دسته‌ها
اخبار

خبرآنلاین – کی ام سی J۷ رونمایی شد؛ مشخصات فنی جک J۷، امکانات، قیمت


یونیت آزاد خبر –
یونیت آزاد خبر نوشت: مدت‌ها بود که خبرهایی از گوشه و کنار مبنی بر تولید یک سدان جدید در مجموعه کرمان موتور به گوش می‌رسید. سرانجام این خودرو در روز سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ به طور رسمی رونمایی شد و حالا کی ام سی جی ۷ که پیش از این با نام جک J7 شناخته می‌شد، رسما به یکی از محصولات کرمان موتور تبدیل شده است. کی ام سی جی ۷ در کشور چین با نام Sehol A5 plus عرضه می‌شود و از سال 2021به عنوان یک محصول فیس‌لیفت در فهرست تولیدات کمپانی JAC جا گرفته است.

مشخصات فنی کی ام سی جی ۷ کرمان موتور
جک جی ۷ کرمان موتور مطابق انتظار از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم به همراه گیربکس شش سرعته دوکلاچه اتوماتیک DCT در بخش فنی خود بهره می‌برد. حداکثر قدرت این پیشرانه معادل ۱۷2 اسب بخار عنوان شده و نهایت گشتاور حاصل از آن نیز چیزی نزدیک به ۲۸۰ نیوتن متر است که از دور موتور ۱۸۰۰ تا ۳۵۰۰ در اختیار راننده قرار خواهد داشت.

وزن KMC J7 معادل ۱۴۸۵ کیلوگرم بوده و بیشترین سرعت آن به ۱۷۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

آپشن‌های کی ام سی جی ۷ کرمان موتور
شرکت کرمان موتور سعی کرده تا حداقل آپشن‌های رفاهی مورد نظر مشتریان ایرانی از یک سدان مدرن و امروزی را به فهرست آپشن ‌های کی ام سی j7 اضافه کند. از همین رو آپشن های جک J7 کرمان موتور شامل موارد زیر می‌شود:
ظروف پانورامیک، ورود و استارت بدون کلید، شیشه بالابر با قابلیت تشخیص مانع، دیلایت، اتولایت، نور مخفی کابین، تنظیم برقی صندلی راننده، کنسول میانی مجهز به سردکن، گرمکن صندلی راننده، غربیلک فرمان با روکش چرم و کلیدهای کنترل به علاوه قابلیت تنظیم در سه حالت اسپرت –کامفورت- استاندارد، صفحه‌ آمپر دیجیتالی ۷ اینچی، کروز کنترل، شارژر وایرلس، نمایشگر لمسی ۱۰.۷ اینچی مالتی‌مدیا، تهویه اتوماتیک به علاوه دریچه ویژه سرنشینان عقب، سیستم صوتی با ۸ بلندگو، درگاه usb برای ردیف جلو و عقب، درب صندوق عقب برقی با قابلیت تشخیص مانع حین بسته شدن، اهرم تعویض دنده پشت فرمان، دو حالت رانندگی اکو و اسپرت و… .

تجهیزات ایمنی KMC J7
گرچه جای سیستم‌های مدرن ایمنی نظیر رادار هشدار نقطه کور، رادار خروج از خط و … در محصول جدید کرمان موتور خالی به نظر می‌رسد، اما درمجموع تجهیزات ایمنی مناسبی برای کی ام سی جی ۷ در نظر گرفته شده است که در ادامه به آنها اشاره کردیم:
سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم ترمز کمکی هیدرولیک HBA، سیستم ترمز کمکی اضطراری BOS، شش عدد کیسه هوا، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، دوربین ۳۶۰ ، دوربین عقب، ترمز پارک برقی، قفل کودک و… .
قیمت و زمان عرضه
ظاهرا قرار است قیمت کی ام سی جی7 برای بازار ایران چیزی حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان باشد که متاسفانه بسیار بالاتر از حد انتظار به نظر می‌رسد. محصولاتی مثل فونیکس آریزو ۶ پرو و بهمن رسپکت فعلا نزدیک‌ترین رقیبان جک جی ۷ کرمان موتور به حساب می‌آیند. زمان عرضه جک جی ۷ به بازار ایران نیز احتمالا نیمه دوم سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *