دسته‌ها
اخبار

تابناک – کشف ۴هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در قزوین

یونیت آزاد خبر –

 
به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین؛ مسعود خواجه‌وند، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب‌وبرق استان قزوین، اظهار کرد: استخراج رمز ارزهای غیرقانونی یکی دیگر از چالش‌های جدی شرکت برق در سطح استان است و هم اکنون سه فقره رمز ارز قانونی در استان فعالیت دارند و با کشف ۴هزار رمز ارز و جریمه ۱۱میلیارد تومانی اعمال شده از سوی مراجع قضایی باعث شد تا در سه ماه نخست امسال شاهد کاهش فعالیت این حوزه باشیم و در حال حاضر نیز ۳۰۰فقره پرونده در این رابطه در دست بررسی قرار دارد.
او افزود: میزان برق مصرفی در هر یک از دستگاه‌های رمز ارز معادل مصرف یک‌خانوار بوده و بین۱.۲ تا ۱.۸کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند که آمار نگران کننده‌ای است و باید با فرهنگ‌سازی جلوی این قبیل مسائل گرفته شود.
این مسئول یکی دیگر از چالش‌های مهم این شرکت در سطح استان را ناترازی بین تولید و مصرف دانست و گفت: براساس آمارهای موجود کشور، امسال با ۱۴هزار مگاوات کمبود برق روبه‌رو هستیم.
خواجه‌وند ادامه داد: میزان مصرف برق در کشور و استان ۲برابر نرم جهانی است و این میزان در مصارف خانگی تا پنج‌برابر هم می‌رسد، بنابراین هر چقدر به سمت تولید پیش برویم، اگر مدیریت مصرف نداشته باشیم موفق نمی‌شویم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: با توجه به اینکه میزان پیک مصرف در مواقع عادی سال ۴۵هزار مگاوات و در فصل گرما نیز به ۷۰هزار مگاوات می‌رسد، تمهیدات لازم به خصوص در بخش خانگی برای مدیریت و کاهش مصرف الزامی است و به همین منظور در پیک بار به ازای هر کیلووات ساعت مدیریت ۵۰۰تومان به مشترکان داده می‌شود و این در حالی است که میانگین فروش هر کیلووات ساعت تنها ۱۰۰تومان بوده و در بخش کشاورزی نیز به ازای هر ۴ساعت خاموشی چاه‌های آب در زمان پیک مصرف برق تابستان، هزینه برق آنان در طول سال رایگان است.

∎​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *