دسته‌ها
اخبار

صدا و سیما – فعالیت بیش از 118 هزار واحد صنفی در آذربایجانغربی


یونیت آزاد خبر –
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز مهاباد؛ معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجانغربی گفت: درحال حاضر 118 هزار و 772 واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان با ایجاد اشتغال مستقیم برای 296 هزار و 930 نفرمشغول بکار هستند که واحدهای صنفی بیشترین سهم اشتغالزایی در کشور را دارند.
محمد دهقان افزود: از کل واحدهای صنفی مستقر در استان 23 هزار و 54 واحد در رسته های تولیدی ، 56 هزار و 804 واحدصنفی در رسته های توزیعی ، 16 هزار و 963 واحدصنفی در رسته های خدماتی و 21 هزار و 951 واحدصنفی در رسته های خدمات فنی مشغول به فعالیت هستند.
دهقان گفت: 233 اتحادیه و 17 اتاق اصناف ساماندهی و رسیدگی به امور صنفی واحدهای صنفی در استان را انجام می دهند که نظارت برعملکرد این واحدها نیز توسط مدیریت نظارت و بازرسی اتاق اصناف با همکاری معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: درحال حاضر یکهزار و 217 واحد مجاز و دارای نماد الکترونیکی اعتماد در زمینه کسب و کارهای مجازی در استان وجود دارد که 640 واحد دارای نماد اعتماد معتبر و 484 واحد دارای  نمادهای تاریخ گذشته هستند.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجانغربی افزود: نماد 94 واحد نیز به حالت تعلیق درآمده است و بیشترین نماد صادر شده در استان در شهرستانهای ارومیه، مهاباد، پیرانشهر، بوکان و سردشت است.
دهقان اضافه کرد: در آذربایجانغربی 61 مجتمع صنفی وجود دارد که 23 مجتمع بهربرداری شده، 19 مجتمع در دست احداث و 19 مجتمع نیز در دست مطالعه است. برای راه اندازی و ایجاد این مجتمع ها بیش از یکهزار و 57 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و برای 23 هزار و 618 نفر زمینه اشتغال فراهم شده است.

∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *