دسته‌ها
اخبار

اقتصاد نیوز – بیت کوین بازار رمز ارزها را 2 تریلیون دلاری کرد/ترس طلا از طالبان



بر اساس گزارش اقتصادنیوز، بیت کوین در آخر هفته از 48هزار دلار عبور کرد ، بالاترین سطح از ماه مه (خرداد) ، اما برخی از این سودها در روز دوشنبه کاهش یافت. بر اساس داده های Coindesk ، سکه دیجیتال روز شنبه به 48هزار و 126.47 دلار رسید که بالاترین سطح خود از 17 مه (۲۷ اردیبهشت) است.
بازیابی بیت کوین پس از فروش شدید آن در ماه های ژوئن و جولای (تیر و خرداد) صورت می گیرد و پس از رکورد بالای 64هزار دلار در آوریل (اردیبهشت) به زیر 30هزار دلار کاهش پیدا کرد.
ویجی آیار ، مدیر توسعه تجارت در صرافی رمز ارز Luno ، می گوید: « من معتقدم این (افزایش بیت کوین) نتیجه به دلیل خرید گسترده است، زمانی که بیت کوین در حدود 29هزار تا 30هزار دلار معامله می شد.»
بر اساس داده های CoinMarketCap ، که قیمت سکه های دیجیتال را ردیابی می کند ، افزایش قیمت بیت کوین روز شنبه ارزش کل بازار ارزهای رمزنگاری شده را برای اولین بار از اواسط ماه مه (خرداد) به بالای 2 تریلیون دلار رساند.
بازار ارزهای دیجیتال در تابستان با موج منفی زیادی روبرو شده است. یکی از بزرگترین تجدیدنظرهای نظارتی در صنعت از سوی مقامات چینی بود که عملیات استخراج بیت کوین را متوقف کرد و به مکان دیگری نقل کردند. این یکی از بزرگترین دلایل سقوط بیت کوین به زیر سطح 30هزار دلار بود.

پس از افزایش دو رقمی روز دوشنبه ، قیمت طلا نزدیک 1800 دلار در هر اونس متوقف شد. برخی از تحلیلگران اکنون هشدار می دهند که اگر سطح 1800 دلاری از نقطه مقاومت بسیار قوی برخوردار باشد ، فروش مجدد صورت می گیرد.
به دنبال سقوط ناگهانی در اوایل هفته گذشته ، طلا به خوبی بازیابی شد و تقاضا در میان برخی نگرانی ها در بازار بازگشت. پس از تسلط طالبان بر افغانستان پس از عقب نشینی اخیر ارتش آمریکا ، آتش سوزی ژئوپلیتیک بر سرنوشت همه بازار ها سایه افکنده است.
یکی دیگر از حوزه های بازار که آن را زیر نظر دارند ، هرگونه سیگنال جدید کاهش یافته توسط فدرال رزرو است. جروم پاول ، رئیس بانک مرکزی قرار است روز سه شنبه سخنرانی کند و نشست ژوئیه FOMC قرار است چهارشنبه منتشر شود.
اینکه طلا در سطح 1800 دلاری بعدی چه خواهد کرد ، نه تنها از نظر فنی مهم است ، بلکه جهت قیمت آینده آن را نیز تعیین می کند.
استراتژیست های بانک OCBC می گویند: “مدل این بانک محدوده ارزش منصفانه طلا را از 1735 دلار تا 1845 دلار در نظر می گیرد ، بنابراین در سطح فعلی طلا تقریباً در وسط این محدوده قرار دارد.” “به احتمال زیاد صورتجلسه FOMC مسیر بعدی طلا را در آینده تعیین می کند ، جایی که یک گزارش سختگیرانه ممکن است یکبار دیگر طلا را به هم بریزد.”
یکی دیگر از بانک های سرمایه گذاری چند ملیتی به سرمایه گذاران می گوید که از طلا خارج شوند ،زیرا پیش بینی می کند رشد اقتصادی قوی تری داشته و دلار آمریکا در سال آینده افزایش یابد.
دومینیک اشنایدر ، رئیس کالاها و ارزهای خارجی آسیا و اقیانوسیه در دفتر مدیریت ثروت UBS Global ، به بلومبرگ می گوید: “پیام باید این باشد: “در دنیایی که بهتر به نظر می رسد ، چرا می خواهید اینقدر دارایی داشته باشید که خاصیت پناهگاهی دارد این بدان معناست که بازار باید در سطح پایین تراز شود.”
هر اونس طلای دسامبر با 11.60 دلار معادل 0.7 درصد افزایش به 1789 دلار رسید.

توجه دوباره به فدرال
فدرال رزرو این هفته دوباره مورد توجه سرمایه گذاران قرار می گیرد و بازار به جلسه تعیین سیاست های ماه ژوئیه (دی) در روز چهارشنبه توجه خواهد کرد. بازارها به دنبال سیگنال هایی هستند که فدرال رزرو برای آغاز کاهش خرید اوراق قرضه ماهانه خود آماده می کند. داده های جدید مشاغل قوی از ایالات متحده انتظارات را افزایش می دهد که فدرال رزرو می تواند زودتر از این محرک ها عقب نشینی کند.
لیزا شلت ، مدیر ارشد سرمایه گذاری در مورگان استنلی ، می نویسد: « با توجه به آمار اشتغال و تورم که پایان رکود اقتصادی را نشان می دهد ، رشد سالم و پیشرفت سیاست های مالی ، بازارها منتظر هستند که فدرال رزرو نشان دهد که از حداکثر محل اقامت دور شده است.»
 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *