دسته‌ها
اخبار

معرفی 10 تا از ثروتمندان ارزهای دیجیتال در سال 2021

فهرست این مقاله
ثروتمندان ارزهای دیجیتال
سال ۲۰۰۷ زمانی که زمزمه‌های ایده «پول دیجیتال» بیان شد، کسی تصور نمی‌کرد که دو دهه بعد این ایده به یک حوزه سرمایه‌گذاری پرطرفدار و محبوب تبدیل شود. در آن زمان تنها بیت کوین وجود داشت، اما امروزه بیش از هزار رمز ارز مختلف در بازار وجود دارد. در ماه مارس ۲۰۲۰ طی پاندمی کرونا ضربه‌های محکمی به اقتصاد ایالات‌متحده و دیگر کشورهای پیشرفته وارد شد؛ بنابراین بسیاری از افراد از ترس نابودی، تمام دارایی‌های پرریسک خود از جمله ارزهای دیجیتال را فروختند؛ به همین دلیل به یک‌باره قیمت بیت کوین در یک روز ۵۰ درصد کاهش یافت. این کاهش ناگهانی تأثیر خود را بر دیگر بخش‌های بازار ارزهای دیجیتال نیز گذاشت. در سال ۲۰۲۱ این بازار رو به افول دوباره نشانه‌هایی از رشد خود را شاهد بود تا درنهایت بیت کوین به بالاترین قیمت خود یعنی ۶۰ هزار دلار رسید. در این زمان ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال از مرز ۱.۵ تریلیون دلار نیز عبور کرد. این بازار مملو از پتانسیل، همچنان به رشد خود ادامه داد؛ تا آنجا که در پایان سال ۲۰۲۱ شاهد ثروتمندان ارزهای دیجیتال بودیم که بر این حوزه حکمرانی می‌کردند. اکوسیستم کریپتو نیز در حال تکامل بود و به‌زودی این ثروتمندان گوی را از افرادی چون جف بزوس ربودند. در این مقاله همراه ما باشید تا با ۱۰ نفر از ثروتمندان ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ آشنا شویم.

دوقلوهای وینکل واس (Cameron Winklevoss و Tyler Winklevoss)

دارایی خالص: هرکدام ۳ میلیارد دلار
دوقلوهای وینکل واس به‌دلیل فعالیت‌های اقتصادی خود در فهرست ثروتمندان ارزهای دیجیتال قرار گرفته‌اند. آن‌ها در سال ۲۰۰۴ ادعا کردند مارک زاکربرگ ایده فیسبوک را از آن‌ها دزدیده است. این دو از سال ۲۰۱۲ شروع به سرمایه‌گذاری روی بیت کوین کرده و بعدها در سال ۲۰۱۴ صرافی Gemini‌ را تأسیس کردند. این صرافی اولین مجموعه دارای مجوز ایالات‌متحده برای اتر و ارز بلاک چین اتریوم بود. سپس در سال ۲۰۱۹ سایت حراج NFT به نام Nifty Gateway را خریداری کردند. سال ۲۰۱۲ هنگامی که برادران وینکل واس اولین بیت کوین‌های خود را خریدند، قیمت آن بین ۰.۵ تا ۵ دلار بود و امروزه مرز ۴۸ هزار دلار را گذرانده است. سرمایه‌گذاری این دو نفر در آن سال سبب شد تا امروز در فهرست برترین ثروتمندان ارزهای دیجیتال قرار بگیرند.

مایکل سیلر (Michael Saylor)

دارایی خالص: ۲.۳ میلیارد دلار
مایکل سیلر مدیرعامل شرکت شناخته‌شده نرم‌افزاری MicroStrategy بود که در زمینه تلفن همراه و خدمات مبتنی بر فضای ابری فعالیت می‌کند. او در دسامبر ۲۰۲۰ سیلر اعلام کرد در هر ثانیه ۱۰۰۰ دلار بیت کوین می‌خرد. زمانی که این خبر منتشر شد واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت؛ زیرا در سال ۲۰۱۳ همین فرد اعلام کرده بود سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال مانند یک قمار آنلاین است؛ بنابراین تا سال‌ها بسیاری تصور می‌کردند که او یکی از مخالفان سرسخت حوزه ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. در سال ۲۰۲۰ هنگامی که شرکت نرم‌افزاری این فرد ۲۴۵ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرد، مشخص شد وسوسه فعالیت در این حوزه حتی کسی مانند مایکل سیلر را نیز رها نمی‌کند.

متیو روزاک (Matthew Roszak)

دارایی خالص: ۱.۵ میلیارد دلار
متیو روزاک نفر بعدی فهرست ثروتمندان ارزهای دیجیتال یک سرمایه‌گذار، کارآفرین و رئیس Bloq بود که یک شرکت فناوری بلاک چین است. روزاک به‌عنوان رئیس اتاق بازرگانی دیجیتال فعالیت می‌کند؛ بزر‌گ‌ترین انجمن تجاری جهان که نماینده صنعت بلاک چین بوده است. سفر سرمایه‌گذاری او روی بیت کوین در سال ۲۰۱۱ آغاز شد. این زمان تقریباً همان برهه‌ای بود که نرخ بیت کوین با دلار آمریکا برابری می‌کرد. کمی بعدتر قیمت هر بیت کوین به ۳۲ دلار آمریکا رسید؛ پس باید گفت روزاک زمان‌بندی بسیار دقیقی داشته است. سرمایه‌گذاری‌های متعدد او در حوزه ارزهای دیجیتال سبب شد تا اکنون ارزش دارایی خالص او به بیش از ۱ میلیارد دلار برسد.

تیم درپر (Tim Draper)

دارایی خالص: ۱.۵ میلیارد دلار
یکی دیگر از نفرات فهرست ثروتمندان ارزهای دیجیتال تیم درپر مشهور است. او که یک سرمایه‌گذار آمریکایی و صاحب شرکت درپر فیشر، دانشگاه درپر و شبکه درپر ونچر و شرکت‌های بزرگ دیگری بوده، در سال ۲۰۱۴، مبلغ ۱۸.۷ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرد. این بیت کوین‌ها همان‌هایی بودند که مارشال‌های آمریکایی از بازار سیاه Silk Road مصادره کرده بودند. Silk Road شبکه‌ای برای خرید و فروش مواد مخدر و غیره در فضای دارک وب بود. سال ۲۰۱۴ سال خوبی برای درپر به شمار می‌رفت؛ زیرا برای اولین بار قیمت بیت کوین از ۳۲۵ دلار به ۸۵۳ دلار رسید و امروز او را به یکی از افراد این فهرست تبدیل کرده است.

سم بنکمن (Sam Bankman-Fried)

دارایی خالص: ۸.۷ میلیارد دلار
سم بنکمن فارغ‌التحصیل ۲۹ ساله دانشگاه MIT و بنیان‌گذار شرکت تجاری Alameda Research و صرافی FTX‌ است. او که فرزند دو استاد حقوق دانشگاه استنفورد بود، رشته فیزیک را در دانشگاه MIT خواند، اما بعدتر به سمت «نوع‌دوستی مؤثر» سوق یافت. مفهومی که به معنای انجام بهترین کار ممکن است. او تا به این لحظه نفر اول فهرست ثروتمندان ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود.

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)

دارایی خالص: ۶.۵ میلیارد دلار
برایان آرمسترانگ مدیرعامل و یکی از بنیا‌ن‌گذاران کوین بیس (یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمز ارز) با بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد نیز در فهرست ثروتمندان ارزهای دیجیتال قرار دارد. او به‌دلیل تفکر خود مبتنی بر دور نگه‌داشتن محیط کار از سیاست مورد توجه رسانه‌ها و افراد بسیاری قرار گرفته است. در ماه مارس سال جاری براساس برخی گزارش‌ها ارزش صرافی کوین بین به ۸۵ میلیارد دلار رسید و دارایی‌های خالص شخصی آرمسترانگ از ۱۰ میلیارد دلار گذشت.

فرد ارسام (Fred Ehrsam)

دارایی خالص: ۱.۹ میلیارد دلار
ارسام نفر بعدی فهرست ثروتمندان ارزهای دیجیتال دوست و همکار برایان آرمسترانگ است. او به همراه آرمسترانگ در سال ۲۰۱۲ صرافی کوین بیس را تأسیس کردند. ارسام در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان بنیان‌گذار شرکت را ترک کرد، اما عضو هیئت‌مدیره باقی ماند. هم‌اکنون ۶ درصد از سهام کوین بیس هنوز به او تعلق دارد که تقریباً ارزشی برابر با ۱.۹ میلیارد دلار دارد؛ به همین دلیل شاهد حضور او در این فهرست هستیم. فرد ارسام اکنون مدیریت یک شرکت سرمایه‌گذاری متمرکز بر ارز به نام پارادایم را بر عهده دارد.

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)

دارایی خالص: ۱.۹ میلیارد دلار
چانگ پنگ ژائو مالک و مدیر صرافی بایننس یکی از نفرات برتر فهرست ثروتمندان ارزهای دیجیتال است. اگر بایننس بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال نباشد، قطعاً جزء ۵ صرافی اول قرار می‌گیرد. این صرافی ارز مخصوص به خود به نام بایننس کوین را دارد که ارزش بازار آن ۵۳ میلیارد دلار است. تقریباً ۳۰ درصد از سهام بایننس سبب شده تا چانگ پنگ را در زمره میلیاردهای بازار ارزهای دیجیتال ببینیم.

بری سیلبرت (Barry Silbert)

دارایی خالص: ۱.۶ میلیارد دلار
بری سیلبرت مؤسس و مدیرعامل گروه رمز ارز (DCG) و CoinDesk یک سایت خبری مرتبط با ارزهای دیجیتال است. او که با دارایی ۱.۶ میلیارد دلاری در فهرست ثروتمندان ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرد، یکی از قدرتمندترین مردان حوزه ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. او با مدیریت DCG، CoinDesk و شرکت مدیریت دارایی Grayscale بیش از ۴۴ میلیارد دلار بیت کوین و سایر دارایی‌های رمزنگاری‌شده را تحت کنترل خود دارد.

کریس لارسن (Chris Larsen)

دارایی خالص: ۳.۴ میلیارد دلار
کریس لارسن نفر آخر فهرست ثروتمندان ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ یکی از بنیان‌گذاران و رئیس ریپل است. ریپل یک رمز ارز محبوب است که به فهرست برترین ارزهای دیجیتال راه یافته است. زمانی که توکن XRP ریپل به اوج خود رسید، لارسن ‌۸۰۰ میلیون دلار سود کسب کرد. او بیش از ۳ میلیارد XRP و ۱۷ درصد از سهام شرکت ریپل را در اختیار دارد.
سخن پایانی
در این مقاله ۱۰ نفر از ثروتمندان ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ معرفی شدند. این افراد با سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات صحیح و به‌موقع توانستند خود را به این فهرست برسانند. مطالعه و بررسی دقیق کارها و تصمیم‌گیری‌های آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید الگوسازی صحیحی برای مسیر حرفه‌ای خود ترسیم کنید. آیا تا به حال نام این افراد را شنیده‌اید؟ با کدام‌یک از این میلیاردرها از پیش آشنا بودید؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.
سوالات متداول

ثروتمندترین فرد حوزه ارزهای دیجیتال چه کسی است؟

سم بنکمن فرد با دارایی نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار در رتبه اول فهرست ثروتمندان ارزهای دیجیتال قرار دارد.

بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال چیست؟

شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین صرافی غیرمتمرکز در بازار ارزهای دیجیتال بایننس است که مدیریت آن را چانگ پنگ ژائو بر عهده دارد.

ایده اولیه فیسبوک به چه کسی تعلق داشت؟

تیلر و کمرون وینکل واس ادعا کرده‌اند که در سال ۲۰۰۴ مارک زاکربرگ ایده فیسبوک را از آن‌ها دزدیده و اقدام به تأسیس آن کرده است. این دو امروزه در فهرست ثروتمندان ارزهای دیجیتال قرار دارند.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *