر خود افتتاح کنید.
برای افتتاح حساب حقیقی روی گزینۀ «+ ایجاد حساب» کلیک کنید و اگر قصد داشتید که حسابی از نوع دمو ایجاد کنید، باید روی گزینۀ «+ ایجاد حساب دمو» کلیک کنید. گزینۀ موردنظر خود را انتخاب کرده تا مراحل بعد را نیز تکمیل کنید.

در این مرحله شما باید مشخص کنید که قصد دارید از پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 استفاده کنید و یا قصد استفاده از متاتریدر 5 را دارید. در بخش بعد نیز باید نوع حساب (همان‌طورکه در بخش‌های پیشین شرح داده شد، شما می‌توانید انواع مختلف حساب‌های معاملاتی را در بروکر Opofinance افتتاح کنید)، اهرم معاملاتی و ارزی که قصد دارید محاسبات سود و ضرر حساب شما بر حسب آن انجام شود را تعیین کنید.
درنهایت و پس از پرکردن تمام کادرها باید روی گزینۀ «ایجاد حساب کاربری» کلیک کنید تا حساب معاملاتی شما ساخته شود. همچنین، درصورتی‌که در فرایند ساخت حساب معاملاتی با مشکلی مواجه شوید، می‌توانید به راحتی و از طریق امکان چت آنلاین که با کلیک روی آیکون پیام در پایین و سمت چپ تصویر وجود دارد، با تیم پشتیبانی در ارتباط باشید و مشکلات احتمالی را رفع کنید. البته، ارتباط با پشتیبانی از چند روش مختلف قابل انجام است که در بخش مربوطه به این موارد پرداخته‌ایم.

مشخصات حساب معاملاتی‌ای که تعیین کرده بودید را در اینجا مشاهده می‌کنید. تنها کاری که باید در این مرحله انجام دهید، این است که در صورت درستی اطلاعات، روی گزینۀ «ایجاد حساب کاربری» کلیک کنید و در غیر این صورت، روی گزینۀ «لغو» کلیک کنید و حسابی مطابق مشخصات موردنظر خود را بسازید.

همان‌طورکه مشاهده می‌کنید، حساب معاملاتی حقیقی شما با نام کاربری و رمزعبور مشخص شده است و حالا شما باید نرم‌افزار متاتریدر را براساس نسخۀ موردنظر خود دانلود کرده و با واردکردن نام کاربری و رمزعبور خود، حساب خود را به متاتریدر متصل کنید.
علاوه‌بر مسیری که برای دانلود نسخه‌های مختلف متاتریدر به آن اشاره کرده بودیم، شما می‌توانید پس از ساخت حساب و در هین بخش، متاتریدر را با کلیک روی گزینۀ دانلود Trading Terminal بارگیری کنید.

افتتاح حساب دمو
اما درصورتی‌که قصد افتتاح حساب دمو یا آزمایشی را داشته باشید، پس از انتخاب نوع حساب دمو در مرحلۀ اول، باید فرایندی که در ادامه می‌آوریم را پیش بگیرید. در قدم اول باید پلتفرم معاملاتی خود را انتخاب کنید و سپس روی گزینۀ «ادامه» کلیک کنید.

در این مرحله از افتتاح حساب دمو باید به ترتیب نوع حساب معاملاتی، اهرم، ارز حساب و میزان سرمایه‌ای که می‌خواهید معاملات دموی خود را با آن انجام دهید را تعیین کنید. پس از پرکردن همۀ موارد، باز هم باید روی گزینۀ «ادامه» کلیک کنید.

در این مرحله، ویژگی‌های حسابی که ساخته‌ بودید را مشاهده می‌کنید. در صورت درستی اطلاعات باید روی گزینۀ «ادامه» کلیک کنید و اما درصورتی‌که قصد داشته باشید تغییراتی در حساب دموی خود ایجاد کنید، می‌توانید از گزینۀ «بازگشت» استفاده کنید.

در مرحلۀ آخر نیز مشخصات حساب، ازجمله نام کاربری و رمزعبور وجود دارد که برای اتصال حساب معاملاتی به متاتریدر به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. همچنین، درصورتی‌که قصد دانلود پلتفرم معاملاتی متاتریدر را داشته باشید، می‌توانید روی گزینۀ دانلود Trading Terminal کلیک کنید.

پس از افتتاح حساب معاملاتی حقیقی و یا دمو باید نام کاربری و رمزعبور خود که در قدم آخر افتتاح حساب برای شما به نمایش در می‌آید را وارد پلتفرم متاتریدر کنید تا به این ترتیب حساب معاملاتی‌ای که ایجاد کرده بودید، به متاتریدر متصل شود. از این پس با واریز سرمایه به حساب خود، سرمایۀ لازم را برای معاملات خود در بازار فارکس خواهید داشت. پلتفرم متاتریدر را در نسخۀ موردنظر خود دانلود کنید و نام کاربری و رمزعبور خود را وارد کنید تا بتوانید معاملات خود را در متاتریدر انجام دهید.
مدیریت سرمایه در بروکر Opofinance
در بخش پیش متوجه شدیم که چگونه یک حساب حقیقی و یا دمو را افتتاح کنیم. حساب دمو امکان استفاده از پول مجازی را برای شما فراهم خواهد کرد اما درصورتی‌که قصد شروع فعالیت با استفاده از یک حساب حقیقی را داشته باشید، باید سرمایۀ موردنیاز خود را به حساب کاربری خود در بروکر واریز کنید. باتوجه به نوع حسابی که انتخاب می‌کنید، باید حداقل مبلغی را به حساب خود واریز کنید؛ به آن توجه کنید. در ادامه، نحوۀ واریز و برداشت سرمایه در بروکر Opofinance را شرح خواهیم داد.
روش‌های واریز و برداشت در این بروکر شامل Top Change، Crypto Currencies، Perfect Money، Visa Card / Master Card، Advcash، Union Pay و استفاده از روش انتقال بانکی است.
نحوه واریز در بروکر Opofinance
برای واریز سرمایه به حساب خود در بروکر Opofinance باید در قدم اول روی گزینۀ «اعتبارات» در نوار سمت راست تصویر کلیک کنید و سپس از زیرمنویی که برای شما باز می‌شود، گزینۀ «واریز وجه» را انتخاب کنید. همان‌طورکه در تصویر می‌بینید، کیف پولی که می‌خواهید پول به آن واریز شود را از کادر بالای صفحه انتخاب کرده و سپس یکی از روش‌های واریز را انتخاب کنید. روش‌های متعدد برای واریز، ازجمله تاپ چنج، ارزهای دیجیتال، پرفکت مانی و… باعث می‌شوند که کاربران با شرایط مختلف بتوانند سرمایۀ خود را به حساب معاملاتی در بروکر واریز کنند.

مبلغی که قصد واریز آن را دارید، باید در کادر «مبلغ واریز» که در تصویر هم مشخص شده است قرار گیرد. با این کار، می‌توانید مبلغی که با احتساب کارمزد انتقال به حساب شما در بروکر Opofinance واریز می‌شود را مشاهده کنید. با انتخاب روش واریز تاپ چنج، شما هیچ کارمزدی را برای واریز پرداخت نخواهید کرد و همان مبلغ واریز را در حساب خود خواهید داشت. درنهایت نیز باید روی گزینۀ «ادامه» کلیک کنید تا به مرحلۀ بعد منتقل شوید.

در اینجا برای تأیید، مشخصات واریز به شما نمایش داده می‌شود. روش واریز، کیف پول، مبلغ واریزی و مبلغی که پس از واریز دریافت می‌کنید در این بخش به نمایش در می‌آیند که در صورت تأیید باید روی گزینۀ «ادامه» کلیک کنید.

در این مرحله باید ایمیل و رمزعبور حساب تاپ چنج خود را وارد کنید و سپس روی گزینۀ Login کلیک کنید تا بتوانید با انتخاب حساب خود در آن پلتفرم، سرمایۀ موردنیاز را به بروکر Opofinance واریز کنید.

همچنین، درصورتی‌که واریز به روش ارزهای دیجیتال را انتخاب کنید، با طی مراحل، بروکر یک آدرس برای واریز به شما نشان می‌دهد که باید آن را کپی کرده، به کیف پول رمز ارز خود مراجعه کنید و انتقال را از آن طریق انجام دهید.
نحوه برداشت در بروکر Opofinance
برای برداشت پول از حساب خود باید پیش از هرچیز مبلغ موردنظر را از حساب معاملاتی موردنظر به کیف پول خود انتقال دهید (این موضوع را در بخش انتقال کاملاً شرح داده‌ایم). کار دیگری که پیش از برداشت باید انجام دهید، ثبت آدرس مقصد است که باید آن را از بخش Payment Details انجام دهید.
برای ثبت آدرس مقصد ابتدا تب Funds و سپس از زیرمجموعۀ آن گزینۀ Payment Details را انتخاب کنید. حالا در صفحه‌ای که برای شما به نمایش در می‌آید، باید روی گزینۀ سبزرنگ Upload Payment Details کلیک کنید. در پنجرۀ کوچکی که برای شما باز می‌شود، باید سه مورد را انتخاب کنید. در کادر اول باتوجه به روش برداشت موردنظر خودتان باید گزینۀ مناسب را انتخاب کنید، در کادرهای بعد نیز باید براساس دارایی‌ای که قصد برداشت آن را دارید، کادرها را پر کنید. به‌عنوان مثال، درصورتی‌که قصد برداشت تتر را داشته باشید، باید در کادر اول Crypto Address را انتخاب کنید و در کادر دوم رمز ارزی که قصد برداشت آن را دارید را تعیین کنید، کادر سوم نیز مربوط به آدرس کیف پول رمز ارز است که باید تترها به آن انتقال داده شوند. پس از پرکردن تمام این موارد، باید روی گزینۀ Upload کلیک کنید تا مجاز به برداشت دارایی شوید.
البته، باید به این نکته توجه داشته باشید که با انجام این کار، وضعیت Payment Details در ستون Status مشخص می‌شود که باید منتظر تأیید آن بمانید، شما تنها در صورتی قادر به برداشت خواهید بود که وضعیت به حالت Approved در آمده باشد.

پس از انجام دو‌ مرحله‌ای که پیش از این توضیح دادیم (انتقال دارایی به کیف پول، البته در صورت نیاز و ثبت آدرس گیرنده از بخش Payment Details)، حالا می‌توانید برداشت خود را انجام دهید؛ نحوۀ انجام آن را در ادامه توضیح خواهیم داد. پس از انتقال از بخش Funds یا در بخش فارسی «اعتبارات»، گزینۀ برداشت اعتبارات (Withdraw Funds) را انتخاب کنید.
در اینجا باید مراحل برداشت را طی کنید که در چهار مرحله انجام می‌شود. در ابتدا کیف پول خود را انتخاب کرده و سپس روی گزینۀ «Continu یا ادامه» کلیک کنید.

در مرحلۀ دوم باید روش برداشت موردنظر خود را از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید و روی آن کلیک کنید. توجه داشته باشید که شما پیش از این می‌بایست در بخش Payment Details آدرس مقصد را ثبت کرده باشید. پس در این مرحله نیز روش موردنظر را باید باتوجه به مقصد انتخابی در آن بخش انتخاب کنید. به‌عنوان مثال، درصورتی‌که در بخش Payment Details، آدرس کیف پول برای برداشت تتر را ثبت کرده باشید، در اینجا نیز باید برداشت به روش ارزهای دیجیتال (Crypto Currencies) را انتخاب کنید.
پس از انتخاب روش موردنظر، کادری برای شما باز خواهد شد که باید آدرس ثبت‌شده برای برداشت را در آن انتخاب کنید و سپس روی گزینۀ Continue کلیک کنید تا به مرحلۀ سوم در برداشت برسید.

در این بخش، مبلغی که قرار است برداشت کنید را در کادر Withdraw Amount وارد کرده و سپس روی گزینۀ Continue کلیک کنید. مبلغ برداشت را باتوجه به موجودی کیف پول خود وارد کنید.

در مرحلۀ آخر می‌توانید اطلاعات برداشت را به‌صورت کامل مشاهده کنید. بروکر در این مرحله یک پین کد را به ایمیلی که در زمان ثبت‌نام وارد کرده بودید، ارسال می‌کند. شما باید به ایمیل خود مراجعه کرده و پین کد را در کادر موجود در این بخش وارد کنید و درنهایت روی گزینۀ Continue کلیک کنید.
بالاخره مرحل برداشت دارایی از بروکر Opofinance به پایان رسید. حالا تنها کاری که لازم است انجام دهید، این است که منتظر بمانید تا مبلغ موردنظرتان به آدرسی که ثبت کرده بودید انتقال داده شود.

نحوه انتقال در بروکر Opofinance
توجه داشته باشید زمانی‌که شما مبلغی را به حساب کاربری خود در بروکر Opofinance واریز می‌کنید، درواقع حساب کاربری شما شارژ خواهد شد نه معاملاتی؛ اما درصورتی‌که قصد داشته باشید شروع به ترید کنید، باید بخش و یا کل مبلغ واریزی را به یکی از حساب‌های معاملاتی خود واریز کنید تا بتوانید فعالیت خود را در بازار شروع کنید.
همچنین، درصورتی‌که قصد برداشت سرمایه‌ای را از حساب خود داشته باشید، باید ابتدا آن مبلغ را از حساب معاملاتی‌ای که در آن پول دارید، به حساب کاربری خود انتقال دهید تا بتوانید مبلغ موردنظر را از حساب کاربری یا همان کیف پول حساب خود در بروکر برداشت کنید.
همچنین، ممکن است قصد داشته باشید که مبلغی را از کیف پول و یا یکی از حساب‌های معاملاتی به حساب سوشیال تریدینگ برای انجام کپی تریدینگ انتقال دهید که در این صورت نیز باید به بخش Transfer مراجعه کنید.
همان‌طورکه متوجه شدید، انتقال دارایی در میان حساب‌های بروکر اپوفایننس، یکی از عملیات مالی‌ای است که حتماً به آن نیاز پیدا خواهید کرد. در ادامه، چگونگی انجام انتقال را شرح خواهیم داد.
باز هم به بخش اعتبارات یا Funds می‌رویم و پس از کلیک روی آن، گزینۀ Transfer Funds را انتخاب می‌کنیم. با این کار، تمام حساب‌های خود که پیش از این افتتاح کرده بودیم و البته کیف پول حساب کاربری که با عنوان Wallet مشخص شده است را خواهیم دید. بخش بالایی، حساب‌های مبدأ را مشخص کرده است که با عبارت Transfer From دیده می‌شود. بخش پایینی یعنی Transfer To، حساب‌های مقصد را مشخص می‌کند که درواقع پول به آن حساب‌ها انتقال داده می‌شود.
به‌عنوان مثال، در این تصویر ما حساب ECN PRO MT4 را از میان حساب‌های مبدأ انتخاب کردیم و از بخش Transfer To حساب Wallet یا همان کیف پول حساب کاربری را به‌عنوان حساب مقصد انتخاب کردیم. همان‌طورکه در تصویر مشخص شده است، این دو حساب با نوار سبز باریکی در بخش بالایی خود مشخص شده‌اند.
پس از انتخاب حساب‌های مبدأ و مقصد، حالا باید مبلغی که قصد دارید از حساب ECN PRO به حساب Wallet انتقال دهید را در کادر Transfer Amount مشخص کنید و درنهایت روی گزینۀ Continue، به معنی ادامه کلیک کنید.
در این تصویر، اطلاعات انتقال دارایی را مشاهده خواهید کرد؛ حساب مبدأ و مقصد، مبلغ انتقال و مقداری که انتقال داده خواهد شد برای شما نمایش داده خواهد شد که در صورت درستی اطلاعات باید روی گزینۀ Continue یا ادامه کلیک کنید.

انتقال با موفقیت انجام شد و حالا شما مبلغی را در کیف پول حساب کاربری خود دارید که اگر قصد برداشت آن را داشته باشید، حالا می‌توانید آن را انجام دهید. باز هم یادآوری می‌کنیم که برای برداشت (Withdraw) باید حتماً پول را به کیف پول (Wallet) خود برداشت و همچنین پس از واریز باید مبلغ را از حساب Wallet به حساب معاملاتی‌ای که پیش از این ساخته‌اید انتقال دهید.

امنیت بروکر Opofinance (اپوفایننس)
زمانی‌که بخواهید یک بروکر را برای فعالیت در بازار فارکس انتخاب کنید، امنیت آن بروکر یکی از موارد اصلی‌ای است که باید توسط کاربر بررسی شود. ازآنجایی‌که ما در ایران به دفتر شعبات این بروکرها دسترسی نداریم، باید این مرحله را با دقت بیش‌تری طی کنیم تا در زمان فعالیت در بروکر با مشکلی مواجه نشویم.

شرکت تجاری Opo Group LTD که بروکر Opofinance را تأسیس کرده است، در سیشل با شمارۀ 1-8430865 و با شمارۀ مجوز SD123 ثبت شده است و سازمان خدمات مالی FSA آن را رگوله کرده است.

سازمان The Finance Commission یک سازمان بین‌المللی است که در حوزۀ رفع مشکلات و تخلفات مالی در بازار فارکس خدمات ارائه می‌دهد. سرمایۀ کاربران بروکر Opofinance تا سقف 20 هزار یورو برای هر کاربر از سوی این سازمان مالی بیمه می‌شود و بنابراین کاربران می‌توانند با اطمینان بیش‌تری به فعالیت مالی خود بپردازند. البته فراموش نکنید که خسارات مالی‌ای که این سازمان برای کاربران جبران می‌کند، ربطی به ضرر ناشی از معاملات شما در بازار ندارد.
ارتباط با پشتیبانی بروکر Opofinance (اپوفایننس)
ازآنجایی‌که شما می‌توانید زبان سایت بروکر را به فارسی تغییر دهید، احتماًلا در زمان فعالیت در محیط بروکر با مشکلات کم‌تری برخورد خواهید کرد؛ با این حال، گاهی اوقات ممکن است ابهامی برای شما پیش آمده و یا در انجام واریز و برداشت و… به مشکل بخورید. در چنین شرایطی، می‌توانید به راحتی با تیم پشتیبانی در ارتباط باشید و مشکل خود را حل کنید.
خوشبختانه پشتیبانی در این بروکر به‌صورت 24ساعته و در 7 روز هفته فعال است و شما از این بابت مشکلی نخواهید داشت. شما می‌توانید به روش‌های مختلفی با تیم پشتیبانی در ارتباط باشید که در ادامه آن‌ها را بیان خواهیم کرد.
استفاده از آدرس ایمیل و شماره تماس
یکی از روش‌های ارتباط با تیم پشتیبانی بروکر Opofinance، استفاده از آدرس ایمیل و شماره تماس این بروکر است که می‌توانید در ادامه آن‌ها را مشاهده کنید.

چت آنلاین در پلتفرم
یکی از روش‌های بسیار ساده برای ارتباط با تیم پشتیبانی در بروکر Opofinance، استفاده از چت آنلاین در این بروکر است. برای این کار شما کافی است که در حساب کاربری خود روی آیکن پیام در پایین و سمت چپ تصویر کلیک کنید و پس از واردکردن ایمیل و مشخصات، مشکلی که برای شما پیش آمده را با یک متخصص در میان بگذارید.

بخش ارتباط با ما
شما همچنین می‌توانید در وب‌سایت صرافی و با کلیک روی تب «کمپانی»، گزینۀ ارتباط با ما را انتخاب کنید. البته بهتر است پیش از ارتباط با پشتیبانی، از بخش «سوالات پرتکرار» به‌دنبال راه‌حلی برای مشکل خود باشید؛ زیرا در اینجا می‌توانید سؤال و جواب‌هایی را مطالعه کنید که پیش از این برای کاربران دیگر پیش آمده است.
مزایای بروکر Opofinance (اپوفایننس)
امروزه بروکرهای جدید و قدیمی زیادی در سطح اینترنت وجود دارند که امکان ثبت‌نام در آن‌ها و استفاده از خدماتشان برای ما فراهم شده است. البته به‌دلیل تحریم ایران، ما امکان استفاده از همۀ بروکرهای معتبر را نداریم؛ با این حال تعداد زیادی از بروکرها و با ویژگی‌های مثبت وجود دارند که کاربران ایرانی را مجاب به ثبت‌نام خواهند کرد. در این بخش از مقاله، با معرفی بروکر Opofinance قصد داریم نقاط قوت این بروکر را لیست کنیم. این ویژگی‌ها به شما کمک خواهند کرد که متوجه شوید آیا بروکر اپوفایننس نیاز شما را در زمان فعالیت در بازار فارکس برآورده خواهد کرد یا خیر. در صورت انتخاب این بروکر، شما می‌توانید تجربۀ ترید بهتری را داشته باشید.

بروکر اپوفایننس توسط FSA رگوله شده است و همچنین سازمان The Financial Commission سرمایۀ کاربران این بروکر را تا مبلغ 20 هزار یورو بیمه کرده است.
امکان کپی تریدینگ از بخش Social Trading در این بروکر فراهم شده است.
اسپرد معاملات در بروکر اپوفایننس مناسب است.
روش‌های متعدد واریز و برداشت به شما کمک خواهند کرد که مناسب‌ترین روش را برای خود انتخاب کنید.
انواع حساب‌های معاملاتی‌ای که کاربران می‌توانند در این بروکر افتتاح کنند، می‌تواند برای هر تریدری مناسب باشد.
از طریق همکاری با بروکر می‌توانید درآمد غیرفعالی داشته باشید؛ طرح جامع پاداش با همین هدف ایجاد شده است. در این روش شما باید شبکۀ مشتریان خود را بسازید و افراد بیش‌تری را به سوی بروکر جذب کنید. باتوجه به حجم معاملات مشتریانی که شما به بروکر دعوت کرده‌اید، پاداشی برای شما در نظر گرفته خواهد شد.
پشتیبانی از زبان فارسی برای کاربران ایرانی، استفاده از این بروکر را ساده‌تر کرده است.

کلام آخر
امروزه افراد بیش‌تری به فعالیت در بازارهای مالی جذب شده‌اند اما نکته‌ای که باید در ذهن داشته باشید، این است که افراد کم‌تری موفق می‌شوند سودهای مستمری از بازار بگیرند و این موضوع تنها به مهارت شما در تحلیل بستگی ندارد، بلکه پلتفرم‌ها، بروکر، میزان سرمایه و عوامل دیگر نیز در موفقیت یا عدم موفقیت شما در بازار فارکس که بزرگ‌ترین بازار مالی جهان است، تأثیر می‌گذارد.
اسپرد مناسب، رگولاتوری معتبر، امکان واریز و برداشت با روش‌های متعدد، تنوع حساب‌های معاملاتی در کنار پشتیبانی از زبان فارسی، می‌توانند دلایل کافی برای آن باشند که بروکر Opofinance را به‌عنوان یک بروکر مناسب که ارزش امتحان‌کردن را دارد، بشناسیم. ما در این مقاله سعی کردیم این بروکر را معرفی کنیم و سپس نحوۀ استفاده از خدمات متنوع آن را شرح دهیم.
سؤالات متداول

آیا ایرانیان می‌توانند از بروکر اپوفایننس استفاده کنند؟

بله، ایرانیان نیز می‌توانند با مشخصات خود در این بروکر فعالیت کنند. پشتیبانی از زبان فارسی، کار را برای ایرانیان راحت‌تر کرده است.

آیا بروکر Opofinance معتبر است؟

بله، سازمان خدمات مالی FSA این بروکر را رگوله کرده است. شرکت تجاری Opo Group LTD (مؤسس بروکر Opofinance) با شمارۀ 1-8430865 در سیشل و با شمارۀ مجوز SD123 ثبت شده است. همچنین، سازمان The Finance Commission که یک سازمان بین‌المللی است و در زمینۀ رفع اختلافات در بازارهای مالی فعال است، علاوه‌بر رسیدگی به این نوع مشکلات، دارایی‌های هر حساب مالی را تا 20 هزار دلار بیمه می‌کند.

انواع حساب‌های معاملاتی‌ای که کاربران بروکر اپوفایننس می‌توانند افتتاح کنند کدام هستند؟

Standard، ECN، ECN Pro و Social Trade انواع حساب‌هایی هستند که کاربران صرافی می‌توانند بنا به شرایط خود افتتاح کنند. در بخش مربوط به انواع حساب، ویژگی‌های هر حساب معاملاتی را به‌طور کامل بیان کرده‌ایم.

روش‌های واریز و برداشت در بروکر اپوفایننس کدام هستند؟

روش‌های واریز و برداشت در این بروکر شامل Top Change، Crypto Currencies، Perfect Money، Visa Card / Master Card، Advcash، Union Pay و استفاده از روش انتقال بانکی هستند.

به این مقاله امتیاز دهید

(۲۱۳ رای)

۴.۴

ترتیبی که برای خواندن مقالات بروکر فارکس به شما پیشنهاد میکنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *