دسته‌ها
اخبار

روزنامه ۱۹دی – صادرات مرکبات ایران به چین برای نخستین بار


یونیت آزاد خبر –
«محمدمهدی برومندی» در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فناوری‌های نوین بخش کشاورزی که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در جهت ارتقای تولید و صادرات محصولات کشاورزی، افزود: سالانه حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن مرکبات از کشور صادر می‌شود که امسال تولید مرکبات در کشور نیز نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه چینی‌ها خواستار خرید لیموشیرین ایران هستند، اظهار داشت: همچنین پاکستان خواستار سیب درختی از ایران است و تلاش داریم با توجه به تامین نیاز داخلی، میزان صادرات را در ماه‌های آینده افزایش دهیم.
به گفته وی، ارزآوری محصولات باغی رقمی حدود سه میلیارد دلار در سال است.
برومندی سرانه مصرف میوه در کشور را ۱۵۰ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: اگر متوسط قیمت هر کیلوگرم میوه را ۱۵ هزار تومان در نظر بگیریم و این رقم را در ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور ضرب کنیم، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان میوه در کشور تولید می‌شود.
کاهش مصرف میوه در کشور تکذیب شدمعاون وزیر جهاد کشاورزی درباره اینکه برخی فعالان بخش خصوصی مدعی هستند که به دلیل افزایش قیمت، مصرف میوه در کشور به شدت کاهش یافته است، افزود: ما این مسئله را تکذیب می‌کنیم، زیرا هر آنچه در کشور تولید می‌شود به مصرف می‌رسد؛ البته صادرات هم انجام می‌گیرد که بحث صادرات ربطی به مصرف سرانه داخلی ندارد.
برومندی اضافه کرد: حدود ۵۰۰ هزار تن تولید سیب تابستانه در کشور داریم که تمام این محصول در داخل کشور مصرف می‌شود.
∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *