دسته‌ها
اخبار

رمز ارز ویوز چیست؟ با نمودار و قیمت لحظه ای آن

سرفصل‌های این مقاله
قیمت لحظه ویوز

نمودار ویوز

رمز ارز ویوز را می‌توان به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز پیاده‌سازی شده بر روی بلاک چین، پلتفرمی برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز و همچنین پلتفرمی برای راه‌اندازی ICO ها درنظر گرفت. در ادامه به معرفی رمز ارز Waves و معرفی پلتفرم و صرافی Waves خواهیم پرداخت.
معرفی بنیان گذاران رمز ارز ویوز (Waves)
ساشا ایوانف (Sasha Ivanov) که صرافی کوینمت (Coinomat) به دست وی تاسیس شده بود، در سال ۲۰۱۶ رمز ارز ویوز را پیش فروش کرد و سرمایه‌ی ۱۶ میلیون دلاری را برای انجام اهداف پروژه جذب کرد.
تاریخچه رمز ارز ویوز
اواسط سال ۲۰۱۶ بود که رمزارز ویوز با قیمت تقریبی ۱ دلار در صرافی‌ها لیست شد. اما پس از مدت کوتاهی افت قیمتی را تجربه کرد و تا پیش از اوج گرفتن بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۷ نیز در محدوده‌ی قیمتی ۰.۲۵ دلار معامله می‌شد. اما با رشد بازار، این رمز ارز نیز توانست تا جولای سال ۲۰۱۷ تا ۶.۵ دلار نیز افزایش قیمتی داشته باشد، پس از نواساناتی، قیمت این رمزارز در سال ۲۰۱۸ حتی به ۱۸ دلار نیز رسید.
اما پس از رشد قیمتی تا ماه می سال ۲۰۲۰ با افت قیمتی مواجه شد و در محدوده‌ی زیر یک دلار مبادله می‌شد، پس از آن باز هم تحت‌ تاثیر جو مثبت بازار ارزهای دیجیتال یک صعود خوب را رقم زد و قیمت این رمز ارز تا ۳۶ دلار هم رسید. در حال حاضر این رمز ارز با قیمت ۳۱ دلار در بازار معامله می‌شود.
 ویژگی های ویوز

Waves یک پلتفرم متن‌باز (Open Source) بر روی بلاک چین است.
Waves همچنین یک صرافی غیرمتمرکز است (DEX) که رمزارز اختصاصی خود را با نماد Waves دارد.
امکان ایجاد برنامه‌ی غیرمتمرکز (dApp) تنها به کمک تعدادی پلاگین بر روی پلتفرم Waves وجود دارد.
کاربران صرافی غیرمتمرکز Waves می‌توانند مبادلات مالی خود را با استفاده از ارزهای فیات همچون دلار و یورو هم انجام دهند.
برای اینکه کاربران در پلتفرم Waves به یک فول نود تبدیل شوند باید حداقل ۱۰۰۰ واحد از کوین Waves را داشته باشند.
کاربران می‌توانند با قرض دادن دارایی Waves خود به فول‌نودها، رمز ارز Waves را استیک کنند و سود آن را که معادل ۰۰۲ Waves است دریافت کنند.
توکن دیگری به نام MRT که مخفف Minner Reward Token است برای ماینرهای شبکه‌ی بلاکچین Waves در نظر گرفته شده است. و ماینرها پس از ایجاد ۷۰ بلاک اول خود در شبکه، تعداد ۶۰ واحد توکن MRT را علاوه بر پاداش استخراج دریافت می‌کنند.
پس از ایجاد ۷۰ بلاک اول توسط هر ماینر، ۳۰ واحد MRT به عنوان پاداش ایجاد هر بلاک به ماینرها اعطا می‌شود.
پلتفرم Waves با استفاده از زبان برنامه‌نویسی Scala نوشته شده است.

 مزایا و معایب رمز ارز ویوز
مزایا

صرافی غیرمتمرکز Waves امکان انجام معامله با ارزهای فیات را فراهم کرده است.
از آنجایی که صرافی Waves غیرمتمرکز است خطر هک شدن صرافی و از بین رفتن دارایی در صرافی منتفی می‌شود.
توسعه‌دهندگان می‌توانند به راحتی و بدون دانش کدنویسی اقدام به ایجاد کوین اختصاصی و شخصی سازی شده‌ی خود کنند.
استارت‌آپ ها با استفاده‌ از ICOهایی که می‌توان در پلتفرم Waves راه‌اندازی کرد، می‌توانند به راحتی سرمایه‌ی مورد نیاز خود را از سراسر جهان جمع‌آوری کنند.
پلتفرم Waves با به کارگیری قراردادهای هوشمند، توانسته است عملکرد شبکه‌ی بلاکچین خود را تا اندازه‌ی زیادی ارتقا دهد.
امکان اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) با استفاده از چند پلاگین ساده بر روی شبکه‌ی Waves برای توسعه‌دهندگان وجود دارد.
برای راه‌اندازی هر توکن سفارشی در پلتفرم ویوز (Waves) به سرمایه‌ی اندک معادل یک واحد رمز ارز ویوز نیاز خواهد بود.
کارمزد معاملات در صرافی غیرمتمرکز Waves بسیار کم و چیزی نزدیک به ۰۱ دلار است.
برای اجرای قراردادهای هوشمند در شبکه‌ی ویوز بر خلاف شبکه‌ی اتریوم، نیازی به پرداخت Gas نیست.
شبکه‌ی Waves از روش اجماع “اثبات سهام استیجاری” (LPoS) استفاده می‌کند.
کاربران صرافی Waves می‌توانند با استیک کردن رمز ارز ویوز (Waves) در ایجاد بلاک‌های جدید در شبکه نقش داشته باشند و سود آن را دریافت کنند.
مقیاس پذیری و تایید تراکنش‌ها با سرعت بالا یکی دیگر از نقاط قوت این پلتفرم است که افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

معایب

از آنجایی که هدف اصلی پلتفرم Waves ایجاد محیطی برای ساخت توکن‌های اختصاصی برای کاربردهای خاص بوده است، Waves باید با اتریوم که هدفی مشابه دارد رقابت کند.
با آنکه راه‌اندازی ICOها در شبکه‌ی Waves بسیار راحت است، اما در برابر شبکه‌ی مشابه خود یعنی اتریوم قدرت چندانی را به توسعه‌دهندگان برای شخصی‌سازی کوین‌های ایجاد شده نمی‌دهد.

کاربردهای رمز ارز ویوز
استارت‌ آپ‌هایی که در آغاز کار خود هستند و به سرمایه‌ی اولیه نیاز دارند می‌توانند با راه‌اندازی ICO مخصوص به خود سرمایه‌ی مورد نیاز پروژه‌ی خود را از سراسر دنیا، جمع‌آوری کنند.
تریدرها می‌توانند از خدماتی که صرافی غیرمتمرکز Waves دراختیار آنها می‌گذارد، علاوه بر ارزهای دیجیتال با استفاده از ارزهای فیات نیز مبادلات مالی داشته باشند. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را بر روی پلتفرم Waves اجرا کنند.
نودهای موجود در شبکه‌ی بلاک چین ویوز می‌توانند با جمع‌آوری ۱۰۰۰ رمز ارز ویوز (Waves) به فول نود تبدیل شده و در ازای ایجاد بلاک‌های جدید پاداش دریافت کنند. پاداش دریافتی هم شامل رمزارز Waves است و هم توکن دیگر شبکه‌ی Waves یعنی MRT که پس از ایجاد ۷۰ بلاک اول توسط کاربر به او اعطا می‌شود.
WCT که مخفف Waves Community Token است، توکن دیگری از شبکه‌ی بلاک چین Waves است. این توکن یک توکن تشویقی است که به کاربرانی که در طول مدت یک ماه دارایی‌های Waves نگه‌داری شده در صرافی و نه کیف پول‌های متفرقه، بیشتر باشد اعطا می‌شود.
کیف پول هایی که رمز ارز ویوز را ساپورت می‌ کنند
بهتر است هر رمز ارز را در کیف پول رسمی و مخصوص به خود (اگر آن را داشته باشد) و یا کیف پول‌هایی که وبسایت رسمی رمز ارز مربوطه آنها را توصیه می‌کند نگه‌داری کنید.

کیف پول رسمی ویوز

کیف پول نرم افزاری (نسخه دسکتاپ) ویوز در نسخه‌های مک، ویندوز و لینوکس طراحی و ارائه شده است. همچنین در سایت رسمی این رمزارز کیف پول نسخه‌ی موبایل آن نیز ارائه شده است که در نسخه‌های اندروید و IOS موجود است. اما کیف پول رسمی ویوز در نسخه تحت وب نیز طراحی شده است که می‌توان از آن نیز استفاده کرد.
نکته‌ای که وجود دارد و باید به آن توجه کرد این است که صرافی غیرمتمرکز ویوز در کیف پول‌های رسمی ارائه شده نیز فعال است و کاربران می‌توانند به سادگی از خدمات این صرافی در کیف پول‌های خود برای خرید و فروش و انتقال دارایی استفاده کنند.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول‌های سخت افزاری به طور کلی امنیت بالایی دارند و توصیه می‌شود که اگر سرمایه‌ی بالایی دارید و یا می‌خواهید سرمایه‌ی خود را برای مدت طولانی نگه‌داری کنید، استفاده از یک کیف پول سخت افزاری مثل Ledger Nano S را انتخاب کنید که خوشبختانه این کیف پول از رمز ارز Waves نیز پشتیبانی می‌کند.

کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

کیف پول سخت افزاری ترزور نیز از رمز ارز Waves پشتیبانی می‌کند و در صورت تمایل می‌توانید از آن استفاده کنید.

کیف پول نرم افزاری اتمیک (Atomic)

کیف پول نرم افزاری اتمیک نیز که در میان کاربران بسیار محبوب است از رمزارز ویوز پشتیبانی می‌کند.

کیف پول نرم افزاری کوینومی (Coinomi)

کوینومی یک کیف پول نرم افزاری موبایل است که طرفداران زیادی در میان فعالان بازار ارزهای دیجیتال دارد و از رمزارز ویوز نیز پشتیبانی می‌کند.

کیف پول تحت وب Guarda Wallet

البته این کیف پول علاوه بر افزونه‌ی مرورگر برای نسخه‌های دسکتاپ و همچنین نسخه‌ی موبایل (اندروید و IOS) در دسترس است که شما می‌توانید رمز ارز Waves را در آن ذخیره کنید.

کیف پول اکسودوس (Exodus)

کیف پول اکسودوس تا به حال توانسته است به دلیل کاربرپسند بودن و راحتی استفاده از آن، طرفداران زیادی داشته باشد و رضایت آنها را جلب کند. این کیف پول محبوب که در نسخه‌های دسکتاپ (ویندوز، مک، لینوکس) و موبایلی (اندروید و IOS) طراحی و ارائه شده است، از رمز ارز Waves (ویوز) نیز پشتیبانی می‌کند.
 خرید رمز ارز ویوز
برای خرید رمز ارز Waves باید با ایجاد یک حساب کاربری در صرافی که این رمزارز را ارائه می‌دهد اقدام به خرید کنید. ممکن است صرافی‌های ایرانی را پیدا کنید که از رمزارز ویوز پشتیبانی کنند، در این صورت می‌توانید به راحتی و با شارژ ریالی حساب خود در صرافی ایرانی اقدام به خرید رمزارز ویوز کنید، البته فراموش نکنید که پیش از افتتاح حساب در هر صرافی ابتدا از اعتبار و کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. صرافی ارزجو یکی از صرافی‌های ایرانی است که رمز ارز ویوز را لیست کرده است و امکان خرید این رمزارز را برای کاربران خود فراهم کرده است. و اما پس از خرید رمز ارز حتما آن را به کیف پول خود انتقال دهید و دارایی خود را به هیچ عنوان در صرافی ذخیره نکنید.
اما در صورتی که قصد خرید رمزارز ویوز را از یک صرافی خارجی داشته باشید، ابتدا باید رمزارزی مثل تتر، بیت کوین یا اتریوم را در صرافی‌های ایرانی که به راحتی قابل خریداری هستند تهیه کنید و سپس با انتقال رمزارز خریداری شده به صرافی خارجی، رمزارز ویوز Waves را در صرافی خارجی بخرید.
لیست صرافی‌هایی که می‌توانید رمز ارز ویوز را از آنجا تهیه کنید در ادامه آمده است، اما همان‌طور که می‌دانید ویوز خود یک پلتفرم غیرمتمرکز نیز هست که به شما امکان می‌دهد که با اطمینان کامل رمزارز ویوز را خریداری کنید.   
صرافی های پشتیبانی کننده از ویوز
برای خرید رمز ارز ویوز در صرافی‌ها به صورت نقدی (Spot) می‌توانید یکی از صرافی‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم را انتخاب کنید.
۱. بایننس (Binance)
صرافی بایننس به کاربران خود اجازه می‌دهد که رمزارز Waves را با استفاده از تتر، بیت کوین، BUSD، اتریوم، دلار آمریکا و BNB در بازار اسپات خریداری کنند. در حال حاضر قیمت خرید رمزارزWaves در صرافی بایننس بین ۳۱.۳۱ تا ۳۱.۳۴ متغیر است.
۲. هوبی گلوبال (Huobi Global)
کاربران صرافی هوبی گلوبال نیز می‌توانند با استفاده از رمزارزهای بیت کوین، اتریوم و تتر اقدام به خرید نقدی رمزارز ویوز کنند. برای خرید این رمزارز با استفاده از بیت کوین باید مبلغ ۳۱.۲۹ دلار را بپردازید، اما اگر بخواهید برای خرید از رمزارز اتریوم استفاده کنید مبلغ هر واحد رمز ارز Waves معادل ۳۱.۳۳ دلار خواهد بود و صورتی که بخواهید برای خرید این رمزارز از تتر استفاده کنید باید مبلغ ۳۱.۳۰ دلار را برای هر واحد پرداخت کنید.
۳. Bithumb
برای خرید رمزارز Waves در صرافی Bithumb تنها می‌توانید از رمز ارز KRW استفاده کنید که با این شرایط قیمت خرید هر واحد رمز ارز Waves معادل ۳۱.۹۶ دلار خواهد بود.
۴. کوکوین (Kucoin)
صرافی رمز ارز کوکوین که فعالیت در آن برای ما ایرانیان بلامانع است و می‌توان با استفاده از IP ایران نیز در آن فعالیت کرد امکان خرید رمز ارز Waves را با استفاده از رمزارزهای تتر و بیت کوین برای کاربران خود فراهم کرده است.
۵. کراکن (Kraken)
کاربران صرافی Kraken برای خرید رمز ارز Waves به ارزهای فیات یورو، دلار آمریکا و یا ارزهای دیجیتال XBT یا اتریوم نیاز خواهند داشت.قیمت رمزارز ویوز در صرافی کراکن در محدوده‌ی قیمتی ۳۱.۱۱ الی ۳۱.۳۹ متغیر است.
۶. Gate.io
برای خرید رمز ارز ویوز در صرافی Gate.io کاربران به ارزهای دیجیتال بیت کوین و یا تتر نیاز خواهند داشت. در صورتی که کاربران برای خرید رمز ارز Waves از رمزارز تتر استفاده کنند باید مبلغ ۳۱.۲۸ دلار را برای خرید هر واحد بپردازند، در صورتی که قیمت خرید هر واحد رمزارز ویوز با استفاده از بیت کوین در این صرافی معادل ۳۱.۲۵ دلار است.
۷. اوکی اکسچنج (OKEX)
صرافی شناخته‌شده OKEX نیز از رمزارز Waves پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند با استفاده از رمز ارز بیت کوین، رمزارز ویوز را با قیمت ۳۱.۲۹ دلار خریداری کنند. اما اگر برای خرید این رمزارز در بازار اسپات از استیبل کوین تتر استفاده شود باید مبلغ ۳۱.۳۱ دلار برای هر واحد آن پرداخت شود. البته قیمت‌ها مطابق آنچه در زمان نگارش این مطلب برقرار بوده‌اند آورده شده است.
۸. ویوز اکسپنج (Waves Exchange)
کاربران صرافی Waves Exchange می‌توانند با استفاده از USDN، USDT، USDC و بیت کوین اقدام به خرید رمزارز ویوز در بازار اسپات کنند.
۹. کوینکس (CoinEx)
صرافی کوینکس یکی دیگر از صرافی‌های بین‌المللی است که فعالیت در آن برای ما ایرانیان بدون محدودیت است. این صرافی در اپلیکیشن خود زبان فارسی را نیز اضافه کرده است که کار با آن را برای کاربران فرسی‌زبان راحت‌تر کرده است.
اگر شما هم در صرافی کوینکس فعالیت می‌کنید و قصد خرید رمز ارز Waves را در بازار اسپات دارید می‌توانید با استفاده از رمزارز تتر با قیمت ۳۱.۲۶ (در این لحظه) این رمزارز را به راحتی خریداری کنید.
علاوه بر صرافی‌های نام برده شده در بالا شما می‌توانید رمز ارز Waves را از صرافی‌های FTX، Bitfinex، Bittrex، ProBit، ProBit Global، Indodax، Crypto.com Exchange، ۵۰X، WazirX، Upbit، Paribu، WhiteBIT، EXMO، Bitvavo، Alterdice، NovaDAX، Crex24، Bitbns، ViteX، P2PB2B، BitMart، Bitay، HitBTC، Tidex، Coinsbit، VCC Exchange، ATAIX، Pionex، LATOKEN، BitUBU، Folgory، BiONE، Hotbit، FinexBox، Exrates، YoBit، Tokocrypto، Zipmex، Graviex، VALR، ZT، LocalTrade، CoinSuper نیز در بازار اسپات خریداری کنید.
اما اگر قصد انجام معاملات شرطی بر روی رمزارز Waves را داشته باشید می‌توانید از صرافی‌های بایننس (Binance)، کوکوین (Kucoin)، هوبی گلوبال (Huobi Global)، اوکی اکسچنج (OKEX) و دلتا اکسچنج (Delta Exchange) استفاده کنید. برای باز کردن معاملات شرطی Waves در تمام صرافی‌های گفته شده به تتر USDT نیاز خواهید داشت.
پروژه های ویوز

بیلی را می‌توان به عنوان یک ابزار انگیزشی برای تیم‌ها درنظر گرفت. بیلی یک محصول برای ایجاد فضای همکاری ارائه می‌دهد و شرکت یا سازمان را بر روی ارزش‌های اصلی متمرکز می‌کند و به عبارتی یک اقتصاد تیمی و گروهی را پایه‌ریزی می‌کند.

Tokenomica یک توکن ایجاد شده بر روی پلتفرم Waves است که امکان معامله‌گری و سرمایه گذاری را برای کاربران فراهم می‌کند.

Wavesaffi یک برنامه غیرمتمرکز وابسته به بلاک چین Waves است.
آینده رمز ارز ویوز
آینده‌ی رمز ارز ویوز (Waves) به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر پلتفرم و صرافی غیرمتمرکز Waves بتواند جایگاه خوب خود را در میان کاربران حفظ کنند می‌توان به آینده‌ی رمز ارز مخصوص این پلتفرم یعنی Waves نیز امیدوار بود.
از دیگر عواملی که می‌تواند بر روی آینده‌ی رمز ارز ویوز تاثیرگذار باشد می‌توان به اقبال عمومی از ارزهای دیجیتال به طور کلی اشاره کرد که خوشبختانه تا به امروز عموم مردم نظر مثبتی راجع به ارزهای دیجیتال داشته‌اند و آشنایی افراد روز به روز در این زمینه در حال گسترش است.
اما جالب است بدانید که وبسایت مطرح Digital Coin Price قیمت ۳۲ دلار را برای سال ۲۰۲۵ برای این رمزارز پیش‌بینی کرده بود. در حال حاضر قیمت رمز ارز Waves 31 دلار است.
پلتفرم Walletinvestor نیز قیمت ۳۰ دلار را برای سال ۲۰۲۵ برای این رمزارز پیش‌بینی کرده بود که می‌بینید این رمزارز خیلی زودتر توانست به هدف مشخص شده برسد و حتی از آن عبور کند. به طور کلی با توجه به کاربردهای ویژه و خاصی که این پلتفرم در اختیار افراد و سازمان‌ها می‌گذارد می‌توان به آینده‌ی این رمزارز امیدوار بود.
هرچند هر اتفاق سیاسی و عوامل دیگر می‌تواند بر بازارهای مالی تاثیرگذار باشد، پس اگر تصمیم گرفتید بر روی رمز ارز Waves سرمایه‌ گذاری کنید حتما این کار را با مدیریت سرمایه‌ی درست انجام دهید.
سخن آخر
قصد ما بر این بود تا با جمع‌آوری اطلاعات در زمینه‌ی رمزارز و پلتفرم Waves شما را با زوایای مختلف آنها آشنا کنیم. همان‌طور که در بخش‌های مختلف مطلب، ارائه شد، پلتفرم و ارز مخصوص ویوز می‌توانند از جهات مختلف به گروه‌های مختلف افراد خدمات ارائه دهند و همین موضوع می‌تواند ویوز را به یک پلتفرم و کوین محبوب تبدیل کند.
سوالات متداول
آیا رمز ارز ویوز یک توکن است؟
خیر، رمزارز Waves به دلیل داشتن شبکه‌ی بلاک چین خود به عنوان یک کوین شناخته می‌شود.
کدام کیف پول‌ها از رمزارز ویوز پشتیبانی می‌ کنند؟
کیف پول رسمی ویوز، کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)، کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)، کیف پول نرم افزاری اتمیک (Atomic)، کیف پول نرم افزاری کوینومی (Coinomi)، کیف پول تحت وب Guarda Wallet، کیف پول اکسودوس (Exodus) از جمله کیف پول‌هایی هستند که از رمزارز ویوز هم پشتیبانی می‌کنند.
کدام صرافی‌ ها رمز ارز ویوز را ارائه می‌ دهند؟
FTX ، بایننس (Binance)، هوبی گلوبال (Huobi Global)، Bithumb، کوکوین (Kucoin)، کراکن (Kraken)، Gate.io، اوکی اکسچنج (OKEX)، Waves Exchange، کوینکس (CoinEx)، Bitfinex، Bittrex، ProBit، ProBit Global، Indodax، Crypto.com Exchange، ۵۰X، WazirX، Upbit، Paribu، WhiteBIT، EXMO، Bitvavo، Alterdice، NovaDAX، Crex24، Bitbns، ViteX، P2PB2B، BitMart، Bitay، HitBTC، Tidex، Coinsbit، VCC Exchange، ATAIX، Pionex، LATOKEN، BitUBU، Folgory، BiONE، Hotbit، FinexBox، Exrates، YoBit، Tokocrypto، Zipmex، Graviex، VALR، ZT، LocalTrade، CoinSuper صرافی‌هایی هستند که امکان خرید رمزارز ویوز در بازار اسپات را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند.
و اما کاربران می‌توانند معاملات شرطی را با استفاده از تتر در صرافی‌های بایننس (Binance)، کوکوین (Kucoin)، هوبی گلوبال (Huobi Global)، اوکی اکسچنج (OKEX) و دلتا اکسچنج (Delta Exchange) تجربه کنند.
کاربرد اصلی Waves چیست؟
Waves کاربرد اصلی خود را ایجاد پلتفرمی برای راه‌اندازی ICO ها را به عنوان هدف اصلی خود مطرح کرده است.
پلتفرم و رمز ارز Waves به چه کسانی کمک می‌ کند؟
استارت‌آپ ها برای جمع‌آوری سرمایه اولیه با استفاده از پلتفرم Waves و با استفاده از ویژگی امکان راه‌اندازی ICO به هدف خود می‌رسند.
توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های غیر متمرکز برنامه‌های خود را بر روی این پلتفرم اجرا می‌کنند.
تریدرها در صرافی غیرمتمرکز Waves رمز ارز ویوز و دیگر رمزارزها را معامله می‌کنند.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

ترتیبی که برای خواندن مقالات” انواع کوین ها “به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *