دسته‌ها
اخبار

تین نیوز – افزایش آمار پروازهای داخلی در مردادماه سال جاری


یونیت آزاد خبر – تین نیوز
بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در ماه مرداد سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲۵ هزار و ۴۹۷ نشست و برخاست داخلی در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده که یک میلیون و ۹۳۲ هزار و ۳۳۰ مسافر و ۱۵ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۲۵۴ کیلوگرم بار به وسیله این پروازها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به مردادماه سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۹ درصد رشد و ۱۵ و ۲ درصد کاهش و نسبت به تیر سال جاری به ترتیب ۱۱، ۱۵ و ۱۱ درصد کاهش داشته‌اند.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، همچنین در این ماه در چهار فرودگاه اختصاصی کشور یعنی کیش، قشم، چابهار و ماکو در مجموع هزار و ۶۳۳ نشست و برخاست داخلی انجام شده که این پروازها ۱۳۱ هزار و ۳۲۸ مسافر و یک میلیون و ۴۵۲  هزار و ۲۷۷ کیلوگرم بار جابه‌جا کرده‌اند. عملکرد این فرودگاه‌ها نیز نسبت به ماه مشابه در سال گذشته به ترتیب ۷، ۳۹ و ۳۶ درصد و نسبت به ماه پیش از آن به ترتیب ۲۵، ۲۸ و ۲۷ درصد کاهش داشته است.
در این ماه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران با انجام ۹ هزار و ۳۱۳ نشست و برخاست و جابه‌جایی ۷۱۳ هزار و ۳۲۵ مسافر رکورددار انجام پرواز داخلی و تردد مسافر در کشور بوده و ۳۴/۳۳ درصد از کل نشست و برخاست‌های داخلی و ۳۴/۵۷ درصد از جابه‌جایی مسافر داخلی را به خود اختصاص داده است. پس از این فرودگاه، به ترتیب دو فرودگاه مشهد با ۳ هزار و ۴۳۴ نشست و برخاست و شیراز با ۲ هزار و۳۸ نشست و برخاست قرار گرفته‌اند. فرودگاه کیش نیز با هزار و ۲۴۸ نشست و برخاست، رتبه اول در بین فرودگاه‌های اختصاصی و رتبه ششم در بین کل فرودگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.
در این ماه فرودگاه ماکو با ۲۶ نشست و برخاست داخلی و جابه‌جایی هزار و ۱۰۴ مسافر کم‌ترددترین فرودگاه اختصاصی و فرودگاه اراک با انجام ۱۰ نشست و برخاست داخلی و جابه‌جایی ۸۴۷ مسافر کم‌ترددترین فرودگاه کشور بوده‌اند. در این ماه فرودگاه جیرفت نیز با ۱۴ نشست‌وبرخاست و جا‌به‌جایی ۳۹۵ مسافر کم مسافرترین فرودگاه کشور بوده است. درمردادماه ۱۴۰۰ حداقل۸۰ درصد نشست و برخاست  های داخلی به ترتیب در  ۱۰ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز، اصفهان، کیش، بندرعباس، تبریز، خلیج فارس (عسلویه) و یزد انجام شده است. همچنین از فروردین ۱۴۰۰ به فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت، هشت فرودگاه عسلویه، خارک، ماهشهر، الوان، سیری، گچساران، بهرگان و آغاجاری اضافه شده است.
در این ماه چهار مسیر تهران-مشهد، مشهد-تهران، شیراز-تهران و تهران-شیراز به ترتیب ۴ مسیر پرتردد داخلی بوده‌اند و پس از آن نیز دو مسیر اهواز-تهران و تهران-اهواز قرار دارند.

∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *