دسته‌ها
اخبار

تایلر وینکلواس: بیت کوین دیگر از خطر ممنوعیت آمریکا عبور کرده است

به گفته تایلر وینکلواس (Tyler Winklevoss)، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل صرافی جمینی، اهمیت و شهرت بیت کوین در سطح بین‌المللی مانع از اِعمال ممنوعیت روی این رمز ارز خواهد شد.
به گزارش کوین تلگراف، دولت ایالات متحده طی سال‌های اخیر به‌طور مداوم نظارت خود را بر حوزه ارزهای دیجیتال افزایش داده است. با این حال، به عقیده تایلر وینکلواس، در حال حاضر احتمال ممنوعیت کامل بیت کوین بسیار ضعیف است.
وینکلواس در گفت‌وگوی روز جمعه (۱۳ فروردین) خود با پیتر مک‌کورمک (Peter McCormack)، میزبان پادکست «بیت کوین چه کرد» اظهار داشت:
فکر می‌کنم اگر همچنان در وضعیت سال ۲۰۱۳ بودیم، احتمال ممنوعیت بیت کوین هنوز مطرح بود. اما به عقیده من، ایالات متحده هرگز بیت کوین را غیرقانونی اعلام نخواهد کرد. پیش از این پرونده‌های بسیاری در دادگاه‌های آمریکا به سود بیت کوین بسته شده‌اند. [به‌عنوان مثال] کمیسیون معاملاتی قراردادهای آتی کالای ایالات متحده (CFTC) در پرونده قضایی مربوط به شرکت [ارزهای دیجیتال] کوین فلیپ (Coinflip)، بیت کوین را کالایی مانند طلا در نظر گرفت.
در سال ۲۰۱۵ و در میانه پرونده قضایی مربوط به یکی از پلتفرم‌های معاملاتی قراردادهای اختیار معامله بیت کوین به نام دریوِبیت (Derivabit)، کمیسیون معاملاتی قراردادهای آتی کالای ایالات متحده، بیت کوین را یک کالا برشمرد. به گزارش این کمیسیون، دریوِبیت محصولی از شرکتی به‌ نام کوین فلیپ بود که سازوکار آن با موازین قانونی ایالات متحده در آن زمان مغایرت داشت.
وینکلوس با اشاره به صرافی جمینی ادامه داد:
ما یک شرکت سرمایه‌گذاری نیویورکی هستیم که تحت نظارت اداره خدمات مالی ایالت نیویورک فعالیت می‌کند. [برای ممنوع‌ کردن بیت کوین] کارهای بسیاری باید انجام شوند. شرکت‌های [رمز ارز] بسیاری در حال اشتغال‌زایی و تقویت بنیاد‌های اقتصادی هستند. برخی از این شرکت‌ها وارد بازار سهام شده‌اند و قرار است به شرکت‌های بزرگی در این بازار تبدیل شوند. از نظر من، از بین ‌بردن تمامی اقدامات انجام‌شده امری محال است. البته احتمال آن صفر نیست، اما می‌توان آن را تقریباً غیرممکن دانست.  
فضای ارزهای دیجیتال به‌شکلی که امروزه شناخته‌شده است، از سال ۲۰۰۹ و با ظهور بیت کوین شکل گرفت. از آن زمان تاکنون، این دارایی اکوسیستمی کامل خلق کرده است که به‌طور مداوم شرکت‌های بزرگی از سایر صنایع با ظرفیت‌های مختلف جذب آن می‌شوند. به موازات رشد این صنعت، مباحث مربوط به قانون‌گذاری این حوزه نیز از نظر ارائه و اجرای دستورالعمل‌های مربوط به ارزهای دیجیتال رو به جلو حرکت می‌کنند.
علاوه بر این، وینکلواس از قانون‌گذاران تحت عنوان سهام‌داران نام برد و اظهار کرد که آن‌ها به‌دنبال صلاح و رفاه شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان هستند. وی همچنین افزود که برخی از این قانون‌گذاران خود می‌توانند هولدرهای بیت کوین باشند و یا آن را ارزشمند تلقی کنند. او همچنین به روند راه‌یافتن رهبران صنعت ارزهای دیجیتال به سِمَت‌ها و موقعیت‌های دولتی اشاره کرد:
به عقیده من، تعداد افرادی که به [بیت کوین] باور دارند به‌اندازه‌ای زیاد است که شانس حرکتی عقب‌گرد در این حوزه تقریباً به صفر میل می‌کند. من فکر می‌کنم این مسئله در بریتانیا و اروپا نیز صادق است. در سنگاپور، ما در حال انجام فرایند صدور مجوز با همکاری مقامات عالی قانون‌گذاری و مرجع پولی سنگاپور (MAS) هستیم. آن‌ها با آغوش باز از این فضا استقبال می‌کنند. تمام مناطق جغرافیایی که بازاری آزاد و باز دارند و به نظام سرمایه‌داری معتقد هستند، به بیت کوین و ارزهای دیجیتال نیز اعتقاد دارند و آن‌ها را بیشتر به‌عنوان یک فرصت تلقی می‌کنند تا یک تهدید.
او همچنین اشاره کرد که ایجاد مانع بر سر راه بیت کوین، در حقیقت به اِعمال محدودیت‌هایی قابل‌توجه در تمام اینترنت احتیاج دارد؛ که این امر می‌تواند بر سایر جوانب اقتصادی نیز تأثیرگذار باشد. 
در راستای مبحث راهیابی رهبران صنعت ارزهای دیجیتال به موقعیت‌های دولتی، قابل‌ذکر است که اداره مبارزه با جرایم اقتصادی ایالات متحده نیز اخیراً مشاور ارشد فنی سابق شرکت چینالیسیس (Chainalysis) را به‌عنوان سرپرست اجرایی موقت خود انتخاب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *