دسته‌ها
اخبار

آموزش استاپ لیمیت در کوینکس

همانطور که در مقاله مربوط به آموزش صرافی کوینکس اشاره کردیم، کوینکس بستری آنلاین برای انجام معاملات رمز ارزها است که در سال 2017 توسط یانگ هایپو در هنگ کنگ راه اندازی شد. این صرافی که از یک تیم موفق تشکیل شده است توانست در مدت زمانی کوتاه با فراهم کردن فضایی با امنیت بسیار بالا برای کاربران خود، فعالیت های مربوط به حوزه رمز ارز را گسترش دهد. این صرافی دارای دو نوع معامله استاپ و مارجین است؛ بخش مربوط به استاپ تریدینگ از سه بخش معاملات لیمیت، مارکت، استاپ لیمیت و استاپ مارکت تشکیل شده شده است؛ در این مقاله از سری مقالات آموزش رمز ارز قصد داریم تا به آموزش اردرهای شرطی استاپ لیمیت در کوینکس بپردازیم. اگر شما نیز به این بخش از آموزش‌های مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده علاقه مند هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اردرهای شرطی استاپ لیمیت در کوینکس
بخش استاپ لیمیت صرافی کوینکس که به آن استاپ لاست و استاپ اردر نیز گفته می‌شود، بخشی است که به صورت شرطی عمل می‌کند. به عنوان مثال شما در یک معامله یک قیمت را برای خرید یا فروش وارد می‌کنید، حال هنگامی اگر قیمت به آن چیزی که شما تعیین کرده‌اید برسد، سفارش شما به طور کامل انجام می‌شود و در غیر این صورت سفارش شما حذف می‌گردد. به بیان دقیق تر باید بگوییم که مادامی که عدد تعیین شده توسط شما به عدد بازار نرسد، سفارش شما در نمودار عرضه و تقاضا عمق بازار نیز نمایش داده نمی‌شود. اکثر افرادی که به دنبال انجام معاملات شرطی طبق تارگت‌هایی که پیش‌بینی کرده‌اند هستند، از این گزینه استفاده می‌کنند.
آموزش انجام معامله اسپات در کوینکس بخش Stop-Order (Stop-Limit)
نحوه کار شما برای معاملات شرطی استاپ لیمیت در کوینکس به این صورت است که چه قصد خرید و چه قصد فروش داشته باشید، یک قیمت را در بخش استاپ (stop) به عنوان شرط و یک قیمت را در بخش لیمیت (limit) به عنوان محدود کننده قیمت خرید یا فروش وارد می‌کنید؛ سپس در بخش Amount نیز تعدادی که قصد خرید یا فروش را دارید وارد می‌کنید. استاپ اردر یا همان استاپ لیمیت به این صورت عمل می‌کند که، تا وقتی‌که قیمت ارز مورد نظر شما که قصد خرید یا فروش آن را دارید، به قیمت شرطی (Stop) که گذاشتید نرسیده باشد، معامله ای صورت نمی‌گیرد و در نمودار عمق بازار شما به عنوان خریدار یا فروشنده نمایش داده نمی‌شوید. (تصویر زیر) و زمانی که قیمت بازار به قیمت استاپ شما رسید سفارش شما ارسال می‌شود و با سفارشی که از قیمت لیمیت شما بهتر و یا حداقل معادل قیمت لیمیت باشد معامله انجام می‌شود و چنانچه در طرف مقابل شما سفارش قیمتی بهتر از قیمت لیمیت مشخص شده توسط شما وجود نداشته باشه معامله ای صورت نمی‌گیرد.

نمودار عمق بازار_ در این نمودار بخش سبز رنگ نشان دهنده خرید و بخش قرمز رنگ شان دهنده فروش است
اردرهای شرطی استاپ لیمیت کوینکس در معاملات خرید
استاپ لاست یا حد ضرر در معاملات خرید زمانی به کار شما می‌آیند که شما معامله‌ای را باز کرده‌اید و رمز ارزی را خریداری کرده و تحلیلتان این بوده که آن رمز ارز رشد می‌کند؛ اما برخلاف تحلیل شما، به هر دلیلی بازار آن رمز ارز ریزش کرده و شما متضرر می‌شوید. حال برای اینکه این اتفاق نیوفتد، صرافی کوینکس قابلیت اردرهای شرطی استاپ لیمیت را ایجاد کرده است؛ نحوه کار با اردرهای شرطی استاپ لیمیت در کوینکس به این صورت است که شما قیمت مورد نظر برای معامله یا کمی از آن قیمت پایین‌تر را به عنوان حد ضرر تعیین می‌کنید و قابلیت استاپ لاست یا همان استاپ لیمیت، اجازه نمی‌دهد که شما متضرر شوید. در این نوع معامله شرطی زمانیکه بازار قیمتی که شما برای لیمیت مشخص کرده‌اید را رد کند، سفارش را حذف می‌کند؛ و اگر قیمت بازار به قیمت تعیین شده شما در بخش استاپ برسد و خریداری با قیمت شما در بخش لیمیت وجود داشته باشد، معامله صورت می‌گیرد.
نحوه استفاده از اردرهای شرطی استاپ لیمیت در معاملات فروش
حالت دیگر اردرهای شرطی استاپ لیمیت در کوینکس، در معاملات فروش اتفاق می‌افتد و به این صورت است که شما رمز ارزی را می‌فروشید و تحلیلتان این است که قیمت آن قرار است ریزش کند و پایین بیاید و در آن قیمت پایین قصد خریداری آن رمز ارز را دارید؛ اما بر خلاف تحلیل شما، به هر دلیلی بازار رشد می‌کند و شما متضرر می‌شوید؛ حال در اینجا نیز مجدداً برای اینکه شما ضرر نکنید، قیمتی که آن رمز ارز را فروخته‌اید یا کمی بالاتر از آن قیمت را حد ضرر قرار می‌دهید؛ حال زمانیکه آن رمز ارز بخواهد رشد کند، در صورتیکه قیمت بازار به قیمت تعیین شده شما برسد، معامله بسته می‌شود و اجازه نمی‌دهد که شما ضرر کنید.
برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر در خصوص نحوه انجام معاملات خریدوفروش توجه کنید:
فرض کنید، شما ارز ریپل را به قیمت 52 سنت خریداری کرده‌اید و احساس می‌کنید که اگر به قیمت 50 سنت برسد، ریزش ادامه پیدا می‌کند. حال برای آنکه متضرر نشوید، شما Order مخالف خریدتان که Order فروش است را در بخش Stop که مربوط به حد ضرر می‎باشد (مثلاً 50 سنت) می‌نویسید؛ و در بخش Limit که به معنای عمل در معامله است (حداقل قیمتی که برایتان معامله را انجام می‌دهد و جلوی ضرر شما را می‌گیرد) به عنوان مثال 47 سنت را وارد می‌کنید. در بخش Amount نیز مقدار رمز ارز مورد نظر (در این مثال مقدار ریپل) را با کلیک بر روی Available وارد می‌کنید و بر روی گزینه سبز رنگ Sell XRP کلیک می‌کنید.

حال (طبق تصویر) مشاهده می‌کنید که در قسمت Stop Order، یک اردر برای شما لحاظ شده است و هر وقت که قیمت اردر ریپل به 50 سنت برسد (قیمت بازار به قیمت وارد شده شما در بخش استاپ برسد)، و خریداری با قیمت پیشنهادی ما (حداقل معادل قیمت لیمیت) برای فروش وجود داشته باشد، عمل می‌کند و ریپل را به فروش می‌رساند.

حال (طبق تصویر) مشاهده می‌کنید که در قسمت Stop Order، یک اردر برای شما لحاظ شده است و هر وقت که قیمت اردر ریپل به 50 سنت برسد (قیمت بازار به قیمت وارد شده شما در بخش استاپ برسد)، و خریداری با قیمت پیشنهادی ما (حداقل معادل قیمت لیمیت) برای فروش وجود داشته باشد، عمل می‌کند و ریپل را به فروش می‌رساند.

حال اگر شما ریپل را فروخته باشید، در این صورت انتخاب لیمیت شما مخالف آن (اردر خرید) می‌شود. به عنوان مثال تصور کنید که ریپل را فروخته‌ایم و تحلیلمان این است که مثلاً قرار است که ریپل ریزش کند و آن را به قیمت پایین‌تر بخریم؛ اما اگر به هر دلیلی ریپل رشد کند، بنابراین حال ما یک حد ضرر برای آن مشخص می‌کنیم. مثلاٌ اگر ریپل را روی 58 سنت فروخته‌ایم، در بخش استاپ لاس به این صورت وارد می‌کنیم که اگر به 60 سنت رسید استپ کند و روی 63 سنت (لیمیت) خرید را برایمان انجام دهد. (این به مفهوم این است که اگر قیمت بازار به قیمت وارد شده ما در بخش استاپ برسد و فروشنده‌ای با قیمتی که ما برای خرید (در بخش لیمیت) وارد کرده‌ایم وجود داشته باشد، خرید انجام می‌شود و در غیر این صورت معامله حذف می‌شود.) در قیمت Amount نیز با کلیک بر روی بخش Available، مقدار دلاری که موجودی ما است را نمایش خواهد داد.

 
در آخر پس از تکمیل همه موارد بر روی گزینه Buy XRP کلیک می‌کنیم.

زیر مشاهده می‌کنید که یک اردر در بخش استاپ اردر برای ما باز شده است که در آن تعریف کرده‌ایم که بر روی 60 سنت برایمان استپ کند و روی 63 سنت خرید را انجام دهد.
تا اینجا به طور کامل اردرهای شرطی استاپ لیمیت در کوینکس را برای حد ضرر توضیح دادیم؛ اما حال چگونه می‌توانیم حد سود را با آن تعیین کنیم؟ یا به عبارت دیگر تارگت‌ها و هدف‌هایمان را چگونه تعیین کنیم تا به سود برسیم؟
فرض کنیم که بازار مطابق تحلیل ما پیش رود و ریپل ریزش داشته باشد. مثلاً طبق مثال قبل پیش بینی ما برای اینکه ریپل با رسیدن به 50 سنت خواهد ریخت درست باشد و با رسیدن قیمت ریپل به 50 سنت، صرافی برای ما ریپل بخرد؛ در اینجا حد سود تارگت ماست؛ حال در اینجا باید فیلد استاپ را با 53 سنت پر کنیم و لیمیت را بر روی 50 سنت قرار دهیم و در Amount نیز مانند مثال‌های بالا کل داراییمان را وارد کنیم و بر روی Buy XRP کلیک کنیم تا زمانیکه مبلغ وارد شده ما به عدد بازار رسید، شرط ما انجام شود و معامله صورت گیرد.

حال (مطابق تصویر زیر) در استاپ اردر ما دو اردر قرار دارد که اردر اول استاپ لاس ما برای حد ضرر است و اردر دوم حد سود ماست (زمانیکه اردر ما را با سود برای ما می‌بندد).

استاپ مارکت در اردرهای شرطی کوینکس

در استاپ مارکت، در واقع شما فقط فیلد مربوط به Stop را وارد می‌کنید و مابقی را خود صرافی انجام می‌دهد. به عنوان مثال شما در قیمت 52 سنت خرید را انجام داده‌اید و احساس می‌کنید که اگر به 50 سنت برسد، متضرر می‌شوید؛ در اردر مقابل اردر خرید (اردر فروش)، در بخش استاپ، 50 سنت را وارد می‌کنید و بر روی Sell کلیک می‌کنید. اتفاقی که در اینجا رخ می‌دهد این است که خود صرافی، هر زمان که قیمت بازار به 50 سنت برسد، برایتان معامله فروش را بر روی هر قیمتی که عدد بازار بود انجام ‌دهد.

مشاهده ویدیوی آموزش کوینکس:
ویدیو آموزش صرافی کوینکس در آپارات
ویدیو آموزش صرافی کوینکس دریوتیوب
جمع بندی
ما در این مقاله به آموزش اردرهای شرطی استاپ لیمیت در کوینکس پرداختیم و شما را با حد ضرر و حد سود در معاملات استاپ لاس (استاپ لیمیت) آشنا کردیم. به طور کلی در استاپ لیمیت ما یک محدوده را برای انجام معامله خود مشخص می‌کنیم و اردر معامله با رسیدن قیمت استاپ به عدد بازار شروع می‌شود و تا زمانیکه قیمت بازار با قیمت استاپ ما برابر باشد، اگر خریدار یا فروشنده‌ای با قیمت تعیین شده ما در بخش لیمیت وجود داشته باشد، معامله انجام می‌شود و در غیر این صورت سفارش حذف می‌شود؛ اما در استاپ مارکت بازه‌ای را مشخص نمی‌کنیم و فقط می‌گوییم زمانیکه قیمت استاپ ما به عدد بازار رسید، هر مبلغی که در بازار بود معامله انجام شود. بنابراین از این پس شما می‌توانید به راحتی و پس از یادگیری انجام معاملات به روش ساده اردر لیمیت، از روش اردرهای شرطی نیز استفاده کنید و با قرار دادن شرط‌های معاملاتی از متضرر شدن خود جلوگیری کنید و به سوددهی برسید. همچنین فراموش نکنید که قرار دادن حد ضرر و حد سود نیازمند این است که شما با تحلیل‌های بازار آشنا باشید و به خوبی بتوانید با استفاده از پیش بینی‌های بازار و تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال، گزینه‌های “Stop” و “Limit” را تعیین کنید و اگر فردی مبتدی هستید بهترین روش انجام معاملات برای شما تا زمانیکه به سطح حرفه‌ای در بازار و تحلیل‌های مربوط به آن برسید، انجام معاملات لیمیت در بخش استاپ صرافی کوینکس می‌باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

(۱۸۶ رای)

۴.۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *