دسته‌ها
اخبار

قیمت بیت کوین دوباره از ۶۰,۰۰۰ دلار عبور کرد

قیمت بیت کوین ساعاتی پیش با عبور از ۶۰,۰۰۰ دلار تا نزدیکی اوج قیمت خود پیش رفت. این جهش ۲,۰۰۰ دلاری در عرض ۳ ساعت اتفاق افتاد.
به گزارش کوین دسک، قیمت بیت کوین در هفته‌های گذشته در محدوده ۵۲,۰۰۰ تا ۵۹,۰۰۰ دلار حال نوسان بود. این اولین بار در حدود یک ماه گذشته است که قیمت بیت کوین از ۶۰,۰۰۰ دلار عبور می‌کند. پس از عبور از ۶۰۰۰۰ دلار، بیت کوین موفق شد تا ۶۰,۹۰۰ دلار اوج بگیرد ولی کمی بعد با اصلاح همراه شد و در حال حاضر در ناحیه ۶۰,۸۰۰ دلار معامله می‌شود. اوج پیشین قیمت بیت کوین اواسط ماه مارس (اواخر اسفند ۹۹) ثبت شده بود.
نمودار قیمت بیت کوینتحلیل‌گران هنوز در ارتباط با دلیل این افزایش قیمت مطمئن نیستند. رسیدن قیمت بیت کوین به ۶۰,۰۰۰ دلار، تنها چند روز پیش از آغاز معاملات سهام کوین بیس در بازار بورس نزدک رخ داده است. عرضه سهام کوین بیس در نزدک یکی از موردانتظارترین اتفاقات در حوزه ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید. به‌گفته تحلیل‌گران عرضه سهام کوین بیس نشانه‌ای از بلوغ بازار است. آنها معتقدند عرضه سهام این صرافی راه را برای رشد بیشتر این حوزه فراهم می‌کند.
دنیل لوب (Daniel Loeb)، مدیرعامل صندوق پوشش ریسک ۱۷ میلیارد دلاری ثرد پوینت (Third Point)، در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که یک هودلر بوده است. احتمالاً افراد بسیاری نظیر لوب در میان سرمایه‌گذاران نهادی وجود دارند. به‌گفته کارشناسان، ورود حجم بالایی از سرمایه‌ها در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ از سوی سرمایه‌گذاران دانه‌درشت، یکی از عوامل اصلی جهش قیمت بیت کوین و ثبت اوج تاریخی تازه بوده است.
روز جمعه و پس از انتشار اخباری نسبت به احتمال اخذ مجوز صندوق‌های قابل‌معامله در بورس بیت کوین (ETF) در آمریکا، خریداران بیت کوین فعالیت خود را بیشتر کردند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) هم پیش‌تر اعلام کرد که بررسی درخواست ETF شرکت ویزدام تری (WisdomTree) را آغاز کرده است.
این کمیسیون ماه گذشته بررسی درخواست ETF شرکت ون‌اک (VanEck) را آغاز کرده بود. ۶ شرکت دیگر هم فرم‌های اولیه برای عرضه ابزارهای سرمایه‌گذاری قانون‌گذاری‌شده را تسلیم کمیسیون بورس آمریکا کرده‌اند.
فعالیت‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال از ماه‌های گذشته تب‌وتاب زیادی به خود دیده است. افزایش معاملات در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و آلت کوین‌هایی مثل دوج کوین، که رشد سرسام‌آوری را تجربه کرد، از جمله این فعالیت‌ها بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *