دسته‌ها
اخبار

بانک مرکزی چین روی مقررات جدید برای ارزهای دیجیتال کار می‌کند

لی بو (Li Bo)، معاون بانک مرکزی چین که به‌تازگی به این سمت منصوب‌شده، با بیان این موضوع که ارزهای دیجیتال باید نقش مهمی در آینده ایفا کنند، اعلام کرد که چین در حال بررسی محیط نظارتی برای برخورد با ارزهای دیجیتال است.
به گزارش یوتودی، لی بو، معاون بانک مرکزی چین، که در گردهمایی سالانه سازمان BFA در سال ۲۰۲۱ سخنرانی می‌کرد، گفت:
تعداد زیادی از کشورها، از جمله چین، همچنان در حال مطالعه بر روی این موضوع هستند که چه محیط نظارتی برای چنین ابزارهای سرمایه‌گذاری باید وجود داشته باشد.
گفتنی است این گردهمایی از روز ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) آغاز شده است،
بر اساس گزارش کالین وو (Colin Wu)، وبلاگ نویس چینی، معاون بانک مرکزی چین همچنین گفته است که ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین قرار بوده به‌عنوان ابزارهای سرمایه‌گذاری جایگزین به‌جای ارزها مورد استفاده قرار گیرند. لی بو همچنین اظهار داشته است که تا زمانی که بانک مرکزی چین مشخص نکند چه چارچوب نظارتی برای این قبیل دارایی‌ها مناسب است، سیاست‌های فعلی پابرجا خواهند ماند.
وی همچنین گفته است اطمینان از اینکه سفته‌بازی‌های رایج در حوزه ارزهای دیجیتال هیچ‌گونه خطر مالی قابل توجهی به همراه ندارد، دارای اهمیت است.
معاون رئیس‌کل بانک مرکزی چین خاطرنشان کرده است که استیبل کوین‌هایی که به‌صورت خصوصی صادر می‌شوند، اگر به‌عنوان ابزارهای پرداخت مورد توجه واقع شوند، باید تحت مقررات سخت‌گیرانه‌تری در مقایسه با بیت کوین قرار گیرند.
لی بو با پیش‌بینی اینکه ارزهای دیجیتال نقش مهمی در آینده ایفا خواهد کرد، افزوده است این ارزها باید تا حد زیادی با اقتصاد واقعی یکپارچه شوند.
گفتنی است لی بو اقتصاددان چینی که در آمریکا تحصیل کرده است، هفته گذشته به سمت معاون بانک مرکزی این کشور منصوب شد.
چین در حال حاضر در رقابت جهانی برای راه‌اندازی رمز ارز ملی، پیشتاز است و یوان دیجیتال در شهرهای شنژن (Shenzhen)، چنگدو (Chengdu) و سوژو (Suzhou) در حال گذراندن مراحل آزمایشی است.
معاون بانک مرکزی چین در طی این گردهمایی سالانه گفت که این برنامه آزمایشی به شهرهای بیشتری گسترش می‌یابد. چین ظاهراً قصد دارد تا قبل از بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ که در پکن برگزار می‌شود، از رمز ارز ملی خود رونمایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *