دسته‌ها
اخبار

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال حریم خصوصی (Privacy)

ارزهای دیجیتال حریم خصوصی (Privacy) با هدف محافظت از حریم خصوصی کاربران و تضمین امنیت طراحی شده‌اند.‌ رمزارزهای معمولی، اطلاعات کاربران را به‌صورت کامل حفظ نمی‌کنند؛ زیرا تراکنش‌ها روی یک دفترکل ثبت می‌شوند و تمامی افراد به‌صورت آزاد به این اطلاعات دسترسی دارند. در ارزهای دیجیتال حریم خصوصی این مشکل برطرف شده است. پروتکل این رمزارزها به‌صورتی است که امکان ردیابی آدرس کیف‌پول‌های کاربران در آن‌ها وجود ندارد. ما در این مطلب در خانه‌ی سرمایه، قصد داریم بهترین ارزهای دیجیتال حریم خصوصی (Privacy) را به‌صورت کامل به شما معرفی کنیم.
فهرست این مقاله
بهترین ارزهای دیجیتال حریم خصوصی (Privacy) کدام ارزها هستند؟
همانطورکه در بالا توضیح دادیم، ارزهای دیجیتال Privacy به‌خاطر نوع رمزنگاری که در پروتکل خود استفاده کرده‌اند، با سایر رمزارزها متفاوت هستند. حدود صدرمز ارز Privacy وجود دارد که ما در این مقاله مورد آن را به شما معرفی خواهیم کرد. 
۱- رمز ارز مونرو (Monero)

رمز ارز Monero با نماد اختصاری XMR در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان یک رمز ارز Privacy به بازار عرضه شد. این رمز ارز در سایت کوین مارکت کپ از نظر ارزش بازار، در رتبه‌ی ۲۷ قرار دارد. کل عرضه‌ی این رمزارز حدود ۱۸.۱میلیون است که تمام آن در بازار درحال گردش است. با وجود اینکه XMR قیمت ۰.۱۲دلار را نیز تجربه کرده است اما در ۷ مِی سال ۲۰۲۱ به قیمت ۵۱۷دلار رسید که بالاترین قیمت ثبت شده برای این رمزارز است. 
امکان استخراج رمزارز Monero برای کاربران وجود دارد. البته، کل عرضه‌ی این رمزارز ۱۸.۴میلیون است که حدود ۱۸.۱میلیون توکن این رمزارز تا زمان نوشتن این مطلب استخراج شده و در حال گردش است. حداکثر عرضه برای این توکن توسط توسعه‌دهنده‌ی آن تعیین نشده است.
رمز ارز Monero چگونه کار می‌کند؟
توکن Monero با این هدف طراحی شد که کاربران بدون نگرانی در مورد اطلاعات خود، تراکنش‌های خود را به‌صورت خصوصی انجام ‌دهند. پنهان‌سازی اطلاعات گیرنده و فرستنده در بلاک‌چین Monero به‌صورت پیش‌فرض است و امکان انتخاب وجود ندارد.
اولویت تیم توسعه‌دهنده‌ی این توکن به‌ترتیب، امنیت، کارایی و استفاده‌ی راحت است. برای اینکه کسی نتواند اطلاعات گیرنده و فرستنده را پیدا کند، تیم توسعه‌دهنده از امضای حلقوی استفاده می‌کند. در امضای حلقوی، امضای تمام اعضاء جمع‌آوری و سپس تراکنش تأیید می‌شود. در این ‌صورت دیگر کسی نمی‌تواند تشخیص دهد که امضاء مربوط به چه کسی است و فرستنده مخفی می‌ماند.
برای پنهان‌ماندن گیرنده نیز یک آدرس مخفی در این شبکه ایجاد می‌شود که پس از انجام تراکنش حذف می‌شود.
کیف‌ پول‌ های رمز ارز Monero
برای نگهداری رمز ارز مونرو از کیف‌پول‌های زیر می‌توانید استفاده کنید:
۱- لجر (Ledger)؛
۲- ترزور (Trezor)؛
۳- مث‌والت (Math Wallet)؛
۴- تراست‌والت (Trust Wallet)؛
۵- اتمیک (Atomic).
صرافی ‌های ارائه‌ دهنده‌ی رمز ارز Monero
۱- صرافی بایننس (Binance)؛
۲- صرافی کوکوین (Kucoin)؛
۳- صرافی کراکن (Kraken)؛
۴- صرافی هوبی‌گلوبال (Huobi Global)؛
۵- صرافی گیت دات‌آی‌او (Gate.io).
۲- رمز ارز زی کش (Zcash)

رمز ارز Zcash در سال ۲۰۱۶ با نماد اختصاری ZEC و با مدیریت Zooko Wilcox-O’Hearn عرضه شد. هدف از ایجاد این رمزارز، حفظ حریم خصوصی کاربران بود. این رمزارز مانند بیت‌کوین یک رمز ارز کمیاب است که فقط کاربران با دستگاه‌های پیشرفته امکان استخراج آن را دارند. رمزارز زی‌کش از نظر ارزش بازار در رتبه‌ی ۵۴ قرار دارد. کل عرضه‌ی این توکن ۲۱میلیون است که تا زمان نگارش این مقاله، حدود چهارده‌میلیون آن استخراج گردیده و در بازار در گردش است. 
Zcash چگونه کار می‌کند؟
توسعه‌دهندگان Zcash برای حفظ اطلاعات کاربران، از فناوری اثبات دانش صفر zk-SNARK استفاده می‌کنند. این فناوری بدون اشتراک‌گذاری جزئیات معاملات (فرستنده، گیرنده و مبلغ)، اثبات می‌کند که یک تراکنش معتبر است. 
در زی‌کش نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال، برای انتقال تراکنش‌ها از بلاک‌چین استفاده می‌شود اما به‌صورت پیش‌فرض، اطلاعات کاربران مخفی می‌ماند. نحوه‌ی کار نیز به این صورت است که اطلاعات گیرنده، فرستنده و مبلغ در یک دفتر کل ثبت می‌شود اما کاربران دیگر امکان مشاهده‌ی این اطلاعات را ندارند؛ فقط کاربران این امکان را دارند که اطلاعات خود را افشاء کنند؛ البته، این امکان در مونرو وجود ندارد.
کیف‌ پول‌ های رمز ارز Zcash
۱- زی‌کش‌والت (ZCash Wallet)؛
۲- لجر (Ledger)؛
۳- ترزور (Trezor)؛
۴- کوین‌بیس (Coinbase).
صرافی ‌های ارائه‌ دهنده‌ی رمز ارز  Zcash
۱- صرافی بایننس (Binance)؛
۲- صرافی هوبی‌گلوبال (Huobi Global)؛
۳- صرافی گیت دات‌آی‌او (Gate.io)؛
۴- صرافی کوکوین (Kucoin).
۳- رمز ارز دیکرد (Decred)

رمز ارز Decred در سال ۲۰۱۶ با نماد اختصاری DCR توسط جیک یاکو پیات (Jake Yocom-Piatt)، مدیرعامل شرکت «O» طراحی شد. هدف پیات از ایجاد این رمزارز، آن بود که تمام افراد دارای توکن دیکرد، بتوانند در تصمیم‌گیری‌های مربوط به پروژه نقش داشته باشند. از دیگر اهداف او تعامل اجتماعی و مدیریت پایدار سرمایه بود.
کل عرضه‌ی توکن Decred حدود ۲۱میلیون توکن است که تاکنون، چهارده‌میلیون آن توسط کاربران استخراج شده است. کاربرانی که این توکن را استخراج می‌کنند، ۶۰درصد از توکن را دریافت می‌کنند و ۳۰درصد به کاربرانی که در رأی‌گیری اجماع PoS  شرکت می‌کنند، تعلق می‌گیرد. ۱۰درصد باقی‌مانده نیز به‌عنوان پاداش در خزانه‌داری این توکن نگهداری می‌شود. توکن DCR یکی از بهترین ارزهای دیجیتال حریم خصوصی است که در رتبه‌بندی سایت کوین‌ مارکت کپ رتبه‌ی ۹۱ را دارد.
Decred چگونه کار می‌کند؟
دو فناوری اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) وجود دارد که اکثر رمزارزها از این‌ها برای طراحی استفاده می‌کنند اما رمزارز Decred از این دو فناوری به‌صورت ترکیبی استفاده می‌کند. از فناوری اثبات کار برای استخراج و از فناوری اثبات سهام برای شرکت در تصمیم‌گیری‌های آینده‌ی مربوط به مدیریت این توکن استفاده می‌کند.
تمام کسانی که رمز ارز Decred را دارند، می‌توانند در تصمیم‌گیری این پروژه شرکت کنند؛ زیرا این توکن به‌صورتی برنامه‌ریزی شده است که باید تمامی تراکنش‌‌ها و تغییرات ایجاد شده در مورد پروتکل را تأیید کند.
کیف‌ پول‌ های رمز ارز Decred
۱- اکسودوس (Exodus)؛
۲- لجر (Ledger)؛
۳- ترزور (Trezor)؛
۴- مث‌والت (Math Wallet).
صرافی ‌های ارائه‌ دهنده‌ی رمز ارز Decred   
۱- بیترکس (Bittrex)؛
۲- بایننس (Binance)؛
۳- کوکوین (Kucoin)؛
۴- گیت دات‌آی‌او (Gate.io).
۴- رمز ارز اوسیس نتورک (Oasis Network)
 
رمز ارز Oasis Network با نماد ROSE در سال ۲۰۲۰، توسط گروهی از متخصصین دانشگاه‌های برتر جهان به بازار عرضه شد. کل عرضه‌ی این رمزارز ده‌میلیارد توکن است که حدود پنج‌میلیارد از آن در بازار در حال گردش است. امکان استخراج این توکن توسط کاربران وجود ندارد و خود شبکه به مرور زمان آن را به‌عنوان پاداش بین استیک‌کنندگان، حامیان، شرکای استراتژیک، جامعه و مشارکت‌کنندگان اصلی توزیع می‌کند.
رتبه‌ی این رمزارز ۱۰۸ است و حدود ۰.۰۳درصد از بازار کرپیتوکارنسی سهم توکن ROSE  است.
رمز ارز Oasis Network چگونه کار می‌کند؟
Oasis Network یک بلاک‌چین لایه‌ی یک و یکی از رقیب‌های اصلی اتریوم است که امکان اجراءی پروژه‌های جدید روی آن وجود دارد. تفاوت اصلی این شبکه با اتریوم این است که امکان اجراءی برنامه‌های غیرمتمرکز Privacy روی آن وجود دارد. کاربران این امکان را دارند که داده‌های خود را بدون اینکه هویت دیجیتالی آن‌ها افشاء شود به اشتراک بگذارند.
شبکه‌ی Oasis برای اینکه سرعت تراکنش‌ها افزایش یابد و هزینه‌ی آن نیز کم شود، لایه‌ی اجماع و اجراءء را جدا می‌کند. لایه‌ی اجراء به سه ParaTime تقسیم می‌شود. 
Emerald ParaTim: این لایه به برنامه‌نویسان Solidity کمک می‌کند تا هزینه‌ی عملیاتی خود را کاهش و سرعت آن را افزایش دهند. 
Cipher ParaTime: این لایه‌ی اجرایی، پشتیبانی از قراردادهای هوشمند حفظ حریم خصوصی را امکان‌پذیر می‌کند. این لایه، توانایی عملیاتی بالا با هزینه‌ی کم و سرعت زیاد را با حفظ حریم خصوصی کاربران ایجاد می‌کند.
Parcel ParaTime: این لایه روی ذخیره‌سازی داده‌های محرمانه، مدیریت و محاسبه‎ی آن متمرکز است.
کیف‌ پول‌ های رمز ارز Oasis Network
۱- بایننس‌چین‌والت (Binance Chain Wallet)؛
۲- مث‌والت (Math Wallet)؛
۳- تراست‌والت (Trust Wallet).
صرافی‌ های ارائه‌ دهنده‌ی رمز ارز Oasis Network
۱- صرافی بایننس (Binance)؛
۲- صرافی کوکوین (Kucoin)؛
۳- صرافی گیت‌دات‌آی‌او (Gate.io).
۵- رمز ارز هورایزن (Horizen)

رمز ارز Horizen با نماد اختصاری ZEN، یکی دیگر از ارزهای دیجیتال حریم خصوصی است که در زمان نگارش این مقاله با ارزش بازار حدود ۲۲۵میلیون دلاری، ۰.۰۲درصد از ارزش کل بازار رمزارزها را به خود اختصاص داده ‌است. در حال حاضر، در رتبه‌بندی بازار ارزهای دیجیتال، این ارز در رتبه‌ی ۱۲۶ قرار دارد. 
رمز ارز Horizen در سال ۲۰۱۷ با قیمت ۱۰.۳۲دلار به بازار عرضه شد و از آن زمان تاکنون قیمت این رمزارز نوسانات شدیدی داشته است. بالاترین قیمتی که برای توکن ZEN ثبت شده، ۱۶۸.۱۵دلار و کم‌ترین قیمت ثبت شده نیز ۳.۰۹دلار است.
Horizen چگونه کار می‌کند؟
Horizen یک شبکه‌ی بلاک‌چین مبتنی بر دانش صفر است که با سی‌هزار نود فعال، بزرگ‌ترین زیرساخت نود را در صنعت رمز ارز دارد. Horizen یک توکن با فناوری اثبات کار است که امکان استخراج آن توسط کاربران وجود دارد. 
توسعه‌دهندگان شبکه‌ی Horizen ابزار حریم خصوصی دانش صفر را به نام Ginger-Lib طراحی کردند. در این روش، تراکنش‌های بلاک‌چین توسط گره‌های شبکه که قدرت محاسباتی بالایی دارند، تأیید می‌شود. فناوری Ginger-Lib به همراه بزرگ‎ترین شبکه‌ی نود، Horizen را قادر ساخت تا به یک رمز ارز کاملاً غیرمتمرکز تبدیل شود که توان عملیاتی بالایی دارد.
کیف‌ پول‌ های رمز ارز Horizen
۱- MyZenWallet؛
۲- لجر (Ledger)؛
۳- مث‌والت (Math Wallet)؛
۴- تراست‌والت (Trust Wallet).
صرافی‌ های ارائه‌ دهنده‌ی رمز ارز Horizen
۱- صرافی بایننس (Binance)؛
۲- صرافی گیت‌دات‌آی‌او (Gate.io)؛
۳- صرافی هوبی‌گلوبال (Huobi Global)؛
۴- صرافی کوکوین (Kucoin).
۶- رمز ارز سکرت (Secret)
 
رمز ارز Secret با نماد اختصاری SCRT، از نظر ارزش بازار در رتبه‌ی ۱۴۷ بازار ارزهای دیجیتال قرار داد. این رمزارز با ارزش بازاری ۱۵۵میلیون دلاری، ۰.۰۲درصد از سهم کل بازار را به خود اختصاص داده است. کل عرضه‌ی این رمزارز ۱۹۰میلیون توکن است که ۱۶۳هزار از آن در بازار در حال گردش است. 
رمز ارز SCRT در سال ۲۰۲۰ با قیمت ۰.۵۳دلار به بازار عرضه شد و قیمت آن در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱ به ۱۰.۶۴دلار رسید که بالاترین قیمت ثبت شده برای این رمزارز است.
رمز ارز Secret چگونه کار می‌کند؟
Secret جزء ارزهای دیجیتال حریم خصوصی است که قراردادهای هوشمند در شبکه‌ی آن کاملاً مخفی هستند اما نحوه‌ی عملکردش با سایر شبکه‌های بلاک‌چین یکسان است. نحوه‌ی کار نیز به این صورت است که داده‌های ورودی ابتدا توسط کاربران کدگذاری می‌شوند و کلیدرمزگشایی توسط یک لینک به آن‌ها داده می‌شود. بنابراین، خروجی توسط کاربران دیگر قابل مشاهده نیست مگر اینکه آن لینک را داشته باشند.
این ویژگی کاربران را قادر می‌سازد تا محتوای خود را در این شبکه وارد و کلیدرمزگشایی محتوای خود را دریافت کنند. سپس، کلید را برای رمزگشایی در اختیار هرشخصی که مایل هستند قرار دهند. نکته‌ی جالب توجه این است که کلید رمزگشایی برای هرفرد منحصربه‌فرد است. 
از این پروتکل Secret، برای حراج و رأی‌گیری نیز می‌توان استفاده کرد. در این‌ حالت، اطلاعات برنده کاملاً مخفی می‌ماند و افشاء نمی‌شود.
کیف‌ پول‌ های رمز ارز Secret
۱- سیف‌پال (SafePal Wallet)؛
۲- تراست‌والت (Trust Wallet).
صرافی ‌های ارائه‌ دهنده‌ی رمز ارز Secret
۱- صرافی کراکن (Kraken)؛
۲- صرافی بایننس (Binance)؛
۳- صرافی کوکوین (Kucoin)؛
۴- صرافی هوبی‌گلوبال (Huobi Global).
۷- رمز ارز کیپ نتورک (Keep Network)

رمز ارز Keep Network در سال ۲۰۲۰،  با نماد Keep و قیمت ۰.۶۶دلار به بازار عرضه شد. رمزارز Keep Network در رتبه‌بندی سایت کوین مارکت کپ که براساس ارزش بازار ارزهای دیجیتال است، در رتبه‌ی ۱۵۰ قرار دارد. کل توکن‌های این رمزارز یک‌میلیارد است که تقریباً تمام آن استخراج شده و حدود ۸۰۰میلیون آن در بازار در حال گردش است.
رمز ارز Keep Network چگونه کار می‌کند؟
در پروژه‌هایی که مربوط به امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) است، تیم‌های توسعه‌دهنده نیز نباید کلیدهای کاربران را داشته باشند. شبکه‌ی Keep نیز با هدف حل این موضوع ایجاد شده است. در شبکه‌ی Keep از مخزن‌های خارج از زنجیره به نام نگه‌دار، برای نگهداری داده‌های خصوصی استفاده می‌شود. در این حالت، بدون اینکه شفافیت و قابلیت حسابرسی قراردادهای هوشمند از بین برود، داده‌ها خصوصی می‌مانند.
Keep Network به توسعه‌دهندگان بلاک‌چین این امکان را می‌دهد که برنامه‌های کاملاً غیرمتمرکز بسازند.
کیف‌ پول‌ های رمز ارز Keep Network
۱- تراست‌والت (Trust Wallet)؛
۲- متامسک (MetaMask).
صرافی ‌های ارائه‌ دهنده‌ی رمز ارز Keep Network
۱- صرافی کوین‌بیس (Coinbase Exchange)؛
۲- صرافی کراکن (Kraken)؛
۳- صرافی Bitvavo؛
۴- صرافی پاریبو (Paribu).
۸- رمز ارز استاتوس (Status)

رمز ارز Status یکی دیگر از ارزهای دیجیتال حریم خصوصی است که در سال ۲۰۱۷ با نماد SNT و قیمت ۰.۰۵۲دلار توسط کارل بنتز (Carl Bennetts) و جرارد هوپ (Jarrad Hope) به بازار کریپتوکارنسی عرضه شد. این رمزارز از نظر ارزش بازار در رتبه‌ی ۱۷۶ بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. کل عرضه‌ی توکن Status حدود شش‌میلیارد توکن است که سه‌میلیارد آن در بازار در حال گردش است. در ۶ ژوئن ۲۰۱۸، قیمت این ارز ‌دیجیتال به ۰.۶۷دلار رسید که بالاترین قیمت ثبت شده برای این رمزارز است.
Status چگونه کار می‌کند؟
درواقع، Status یک سیستم عامل برای دسکتاپ و گوشی است که با هدف پذیرش سریع‌تر و کارآمدتر برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم طراحی شده است. Status می‌تواند به‌عنوان پیام‌رسانی عمل کند که پیام‌ها را رمزنگاری می‌کند. با نصب این رابط کاربری روی دستگاه‌های هوشمند، کاربران به ۲۰۰۰ اپلیکیشن غیرمتمرکز اتریوم دسترسی خواهند داشت.
 کیف‌ پول‌ های رمز ارز Status
۱- تراست‌والت (Trust Wallet)؛
۲- متامسک (MetaMask)؛
۳- لجر (Ledger).
صرافی‌ های ارائه‌ دهنده‌ی رمز ارز Status
۱- صرافی کوین‌بیس (Coinbase Exchange)؛
۲- صرافی بایننس (Binance)؛
۳- صرافی کوکوین (Kucoin)؛
۴- صرافی هوبی‌گلوبال (Huobi Global).
۹- رمز ارز iExec RLC

رمز ارز iExec RLC با نماد اختصاری RLC، یکی دیگر از ارزهای دیجیتال حریم خصوصی است که ۰.۰۱درصد از کل ارزش بازار کریپتوکارنسی را به خود اختصاص داده است. توکن RLC در رتبه‌ی ۱۹۸ قرار دارد و در سال ۲۰۱۶ با قیمت ۰.۳۰دلار به بازار عرضه شد. کل عرضه‌ی این رمزارز حدود ۸۷میلیون توکن است که تمام آن در بازار ارزهای دیجیتال در حال گردش است.
iExec RLC چگونه کار می‌کند؟
iExec RLC یک شبکه‌ی پیشرو در محاسبات ابری غیرمتمرکز است که مبتنی بر بلاک‌چین است. در این شبکه، کاربران می‌توانند منابع محاسباتی خود را به هم متصل کنند تا فضای ابری جدیدی برای محاسبات پیچیده ایجاد شود. کاربران برای ارائه‌ی خدمات محاسباتی کسب درآمد می‌کنند.
iExec یک نرم‌افزار منبع باز است که ویژگی تاب‌آوی خطا را دارد؛ یعنی، در صورت ایجاد مشکلی در سامانه، اجزا باز هم قادر هستند به‌صورت صحیح به کار خود ادامه دهند.
کیف‌ پول‌ های رمز ارز RLC
۱- تراست‌والت (Trust Wallet)؛
۲- متامسک (MetaMask)؛
۳- لجر (Ledger).
صرافی ‌های ارائه‌ دهنده‌ی رمز ارز  RLC
۱- صرافی کوین‌بیس (Coinbase Exchange)؛
۲- صرافی بایننس (Binance)؛
۳- صرافی هوبی‌گلوبال (Huobi Global).
۱۰- رمز ارز موبایل کوین (MobileCoin)
 
رمز ارز MobileCoin در سال ۲۰۲۰ با نماد اختصاری MOB و با قیمت ۵.۷دلار به بازار عرضه شد. ارزش بازار توکن MOB حدود هشتاد‌میلیون دلار است که از نظر ارزش بازار در رتبه‌ی ۲۷۰ قرار دارد. کل عرضه‌ی MOB حدود ۲۵۰میلیون توکن است که ۷۴میلیون آن در بازار در حال گردش است.
MobileCoin شبکه‌ای است که در سیستم عامل‌های با فناوری پایین مانند تلفن‌ همراه نیز قابل نصب است. این برنامه رابط کاربری ساده‌ای دارد و امنیت و اطلاعات خصوصی کاربران را نیز به‌‌خوبی حفظ می‌کند.
کیف‌ پول‌ های رمز ارز MOB
۱- متامسک (MetaMask)؛
۲- تراست‌والت (Trust Wallet).
صرافی ‌های ارائه‌ دهنده‌ی رمز ارز  MOB
۱- صرافی FTX؛
۲- صرافی بایننس (Binance)؛
۳- صرافی گیت‌دات‌آی‌او (Gate.io).
سخن پایانی
ارزهای دیجیتال حریم خصوصی با هدف حفاظت کامل از اطلاعات کاربران و حفظ حریم خصوصی آن‌ها ایجاد شده‌ است. این نوع از ارزهای دیجیتال یک فناوری نوظهور هستند که به‌تازگی به اکوسیستم بلاک‌چین اضافه شدند اما اینکه واقعاً غیرقابل ردیابی هستند یا نه بستگی به نوع طراحی الگوریتم آن‌ها دارد. برخی از این توکن‌ها مانند مونرو به هیچ وجه قابل ردیابی نیست. 
سؤالات متداول
۱- ارزهای دیجیتال حریم خصوصی (Privacy) را از کجا بخریم؟
اکثر ارزهای دیجیتال حریم خصوصی (Privacy) را می‌توانید از صرافی بایننس خریداری کنید.
۲- چه ویژگی‌هایی ارزهای دیجیتال حریم خصوصی (Privacy) را منحصربه‌فرد می‌کند؟
روش رمزنگاری این نوع از ارزهای دیجیتال، آن‌ها را از سایر آلت‌‌کوین‌ها متمایز می‌کند. روش رمزنگاری ارزهای دیجیتال حریم خصوصی (Privacy) به‌صورتی است که حریم خصوصی کاربران کاملاً حفظ می‌شود و امکان ردیابی آن‌ها وجود ندارد.
  

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *