دسته‌ها
اخبار

آموزش بازیابی کیف پول متامسک

کیف پول متامسک یکی از بهترین کیف پول‌های رمز ارز است که از طیف وسیعی از رمزارزها پشتیبانی می‌کند. به‌طورکلی اگر شما کیف پول سخت‌افزاری که MetaMask را روی آن نصب کرده بودید، گم کنید، یا رمز عبور خود را برای دسترسی به کیف پول فراموش کرده‌اید، همچنین می‌خواهید کیف پول MetaMask خود را روی یک دستگاه سخت‌افزاری دیگری راه‌اندازی کنید، نیازمند بازیابی کیف پول متامسک خواهید بود. اگر شما هم در یکی از سه دسته گفته‌شده قرار می‌گیرید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.
فهرست این مقاله
بازیابی کیف پول متامسک
برای بازیابی کیف پول پیش از هر چیز به عبارت seed خود نیاز دارید. این عبارت با رمز عبوری که برای ورود به والت انتخاب می‌کنید، متفاوت است. عبارت seed شما یک عبارت مرتب و تشکیل‌شده از ۱۲ کلمه است که در مراحل اولیه راه‌اندازی متامسک در اختیار شما قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که هرکس به عبارت seed والت شما دسترسی داشته باشد، می‌تواند به دارایی شما دست پیدا کند و آن را به سرقت ببرد. پس در محافظت از آن کوشا باشید.
فراموش‌کردن رمز عبور کیف پول متامسک
اگر رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، لطفاً روی نماد MetaMask Fox در گوشه سمت راست بالای مرورگر کروم و در مرحله بعد، در پایین صفحه ورود به سیستم MetaMask روی Restore account کلیک کنید.

پس از کلیک روی Restore account، کیف پول متامسک در یک برگه مرورگر جدید باز می‌شود. دوباره روی بازیابی حساب در زیر دکمه LOG IN کلیک کنید.

اکنون عبارت Seed کیف پول MetaMask خود و رمز عبور جدید را وارد کنید.

عبارت seed را وارد کنید. این seed همان عبارت ۱۲ کلمه‌ای است که در شروع راه‌اندازی افزونه MetaMask ایجاد شده و در اختیار شما قرار گرفته است.
یک رمز عبور جدید وارد کنید.
رمز عبور جدید خود را بار دیگر برای تأیید وارد کنید.
دکمه RESTORE فعال خواهد شد.

پس از کلیک روی دکمه RESTORE، موجودی حساب شما بازیابی می‌شود.

گفتنی است تمام حساب‌هایی که قبلاً در کیف پولتان ایجاد کرده بودید، در این مرحله بازیابی می‌شوند. این کار را برای هر حساب تکرار کنید.

گم‌شدن کیف پول سخت‌افزاری و بازیابی کیف پول متامسک
مرورگر کروم را روی دستگاه جدید نصب کرده و دستورالعمل‌های موجود در https://metamask.io را دنبال کنید تا افزونه MetaMask به مرورگر کروم اضافه شود. سپس روی دکمه  IMPORT WALLET کلیک کنید.

در صفحه زیر عبارت ۱۲ کلمه‌ای بازیابی و رمز عبور جدید را وارد کنید. اگر عبارت seed به‌ترتیب درست و صحیح باشد و رمزهای عبور مطابقت داشته باشند، دکمه RESTORE فعال می‌شود که برای بازیابی حساب خود باید روی این دکمه کلیک کنید.

با پشت سر گذاشتن این مراحل، شما با موفقیت کیف پول متامسک را در یک والت سخت‌افزاری جدید بازیابی کردید. اگر چندین حساب در کیف پول قدیمی خود داشتید، توجه داشته باشید که تنها حساب اصلی شما به‌طور خودکار بازیابی می‌شود. برای بازیابی حساب‌های دیگر، به ایجاد حساب‌های جدید برای هرکدام اقدام کنید. با ایجاد حساب‌های جدید، حساب‌های قدیمی شما به‌طور خودکار بازیابی می‌شوند. شما باید آدرس‌های عمومی توکن‌های aPledge را که در هر حساب دارید با کلیک روی  ADD TOKENاضافه کنید. هنگامی که آدرس‌های عمومی توکن‌های aPledge خود را اضافه کردید، به‌طور خودکار موجودی‌های شما در کیف پول به‌روز می‌شود.

نتیجه‌گیری
در این مطلب روش بازیابی کیف پول متامسک از طریق عبارت seed را به شما عزیزان آموزش دادیم. به یاد داشته باشید که بازیابی والت بدون این رمز غیرممکن است؛ بنابراین در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید. علاوه بر این به خاطر داشته باشید که هرکس جز شما به این عبارت دسترسی داشته باشد، قادر به برداشت از حساب شما خواهد بود؛ پس بهتر است عبارات امنیتی خود را روی یک تکه کاغذ یادداشت و آن را در جای امنی نگهداری کنید. اگر می‌خواهید خیالتان از بابت گم‌شدن کاغذ راحت باشد، به‌جای یک کاغذ آن را روی چندین کاغذ بنویسید و در جاهای مختلف نگهداری کنید و حتی اگر می‌توانید این عبارات را حفظ کنید.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *