دسته‌ها
اخبار

ایرنا – مجوز تاسیس بورس بین‌الملل صادر شد


یونیت آزاد خبر –
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، «مجید عشقی» در حاشیه جلسه شورای عالی بورس در رابطه با سامانه توثیق سهام عدالت و حواشی اخیر مبنی بر عدم همکاری بانک‌ها با سهامداران اظهار کرد: زیرساخت سامانه توثیق سهام در بازار سرمایه فراهم شد و سرویس‌های مرتبط با آن در اختیار تمامی بانک‌ها قرار گرفته است.
وی افزود: اکنون همه بانک‌ها امکان استفاده از سرویس سامانه توثیق سهام را دارند، به نحوی که تاکنون در دو بانک به مرحله اجرا رسیده و مابقی نیز منتظر تکمیل زیرساخت‌های حقوقی و الکترونیکی هستند.
رئیس هیئت مدیره سازمان بورس بیان کرد: فراهم‌سازی زیرساخت‌های الکترونیکی وظیفه بانک‌ها است و سازمان بورس ماموریتی را در این رابطه ندارد. ابلاغیه توسط خود شعبه اصلی بانک مربوطه به شعبات زیر مجموع ارسال خواهد شد.
او ادامه داد: سامانه متوفیان قرار بود تا پایان شهریور مهیا شود اما راه‌اندازی کامل آن نیازمند همکاری همه جانبه قوه‌قضائیه است.
عشقی بیان کرد: از آنجایی که کار متوفیان و انحصار وراثت در اکثر شهرستان‌ها به صورت دستی انجام و تعداد متوفیان زیاد است، اکنون مسئولان مربوطه در حال فراهم‌سازی زیرساخت‌های الکترونیکی در این شهرها هستند.
دبیر شورای عالی بورس بیان کرد: همچنین امروز در جلسه شورای عالی بورس بحث تاسیس بورس بین‌المللی مطرح شد که شورا با راه‌اندازی آن به صورت اصولی موافقت کرد.
وی افزود: با اعطای این مجوز موسسین این بورس می‌توانند بحث‌های مربوط به مقدمات تاسیس بورس بین الملل را فراهم سازند. امید می‌رود در فرصتی که برای موسسین و درخواست کنندگان مشخص می‌شود شرکت تاسیس شده و کار خود را آغاز کند.

∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *