دسته‌ها
اخبار

آموزش انتقال ارز از کوینکس به کیف پول

فهرست این مقاله
صرافی کوینکس
صرافی کوینکس (coinEx) یکی از محبوب‌ترین و معتبرترین صرافی‌های رمز ارز در سرتاسر دنیاست. این صرافی رمز ارز به‌دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد و سهولت استفاده، توانسته است کاربران بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود جذب کند. همچنین از جمله صرافی‌های رمز ارزی است که نزد کاربران ایرانی نیز محبوبیت فراوانی دارد. دلیل اصلی این موضوع این است که صرافی کوینکس کاربران ایرانی را در فهرست تحریم‌های اقتصادی خود قرار نداده است.
با این تفاسیر، امروزه بسیاری از کاربران ایرانی مشغول استفاده از خدمات این صرافی رمز ارز هستند و بسیاری نیز درصورت ورود به بازار ارزها، این صرافی را انتخاب می‌کنند. از سوی دیگر، یکی از نکاتی که همواره به تریدرها، سرمایه‌گذاران و به‌طورکلی به همه کاربران فعال در این بازار توصیه می‌شود، این است که از نگهداری دارایی‌های دیجیتال خود در حساب کاربری یا کیف پولی که خود صرافی‌ها در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، خودداری کنند؛ زیرا درصورت هک‌شدن حساب صرافی، ممکن است تمامی دارایی‌های کاربران به سرقت برود؛ بنابراین کیف پول‌های رمز ارز، گزینه‌هایی ایمن‌تر از کیف پول‌های خود صرافی‌های رمز ارز هستند.
همین موضوع سبب شده تا یکی از اساسی‌ترین مراحل برای خرید و فروش یا سرمایه‌گذاری روی ارزهای مختلف، مرحله انتقال دارایی‌های دیجیتال کاربر از حساب وی در صرافی رمز ارز به یک کیف پول ایمن باشد؛ از این‌رو در این مطلب قصد داریم برای آن دسته از کاربرانی که صرافی کوینکس را برای فعالیت‌های خود در بازار ارزهای دیجیتال انتخاب کرده‌اند، مراحل انتقال ارز از این صرافی به کیف پول را آموزش دهیم.
آموزش انتقال ارز از صرافی رمز ارز کوینکس به کیف پول

برای انتقال ارزهای خود از حساب کاربری‌تان در صرافی کوینکس به یک کیف پول رمز ارز، در گام اول باید وارد وب‌سایت کوینکس شوید و پس ‌از آن نیز به حساب کاربری خود ورود کنید.
در گام بعدی نیاز است تا مثل شکل زیر، از قسمت منو کشویی سربرگ دارایی‌ها (Assets) در کوینکس، گزینه برداشت (Withdrawal) را انتخاب کنید.

در این آموزش، قصد داریم توکن تتر بر بستر شبکه بلاک چین ترون (USDT-TRC20) را از حساب کاربری خود در کوینکس (CoinEx) به یک کیف پول انتقال دهیم. برای انجام این کار باید در ابتدا ارز خود را از فهرست ارزهای دیجیتال موجود در کوینکس پیدا کنیم. درواقع باید گزینه انتقال عادی (Normal Transfer) را انتخاب کرده و بعد از آن نیز روی گزینه USDT-TRC20 کلیک کنیم. سپس در قسمت نشانی برداشت (‌ Withdrawal Address) باید نشانی کیف پولی را که قصد داریم ارز خود را به آن انتقال دهیم، وارد کنیم. سپس باید از بخش مقدار برداشت (Withdrawal Amount) مقدار ارزی را که قصد انتقال به کیف پول خود داریم، تعیین کنیم. سپس باید به بررسی و تأیید مشخصات تراکنش بپردازیم.
این بخش را به‌دقت انجام دهید و درصورت اشتباه، جزئیات تراکنش خود را ارسال کنید؛ چراکه درصورت اشتباه‌بودن جزئیات و تأیید تراکنش از سوی شما، امکان دسترسی مجدد به دارایی‌هایتان وجود نخواهد داشت، اما اگر می‌خواهید اطلاعات نمایش داده‌شده مربوط به جزئیات تراکنش تأیید شود، باید گزینه تأیید (Submit) را انتخاب کنید.

نکته مهم این است که اگر قصد داشته باشیم از احراز هویت دوعاملی (۲FA) استفاده کنیم، نرم‌افزار Google Authenticator، یکی از نرم‌افزارهای برتر در این زمینه است. باید با واردکردن شماره تلفن همراه خود و سپس واردکردن کدی که به شما ما پیامک می‌شود، فرایند احراز هویت دوعاملی را تکمیل کنید.
 

در این مرحله، یک ایمیل خودکار با عنوان تأیید برداشت (Withdrawal confirmation) توسط صرافی کوینکس برای نشانی ایمیلی که در زمان ایجاد حساب کاربری در کوینکس وارد کرده‌ایم، ارسال خواهد شد که در آن مشخصات تراکنش، برای ما ارسال‌ شده است. حال اگر مشخصات تراکنش مدنظر، مورد تأیید ما باشد، باید روی گزینه تأیید مجدد (Reconfirm)  کلیک کنیم.

در اینجا باید به این نکته دقت کرد که لینک تأییدیه مجددی که در ایمیل ارسال می‌شود، به‌ دلایل امنیتی، تنها برای مدت سی دقیقه معتبر خواهد بود و اگر در این بازه زمانی موفق نشویم عملیات انتقال (برداشت) خود را تکمیل کنیم، باید رمز عبور خود را تغییر داده و بار دیگر فرایند انتقال را انجام دهیم. البته راه دیگر نیز این است که با تیم پشتیبانی صرافی کوینکس ارتباط برقرار کرده و از این طریق مشکل را برطرف کنیم. در ادامه و درصورت تأیید جزئیات تراکنش از طریق لینک ایمیل‌شده، زمانی که وارد صفحه تأیید برداشت (Confirm Withdrawal) شدیم، بعد از تأیید موفق درخواست انتقال با برداشت، با انتخاب گزینه اعطای مجوز (Authorize) جواز انجام تراکنش انتقال ارز از صرافی کوینکس به کیف پول خود را صادر می‌کنیم.

اکنون که فرایند انتقال ارز به کیف پول با موفقیت تکمیل شد، صرافی کوینکس بار دیگر به‌صورت خودکار یک ایمیل برای ما ارسال می‌کند و در آن تأییدشدن فرایند انتقال (Withdrawal Request Verified) را به اطلاع ما می‌رساند.

در ادامه، نکات مهمی که باید برای برداشت ارز از صرافی کوینکس به آن‌ها دقت کنیم، آمده است:

باید شبکه‌ای که ارز را به آن انتقال می‌دهید، با دقت انتخاب کنید. درحقیقت به‌دلیل یکسان‌بودن نشانی شبکه BEP20 با شبکه بلاک چین اتریوم، بیشتر افراد دچار اشتباه می‌شوند و با ارسال ارزهای BEP20 به بلاک چینی که این ارزها را پشتیبانی نمی‌کند، برخی مواقع دارایی خود را از به‌طور کامل از دست می‌دهند؛ از این‌رو اگر قصد جابه‌جایی ارز به شبکه BEP20 را دارید، کیف پولی که قصد ارسال به آن را دارید، باید شبکه‌ای یکسان با صرافی کوینکس داشته باشد.
این امکان وجود دارد که بتوان یک ارز را روی چندین شبکه جابه‌جا کرد. درواقع ارز شما روی هر شبکه‌ای که قرار گرفته باشد، باید ارز بومی آن شبکه را نیز در کیف پول خود داشته باشید تا به‌عنوان کارمزد تراکنش، از آن ارز استفاده شود؛ برای نمونه اگر قصد انتقال USDT-TRC20 از کوینکس به یک کیف پول را داشته باشید، باید مقداری اتریوم (ETH) در کیف پول خود داشته باشید تا به‌عنوان کارمزد تراکنش از آن استفاده شود.
در زمان برداشت حتماً به حداقل میزان واریز دقت ویژه‌ای داشته باشید. درواقع در صرافی کوینکس، مقدار حداقلی که برای ارزهای گوناگون تعیین‌شده، متفاوت است.
برخی کاربران ایرانی ادعا کرده‌اند که حساب کاربری آن‌ها در صرافی کوینکس (حساب‌هایی با آی پی ایران) بسته ‌شده و این صرافی کاربران ایرانی را تحریم می‌کند. درحقیقت این موضوع به‌هیچ‌وجه واقعیت ندارد و هیچ حساب کاربری مربوط به کاربرانی با آی پی ایران، بلوکه نشده است. درواقع صرافی رمز ارز کوینکس از همان آغاز کار، خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه داده و تا این لحظه بسیاری از کاربران ایرانی از کوینکس استفاده کرده‌اند؛ پس شما بدون نیاز به استفاده از هیچ‌گونه نرم‌افزار فیلترشکن و تحریم گذر می‌توانید وارد وب‌سایت کوینکس شوید و از خدمات این صرافی استفاده کنید.
اگر بخواهیم ارزهای دیجیتال خود را نه به یک کیف پول، بلکه به‌حساب کیف پول کاربری دیگر در صرافی رمز ارز کوینکس انتقال دهیم، پیشنهاد می‌شود از گزینه انتقال بین کاربری (Inter-User Transfer) استفاده کنیم؛ چراکه با استفاده از این گزینه، دیگر نیازی نیست کارمزد تراکنش انتقال را به صرافی پرداخت کنیم.

سخن پایانی
همواره به کاربران توصیه می‌شود اگر علاقه‌مند هستند به تریدهای کوتاه‌مدت بپردازند، صرافی کوینکس را برای انجام معاملات خود انتخاب کنند. درحقیقت دلیل این موضوع در وهله اول، ایمنی و اعتبار بالای این صرافی رمز ارز و همچنین سطوح کاربری گوناگونی است که کوینکس در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. از سوی دیگر، به‌وسیله کوینکس و با قابلیت احراز هویت دومرحله‌ای می‌توانید این سطح ایمنی را بیش ‌از پیش ارتقا دهید. افزون بر این موارد، تیم توسعه‌دهنده کوینکس، به‌شدت به‌دنبال برطرف‌کردن ایرادات کلی و جزئی صرافی خود است و روزبه‌روز شاهدیم که این صرافی در حال پیشرفت است و امکانات و قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؛ از این‌رو در آینده، امکانات و شرایطی به‌مراتب بهتر و مطلوب‌تر در اختیار کاربران کوینکس قرار می‌گیرد که با تکیه ‌بر آن‌ها، تریدرها می‌توانند آسان‌تر، ایمن‌تر، پرسرعت‌تر و ارزان‌تر معاملات مربوط به ارزهای خود را انجام دهند.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

ترتیبی که برای خواندن مقالات” صرافی کوینکس “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *