دسته‌ها
اخبار

اکونیوز – جهش کرونا در آمار/ لرستان سرخ و سیاه شد



خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: وضعیت ابتلاء و مرگ بر اثر کرونا در لرستان روز به روز در حال افزایش است، شرایط به گونه‌ای است که در آخرین آمار اعلام شده تعداد فوتی‌ها در این استان دو رقمی و ورودی و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها نیز روندی صعودی پیدا کرده است.
راه اندازی بخش بستری موقت درمان بیماران مبتلا به کرونا
صالح آزاد بخت معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان از راه اندازی بخش بستری موقت درمان بیماران مبتلا به کرونا در تمام بیمارستان‌های استان خبر داده و گفته است: این مراکز در راستای کنترل بیماری کووید ۱۹ و کاهش حجم ورودی به بیمارستان‌های استان و ارائه خدمت به بیماران سرپایی ایجاد شده‌اند.

وی عنوان کرد: در این مراکز برخی از بیماران کرونایی که بیماری خفیف‌تری دارند به مدت دو تا سه ساعت حضور می‌یابند، برخی از داروهای کرونایی به آنها تزریق می‌شود و سپس به قرنطینه خانگی می‌روند.
در چنین شرایطی متأسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز به زیر ۵۰ درصد رسیده است، موضوعی که شرایط را برای کادر درمان سخت و طاقت فرساتر کرده است.
بستری ۱۵۰۰ بیمار کرونایی
محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی استان در اختیار بیماران کرونایی است اظهار داشت: این همه بیمار، دارو، اکسیژن، تخت، لوازم پزشکی، امکانات حمایتی و پزشک می‌خواهند.

وی با تاکید بر اینکه در بعضی از رشته‌ها مانند متخصصان عفونی، داخلی و بیهوشی طی یک سال و نیم گذشته و شیوع بیماری کرونا تحت فشار قرار گرفته‌اند افزود: سخنگوی ستاد ملی کرونا و معاونت بهداشتی وزارتخانه از دانشگاه علوم پزشکی لرستان به دلیل اینکه تعداد مرگ‌های کرونایی آن از تعداد متوسط کشوری خیلی پایین‌تر است تشکر کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان داشت: این امر محصول کار پزشکان و کادر درمانی است که ۲۴ ساعته در کمک به بیماران از هیچ کوششی فرو گذاری نمی‌کنند.
نیکبخت ادامه داد: خوشبختانه تا کنون این امر صورت نگرفته که بیمار کرونایی به مراکز درمانی ما مراجعه کرده باشد و ما نتوانیم برای آن تخت فراهم کنیم.
وی تاکید کرد: تا کنون هیچ گونه مشکل کمبود اکسیژن، دارو و… در استان نداشته‌ایم.

مرگ‌ها دو رقمی شد
در چنین شرایطی متأسفانه شاهد روند صعودی مبتلایان به کرونا و همچنین فوتی‌های این بیماری در لرستان هستیم، تا روز گذشته تعداد فوتی‌های کرونا در لرستان یک رقمی بود که در آخرین آمار اعلام شده تعداد این فوتی‌ها در روز به ۱۰ نفر رسیده است.
مریم کوشکی دبیر ستاد مبارزه با کرونای دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به آخرین وضعیت لرستان به لحاظ شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: در مجموع ۴۶۶ هزار و ۷۵۰ نمونه به آزمایشگاه‌ها ارسال شده است.

وی با بیان اینکه جواب ۴۵۹ هزار و ۲۱۲ نمونه داده شده است، عنوان کرد: تعداد نمونه‌های مثبت کرونا در استان تا کنون ۱۵۶ هزار و ۲۴۹ مورد بوده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تعداد نمونه‌های منفی ۳۰۲ هزار و ۹۶۱ مورد بوده است، گفت: در مجموع تا کنون دو هزار و ۱۴۳ نفر به علت ابتلای به این بیماری در استان جان خود را از دست داده‌اند.
وی تعداد بستری‌های مثبت و مشکوک به کرونا در استان را هزار و ۳۱۴ مورد عنوان کرد.

تعداد مبتلایان به کرونا در لرستان تا روز گذشته ۱۵۵ هزار و ۱۴ مورد، تعداد بستری‌ها هزار و ۳۲۱ و فوتی‌ها نیز دو هزار و ۱۳۳ مورد بوده است.
در چنین شرایطی ابتدا رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و از سوی دیگر افزایش سرعت واکسیناسیون در لرستان تنها راه چاره برای جلوگیری از ابتلاء و مرگ بر اثر کرونا است، موضوعی که باید هم از سوی مردم و هم از سوی متولیان امر مورد توجه جدی قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *