دسته‌ها
اخبار

اسمارت‌ دراپ و ایردراپ چیست؟ و چه کاربردی دارند؟

قطعأ دریافت جایزه در هر سنی و در هر مرحله‌ای از زندگی جذاب است. به ویژه این که، شما موفق به دریافت جایزه در جریان یک سرمایه‌گذاری شوید. در این روزها، سرمایه‌گذاری و خرید و فروش رمز ارز، به شدت مورد توجه قرار دارد. در این بین، یکی از نکات مورد توجه سرمایه‌گذاران رمز ارز، دریافت این نوع ارز به صورت رایگان است که در اصطلاح تحت عنوان ایردراپ و  اسمارت دراپ شناخته می‌شود.
سرفصل‌های این مقاله
ایردراپ چیست؟
یکی از روش‌های به دست آوردن رمز ارز رایگان، ایردراپ است. در واقع، ایردراپ، نوعی توزیع توکن و یا رمز ارز به حساب می‌آید که به صورت رایگان بین سرمایه‌گذاران رمز ارز، توزیع می‌شود و در کیف پول اتریومی آن‌ها، توکن شارژ می‌شود.
به این نکته توجه داشته باشید که ایردراپ‌ها، به طور معمول، توکن‌های اتریومی هستند و به همین دلیل است که در بالا بیان شده ات که ایردآپ‌ها در کیف پول اتریومی سرمایه‌گذاران شارژ می‌شوند.
آیا ایردراپ‌ های معروف و راه‌های دستیابی به آن‌ها را می‌شناسید؟

بیت‌کوین و یا ارزهای دیجیتال اتریوم
کیف پول نرم‌افزاری آنلاین و یا سخت‌افزاری
بیت‌کوین و یا ارزهای دیجیتال اتریوم

اگر به دنبال دریافت کوین‌های رایگان در ایردراپ‌ها هستید، باید اقدام به خرید مقدار مشخصی بیت‌کوین و یا اتریوم کنید. تا از این طریق، فعال بودن و صحت کیف پول خود را بررسی نمایید.
کیف پول نرم‌افزاری آنلاین و یا سخت‌افزاری
اگر شما کیف پول نرم‌افزاری آنلاین و یا سخت‌افزاری فعالی داشته باشید، پس از هر خرید، مقداری توکن در کیف پول شما شارژ می‌شود.
اسمارت‌ دراپ چیست؟
اسمارت دراپ نیز یک نوع توکن و یا رمز ارز رایگان است ولی با این تفاوت که هوشمندانه‌تر عرضه می‌شود. در واقع، همان‌طور که از ترجمه لغوی اسمارت قابل برداشت است، می‌توان اذعان داشت که اسمارت‌دراپ‌ها از ایردراپ‌ها هوشمندانه‌تر عمل می‌کنند. دلیل این ادعا را در زیر مطرح می‌کنیم:
هدف اصلی اسمارت دراپ، عرضه رایگان توکن و رمز ارز است که با هدف درک دقیق و بهتر کاربر و در نهایت جذب آن‌ها ارسال می‌شوند. بنابراین، می‌توان بیان کرد که Smart Drop‌ها، نوعی توکن عمومی به حساب می‌آیند که با هدف افزایش اطلاعات و آگاهی در مورد ارزهای دیجیتال ساخته شده توسط استارتاپ‌ها، عرضه می‌شوند و منجر به افزایش کاربران این نوع رمزارزها خواهند شد.
با توجه به توضیحات ارایه شده، قابل حدس است که بین کاربران اسمارت دراپ و ایرداپ، تفاوت وجود دارد. به این ترتیب که کاربران و بازار هدف Smart Drop‌ها، تحلیل‌گران و تریدرهای رمزارزها هستند که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند. اما کاربران Air Dropها، تمامی سرمایه‌گذاران با هر سطحی را شامل می‌شود.
در اسمارت دراپ، این امکان وجود دارد که تمامی آدرس‌های شبکه از مزیت برخورداری توکن‌های توزیع شده رایگان بهره‌مند شوند که در اصطلاح به این وضعیت، اسمارت دراپ جهانی می‌گویند.
هدف ارایه توکن‌های رایگان چیست؟
حتمأ برایتان این سؤال پیش آمده است که به چه دلیلی، توکن‌های رایگان در کیف‌ پول‌های دیجیتالی و یا اتریومی شما شارژ می‌شود؟
بنابراین با ما همراه باشید تا به این سؤال مهم شما پاسخ دهیم.
ایردراپ و اسمارت دراپ، نوعی بازاریابی در دنیای ارزهای دیجیتال به حساب می‌آیند. در واقع، استارتاپ‌های فعال در دنیای ارزهای دیجیتال با هدف معرفی این ارزها و توکن‌ به تریدرها، اقدام به ارسال ایردراپ‌ها و اسمارت‌دراپ‌ها در کیف پول‌های دیجیتالی می‌کنند.
شرکت‌های استارتاپی فعال در این حوزه، این نکته را به خوبی می‌دانند که شرط ادامه حیات در این سرمایه‌گذاری این است که، ارزهای دیجیتالی تولید شده به طور گسترده بین تریدرها استفاده شود. بنابراین آن‌ها به روش‌هایی در تلاش هستند که این ارزها معرفی و خریداری گردند.
توجه داشته باشید که برای دریافت توکن‌های رایگان معمولأ باید به یکی از روش‌های زیر اقدام کنید:

مقداری رمز ارز در کیف پول داشته باشید.
ارزهای دیجیتال را در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید.

نکته مهم در رابطه با دریافت رایگان توکن‌ها این است که مراقب باشید در دام کلاهبرداران نیفتید. بنابراین هرگاه با پیغام‌هایی مبنی بر این که مقادیری بیت‌کوین و یا اتریوم را به آدرس ناشناس ارسال کنید، مواجه شدید، این احتمال وجود دارد که این پیغام از طرف کلاهبرداران برای شما ارسال شده باشد؛ بنابراین دقت نمایید.

توجه: برای انجام معامله در بایننس حتما با آی پی خارج از ایران (کشورهایی مثل ترکیه، فنلاند، سنگاپور و روسیه) وارد شوید!

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *