دسته‌ها
اخبار

ایسنا – پرداخت ۵۵ هزار فقره تسهیلات اشتغال به طرح های روستایی


یونیت آزاد خبر –
به گزارش ایسنا، امروزه توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک روستایی مهم‌ترین راهکار توسعه اقتصاد روستایی در کشورها به شمار می رود و یکی از ملزومات اساسی برای ایجاد هر کسب و کار، به ویژه کسب و کارهای کوچک در مناطق روستایی، ‌نقدینگی و تامین مالی است؛ بر این اساس، موسسات مالی و صندوق‌های قرض الحسنه، با دادن وام و تسهیلات خرد و کم بهره نقش موثری در توسعه اشتغال وکارآفرینی در مناطق محروم و کم برخوردار و نواحی روستایی ایفا می‌کنند.
صندوق کارآفرینی امید به عنوان یکی از موسسات عامل توزیع کننده تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، نقش بسزایی در راه اندازی و توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک و معیشت محور روستایی داشته است و در راستای کاهش محرومیت، جلوگیری از مهاجرت معکوس به شهرها و تقویت کسب و کارهای اشتغالزا گام برداشته است.
نعمت الله رضایی – مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید – با اشاره به رویکرد صندوق در محرومیت زدایی از جامعه روستایی، از پرداخت ۵۵ هزار فقره تسهیلات اشتغال به طرح های اشتغال روستایی و مناطق محروم در یکسال گذشته خبر می دهد.وی می گوید: این تسهیلات به میزان ۷۰۰۰ میلیارد تومان بوده و متوسط سرانۀ ایجاد اشتغال ۱۳۵ میلیون تومان است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری توسط صندوق توسعه ملی خبر داده و می گوید: عمده این تسهیلات پرداخت شده است.
به گفته رضایی، سهم بخش‌های اقتصادی در روستا تقریباً برابر سهم اشتغال است و عمده نرخ بیکاری جامعۀ روستایی کمتر از نرخ بیکاری شهری و متوسط کشور است.
به گزارش ایسنا، وام‌های پرداختی به ساکنین روستا در طرح اشتغال پایدار روستایی موجب رونق اشتغال در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع دستی، بوم گردی و گردشگری شده و زمینه اشتغال برای جوانان جویای کار و احیای مشاغل خاموش شده را فراهم کرده است.
انتهای پیام
∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *