دسته‌ها
اخبار

باشگاه خبرنگاران جوان – وزارت بهداشت ۷۰ درصد تاخیر در بررسی مجوز متقاضیان دارد

بر اساس آخرین گزارش هیئت مقررات زدایی مجوز‌های کسب و کار وزارت بهداشت با بیش از ۷۰ درصد تاخیر در بررسی مجوز متقاضیان از کم کار‌ترین دستگاه‌ها در اجرای قانون صدور مجوز ها به شمار می‌آید.

در خصوص این شانه خالی کردن‌های دستگاه‌ها به ویژه وزارت بهداشت از وظایف قانونی خود رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود کسب و کار وزارت اقتصاد نکاتی را بیان کرد.
درب های پشتی برخی دستگاه ها باز است!
آقای امیر سیاح گفت:در برخی وزارتخانه‌ها درب پشتی باز است و از آنجا مردم مراجعه حضوری می‌کنند و هنوز هم کاغذ و روش‌های متعارف مشاهده می‌شود . در وزارت بهداشت حدود ۷۷۹ نفر به دنبال مجوز و بلاتکلیف هستند.
پیش از این نیز رئیس جمهور با گلایه از وزارت بهداشت در زمینه صدور مجوز‌ها به مواردی اشاره کردند.
آقای ابراهیم رئیسی گفت: به لیست مجوز‌ها که نگاه می‌کنیم شاهد آن هستیم که وزارت بهداشت آخر لیست قرار دارد، دلیل آن را هم نمی‌دانیم؟ مجوز درمانگاه، داروخانه و مرکز بهداشت در اختیار وزارت بهداشت است. شما (وزارت بهداشت) مجوز صادر می‌کنید و یکی از بخش‌های صدور مجوز شما هستید.
طبق آخرین گزارش هیئت مقررات زدایی کسب و کار وزارت بهداشت در یک ماه گذشته هیچ مجوزی را صادر نکرده است.
تنها ۱۰۷ متقاضی برای صدور مجوز‌های وزارت بهداشت  وجود دارد!
اما وزارت بهداشت آمار های دیگری را در این خصوص ارائه کرده است!
نماینده وزارت بهداشت در هیئت مقررات زدایی کسب و کار ها گفت: وزارت بهداشت حدود ۱۰۷ متقاضی در صدور مجوز‌ها داشته که مجوز برای آن‌ها صادر نکرده ایم.
او می‌گوید: اتصال سامانه ویژه ما با سامانه ملی کسب و کار برقرار است به محض این که بانک مرکزی به ما نماد اعتماد الکترونیکی را بدهد از فردا تمام مجوز‌ها تعیین تکلیف می‌شود.اگر وزارت بهداشت و یا هر دستگاه دیگری به قانون صدور مجوز‌های کسب و کار پایبند نباشد بنا بر وعده وزیر اقتصاد مجوز‌های معطل مانده از طریق درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار صادر می‌شوند.
آقای احسان خاندوزی گفت: در همین آذر اولین صدور مجوز‌های جایگزین توسط خود درگاه ملی صورت خواهد گرفت.
به گفته مسئولان، وزارت بهداشت که تمامی مجوز‌های آن تایید محور است در صدور مجوز‌ها تاخیر غیر قانونی دارد و باید دید این وزارتخانه برای اجرای این تکلیف قانونی چه اقدامی خواهد کرد؟گزارش از کیمیا قلی پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *