دسته‌ها
اخبار

طلای آب شده چیست و از کجا بخریم؟

طلای آب شده طلایی است که باید بین طلافروشان و تولیدکنندگان جا به جا شود و درواقع مواد اولیه‌ای است که مورد نیاز این صنف است، اما با توجه به درصد بسیار پایین تر سود فروشنده نسبت به طلای نو و دست دوم، برای سرمایه گذاران نیز جذابیت دارد.
فهرست این مقاله
 طلای آب شده چیست؟
طلا آب شده از ذوب کردن طلا به دست می آید. اما چه طلاهایی را ذوب می کنند؟
طلاهای شکسته، دست دوم و مواردی از این دست را آب می کنند تا مجدد آن ها را به تولید برگردانند. درواقع طلافروشان، طلای دست دوم شما را می خرند و به آزمایشگاه های تعیین عیار که مورد تایید اتحادیه طلافروشان و اداره استاندارد ایران است می فرستند. پس از ذوب، این طلاها را معمولا به شکل مفتول (مفتول بودن طلای آب شده به طلاساز کمک می ‌کند که به هر اندازه طلایی که برای مصنوعات طلا لازم دارد، برش دهد) در می آورند.  بر خرید و فروش طلای آب شده هیچ گونه مالیاتی تعلق نمی گیرد، همچنین طلای آب شده اجرت ساخت ندارد و تنها کارمزد ناچیزی به آن تعلق می گیرد.
عیار طلا آب شده
عیار این طلا، معادل عیار همان طلایی است که آب شده، در ایران عموما طلاها ۱۸ عیار هستند. برای خرید طلای آب شده دقت کنید که حتما به فروشندگان معتبر مراجعه کنید، با توجه به آب شده بودن طلاهای مختلف احتمال تقلب بخصوص در عیار این نوع طلا بسیار زیاد است.
در خرید طلا آب شده شما مالیات و اجرت نمی پردازید و آن چه دریافت می شود سود طلافروشان است. درواقع شما طلای آب شده را به قیمت همان عیاری می خرید که روی آن انگ زده اند و در هنگام فروختن آن به قیمت همان عیار طلا ابشده تان می فروشید.
این مطلب را حتما بخوانید:  سرمایه گذاری طلا یا سکه کدام بهتر است؟ معرفی انواع روش های سرمایه گذاریکد ری‏گیری
موضوع بعدی راجع به طلای آب شده کد ری‏گیری است، ری‏گیری آزمایشگاهی است که در آنجا عیار طلای آب‎ شده را مشخص می‌کنند و کدی روی آن قطعه می ‌زنند که با داشتن این کد می ‌توان از تقلبی نبودن طلای آب شده مطمئن شد.برخی افراد فلزات دیگری را هنگام ذوب کردن طلا وارد آن می کنند که بر عیار طلا آب شد تاثیرگذار است. ری‏گیری برای تعیین عیار یک قطعه را آزمایش می کند و  قطعه آزمایش شده را در پاکتی قرار می دهد و شماره‌ رسیدی که روی پاکت و قبض ری‌گیری ثبت شده را بر روی آب شده درج می‌کند و انگ می‌ زند. انگ آبشده همان شماره‌ ای است که روی آبشده درج شده است.
عیار، وزن و قیمت آب شده
نوشتن عیار و وزن طلا آب شده به این شکل است که خطی افقی ایی می‌کشند و در بالای آن وزن طلا ذوب شده به گرم و در پایین عیار آن را می‌نویسند.
نتیجه
آن چه مشخص است این است که ریسک خرید این نوع طلا بسیار بالاست، لذا حتما باید از فردی خریداری شود که اطمینان کامل از او داشته باشید. طبق گفته برخی کارشناسان این حوزه، عیار این طلا که در آزمایشگاه‌ هایی غیر از آزمایشگاه ‌های استاندارد عیارسنجی می ‌شوند، دارای مغایرت بوده و مردم تنها حین فروش آن و با آزمون مجدد توسط خریدار، متوجه این تقلب و ضرر می ‌شوند. دقت داشته باشید که طلای آبشده نه فاکتور و نه شناسنامه دارد و ممکن است حتی فروشندگان زیر خرید بزنند و بگویند که از ما خریدی انجام نشده است.
این مطلب را حتما بخوانید:  روش های مختلف سرمایه گذاری در طلا چیست؟چطور با تخفیف کارمزد در صرافی های رمز ارز ثبت نام کنیم؟
overflow:hidden;padding:10px 5px;word-break:normal;}.tg th{border-color:black;border-style:solid;border-width:1px;font-family:Arial, sans-serif;font-size:14px;font-weight:normal;overflow:hidden;padding:10px 5px;word-break:normal;}.tg .tg-0lax{text-align:left;vertical-align:top}]]>

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.
برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *