دسته‌ها
اخبار

اعتماد آنلاین – بازار بورس در کانال صعودی؟


یونیت آزاد خبر –

|
۱۴۰۲/۰۱/۰۹ ۱۶:۱۰:۰۰

بورس اوراق بهادار تهران امروز در روند نوسانی رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۳۴ هزار و ۳۰۳ واحد نسبت به روز قبل به رقم ۲ میلیون و ۷۸ هزار و ۷۱۲ واحد رسید. بر همین اساس، ارزش بازار در بورس تهران بیش از ۷ میلیون و ۶۹۳ هزار میلیارد تومان اعلام شد.
به گزارش خبرآنلاین، گزارش روند بازار نشان می‌دهد که معامله‌گران امروز بیش از ۱۷.۱ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب بیش از یک میلیون معامله و به ارزش ۱۱ هزار و ۲۱۹ میلیارد تومان دادوستد کردند.
در همین رابطه، یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: شاخص هم وزن، سقف تاریخی خود را شکست و همچنان پرقدرت در کانال صعودی قرار دارد اما شاخص کل مقاومت دو میلیون و صد هزار واحد را پیش روی خود دارد.
محمد رضوانی در خصوص وضعیت تکنیکالی شاخص کل می‌افزاید: شاخص کل بورس طبق تایم فریم هفتگی محدوده یک میلیون و ۷۰۰هزار واحد را به سمت بالا شکست و به سمت سقف تاریخی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد حرکت کرده است.
وی تصریح می‌کند: در صورتی که شاخص کل بتواند پر قدرت ناحیه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد را بشکند، در میان‌مدت و بلندمدت به ترتیب به سمت ناحیه ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار واحد و ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد حرکت خواهد کرد. اما در صورتیکه این شاخص نتواند سقف تاریخی خود در محدوده ۲ میلیون و ۱۰۰هزار واحد را بشکند، حمایت مهمی در محدوده یک میلیون و ۷۰۰هزار واحد دارد.
رضوانی در خصوص وضعیت تکنیکالی شاخص کل هم وزن نیز اظهار کرد: شاخص کل هم وزن با تکمیل یک الگوی سر و شانه کلاسیک و شکست خط گردن در محدوده ۴۷۵هزار واحد، هدف ۶۷۳ هزار واحد را برای خود در نظر گرفته است.
این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: این شاخص در سال ۱۴۰۱ توانست قله تاریخی خود در محدوده ۵۳۷ هزار واحد را پر قدرت بشکند و در کانال صعودی قرار بگیرد.
 

∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *