دسته‌ها
اخبار

کاهش شدید جرایم مربوط به ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰

کاهش شدید جرایم مربوط به ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰ – رمز ارز

داده‌های چینالیسیس (Chainalysis) نشان می‌دهد که سهم فعالیت‌های غیرقانونی از مجموع تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰ به ۰.۳۴ درصد (معادل با ۱۰ میلیارد دلار) کاهش یافته است که بسیار کمتر از رقم ۲.۱ درصدی (۲۱.۱ میلیارد دلار) در سال گذشته است.
به گزارش «The Block»،‌ یکی از دلایل این کاهش چشم‌گیر را می‌توان، رشد سه‌برابری اقتصاد مبتنی بر ارزهای دیجیتال در فاصله سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ دانست.
ارزش کل ارزهای دیجیتال ارسالی و دریافتی مجرمان و سهم فعالیت‌های مجرمانه از کل اقتصاد ارزهای دیجیتال. منبع: چینالیسیس
عامل دیگر کاهش این آمار این است که چینالیسیس پیش‌تر در سال ۲۰۱۹ شمار آدرس‌های مرتبط با فعالیت‌های مجرمانه را کمتر از آنچه بوده، تخمین زده است. گفتنی است که بسیاری از فعالیت‌های مجرمانه رخ‌داده در سال ۲۰۱۹ تا همین اواخر از دید ناظران پنهان مانده بود که از جمله آنها می‌توان به طرح پانزی پلاس‌توکن (PlusToken) اشاره کرد.
در ژوییه ۲۰۲۰ (تیرماه) بود که دولت چین اعلام کرد که سرانجام پس از ماه‌ها تعقیب و گریز توانسته تمامی ۲۷ مظنون و گرداننده اصلی کلاهبرداری چند میلیارد دلاری پلاس‌توکن را دستگیر و روانه زندان کند.
چینالیسیس در خاتمه گزارش خود یادآور شده که آمار ارائه شده از میزان جرایم مالی حوزه ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰ احتمالاً با گذشت زمان افزایش خواهد یافت. با این حال، این مؤسسه تحلیلی کماکان بر این داعیه پافشاری می‌کند که سهم جرایم مالی از کل اقتصاد ارزهای دیجیتال رو به کاهش است.

موردی یافت نشد.

wpDiscuzدیدگاه خود را به اشتراک بگذاریدxInsertComment Author Info

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *